Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 72
Like Tree29Likes

Wątek: LOT - AMS czy ktoś coś z tego rozumie?

  1. #41

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    Napisz prosze swoje ostatnie słowo. Koniecznie cos o zarządzie LOT.
    Jest cool!

  2. #42
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Czy ktoś z Europy lata na inny kontynent w tym celu?
    Może nie z Europy, ale na porównywalną skalę: Delta i United regularnie lata na przeglądy i serwis z USA do Singapuru i Hong Kongu, o ile się nie mylę.

  3. #43
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Rozumiem, że w Chinach robią lepiej, taniej, szybciej?
    Zwroc uwage ile rzeczy wokol Ciebie jest "Made in China". Bedziesz mial odpowiedz
    Come on Arsenal--))

  4. #44
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


  5. #45
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Arthur1975 Zobacz posta
    Zwroc uwage ile rzeczy wokol Ciebie jest "Made in China". Bedziesz mial odpowiedz
    Zwróć uwagę, że rzeczy made in China to tylko taniej.

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Zwróć uwagę, że rzeczy made in China to tylko taniej.
    ze niby Armani jest tani (a robi rzeczy w Chinach), produkty Apple sa tylko tanie (robione w Chinach), nawet Rolex robił część w Chinach - to "tylko taniej" oznacza ze można w takiej samej jakości mieć cos dużo taniej.

  7. #47
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Taniej jest dla producenta (właściciela marki). Klient płaci tyle samo. Producent zarabia więcej. Tylko za jakiś czas ten klient nie będzie miał już tylu pieniążków ile dzisiaj płaci temu producentowi, bo jeżeli nawet będzie miał pracę, to na pewno nie taką żeby te chińskie cuda kupować. Oczywiście ostatnie zdanie nie dotyczy Niemców, gdyż Ci od lat wykazują się wystarczającą dalekowzrocznością żeby nie likwidować przemysłu i usług w swoim kraju.
    Amadeusz likes this.

  8. #48
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Spoko, w Chinach jest całkiem sporo klientów.

  9. #49

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Może nie z Europy, ale na porównywalną skalę: Delta i United regularnie lata na przeglądy i serwis z USA do Singapuru i Hong Kongu, o ile się nie mylę.
    Wydaje mi się, że Delta w zasadzie ograniczyła MRO i nie robi przegladów ciężkich. Więc jest to mozliwe.

    AirCanada zlecała przeglady do Aveos podejrzewam, że część robili w Ameryce Łacińskiej.

  10. #50
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Ja myślę, że pytanie nie powinno brzmieć "Które linie zlecają swoją obsługę na zewnątrz", bo takich linii jest oczywiście wiele. Należy raczej zapytać o to, czy inni posiadając MRO wewnątrz swojej grupy dają jej jakiś priorytet, czy może raczej traktują to MRO jako taki sobie shop jak każdy inny, obcy. Jeżeli gdzieś mi zrobią przegląd taniej, to go tam zlecę, nawet gdybym musiał dolecieć hen na antypody. Czy dla innych liczy się wynik całej grupy, czy tylko jej fragmentu?

    Dla LOTAMSU podpisanie z nimi kontraktu na obsługę Dreamlinera mogło przecież mieć fundamentalne znaczenie w ich wypłynięciu na szerokie wody na rynku MRO. Nawet, gdyby było to na początku nieco na wyrost, to chyba znacznie korzystniej byłoby to ustawić w taki sposób, aby LOTAMS jako główny kontraktor subkontraktował na zewnątrz te procesy, których sam nie jest jeszcze w stanie wykonać. Zdecydowano się jednak na konstrukcję odwrotną. W ten sposób LOT jest pierwszym w Europie operatorem, a LOTAMS nigdy nie dostanie zamówienia na żadnego Dreamlinera z zewnątrz. A za chwilębędzie ich przecież wiele w sąsiedztwie. Dla mnie to jednak trochę rozczarowujące, szczególnie w sytuacji że szansa odpływa.
    St.

  11. #51

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    ;-)
    https://www.facebook.com/pages/LOT-A...ocation=stream

    żeby lepiej zrozumieć
    dream o Dreamlinerze zostawiłbym dla innych baz

  12. #52
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    a konkretnie to o co panu chodzi ?

  13. #53

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    a konkretnie to o co panu chodzi ?
    Panu chodzi o Embraera Airberlin na fotce w hangarze.

  14. #54
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    dalej nie rozumiem ...

  15. #55
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    ;-)
    https://www.facebook.com/pages/LOT-A...ocation=stream

    żeby lepiej zrozumieć
    dream o Dreamlinerze zostawiłbym dla innych baz
    a co w tym dziwnego? (z racji nowych wpisów tu link do zdjęcia, które wtedy było na górze) https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

    przedstawia ono samolot Air Berlin w malowaniu Niki E90

    tutaj lista jakimi samolotami airberlin się zajmuje http://www.airberlin-technik.com/dms...010-1-2013.pdf

    ja tam żadnego embriona nie widze, a kto ma certyfikat na serwisowanie ? hmmm

  16. #56
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A ma ktoś wyniki audytu Boeinga przeprowadzonego w AMS w związku z ewentualnym serwisowaniem 787?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  17. #57

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta

    ja tam żadnego embriona nie widze, a kto ma certyfikat na serwisowanie ? hmmm
    Ludzie pokazałem samolot Airberlin (niki) w hangarze LOTAMS bo chodzi mi o to, że LOTAMS może skoncentrowac się na tym na czym sie zna. A najlepiej zna sie na embrionach.

    787 to żaden specjalny biznes dla takiej bazy. Poza obsługą lekką. Albo inaczej mówiąc duże ryzyko (trzeba zainwestowac kupe szmalu w hangar, cześci , narzędzia) niepewny efekt bo cięzkie obsługi będa za lata świetlne, LOT może jutro zniknąc z powierzchni, LOT moze działać bez długiego dystansu, LOT może kupic ktoś kto ma infrastrukture do obrabiania samolotów szerokokadłubowych itp itd.

    Trzeba odróżnić fascynacje nowym typem od zarabiania na chleb.

  18. #58
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    787 to żaden specjalny biznes dla takiej bazy. Poza obsługą lekką.
    trza było od razu tak pisać ...samolot niszowy juz kiedys o tym wspominałem

  19. #59
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    787 to żaden specjalny biznes dla takiej bazy.
    Całkowicie z Tobą się nie zgadzam, bo dla AMS Dreamliner był wyjątkową wręcz szansą. Z tego mianowicie powodu, że można było pięknie wykorzystać synergię między AMS i LOTem - już nie tej samej firmy, ale jednak ciągle w jednej rodzinie spółek SP. Oczywiście, że inwestycje w szkolenie i wyposażenie byłyby niebanalne, ale jednak z szansą na szybki ich zwrot, choćby nawet i częściowy, dzięki kontraktowi AMS-LOT. Akcja akumulatory w Etiopii pokazuje, że nie tylko na obsługach okresowych można zarabiać. Myślę, że w nowym samolocie różnych obowiązkowych i nieobowiązkowych modyfikacji będzie jeszcze wiele. A poza tym, to na dzień dzisiejszy AMS w zasadzie niewiele umie i nie ma zbyt wielu produktów do zaoferowania poza prostymi przeglądami Embraerów. Wyspecjalizowanie się w 787 w czasie, kiedy inni jeszcze tego nie umieją robić, stwarzałoby piękne perspektywy do rozwoju. A za kilka lat Dtreamlinerów będzie już na świecie ok. tysiąca, nawet mała część tego rynku to są ogromne pieniądze.

    Ale obecnie przed Skarbem Państwa kolejna próba wykazania się jak władza pojmuje gospodarność i czy gadanie o chęci pomocy LOTowi to szczere zamiary, czy tylko puste gadanie: od kilku tygodni mówi się coraz głośniej o nowym przetargu na samoloty dla VIPów. A zatem kilka faktów do przemyślenia rządzącym:

    1. LOT ma obecnie w nadmiarze kilka Embraerów, których nie może się pozbyć, nawet ze stratą,
    2. AMS powinien rozszerzać zakres oferowanych przez siebie usług o nowe produkty, na przykład poważne modyfikacje kabin pasażerskich oraz instalacja nowego wyposażenia,
    3. LOT jest w głębokim dołku finansowym i rząd nie ma możliwości prostego dofinansowania go, bo grozi za to ogromna kara, sprzedaż tych Embraerów z pewnością miałaby pozytywny wpływ na wynik finansowy.
    4. Rząd potrzebuje nowych samolotów i mógłby przygotować specyfikację przetargową w taki sposób, aby spełniły ją LOTowskie Embraery po modyfikacji wnętrza, osiągów i wyposażenia avionicznego,

    I teraz konkurs dla ministerialnych urzędników: niech spróbują już sami tak poskładać powyższe fakty, żeby wyszedł z tego wielomilionowy biznes korzystny dla wszystkich trzech stron: dla LOTu, dla AMSu i dla rządu. Myślę, że to nie jest nadzwyczaj trudne zadanie?

    St.
    skorzewski likes this.

  20. #60
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Mnie to bardziej machlojka pachnie niz biznesem.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-07-2013, 19:32

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •