Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
Like Tree16Likes

Wątek: Użyteczne przywileje statusu SEN

  1. #1
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Użyteczne przywileje statusu SEN


    Polecamy

    Hołk!

    Zanim napiszę oficjalne zapytanie do mojej wciąż ulubionej (bez sarkazmu) linii lotniczej chciałbym się upewnić -> czy ze statusem SEN należy mi się przyblokowane miejsce obok, jeśli samolot nie jest przepełniony?

    Biorąc pod uwagę doświadczenia z LH tak jest zawsze, tymczasem mam wrażenie, że w LOT ten nie ukrywajmy jeden z niewielu bardzo przydatnych w locie przywilejów jest moim zdaniem kompletnie olewany.

    Z doświadczenia skrupulatnie ostatnio notowanego w 7/10 lotów LOT mam obok siebie pasażera, podczas gdy kilkanaście innych siedzeń obok innych pasażerów jest pustych. Pewien jestem przy tym, że w lotach tych byłem jedynym bądź maksymalnie jednym z trzech SEN na pokładzie. Dziś stało się to po raz kolejny i złapałem lekkiego wk**wa, po czym jak to często bywa po magicznym "boarding zakończony" szlajałem się z torbą po pokładzie szukając podwójnej miejscówki, których oczywiście było klika sztuk...

    Nie interesują mnie tutaj opinie z pewnością w tym momencie wielu oburzonych, jaka to ze mnie primabalerina i wyższa p*****encja . Latam raczej sporo, głównie w biznesie i akurat wolne miejsce obok jest dla mnie często bardzo ważne, tak abym mógł swobodnie podczas lotu popracować i się przy tym nie stresować nikomu obok nie przeszkadzając.

    Na nic mi fakt, że w co 3. locie zdarza się stewce podejść i przywitać mnie miło na pokładzie (choć nie ukrywam, że zawsze jest to miłe i odwdzięczam się miłym uśmiechem), wolę korzystać z czegoś, co jest bardziej praktyczne.

    W LH np przy odprawie online zawsze z przodu zaznaczonych jest kilka miejsc na żółto dla miles&more preferred (w odprawie LOT w opisie taka opcja jest, ale w praktyce nie istnieje). Ponadto NIGDY w LH nie zdarzyło mi się mieć miejsca obok zajętego, a jeśli takie "zagrożenie" było dostawałem upgrade do C.

    Czy ktoś z Was orientuje się o co kaman? Czy też może jest to sprawa zarezerwowana wyłącznie dla lufy?
    Lukasz likes this.

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Tylko w LH, choć dla sporej grupy to mit - ale działa, co można sprawdzić po mapkach samemu.

    LO traktuje statuowych jak zło konieczne, więc ja się nigdy niczego ekstra nie spodziewam.
    Lukasz likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Nie interesują mnie tutaj opinie z pewnością w tym momencie wielu oburzonych, jaka to ze mnie primabalerina i wyższa p*****encja .
    Ależ bynajmniej. Są też tutaj inni, którzy latają sporo (nie FR/W6), mają status i znają problem.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    LO traktuje statuowych jak zło konieczne, więc ja się nigdy niczego ekstra nie spodziewam.
    Niestety, z mojego doświadczenia (60% lotów LH, 20% LO pozostałe UA, US, OS i co się trafi) jest dokładnie tak jak napisałeś.

    Dodam jedno: dla często latających ważna jest przewidywalność. Czyli pewność, że będąc SEN (czy FTL) możesz liczyć na konkretne rzeczy ekstra. Lepsze miejsce, w przypadku odwołania przebookowanie w pierwszej kolejności, itp. W LOT jest to zupełna loteria. Jak się uda to jest. Jak nie to spadówa. Kupiłeś miejsce w Y to niezależnie od statusu możesz siedzieć na środkowym miejscu w ostatnim rzędzie.

  4. #4
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    dla często latających ważna jest przewidywalność. Czyli pewność, że będąc SEN (czy FTL) możesz liczyć na konkretne rzeczy ekstra. Lepsze miejsce, w przypadku odwołania przebookowanie w pierwszej kolejności, itp. W LOT jest to zupełna loteria. Jak się uda to jest. Jak nie to spadówa. Kupiłeś miejsce w Y to niezależnie od statusu możesz siedzieć na środkowym miejscu w ostatnim rzędzie.
    YGTP (you got the point ). Dla uściślenia mojej poprzedniej wypowiedzi -> pisząc że latam głównie w biznesie nie chodziło mi o klasę C tylko podróże służbowe .

    Co do poruszonego przez Ciebie przebukowania kolejny przykład. Jeśli w LH miewałem odwołany lot (zdarzało się to nie rzadko) wywoływany byłem do "biurka" przez megafon z nazwiska, gdzie uprzejma Pani czekała już z gotową propozycją jak mnie zrerutować, tak abym dotarł do celu. W LOT muszę grzecznie ustawić się w kolejce do zazwyczaj jednej otwartej w tym celu kasy, gdzie często po dotarciu po godzinie oczekiwania do uprzejmej pani zostawały mi ochłapy naookoło świata. Ot, małe rzeczy a martwią .

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    LOT od wielu lat nie potrafi w żaden sposób zadbać o statusowych. Z jednej strony potrafi rozdawać jakieś durne op upy do biznesu na krajówkach, a z drugiej strony nie gwarantuje tych spraw o których piszecie i które maja konkretny wymiar praktyczny. I niestety od dawna zero jakiejkolwiek poprawy czy systematyzacji podejścia do problemu. Za to nie brakuje energii na wymyślanie nowości, robienie samobójczych promocji i ciągłe miotanie się.

  6. #6
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Dla mnie najważniejszym przywilejem jest wcześniejsza możliwość rezerwacji miejsca. Podobnie jak u Butika, gro moich podróży to klasa bydlęca, więc fotel z miejscem na nogi naprawdę doceniam. Dlatego na pokładzie długodystansowego rejsu LO gościłem ostatnio 14 lat temu, kiedy nie ja dyktowałem warunki podróży :-).
    Regularnie z tego korzystam latając UA czy LH&Co, choć Lufa ostatnio mocno nadszarpnęła zaufanie zmianami w OS i się zastanawiam czy warto jeszcze jest jeszcze SENs się kwalifikować, czy na zielieńszą trawę uciekać.

  7. #7
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    zy ktoś z Was orientuje się o co kaman? Czy też może jest to sprawa zarezerwowana wyłącznie dla lufy?
    @Butiku - no robisz za primabalerinę, bo świetnie wiesz, że dla LOTu jesteś przede wszystkim kosztem, a nie przychodem przeszłych, teraźniejszych i przyszłych okresów.

    Piotr
    voyager747 likes this.

  8. #8
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Butiku - no robisz za primabalerinę, bo świetnie wiesz, że dla LOTu jesteś przede wszystkim kosztem, a nie przychodem przeszłych, teraźniejszych i przyszłych okresów.
    A w wersji dla mniej kumatych??

    Bilety mimo, że po europie najczęściej bydlęce kupuję zazwyczaj w ostatniej chwili za ceny zdecydowanie niepromocyjne.

    Bez ironii na prawdę proszę o wersję dla mniej zdolnych

  9. #9
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Butik - naprawdę nie dostrzegasz, że LOT nie robi dla FTLi ani krztyny więcej niż wynika z minimów M&M i to od lat? Scope LOTu to jedna transakcja chyba, że M&M coś nakazuje. Zero refleksji z kogo żyją w ogóle - gwizdek idzie w to, z kogo żyją w danym locie. Liczy się marża na Tobie w danej chwili. Nie licz na zwrot z Twojej przeszłej lojalności ani na inwestycję w Ciebie na przyszłość. Kwintesencja surfingu.

    Piotr

  10. #10
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Butik - naprawdę nie dostrzegasz, że LOT nie robi dla FTLi ani krztyny więcej niż wynika z minimów M&M i to od lat?
    Dostrzegam od lat, dlatego o tym piszę

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Dostrzegam od lat, dlatego o tym piszę
    A bilety nadal kupujesz. Kasa się zgadza, więc po co LOT ma się trudzić? :-)
    tartal and aisle seat like this.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ja zasadniczo oprócz blokowania miejsca jakiś większych różnic pomiędzy LO i LH nie dostrzegam. Natomiast blokowanie miejsca obchodzę uśmiechem nr. 9 w check-in, chociaż to zdecydowanie powinno być rozwiązanie systemowe. M&M samo się od lat degraduje, m.in dzięki zjawisku rozdawnictwa, o którym pisałem przy okazji 'srebrnych promocji', kiedy praktycznie każdy mógł latając w dowolnej taryfie się załapać. Do tego zmiany odnośnie upg (wg. klasy rezerwacyjnej, a nie statusu) itp, itd - niewyczerpane źródło narzekań jest na FT.

    Czego mi brakuje, to z pewnością prawdziwego saloniku *Gold w WAW, prawdziwego priotytetowego boardingu (poprawione już jest na Atlantykach) i sprawniejszego handlingu bagażu. Na samym pokładzie IMHO jest całkiem ok.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    Jeśli w LH miewałem odwołany lot (zdarzało się to nie rzadko) wywoływany byłem do "biurka" przez megafon z nazwiska, gdzie uprzejma Pani czekała już z gotową propozycją jak mnie zrerutować, tak abym dotarł do celu.
    Ja (w Krakowie) dostałem kiedyś SMSa na telefon z prośbą o oddzwonienie na numer w DE, gdzie czeka propozycja reroutingu. Potem mogę od razu zrobić check-in na nowy rejs bez stania w kolejce do kasy LOT, która obsługuje LH (i całą kolejkę pasażerów ze skasowanego rejsu).

  14. #14
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ja zasadniczo oprócz blokowania miejsca jakiś większych różnic pomiędzy LO i LH nie dostrzegam.
    LOT też nie. Sama konstrukcja porównania mówi wszystko.

    Piotr

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ja zasadniczo oprócz blokowania miejsca jakiś większych różnic pomiędzy LO i LH nie dostrzegam. Natomiast blokowanie miejsca obchodzę uśmiechem nr. 9 w check-in, chociaż to zdecydowanie powinno być rozwiązanie systemowe. M&M samo się od lat degraduje, m.in dzięki zjawisku rozdawnictwa, o którym pisałem przy okazji 'srebrnych promocji', kiedy praktycznie każdy mógł latając w dowolnej taryfie się załapać. Do tego zmiany odnośnie upg (wg. klasy rezerwacyjnej, a nie statusu) itp, itd - niewyczerpane źródło narzekań jest na FT.

    Czego mi brakuje, to z pewnością prawdziwego saloniku *Gold w WAW, prawdziwego priotytetowego boardingu (poprawione już jest na Atlantykach) i sprawniejszego handlingu bagażu. Na samym pokładzie IMHO jest całkiem ok.
    ASR, Blokowanie, IRROPs, poczekalnie, korzyści A+. Trochę im jeszcze zostało do zdegradowania żeby poziom LO osiągnąć.
    PeK and aisle seat like this.

  16. #16
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Natomiast blokowanie miejsca obchodzę uśmiechem nr. 9 w check-in
    Z check-in korzystam rzadziej niż raz w doku i tylko w przypadku czarterów . Na co dzień tylko i wyłącznie torba podręczna, nawet na drugi koniec świata
    Ztof likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Odnośnie blokowania miejsca. Wypraktykowałem - i działa to w 99% przypadków - że miejsce jest tym lepiej blokowane, im bardziej z tyłu siedzisz. W sumie logiczne, jestem sobie w stanie wyobrazić sytuację, że aisle seats z przodu są cenniejsze niż window seats z tyłu

    Inaczej mówiąc, wybieram miejsce z tyłu i poza przypadkami LF 100%, siedzę sam. Działa bez pudła. W śp ATRach oczywiście zamieniamy tył z przodem

    W LH wcale tak bardzo fantastycznie nie jest, w LX zresztą też nie - przypadki pustego miejsca na palcach jednej ręki bym pewnie wymienił. Faktem jest, że na pewno ma to związek z generalnie większym LF

    Nie mam teraz żadnego checkinu na podorędziu, ale działanie blokowania miejsc można zaobserwować przy odprawie online. Spróbujcie zmienić swoje miejsce i zobaczcie, co się będzie działo


    Dodatkowo, jeśli lecimy z kimś - koniecznie osobne numery rezerwacji, albo interwencja przy odprawie.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  18. #18
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Kolejna sytuacja z wczoraj - kompletna załamka. E170, oryginalnie zarezerwowane miejsce 8C (zawsze biorę korytarz). Chwilę przed wpuszczaniem na pokład moje nazwisko wywołane przez megafon. Podchodzę, dostaję informację, że moje miejsce jest zmienione na 9C ze względu na wyważenie. Wsiadam, na miejscu 9D oczywiście pasażer, większość siedzeń z przodu zajęta podwójnie, ~od 12 rzędu wszystko pozajmowane pojedynczo, ostatnie 2 rzędy puste. Siadam lekko wnerwiony na sytuację czekając krótko (zawsze wchodzę na pokład na końcu) na "boarding completed" i... Siedzenia 8C i 8D są PUSTE!!! Siadam więc na poprzednio wybranym przeze mnie 8C i znowu pytam o co kaman!?
    ojcie_c and tartal like this.

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Niezbadane są wyroki handlingu i arkuszy wyważenia, a tak poważnie to masakra lekka... ciekawe czy to jest naprawdę taki duży problem wprowadzić blokowanie miejsca w tym systemie...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    wiesz Butik... wyważenie zależy ile ważysz . może to było jednak istotne... hmmm nie zdawałeś sobie sprawy że przez Ciebie i Twoje niepoprawne zachowanie bezpieczeństwo lotu było zagrożone

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •