Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 138
Like Tree122Likes

Wątek: Oficjalny fanpage LOT na Facebook

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Oficjalny fanpage LOT na Facebook


    Polecamy

    LOT przebił już dziś sam siebie jeśli chodzi o nieprofesjonalizm strony na Facebooku i nie wiedzy lewej ręki co robi prawa, patrzcie co odpowiedział użytkownik "LOT Polish Airlines" jakiemuś Niemcowi:

    "LOT Polish Airlines: LOT has cancelled all of his flights to TXL from August this year, but we dont have any details."


  2. #2

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT przebił już dziś sam siebie jeśli chodzi o nieprofesjonalizm strony na Facebooku i nie wiedzy lewej ręki co robi prawa, patrzcie co odpowiedział użytkownik "LOT Polish Airlines" jakiemuś Niemcowi:

    "LOT Polish Airlines: LOT has cancelled all of his flights to TXL from August this year, but we dont have any details."
    już a może dopiero ktoś to zmienił na :


    LOT Polish Airlines:Yes, we stopped bookings for our flights to TXL from August this year. We will come back to you with detailed info of what you will be offered as an alternative. We are sorry for any inconvenience it may cause.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT przebił już dziś sam siebie jeśli chodzi o nieprofesjonalizm strony na Facebooku i nie wiedzy lewej ręki co robi prawa, patrzcie co odpowiedział użytkownik "LOT Polish Airlines" jakiemuś Niemcowi:

    "LOT Polish Airlines: LOT has cancelled all of his flights to TXL from August this year, but we dont have any details."
    Jako tłumacz stwierdzam, że to zdanie woła o pomstę do nieba. Pomijając treść (żenada), forma pozostawia wiele do życzenia. Rozumiem, że Facebook itp., ale mimo wszystko...

  4. #4
    Awatar listonosz

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Owszem, żenadą jest podawać takie info jeszcze przyznając się, że jest bałagan w systemie. Tylko, czy adresatem jest LOT czy jakaś zewn. firma prowadząca fanpejdża?

    Językowo zauważyłem 3(?) błędy(?), ale od 'biedy' przekaz jest zrozumiały. Przeciętny odbiorca nie włada językiem aż tak, żeby go to raziło.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Skoro taki przekaz jest zrozumiały, to można też azjatycką wersją angielskiego pisać. Przeciętny odbiorca zrozumie.

    LOT cancel all flight to TXL from August, informations no have.
    KrolikKR likes this.

  6. #6
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez listonosz Zobacz posta
    Tylko, czy adresatem jest LOT czy jakaś zewn. firma prowadząca fanpejdża
    A kto ich wybrał? Kto im płaci? Kto ich nadzoruje? Pod czyim szyldem robią słabą robotę? Komu szkodzą?
    I najważniejsze? Komu się oberwie i po kim jeżdzą klienci?
    szczurwa likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja generalnie jestem tolerancyjny dla cudzych błędów i nieprofesjonalizmu, ale toleracja ma granicę tam, gdzie mnie osobiście zaczyna to dotykać.

    Wiem, którzy z moich znajomych wysyłali CV do LOTu do różnych działów, w których spotykam się z nieprofesjonalizmem, i krew mnie zalewa, gdy wiem, że za 80% tego wynagrodzenia robili by 10 razy lepszą robotę.

  8. #8
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Stoarn - można dobrać świetnych ludzi ale bez sensownego zarządzania nimi niewiele się poprawi. No tekst mógłby być poprawny językowo ale nadal pusty w treści. Klarowne instrukcje powinni dostać wszyscy na froncie PRZED skasowaniem połączenia. Jeśli tego się nie robi, jeśli organizacja nie dba o treść przekazu, to co się dziwić takiej formie.

    Swoją drogą ktoś powinien pilnie skalkulować obecność LOTu na FB. Z tego co my wiemy, takie historie będą absolutnie dominować na stronce przez najbliższy rok. Publiczne rozstrząsanie deskalacji firmy w kłopotach jest ogromnie ryzykowne nawet przy najlepszej organizacji i ludziach.

    Piotr

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta

    Swoją drogą ktoś powinien pilnie skalkulować obecność LOTu na FB. Z tego co my wiemy, takie historie będą absolutnie dominować na stronce przez najbliższy rok. Publiczne rozstrząsanie deskalacji firmy w kłopotach jest ogromnie ryzykowne nawet przy najlepszej organizacji i ludziach.

    Piotr
    hmm ma to swoje dobre i złe strony. Jeśli przejrzymy profil np. LH to większość komentarzy to skargi pasażerów na serwis, zagubiony bagaż, odwołany lot itp. Jednak ta część dostępna jest dopiero po wybraniu opcji "komentarze innych" - a ponad 80 tys fanów LO na fb widzi informacje o promocjach, nowych lotach i inne publikowane przez LO. Zaletą tego kanału jest to że LO ma bezpośredni dostęp do całkiem sporej grupy ludzi - oczywiście będą się oni skarżyć, krytykować itp. ale LO może kierowac do tej grupy ludzi bezpośredni komunikat - gdyby tego nie było skargi i tak będą, a komunikat LO będzie pośredni (poprzez media) co oznacza ze może być inny, będzie wolniejszy itp. Także ja jestem jednak za tym aby być i bezpośrednio uczestniczyc

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Generalny problem z FB polega na tym, że każdy myśli że to jest prosta sprawa i każdy to potrafi robić. Tymczasem śledząc kryzysy z ostatnich lat nie tacy giganci na FB właśnie się wykładali - najbardziej jaskrawy przykład to NC+, chociaż było jeszcze kilka pomniejszych.

    Dlatego w przypadku firmy z takim 'exposure' jak LOT moim zdaniem agencja może prowadzić profil od strony wpisów planowanych + grafiki + działania reklamowe, natomiast ZAWSZE na profilu musi być dyżur pracownika, który ma 'czerwoną linię' z kluczowymi działami, aby móc zapewnić w miarę szybką odpowiedź na jakieś pytanie. No i rzecz jasna musi być przygotowany schemat działania w różnych sytuacjach kryzysowych od przekierowania samolotu począwszy.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 02-07-2013 o 08:40
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Niech się uczą od lepszych i skopiują od np. takiego KLM:
    • 24/7 zmiana rezerwacji przez FB i twittera
    • oficjalnie zakomunikowany SLA w postaci 1 godz. na odpowiedź i 24 godzin na rozwiązanie problemu
    • obsługa 24/7 w nastepujących językach: angielski, holenderski, niemiecki, włoski, japoński, norweski, portugalski, rosyjski i hiszpański
    • rezerwacja, zmiany i kasowanie
    • check-in
    • wybór miejsc
    • zamawianie posiłków a la carte
    • dodatkowy bagaż


    Kilkukrotnie zmieniałem rezerwację przez DM na Twitterze. Bez oczekiwania aż ktoś łaskawie odbierze słuchawkę po 15 minutach słuchania muzyki.

    Tylko, że u nich widać, że to są narzędzia wprzęgnięte w dobrze przemyślane i funkcjonujące procesy, a nie zabawka, "bo wszyscy są na fejsie i bez tego nie istniejesz"...a w przypadku LO wydaje mi się, że fundamenty nie istanieją.
    ojcie_c and sinus like this.

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    heh, podobny wątek zakładałem jakiś czas temu wytykajac wszystkie możliwe błędy jakie na FB LOT popełnia, nie będe wksazywał palcem kto przeniósł wątek do innego worka gdzie skończył śmiercią naturalną.

    Media społecznościowe nie są kanałem e-sprzedaży, jednak LOT chyba jako jedyna z firm idzie pod prąd wyprzedaż, promocja, przecena. Klient jest w stanie zapłacić więcej jeżeli będzie mu się przypominało za co płaci. Wystarczy wejść na inne strony przewoźników by zobaczyć różnice ... fajne, wypasione zdjęcia samolotów, wnętrza pokładów, zdjęcia z z F i C, z Y też, róznego rodzaju konkursy no i najważniejsze usmiechnięte twarze.

    Od ofert specjalnych są newslettery a FB jest od pobudzania wyobraźni, jak to jest fajnie być pilotem, stewardessą, dlaczego fajnie latać z nami i w ogóle latać.

    FB powinien być prowadzony dwu języcznie a nie jak do tej pory na POLSKA i reszta świata (dla nie w tajemniczonych ... wystarczy zmienić miaste zamieszkania na zagranicę by zoabaczyć całkowiete inne wpisy po angielsku. LOT jest firmą transportową, która ma przewoźić ludzi, nie koniecznie polaków ... zamiast robić akcje dlaczego lepiej z nami to LO idzie na walkę canową z LCC ... Europa za 123 PLN a nic nie wspomina, że bagaż, catering i inne rzeczy w cenie.

    Żeby też daleko nie szukać to wczoraj minęło 75 lat od uruchomienia lotów do Budapesztu:

    LOT: Już od 75 lat latamy do Budapesztu! Czasy się zmieniają, a Polskie Linie Lotnicze cały czas oferują najszybsze połączenie do stolicy Węgier.
    Kto z Was zamierza celebrować ten fakt i wybrać się na wycieczkę do tego miasta?

    a tak lotnisko BUD:
    We remembered a historic moment today, as the first scheduled commercial flight between Warsaw and Budapest was launched exactly 75 years ago: bud.hu: News
    (i zdjęcie wielkiego tortu https://www.facebook.com/budapestairport?fref=ts)

    Dlaczego ze strony lotniska w Budapeszcie się więcej dowiedziałem na temat tego połaczenia? Czy było wielkim zaskoczeniem, że w tym roku 75 lat latania bedzie?

    Już miesiąc wcześniej powinna powstać galeria zdjęć z Budapesztu z tym co warto zobaczyć, z krótkim info, że w "urodziny" będą prezenty na pokładzie a wczoraj powinni dorzucić historyczne zdjęcia jak to było kiedyś na historycznych samolotach. W urodziny każdy z pasażerów powinien otrzymać okolicznościową pamiątkową kartkę pocztową, długopis i maskotkę (mała rzecz a cieszy)

    Porównywanie LOT z NC+ jest "chore", zawsze jest ktoś kto ma gorzej, tylko czy chcemy mówić, że ktoś ma gorzej czy robić wszystko, żeby było lepiej?

    Fanpejdżem powinna się zajmowac osoba, która umie go ogarnąć i w miarę szybko odpisywać ..
    - ktos się pyta o bagaż do USA ... odpowiadamy dając od razu linka do lot.com, jeżeli tam odp nie ma od razu informujmy kogo trzeba by dopisać ( za każdym razem podkerślając, że wszystkie info jest na stronie... nie będa się pojawiały głupie pytania
    - są problemy techniczne ... to odp, że trwają prace nad nową strona LOT jak i aplikacjami na smartfony i o zmianach zostaniemy powiadomieni jako pierwsi
    - opóźniony/ odwołany lot: takie sprawy się załatwia na lotnisku ... że przepraszamy itp. ... jak już pisałem działa to na takiej samej zasadzie jak "dzień dobry" kasjerki w supermarkecie, niby człowiek wkurzzony czekaniem

    własnie FB powinien byc takim "dzień dobry", facebook jest od zdjęć i filmików, jak ktoś będzie widizał same negatywne wpisy to sam dorzuci coś od siebie, jak pozytywne to też pochwali

    większośc hejterów na FB nigdy pewnie LOTem nie leciała a komentuje dla zasady

    dwa najlepsze cytaty z FB

    ktoś się burzy, że mu długo nie odpisują: pada tekst że byli na długim weekendzie
    na wpis po niemiecku rzucili tesktem, napisz po angielsku bo nie rozumiemy

    ręce opadają

  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W PPL jest cały zespół zajmujący się tymi kanałami (i moim zdaniem Okęcie ma jeden z najlepiej prowadzonych profili) - tutaj wywiad z Panem Sylwestrem, który to koordynuje - fajna lektura (niestety po angielsku): Routes News - Online with Sylwester Puczen

    @skorzewski - nigdzie nie porównywałem profilu LOT do NC+ - pls o czytanie ze zrozumieniem
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Od ofert specjalnych są newslettery a FB jest od pobudzania wyobraźni...
    odwazna teza niczym nie uzasadniona
    wlasnie ze strony fb Swiss-a dowiedzialem sie
    o nowych taryfach z Genewy (Economy Light i Flex)
    Ztof and kaspric like this.

  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    no to małe porównanie

    LX https://www.facebook.com/flyswiss?fref=ts
    LH https://www.facebook.com/lufthansa?fref=ts
    EK https://www.facebook.com/Emirates?fref=ts

    i LO https://www.facebook.com/PllLOT?fref=ts

    przecena, wyprzedaż, promocja i to co najmniej pare razy w tygodniu, że będzie szalona środa, chwile przed szaloną srodą

    uwrażliwiając pasażera na cenę, który później się czepia a i tak lowcostem będzie latał jeżeli w ogóle gdzieś

    Do informania o promocjach służy newsletter, gdzie na spokojnie można sobie podróż zaplanować ...

    zdjęcie dzisiejsze...z Tupolewem
    aisle seat and wanga like this.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    przecena, wyprzedaż, promocja i to co najmniej pare razy w tygodniu, że będzie szalona środa, chwile przed szaloną srodą

    uwrażliwiając pasażera na cenę, który później się czepia a i tak lowcostem będzie latał jeżeli w ogóle gdzieś
    I tutaj przykład:
    Piotr SzoCioto za promocja prawie 1900 za bilet. Max 1500 to promocja wiec jak będzie w cenie 1300-1500 to chętnie skorzystam. A tak to dla mnie żadna promocja bo można trafić za 1350 do NY
    Odpowiedź LOTu:
    LOT Polish AirlinesPiotr, ale tu masz okazję odbyć podróż Dreamlinerem

  17. #17

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Kolejny kwiatek:
    "Mamy dla Was ostatnią zagadkę. Jaki znany poeta i felietonista zachwycał się na łamach "Wiadomościach Literackich" warsztatem Tadeusza Gronkowskiego, twórcy pierwszego logo Polskich Linji Lotniczych Lot (pisownia oryginalna) z 1929 roku?"
    Szkoda, że wg fun page`a LO żurawia zaprojektował pan GroNkowski.

  18. #18
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    całkiem przypadkiem trafiłem na filmik



    Reprezentacja Polski w piłce nożnej kobiet w kategorii wiekowej U-17 zwyciężyła w turnieju mistrzostw Europy rozgrywanym w Szwajcarii. Jest to historyczny, pierwszy taki sukces naszej ekipy w tego rodzaju zawodach.
    jak widać po filmiku leciały linią, która na L się zaczyna

    może to zabrzmi tanio i głupio, że LOT mógłby się ogrzać przy nich trochę, leciały w końcu LOTem, w sumie innej opcji nie ma, bo nikt więcej nie lata
    może i LOT nie był sponsorem, i PZPN zapłacił za przelot, no ale sorry batory, mogli by wrzucic info na fejsie, że naszym rejsowym embrionem własnie wracają złote medalistki Europy ... może by ktos przyszedł je powitać... a wyszła siara bo poza paroma kamerami nikt nie wiedział

    no ale to nie przecena/promocja/wyprzedaż by o tym wspomnieć

    napiszę więc jeszcze raz, nie pierwszy zresztą, że ludzi z marketingu bym sam nawet spakował do kartonika i wystawił za drzwi
    nie twierdzę, że to wina LOTu ale jako polska marka nie potrafi wykorzystać tego co ma podane na tacy, bo po obejrzeniu filmiku szkoda mi dziewczyn... gdybym wiedział z chęcią bym sie pofatygował na shocikng airport

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A czy Ty wiesz co znaczą w sporcie umowy marketinowe? Sprawdź ile Lufa zapłaciła za tytuł oficjalnego przewoźnika Euro2008 i skończ trollować, bo też się kartonik może znaleźć ale dla Ciebie

    PS. Z doświadczenia wiem, że w przypadku takiego wpisu na FB następnego dnia pojawia się na biurku firmy faktura na 50.000 złotych i pismo z bardzo dobrej kancelarii prawnej równolegle.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 04-07-2013 o 07:34
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    umowy marketinowe?
    a co to są umowy marketinowe? ( cytując klasyka, który mi literówkę każdą wyciągnie)

    media społecznościowe są od informowania, jak już wspominałem nie mówię o grzaniu się typu, polecieli LOTem to złoto zdobyły ale o poście np:

    " ile Wam zajmuje dojazd na Lotnisko Chopina? Złote medalistki Europy są własnie w drodze do Warszawy, zdąźycie na lotnisko by je przywitać? ( i link do Flightradar24.com - Live flight tracker!złote_medalistki ) jest to "marketinowa" informacja czy po prostu informacja
    spec od marketingu powinien wiedzieć

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •