Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
Like Tree49Likes

Wątek: Tokio by LOT

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie Tokio by LOT


    Polecamy

    WItajcie,

    Jak wygląda sytuacja z bezpośrednimi lotami z WAW na NRT?
    O pozwolenie walczono dosyć długo, 788 również już jest, tak więc?

  2. #2
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    telewizora nie masz? gazet nie czytasz?
    nie słyszałeś jakie konsekwencje ma państwowa "pozyczka"?
    GoldenDave likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    telewizora nie masz? gazet nie czytasz?
    nie słyszałeś jakie konsekwencje ma państwowa "pozyczka"?
    Nie mam TV...
    aha, czyli o to chodzi..

  4. #4
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    telewizora nie masz? gazet nie czytasz?
    nie słyszałeś jakie konsekwencje ma państwowa "pozyczka"?
    Odpowiedź godna niektórych panienek z okienka obsługi LO na Okęciu co najmniej...
    Nie można było grzeczniej odrobinę?
    Jarek83, symbian, kaspric and 17 others like this.

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Odpowiedź godna niektórych panienek z okienka obsługi LO na Okęciu co najmniej...
    Nie można było grzeczniej odrobinę?
    Wiesz.... szczyt polactwa...
    Taka sytuacja.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    a nie można tak jakoś jak to u nas bywa "obejść tego" , szkoda straconej szansy na Tokio a pewnie Rosja ponownie tak łatwo na przeloty nad Syberią się nie zgodzi.

    Jeszcze pytanie z innej beczki, czy są jakieś inne kierunki dalekodystansowe ewentualnie opłacalne dla LO? Może Indie, Tajlandia, Malezia zimą Brazylia (choć tutaj zdecydowanie taniej jest z Hiszpanii), Los Angeles, Vancuver? Które połączenia wydają się mieć największy potencjał w kontekście LO i WAW?

  7. #7

    Dołączył
    May 2013

    Domyślnie

    wiele bym dał za bezpośrednie połączenie z którymś z hubów Stara w Azji Południowo-Wschodniej (Bangkok, Singapur)... sporo latam do Australii...

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Z powodu pomocy publicznej maja szlaban na otwieranie nowych polaczen, nie wiadomo nawet czy zwieksza PEK do daily jak to bylo kiedys w planach? Pytanie czy sa jakies mozliwosci obejscia tego szlabanu ? np dzierzawa 787 do eurolotu i odpalenie przez K2 nowego kierunku ? Czy innym ktorzy dostali pomoc panstwowa udalo sie jakosc obejsc unijna blokade ?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Z powodu pomocy publicznej maja szlaban na otwieranie nowych polaczen, nie wiadomo nawet czy zwieksza PEK do daily jak to bylo kiedys w planach? Pytanie czy sa jakies mozliwosci obejscia tego szlabanu ? np dzierzawa 787 do eurolotu i odpalenie przez K2 nowego kierunku ? Czy innym ktorzy dostali pomoc panstwowa udalo sie jakosc obejsc unijna blokade ?
    A po co to Tokio miałoby być?
    aisle seat likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Właśnie wydaje mi się, że takie "obejście" byłoby możliwe, szczególnie, że inne linie kombinują również (np. Wizz z tworzeniem platformy turystycznej, Travel Service z lotami przez Ostrawę itp). Mając Dreamlinery i nie mogąc ich wykorzystać byłoby to straszne marnotrawienie potencjału LO, pozatym Rosja może znów latami blokować przeloty do Tokio. Zresztą KE powinna wziąść pod uwagę, że pomoc, rozwój, restrukturyzacja nie jest możliwa tylko poprzez obcinanie ale także poprzez inwestowanie w dochodowe rozwiązania.Pytanie tylko czy Tokio byłoby opłacalne?

  11. #11
    Awatar worn22

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    DGL/BTS/VIE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    A po co to Tokio miałoby być?
    EK ostatnio pokazało statystyki z których wynika iż najwiecej osob z Warszawy właśnie lata do Tokyo, więc takie połączenie mogłoby cieszyć sie sporym zainteresowaniem, tak przynajmniej mi się wydaje.
    Bartek

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    przy takich cenach jakie mieli to się nie dziwie

    pytanie jednak co było by lepsze dla LOTu

    tak mi się wydaje, że sensowniejsze było by się skupić bardziej na Chinach i uzupełnieniu oferty, bardzo wiele wycieczek czartersów zaczyna się w Pekinie a kończy w Szanghaju lub Hong Kongu.
    Z jednej strony "umacnianie" swojej pozycji i rozpoznawalności, większa możliwość ewentualnych CSów z Air China lub ANĄ właśnie na połączenia do Tokio itp.
    przykładowo w jedną stronę lecimy via PEK a powrót np via PVG
    było by to po jednych pieniądzach, zwłaszcza marketing, (POT w tym roku 50 mln na promocje Polski w Chinach wydaje) tym bardziej, że siatka, znaczy się kanały sprzedaży już jakieś tam chyba są

    no ale co my tu będziemy sobie gdybyać jak na razie nie ma czym no i nie można bo zakaz na uruchamianie nowych połączeń

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    ma ktos wiedze czy na jesien PEK bedzie czesciej ? daily ? Z jednej strony 787 beda sie pasc od jesieni ale z drugiej gdyby mieli zwiekszyc to juz by to oglosili..

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    przy takich cenach jakie mieli to się nie dziwie

    pytanie jednak co było by lepsze dla LOTu

    tak mi się wydaje, że sensowniejsze było by się skupić bardziej na Chinach i uzupełnieniu oferty, bardzo wiele wycieczek czartersów zaczyna się w Pekinie a kończy w Szanghaju lub Hong Kongu.
    Z jednej strony "umacnianie" swojej pozycji i rozpoznawalności, większa możliwość ewentualnych CSów z Air China lub ANĄ właśnie na połączenia do Tokio itp.
    przykładowo w jedną stronę lecimy via PEK a powrót np via PVG
    było by to po jednych pieniądzach, zwłaszcza marketing, (POT w tym roku 50 mln na promocje Polski w Chinach wydaje) tym bardziej, że siatka, znaczy się kanały sprzedaży już jakieś tam chyba są
    Czy zastanawiasz się nad treścią swoich wpisów? Poważnie sugerujesz że LOT ma robić za tour operatora do Chin?

    14 miesięcy funkcjonuje połączenie do Pekinu do dziś nie ma żadnego codeshare z CA do miast poza Pekinem, już nie mówiąc że godziny wylotu z Pekinu w zasadzie uniemożliwiają znakomitą wiekszość przesiadek.

    60-70% ruchu na tym połączenia to tani ruch tranzytowy, gdyż dostatecznego popyt z rynku natywnego nie ma a siatka dowozowy jest zbyt uboga aby móc przyciągnąc kogokolwiek innego.

    Naprawde według Ciebie jest to zdrowa sytuacja, którą jeszcze należy rozwijać dalej?

    Należy wspomnieć że połączenie powstało z insipracji polskich polityków(Polska - Bramą Chin do Europy... bla... bla...), które niby miało być wielkim mostem łączącym ojczyznę z Krajem Środka, polepszając dostępność stolicy dla handlu międzynarodowego, chyba nie spełnia tej roli gdyż ci sami politycy wybierają innych przewoźników gdy wybierają się do ChRL.

    Chińskie ceremonie

    Ponad 130 tys. zł kosztowała podatników kontrowersyjna wyprawa do Chin, której przewodniczyła marszałek Sejmu Ewa Kopacz – dowiedział się „Nasz Dziennik”
    ...

    Długo nie mogliśmy się doczekać na odpowiedź, ile ta podróż kosztowała polskiego podatnika. Jak ustalił „Nasz Dziennik”, Kancelaria Sejmu pokrywała koszty przelotu samolotem rejsowym do Chin i z powrotem oraz diety i ubezpieczenia dla członków delegacji. –Łączny koszt wyjazdu sejmowej delegacji do Chin wyniósł 133001,13 zł, w tym: koszty przelotu 121 033,50 zł, diety 8 589,28 zł, wydatkowany fundusz 1 369,46 zł oraz ubezpieczenie 2 008,89 zł –podało sejmowe biuro prasowe.

    Najbardziej kosztowny był przelot delegacji do Chin. Stąd na etapie planowania przeanalizowano różne warianty podróży. Pod uwagę wzięto „cenę, daty oraz godziny wylotu i powrotu delegacji, czas oczekiwania na lotniskach międzylądowania, godziny rozpoczęcia spotkań oraz możliwości dotarcia różnymi trasami do celu podróży”. Finalnie wybrano ofertę Air France, a nie narodowego przewoźnika. – W PLL LOT bilet kosztował średnio 14 249 złotych. Spośród pozostałych rozpatrywanych możliwości przelotu najtańsza była oferta Air France – przy uwzględnieniu także innych parametrów lotu, takich jak: czas oczekiwania na lotniskach transferowych, liczba przesiadek i godziny połączeń. U francuskiego przewoźnika średni koszt jednego biletu wynosił 9 394,62 złotych. Oznacza to, że cena biletu w PLL LOT była o ponad 50 proc. wyższa od stawki oferowanej przez Air France – tłumaczy biuro prasowe Sejmu. Francuskie linie obsługiwały połączenia lotnicze z Kantonu, gdzie delegacja kończyła wizytę, a zakup biletów w obie strony u tego samego przewoźnika dodatkowo miał obniżyć koszty podróży.
    ...

    Chińskie ceremonie - Nasz Dziennik - 2013-07-13
    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    no ale co my tu będziemy sobie gdybyać jak na razie nie ma czym no i nie można bo zakaz na uruchamianie nowych połączeń
    Podstawowym problemem nie są bariery formalny lecz bariery rynkowe i umysłowe, ale oczywiście zawsze jest lepiej łudzić siebie i (co gorzej) innych że gdyby nie "to i tamto" byśmy byli wielcy.
    aisle seat, PeK and gime like this.

  15. #15
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Finalnie wybrano ofertę Air France,
    Bardzo niepolitycznie...Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby parlamentarzysta niemiecki czy francuski korzystał z innych linii niż narodowe czy jeździł innym samochodem niż krajowym. Z drugiej strony, jacy wyborcy, taki sejm i rząd.
    tartal, PeK and mastah like this.

  16. #16
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Bardzo niepolitycznie...Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby parlamentarzysta niemiecki czy francuski korzystał z innych linii niż narodowe czy jeździł innym samochodem niż krajowym. Z drugiej strony, jacy wyborcy, taki sejm i rząd.
    Kto bogatemu zabroni? LO to przecież nie problem Sejmu.
    szczurwa and PeK like this.

  17. #17
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Czy zastanawiasz się nad treścią swoich wpisów? Poważnie sugerujesz że LOT ma robić za tour operatora do Chin?
    Nie tyle za touroperatora co za ewentualnym uzupełnieniem oferty, skoro np Rainbow wysyła pasażerów na objazdowki po Chinach przez IST lub CDG dlaczego nie mógłby robić tego bezpośrednio czyli na dzień dobry paru klientów mamy, (podkreśle paru i to nie biznesowych)

    Spojrzałem na temat bardziej pod względem wydatków marketingowych, skoro POT wydaje tam miliony na promocje Polski to moim zdaniem lepiej wykorzystać ten fakt niż budować siatkę sprzedaży w Japonii o reklamach nie wspominając ( za swojej kupki)

    oczywiście wszystko pod warunkiem pojawienia sie w końcu CSów lub stosownych umów, na które jak widać sie nie zanosi, tak jak na nowe połączenia

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Nie tyle za touroperatora co za ewentualnym uzupełnieniem oferty, skoro np Rainbow wysyła pasażerów na objazdowki po Chinach przez IST lub CDG dlaczego nie mógłby robić tego bezpośrednio czyli na dzień dobry paru klientów mamy, (podkreśle paru i to nie biznesowych)
    Dlatego że ci pasażerowie z Rainbow i innych biur stanowiął zledwie jakąś odsetkę całego ruchu na wymienionych przez Ciebie połączeniach, a nie większość jak by było w przypadku LOT-u - tak wynika z Twojego wpisu - no bo kogo niby byś woził na 6-7 lotach tygodniowo z Chin, bo to więciej rocznie foteli niż cały rynek lotniczy PL<>ChRL.

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Spojrzałem na temat bardziej pod względem wydatków marketingowych, skoro POT wydaje tam miliony na promocje Polski to moim zdaniem lepiej wykorzystać ten fakt niż budować siatkę sprzedaży w Japonii o reklamach nie wspominając ( za swojej kupki)

    POT i LOT to doborowe towarzystwo - dwaj eksperci w likwidowaniu dużych sum pieniędzy państwowych, z dyskusyjnymi osiągnieciami, i zerową odpowiedzialnością za swoją działalność.

    Poniżej świadectwo jakie POT samo sobie wystawiło z swojej działalności w dziesiątą rocznice założenia. Jestem gotów założyć się że gdyby wykonano podobne badanie w 1999r. odpowiedzi byłyby bardzo zbliżone. Więc jaki efekt przyniósły 500 mln zł dotychczas wydane na POT? i jakie sądzisz że przyniosą nastepne miliony wydane w Chinach?

    POZYTYWNE I NEGATYWNE SKOJARZENIA Z POLSKĄ

    Niemcy Brytyjczycy Francuzi
    POZYTYWNE
    piękne krajobrazy, Mazury, Bałtyk
    - Kraków
    - gościnność
    - bary (w okolicach starych miast)
    - mili ludzie
    - ekscytująca kuchnia, świetna atmosfera
    - Jan Paweł II
    - Roman Polański
    - Lech Wałęsa
    POZYTYWNE
    - Kraków
    - dziewicze obszary przyrodnicze
    - Warszawa
    - bogata historia
    - polscy imigranci
    - polskie produkty
    POZYTYWNE
    - Jan Paweł II
    - Lech Wałęsa i „Solidarnośd”
    - Chopin
    - historia i architektura
    - z pewnością jest to kraj o bogatej kulturze
    - autentyczność, szczerość ludzi
    - religia katolicka, silna wiara, patriotyzm
    - wiele muzeów
    - życie nocne w stolicy
    - Kraków
    - ciekawa gastronomia, wódka
    NEGATYWNE
    - kradzieże aut
    - konserwatyzm
    - rygorystyczny katolicyzm
    - polityka
    - sentyment antyniemiecki
    - czarny rynek
    - trudny język
    - Polacy piją zbyt duże ilości alkoholu (głównie wódki)
    - słaba infrastruktura
    NEGATYWNE
    - pogoda (szary, zimny kraj)
    - silne przywiązanie do tradycji – raczej negatywne, wizerunek kraju „zamkniętego”
    - przemysłowa architektura
    - brak informacji
    NEGATYWNE
    - szaro, smutno, poważnie, mało rozrywkowo
    - trudne warunki ekonomiczne
    - zimno
    - nudny kraj
    - słabo rozwinięta infrastruktura
    - montownie, przemysł ciężki
    - obrazy powojenne
    Strategia komunikacji na rynkach: brytyjskim, niemieckim i francuskim, Ageron, na zlecenie POT, Warszawa, 2010
    aisle seat likes this.

  19. #19
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez worn22 Zobacz posta
    EK ostatnio pokazało statystyki z których wynika iż najwiecej osob z Warszawy właśnie lata do Tokyo, więc takie połączenie mogłoby cieszyć sie sporym zainteresowaniem, tak przynajmniej mi się wydaje.
    Coś się zmieniło w ciągu tych paru dni? Pół roku działalności Emirates w Polsce - Komunikat prasowy - Biuro prasowe - Ciszewski MSL

    Jednymi z najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów latających z Warszawy byłyDubaj, Male, Bangkok, Szanghaj, Pekin, Seszele, Osaka, Kolombo, Singapur oraz Dżakarta.

  20. #20
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    IMO to jest zła interpretacja tych wcześniejszych "stastyk" - to były statystyki podane ogólnie dla Emirates, a nie WAW.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •