telewizora nie masz? gazet nie czytasz?
nie słyszałeś jakie konsekwencje ma państwowa "pozyczka"?
telewizora nie masz? gazet nie czytasz?
nie słyszałeś jakie konsekwencje ma państwowa "pozyczka"?
a nie można tak jakoś jak to u nas bywa "obejść tego" , szkoda straconej szansy na Tokio a pewnie Rosja ponownie tak łatwo na przeloty nad Syberią się nie zgodzi.
Jeszcze pytanie z innej beczki, czy są jakieś inne kierunki dalekodystansowe ewentualnie opłacalne dla LO? Może Indie, Tajlandia, Malezia zimą Brazylia (choć tutaj zdecydowanie taniej jest z Hiszpanii), Los Angeles, Vancuver? Które połączenia wydają się mieć największy potencjał w kontekście LO i WAW?
wiele bym dał za bezpośrednie połączenie z którymś z hubów Stara w Azji Południowo-Wschodniej (Bangkok, Singapur)... sporo latam do Australii...
Z powodu pomocy publicznej maja szlaban na otwieranie nowych polaczen, nie wiadomo nawet czy zwieksza PEK do daily jak to bylo kiedys w planach? Pytanie czy sa jakies mozliwosci obejscia tego szlabanu ? np dzierzawa 787 do eurolotu i odpalenie przez K2 nowego kierunku ? Czy innym ktorzy dostali pomoc panstwowa udalo sie jakosc obejsc unijna blokade ?
Właśnie wydaje mi się, że takie "obejście" byłoby możliwe, szczególnie, że inne linie kombinują również (np. Wizz z tworzeniem platformy turystycznej, Travel Service z lotami przez Ostrawę itp). Mając Dreamlinery i nie mogąc ich wykorzystać byłoby to straszne marnotrawienie potencjału LO, pozatym Rosja może znów latami blokować przeloty do Tokio. Zresztą KE powinna wziąść pod uwagę, że pomoc, rozwój, restrukturyzacja nie jest możliwa tylko poprzez obcinanie ale także poprzez inwestowanie w dochodowe rozwiązania.Pytanie tylko czy Tokio byłoby opłacalne?
przy takich cenach jakie mieli to się nie dziwie
pytanie jednak co było by lepsze dla LOTu
tak mi się wydaje, że sensowniejsze było by się skupić bardziej na Chinach i uzupełnieniu oferty, bardzo wiele wycieczek czartersów zaczyna się w Pekinie a kończy w Szanghaju lub Hong Kongu.
Z jednej strony "umacnianie" swojej pozycji i rozpoznawalności, większa możliwość ewentualnych CSów z Air China lub ANĄ właśnie na połączenia do Tokio itp.
przykładowo w jedną stronę lecimy via PEK a powrót np via PVG
było by to po jednych pieniądzach, zwłaszcza marketing, (POT w tym roku 50 mln na promocje Polski w Chinach wydaje) tym bardziej, że siatka, znaczy się kanały sprzedaży już jakieś tam chyba są
no ale co my tu będziemy sobie gdybyać jak na razie nie ma czym no i nie można bo zakaz na uruchamianie nowych połączeń
ma ktos wiedze czy na jesien PEK bedzie czesciej ? daily ? Z jednej strony 787 beda sie pasc od jesieni ale z drugiej gdyby mieli zwiekszyc to juz by to oglosili..
Czy zastanawiasz się nad treścią swoich wpisów? Poważnie sugerujesz że LOT ma robić za tour operatora do Chin?
14 miesięcy funkcjonuje połączenie do Pekinu do dziś nie ma żadnego codeshare z CA do miast poza Pekinem, już nie mówiąc że godziny wylotu z Pekinu w zasadzie uniemożliwiają znakomitą wiekszość przesiadek.
60-70% ruchu na tym połączenia to tani ruch tranzytowy, gdyż dostatecznego popyt z rynku natywnego nie ma a siatka dowozowy jest zbyt uboga aby móc przyciągnąc kogokolwiek innego.
Naprawde według Ciebie jest to zdrowa sytuacja, którą jeszcze należy rozwijać dalej?
Należy wspomnieć że połączenie powstało z insipracji polskich polityków(Polska - Bramą Chin do Europy... bla... bla...), które niby miało być wielkim mostem łączącym ojczyznę z Krajem Środka, polepszając dostępność stolicy dla handlu międzynarodowego, chyba nie spełnia tej roli gdyż ci sami politycy wybierają innych przewoźników gdy wybierają się do ChRL.
Podstawowym problemem nie są bariery formalny lecz bariery rynkowe i umysłowe, ale oczywiście zawsze jest lepiej łudzić siebie i (co gorzej) innych że gdyby nie "to i tamto" byśmy byli wielcy.Chińskie ceremonie
Ponad 130 tys. zł kosztowała podatników kontrowersyjna wyprawa do Chin, której przewodniczyła marszałek Sejmu Ewa Kopacz – dowiedział się „Nasz Dziennik”
...
Długo nie mogliśmy się doczekać na odpowiedź, ile ta podróż kosztowała polskiego podatnika. Jak ustalił „Nasz Dziennik”, Kancelaria Sejmu pokrywała koszty przelotu samolotem rejsowym do Chin i z powrotem oraz diety i ubezpieczenia dla członków delegacji. –Łączny koszt wyjazdu sejmowej delegacji do Chin wyniósł 133001,13 zł, w tym: koszty przelotu 121 033,50 zł, diety 8 589,28 zł, wydatkowany fundusz 1 369,46 zł oraz ubezpieczenie 2 008,89 zł –podało sejmowe biuro prasowe.
Najbardziej kosztowny był przelot delegacji do Chin. Stąd na etapie planowania przeanalizowano różne warianty podróży. Pod uwagę wzięto „cenę, daty oraz godziny wylotu i powrotu delegacji, czas oczekiwania na lotniskach międzylądowania, godziny rozpoczęcia spotkań oraz możliwości dotarcia różnymi trasami do celu podróży”. Finalnie wybrano ofertę Air France, a nie narodowego przewoźnika. – W PLL LOT bilet kosztował średnio 14 249 złotych. Spośród pozostałych rozpatrywanych możliwości przelotu najtańsza była oferta Air France – przy uwzględnieniu także innych parametrów lotu, takich jak: czas oczekiwania na lotniskach transferowych, liczba przesiadek i godziny połączeń. U francuskiego przewoźnika średni koszt jednego biletu wynosił 9 394,62 złotych. Oznacza to, że cena biletu w PLL LOT była o ponad 50 proc. wyższa od stawki oferowanej przez Air France – tłumaczy biuro prasowe Sejmu. Francuskie linie obsługiwały połączenia lotnicze z Kantonu, gdzie delegacja kończyła wizytę, a zakup biletów w obie strony u tego samego przewoźnika dodatkowo miał obniżyć koszty podróży.
...
ChiĹskie ceremonie - Nasz Dziennik - 2013-07-13
Nie tyle za touroperatora co za ewentualnym uzupełnieniem oferty, skoro np Rainbow wysyła pasażerów na objazdowki po Chinach przez IST lub CDG dlaczego nie mógłby robić tego bezpośrednio czyli na dzień dobry paru klientów mamy, (podkreśle paru i to nie biznesowych)
Spojrzałem na temat bardziej pod względem wydatków marketingowych, skoro POT wydaje tam miliony na promocje Polski to moim zdaniem lepiej wykorzystać ten fakt niż budować siatkę sprzedaży w Japonii o reklamach nie wspominając ( za swojej kupki)
oczywiście wszystko pod warunkiem pojawienia sie w końcu CSów lub stosownych umów, na które jak widać sie nie zanosi, tak jak na nowe połączenia
Dlatego że ci pasażerowie z Rainbow i innych biur stanowiął zledwie jakąś odsetkę całego ruchu na wymienionych przez Ciebie połączeniach, a nie większość jak by było w przypadku LOT-u - tak wynika z Twojego wpisu - no bo kogo niby byś woził na 6-7 lotach tygodniowo z Chin, bo to więciej rocznie foteli niż cały rynek lotniczy PL<>ChRL.
POT i LOT to doborowe towarzystwo - dwaj eksperci w likwidowaniu dużych sum pieniędzy państwowych, z dyskusyjnymi osiągnieciami, i zerową odpowiedzialnością za swoją działalność.
Poniżej świadectwo jakie POT samo sobie wystawiło z swojej działalności w dziesiątą rocznice założenia. Jestem gotów założyć się że gdyby wykonano podobne badanie w 1999r. odpowiedzi byłyby bardzo zbliżone. Więc jaki efekt przyniósły 500 mln zł dotychczas wydane na POT? i jakie sądzisz że przyniosą nastepne miliony wydane w Chinach?
POZYTYWNE I NEGATYWNE SKOJARZENIA Z POLSKĄ
Strategia komunikacji na rynkach: brytyjskim, niemieckim i francuskim, Ageron, na zlecenie POT, Warszawa, 2010
Niemcy Brytyjczycy Francuzi POZYTYWNE
piękne krajobrazy, Mazury, Bałtyk
- Kraków
- gościnność
- bary (w okolicach starych miast)
- mili ludzie
- ekscytująca kuchnia, świetna atmosfera
- Jan Paweł II
- Roman Polański
- Lech WałęsaPOZYTYWNE
- Kraków
- dziewicze obszary przyrodnicze
- Warszawa
- bogata historia
- polscy imigranci
- polskie produktyPOZYTYWNE
- Jan Paweł II
- Lech Wałęsa i „Solidarnośd”
- Chopin
- historia i architektura
- z pewnością jest to kraj o bogatej kulturze
- autentyczność, szczerość ludzi
- religia katolicka, silna wiara, patriotyzm
- wiele muzeów
- życie nocne w stolicy
- Kraków
- ciekawa gastronomia, wódkaNEGATYWNE
- kradzieże aut
- konserwatyzm
- rygorystyczny katolicyzm
- polityka
- sentyment antyniemiecki
- czarny rynek
- trudny język
- Polacy piją zbyt duże ilości alkoholu (głównie wódki)
- słaba infrastrukturaNEGATYWNE
- pogoda (szary, zimny kraj)
- silne przywiązanie do tradycji – raczej negatywne, wizerunek kraju „zamkniętego”
- przemysłowa architektura
- brak informacjiNEGATYWNE
- szaro, smutno, poważnie, mało rozrywkowo
- trudne warunki ekonomiczne
- zimno
- nudny kraj
- słabo rozwinięta infrastruktura
- montownie, przemysł ciężki
- obrazy powojenne
Coś się zmieniło w ciągu tych paru dni? PóŠroku dziaĹalnoĹci Emirates w Polsce - Komunikat prasowy - Biuro prasowe - Ciszewski MSL
Jednymi z najpopularniejszych kierunków wybieranych przez pasażerów latających z Warszawy byłyDubaj, Male, Bangkok, Szanghaj, Pekin, Seszele, Osaka, Kolombo, Singapur oraz Dżakarta.
Zakładki