Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 107
Like Tree72Likes

Wątek: Zmiany w rozkładzie Lato 2014

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Zmiany w rozkładzie Lato 2014


    Polecamy

    Myślę, że jest to temat warty założenia odrębnego tematu bo zmiany są dość istotne...

    TLL,RIX,LWO,SOF - dołożenie drugiej rotacji dziennej
    HEL - całkowita rezygnacja z tej trasy(?)

    Prawdopodobnie tego typu zmian jest więcej ale nie chciało mi się przeglądać każdej destynacji, oczywiście ten rozkład do końca marca może się jeszcze 7 razy zmienić, ale póki co wygląda na to, że LOT postanowił obrać szeroko pojęty kierunek wschodni...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dodałem więcej szczegółów w wątku Nowe/Skasowane 2013 - można scalic. Rewolucja!

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    BEG i LED mają dalej po jednej rotacji, ale o dwóch różnych godzinach w poszczególne dni (do tej pory chyba wszystko wylatywało równo ok. 11-12 z WAW) dzięki czemu będzie można uzyskać lepsze czasy transferów przez WAW.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    PLL LOT uaktualniają dziś w systemach rezerwacyjnych rozkład na najbliższy sezon letni. Pojawią się m.in. nowe częstotliwości rejsów, a także zmiany wynikające z wymagań Komisji Europejskiej, co do Planu Restrukturyzacji przewoźnika. W ofercie znalazły się również dodatkowe połączenia do Rzymu na kanonizację Jana Pawła II, realizowane Dreamlinerem!

    Przewoźnik aktywnie odpowiada na zapotrzebowanie rynku i proponuje od wiosny dodatkowe częstotliwości na rejsach europejskich. W porównaniu do rozkładu letniego
    z tego roku, latem 2014 pojawi się „druga fala” popołudniowych wylotów z Warszawy.
    W Europie Centralnej i Wschodniej obejmie ona porty lotnicze w Budapeszcie, Pradze, Sofii, Bukareszcie, Belgradzie, Moskwie, Lwowie, Odessie, Wilnie, Rydze i Tallinie. Oznacza to, że na tych kierunkach pojawią się nowe częstotliwości. W Europie Zachodniej zmiany
    w rozkładzie dotyczą Kopenhagi (dodatkowe rejsy na nocowanie 6 razy w tygodniu) oraz pojawią się dodatkowe częstotliwości tygodniowo do Mediolanu, Sztokholmu i Brukseli. Modyfikacje dotyczą również rejsów do Paryża, Hamburga i Amsterdamu. Do tych miast również będzie można latać częściej.

    Dodatkowa fala wylotów i przylotów do hub’u LOT-u w Warszawie pozwala na zaproponowanie pasażerom tranzytowym dogodniejszych przesiadek na rejsy atlantyckie przewoźnika oraz do Pekinu. W szczycie sezonu, możliwości przesiadkowe dla pasażerów transferowych zwiększą się aż o 40% tygodniowo.

    Rejsy do Chicago, Nowego Jorku i Toronto będą realizowane przez cały sezon codziennie w stałym rozkładzie popołudniowym, a dodatkowo w miesiącach z największym zapotrzebowaniem (maj – wrzesień), uruchomione zostaną rejsy w godzinach południowych. Niezmieniony pozostaje rozkład połączenia do Pekinu.

    Wiosną LOT wykona 5 dodatkowych rejsów do Rzymu Dreamlinerami. Między 22 kwietnia a 3 maja będzie można polecieć z Warszawy do stolicy Włoch najnowocześniejszymi i najbardziej komfortowymi maszynami świata. Bilety są już dostępne w sprzedaży na lot.com. Dodatkowo przewoźnik prowadzi sprzedaż na bezpośrednie rejsy do Rzymu z Krakowa, wykonywane mniejszymi maszynami.

    Zgodnie z zapowiedzią, z systemu rezerwacyjnego wycofane zostają rejsy zagraniczne wykonywane z portów regionalnych. Wszystkie połączenia od wejścia nowego rozkładu, będą realizowane przez Warszawę. Zmiany te są podyktowane wymaganiami Komisji Europejskiej
    w ramach kompensacji zapisanej również w Planie Restrukturyzacji Spółki.

    Zmiany w systemie będą pojawiać się stopniowo. Rozkład letni będzie obowiązywał od 31 marca 2014 roku.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Czy wiadomo już kiedy zmiana nazwy spółki na LOT Warsaw Airlines?

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    nono czyli widać ze długi dystans to podstawa, w końcu widać jakas myśl przewodnią. Ciekawi mnie co z Brukselą, bo tu zmian w systemie nie widzę, a czwarty lot dziennie byłby ciekawą opcją

  7. #7

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Te "rejsy z portów regionalnych" to było feedowanie Lufthansy, praktycznie niczemu innemu to nie służyło. Dobra decyzja.
    tomo, marekb, tartal and 7 others like this.

  8. #8
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Czyli w Krakowie zostaje jeden raz dziennie VIE by OS, szkoda. Mam nadzieję, że OS szybko zareaguje.

  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Rozkład faktycznie pod transfery na dalekie dystanse, zwłaszcza PEK - LO ma najlepsze czasy z wszystkich polskich portów + VNO, LWO, BUD, SOF, OTP (na powrocie tylko 5 min lepszy Swiss) w obu kierunkach, z PRG, ODS, BEG, RIX, TLL na wylot tam (+ rozsądne przesiadki na powrót).

    Co więcej, praktycznie dla wszystkich polskich portów poza SZZ (gdzie nie ma konkurencji - teoretycznie da się szybciej polecieć przez WAW z dwoma przesiadkami) są wręcz rewelacyjne czasy 9h40 / 11h40 . To są czasy o co najmnie 2-3h lepsze, niż Lufą.

    OT: najwyraźniej zmieniły się warunki taryf Air China i SAS i wreszcie ceny łączonych lotów z LOT są w miarę przystępne, może nie tak, jak ze Swiss (gdzie łączenie LOT + Swiss daje ceny rzędu 1800-2000zł), ale w okolicach 2700-3000. PRzykładowo wylot z VNO i powrót w dniu, w którym nie ma lotu LOT, 2 najszybsze połączenia to łączenie LOT/SAS (2740), LOT/Air China (3040, przez SVO).

    Trochę jedynie martwi mnie brak zmian w częstotliwościach na długich dystansach. Co oni zrobią z szóstym 787?

  10. #10
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cała ściana południowo wschodniej Europy czeka na LOT, tj ok 20 krajów + Polska! Jest dla kogo latać, tylko trzeba dobrze czapkować
    klemenko likes this.

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Nareszcie większe zmiany i widać, że nie na ślepo tylko jest jakiś pomysł.

    Cieszy wybór jednej, dominującej fali na long-haul, tej popołudniowej, i dołożenie drugich dolotów do tej fali. Loty long-haul w południe tylko w sezonie, ok. W ten sposób w głównej fali odlotów ORD, JFK, YYZ i miejmy nadzieję kiedyś PEK będą mogły być codziennie. Konieczność dołożenia drugiego dolotu do przesiadek na lh wymagała decyzji skąd chcą ten lh feedować, podana lista "wschodnich" destynacji plus krajówki wygląda dobrze, mam nadzieję, że Kijów też będzie i może w przyszłości Sankt Petersburg. Te nowe rejsy dadzą całkiem niezłe możliwości przesiadek także po Europie więc nie powinny być puste. Może przemyślenie sprawy i przywrócenie jakiegoś szczątkowego serwisu zbliżonego do konkurencji by w tym pomogło ale to już temat na inny wątek.

    Inna konsekwencja postawienia na falę popołudniową to niestety brak dobrych przesiadek po drugiej stronie, w ORD i YYZ. Samoloty LOTu będą docierać tam za późno. Ale ta strona działalności (współpraca z UA i AC) i tak nie wychodziła LOT zbyt dobrze, tak więc LOT będzie dla tych, którzy lecą do Chicago, NYC i Toronto, dla innych destynacji jest Lufthansa

    I ostatnia praktyczna sprawa: jeżeli między 16-17 będą cztery odloty 787, to czy wszystkie zmieszczą się na Chopinie przy gate'ach?

    P.S.
    Jako że jestem z Krakowa szkoda mi rejsów LOTu z regionów ale co zrobić, od dawna się na to zapowiadało. Może to powinna być domena EuroLOTu?

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Trochę jedynie martwi mnie brak zmian w częstotliwościach na długich dystansach. Co oni zrobią z szóstym 787?
    Napisali, że zmiany będą wprowadzali sukcesywnie. Może dołożą jeszcze częstotliwości albo coś nowego.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    rzeczywiście nie ma Helsinek na lato... a ja mam bilet.... a jeszzce niedawno robili wyprzedaż za 100-200 zł , nawet nie pamiętam dokładnie za ile...

  14. #14

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merol777 Zobacz posta
    Czy wiadomo już kiedy zmiana nazwy spółki na LOT Warsaw Airlines?
    1. Bardziej Ci się podoba, jak rozumiem, dotychczasowa nazwa Deliver-my-traffic-to-Lufthansa-Airlines
    2. Według tej samej optyki i biorąc poprawkę na ogólną wielkość ruchu: Lufthansa to Munich & Frankfurt Airlines, British Airways to London Airlines, Air France to Paris Airlines, Austrian to Vienna Airlines, Turkish to Istanbul Airlines, CSA to Prague Airlines etc.


    Jeśli nie podoba Ci się taka strategia, możesz na przykład:

    • namówić włodarzy swojego miasta, by dokładali się jeszcze więcej do Ryanair
    • namówić inne linie lotnicze, by zamiast do swojego hubu latały z Twojego miasta bezpośrednio tam, gdzie chcesz
    • założyć własne linie, które będą latać tam, gdzie chcesz

  15. #15
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta

    1. Według tej samej optyki i biorąc poprawkę na ogólną wielkość ruchu: Lufthansa to Munich & Frankfurt Airlines, British Airways to London Airlines, Air France to Paris Airlines, Austrian to Vienna Airlines, Turkish to Istanbul Airlines, CSA to Prague Airlines etc.
    1. Mocno spłycasz.

      1. Austria, Czechy? Ile tam jest powierzchni i ludności?
      2. Z Niemiec i z Anglii z każdego zakądka bezpośrednio polecisz na inny kontynent.
      3. Francja raczej słabo geograficznie by latać poza Paryżem ale mają TGV.
      Ogólnie Niemcy, Anglicy, Francuzi mają szybką kolej i sieć autostrad by dotrzeć na lotnisko.

      W Polsce tego nie masz. Nie masz też połączeń z KRK do matecznika. Nie ma niczego jakby powiedział ktoś w sweterku w kratę

  16. #16

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Niektórzy to chyba nie będą zadowoleni, dopóki nie będzie bezpośrednich lotów SZZ-SYD, IEG-BKK, a może nawet OSZ-SFO.

    Zmiany wyglądają na sensowne. Mnie może być z sentymentalnych przyczyn szkoda MUC-WRO czy KRK-FRA, ale skoro linia chce hub-and-spoke, to powinna latać do swojego, a nie cudzego hubu.
    Itts and Jerry like this.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    Mocno spłycasz.

    1. Austria, Czechy? Ile tam jest powierzchni i ludności?
    2. Z Niemiec i z Anglii z każdego zakądka bezpośrednio polecisz na inny kontynent.
    3. Francja raczej słabo geograficznie by latać poza Paryżem ale mają TGV.
    Ogólnie Niemcy, Anglicy, Francuzi mają szybką kolej i sieć autostrad by dotrzeć na lotnisko.

    W Polsce tego nie masz. Nie masz też połączeń z KRK do matecznika. Nie ma niczego jakby powiedział ktoś w sweterku w kratę [/LIST]
    a BA polecisz spoza Londynu a AF spoza Paryża? bo o to jest pytanie

  18. #18
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Amadeusz Zobacz posta
    1. Austria, Czechy? Ile tam jest powierzchni i ludności?
    Trochę OT ale AUA dogadało się z OBB i ruch krajowy zostanie ograniczony, czyli robią takie jak to niektórzy lubią Vienna Airlines.


    Zmiany na duży plus, jakaś strategia się wyłania, jeszcze tylko dać więcej połączeń typu Erywań czy Tbilisi aby w nocy maszyny też latały, ideał!

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    LOT pozbywa się definitywnie regionów, tylko czy:
    a/ regiony definitywnie nie odejdą od Lotu/mieszkaniec regionu zapewne wybierze bezpośredni i tańszy przelot LCC
    b/ wycofanie się z regionów centrala tłumaczy; nie będziemy dowozić pax. lufie - pytam , czy tylko Niemcy są jedynym krajem w Europie, gdzie LOT mógłby latać z regionów,a pozostałe kilkadziesiąt krajów na kontynencie już się nie liczy.
    c/ czy nie warto spróbować kilku łączonych na początek połączeń typu; WAW- KRK - Istambuł lub WAW - KRK -Rzym - myślę , że samoloty byłyby pełniejsze.
    d/ opierając się na jednym porcie mogą mieć nadwyżkę w samolotach i co z nimi zrobić np dołożyć z WAW trzeci czy czwarty lot do innego portu, żeby leciał z kilkunastoma pax.lub wypozyczyć jak za chwilę zrobią z 787.
    e/ nie spróbować otworzyć jeszcze raz ORD - JFK - KRK lub RZE- JFK ,przecież będziemy mieli 8 sztuk 787.Mieszkaniec Małopolski lub Podkarpacia przy zbliżonej cenie zapewne wybierze LOT ze względu na bezpośredni lot i nowym samolotem.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Podsumowując dotychczas (nie wnikając w dokładne częstotliwości):

    4 loty dziennie do PRG i BUD
    3 loty dziennie do OTP, CPH, ponownie do ARN

    1,5 lotu dziennie do TLL, LWO, ODS, RIX, SOF

    Wzmocnione Belgrad, Tbilisi, Erewań, Kair, Bejrut i Larnaka (5 bądź 7 tygodniowo każde)

    ATH nocą znów codziennie

    NCE ścięte do -23--6-

    HEL, STR i FCO (za wyjątkiem serii lotów dodatkowych) oraz KRK-VIE, GDN-FRA, WRO-MUC/FRA - do kasacji

    Koniec wybrakowanej fali odlatującej koło 13, zastąpiony nową falą po 14

    Zurych i Duesseldorf wracają po staremu. Jednak co garniturki z laptopami, to garniturki z laptopami.


    konrad777@ Nie powinno być problemów, mamy 5 rękawów do 787. Jeśli EK będzie miał A330 zaparkowanego, to i tak da radę.
    Itts and konrad777 like this.

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •