OIDP częstotliwość jak w lecie 2013. Czy to naprawdę wymaga osobnego tematu?
Chciałem napisać, tudzież wkleić trochę wstępu o historii lotów do Toronto ale nie udało mi się znaleźć, więc każdy będzie mógł dopisać coś od siebie lub zapodać linka gdzie wszystkie informacje są zebrane.
Od sezonu wiosna 2014 rozkład do Toronto będzie wyglądał tak
od 2 MAY 2014 LOT Polish Airlines Increases Toronto Service from May 2014 | Airline Route
LO041 WAW1415 – 1720YYZ 788 57
LO045 WAW1650 – 1955YYZ 788 D
LO042 YYZ1930 – 0945+1WAW 788 57
LO046 YYZ2155 – 1210+1WAW 788 D
jeżeli się dopiszę trochę o historii LOTów do YYZ to chyba tak, fajnie jest mieć wgląd jak na przesrzeni lat połączenie funkcjonowało w jednym miejscu nieprawdaż?
wiele osób nie wie np kiedy 1 lot do YYZ się odbył
Lojalnie uprzedzam, że nie dopuszczę do utworzenia wątku dla każdego byłego i obecnego połączenia LOT
Proponuję zamiast tego utworzyć wątek: historia połączeń PLL LOT.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
A szkoda, bo dla samego KRK byłoby kilka oddzielnych wątków przepełnionych wspomnieniami i marzeniami o potędze: KRK-CGN, KRK-FRA, KRK-TLV, KRK-FCO, KRK-VIE, KRK-CDG, KRK-ORD, KRK-EWR, KRK-JFK, KRK-YYZ, KRK-GDN (tego nie jestem pewien, bo zanim go uruchomili, to go zlikwidowali), KRK-RZE no i oczywiście kolejne z poprzedniej epoki...
Żartowałem
Tak, Crossair latał przez wiele lat dla Swissair'a, najpierw Saab-2000, potem RJ85 i czasem RJ100. Potem jeszcze nowy Swiss próbował wskrzesić trasę przy pomocy CRJ i CR7 Styrian Spirit.
LOT też latał do ZRH ale tylko przez jeden sezon i to zdaje się nie cały z bardzo dziwną rotacją KTW-ZRH-KRK-ZRH-KTW Embraerem-145. Z Katowic wcześnie rano więc w Krakowie był około 10-11 i zaraz odlatywał spowrotem. W ten sposób dostawało się przesiadki na loty long-haul przez ZRH, a było to tuż przed upadkiem wujka Qualiflyera więc chyba wiosną/latem 2001, wiele lat zanim zaczęło się latanie z Krakowa w świat przez MUC.
Faktycznie, tak było kiedy LO sprzedano do SR. Z POZ i GDN dowozili wtedy do BRU, a z KTW i KRK do ZRH. ER4 były wtedy chyba nowością we flocie LO. Rok 2000 lub 2001.
Nie, żebym się czepiał ale to wątek o Toronto w Kanadzie i został założony bo
a) do Kanady udał się pierwszy TATL LOTu
b) jest to jedno z ważniejszych połączeń LOTu (czytaj TATL)
c) został założony po to by dyskusja trzymała się jednego tematu i nie ginęła w wielostronowych innych wątkach, w których co2-3 stronę ktoś wyskakuje z tym samym newsem (bo się nie chciało strony "przerzucać")
Czy ktoś się orientuje dlaczego dzisiejszy LO41 do YYZ został odwołany?
zapewne z powodu awarii SP-LRB, który stoi w Toronto i czeka na części (info z wątku o SP-LRB)
Strasznie długo to trwa LO42, który dzisiaj miał być w WAW rano znowu nie przyleciał.
Drogi użytkowniku, nie oczekuj na lot powrotny samolotu, który jak sam pisałeś został odwołany.
Akurat w tym przypadku to nie było jednoznaczne , że jeżeli nie poleciał LO41 to nie będzie LO42 a to dlatego , że w YYZ stoi nasz Dreamek (LRB lub LRC) , który miał być naprawiony na dzisiejszy powrotny lot do Warszawy. Liczyli na to do końca bo wszędzie był podawany jako opóźniony.
Dokładnie. WAW YYZ był odwołany żeby LRC mogł zrobić przerwaną rotację.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Zakładki