Pokaż wyniki od 1 do 3 z 3
  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie LOT wprowadza e-cargo


    Polecamy

    Polskie Linie Lotnicze LOT S.A wprowadziły e-cargo, czyli możliwość przesyłania towarów bez towarzyszących dokumentów. E-cargo jest kolejną nowoczesną usługą, wprowadzoną w ostatnim czasie przez LOT.

    LOT zmienia się dynamicznie, wprowadza między innymi nowatorskie rozwiązania, by ułatwiać zarówno pasażerom jak i klientom korzystanie ze swoich usług oraz wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. System e-cargo już działa. Pierwsza przesyłka, została wysłana do Londynu, nadawcą był World Courier, firma oferująca wysoką jakość usług logistycznych i lider w międzynarodowym transporcie leków i towarów o krótkim okresie trwałości. Cały proces przebiegł bez najmniejszych zakłóceń, paczka doleciała na miejsce i została odebrana przez agenta.

    Głównym celem wdrożenia e-cargo jest zastąpienie papierowej dokumentacji dokumentami w postaci wiadomości elektronicznych zgodnych z IATA CIMP (Cargo Interchange Message Precedures), lub też w postaci zeskanowanych dokumentów (faktury, certyfikaty pochodzenia, specyfikacja przesyłki itd.) E-cargo w przewozach towarowych można porównać do biletów elektronicznych (e-ticket) w transporcie pasażerskim. Jednak e-cargo jest bardziej skomplikowane i wymaga zaangażowania większej liczby podmiotów. Transport lotniczy towarów angażuje przewoźników lotniczych, spedytorów, agentów handlingowych, nadawców, a także agencje i urzędy celne. Przy przewozach towarowych, oprócz listu przewozowego (AWB) razem z towarem wysyłane są faktury, certyfikaty pochodzenia, dokumenty celne i inne niezbędne do transportu. Obecnie towarzysząca przesyłkom lotniczym dokumentacja waży globalnie 7 800 ton rocznie, zdarza się, że do jednej przesyłki dołączonych jest nawet 30 dokumentów.

    Po wprowadzeniu e-cargo cała dokumentacja jest przesyłana drogą elektroniczną. Celem IATA jest zastąpienie w 100% papierowego listu przewozowego (AWB) dokumentem w formie elektronicznej (e-AWB) do końca 2015 roku. W maju 2013 r. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A. jako jeden z pierwszych przewoźników w tym rejonie Europy przystąpiły do wielostronnego porozumienia z IATA (Multilateral e-AWB Agreement). Umowa ta zastępuje warunki przewozu znajdujące się na tylnej stronie papierowego listu przewozowego. Obecnie spedytor wypełniając list przewozowy (AWB) akceptuje podpisem warunki przewozu zawarte na dokumencie. Po wprowadzeniu elektronicznego listu przewozowego (e-AWB) nie ma możliwości złożenia podpisu pod warunkami przewozu. Wielostronna umowa, podpisana tylko raz, zastępuje konieczność akceptacji warunków przewozów przy każdej wysyłce.

    E-cargo wiąże się ze znacznymi oszczędnościami po stronie zarówno nadawcy jaki odbiorcy towarów. Przesyłanie dokumentów drogą elektroniczną zmniejszy jednocześnie koszty związane z przewozem. Według danych IATA wprowadzenie e-cargo na świecie pozwoli zaoszczędzić wszystkim podmiotom biorącym udział w transporcie łącznie pomiędzy 3,1 a 4,9 miliarda dolarów. Wprowadzenie nowego systemu zarządzania przesyłkami polepszy jakość i szybkość obsługi, nie będzie problemu zaginięcia dokumentów, a dane w formie elektronicznej będą musiały być wprowadzane precyzyjnie, dokładnie i na czas. Kolejnym pozytywnym aspektem wprowadzenia e-cargo jest szybsza obsługa przesyłek. Dokumenty wysłane drogą elektroniczną mogą być skontrolowane zanim jeszcze towar fizycznie dotrze do portu docelowego.

    Obecnie e-cargo dotyczy przesyłek typu General Cargo, przesyłki specjalne, takie jak materiały niebezpieczne, szybko psujące się, czy wartościowe, a także poczta będą obejmowane tym projektem sukcesywnie. Biuro Cargo i Poczty PLL LOT S.A., finalizuje kolejne porozumienia z swoimi agentami handlingowymi i spedytorami w celu ustanowienia współpracy w zakresie e-cargo. LOT również przygotowuje się do wdrożenia e-cargo w portach regionalnych w Polsce.

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Aeronews.pl | Centrum podniebnych uniesień - promocje lotnicze, tanie bilety lotnicze, podróże, informacje rynku lotniczego, l


    Dziś (21.7) przed siedzibą Polskich Linii Lotniczych LOT przy ul. 17 Stycznia 39 w Warszawie stanął... lotniskomat. Urządzenie służy nadawaniu przesyłek podobnie jak w przypadku słynnych już Paczkomatów, jednak w tym przypadku są to przesyłki ekspresowe, bo lotnicze.
    - "Dzięki LotCargo możecie przesłać swoje paczki w ekspresowym tempie. Przesyłki mogą być dostarczone do odbiorcy nawet tego samego dnia. Przykład: pakunek nadany w lotniskomacie w Warszawie o godz. 12:00, już około godz.18:00 będzie do odbioru w Londynie" - zachęca do korzystania z usług LOT Cargo.
    Całe przedsięwzięcie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej ze środków "Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Dotacje na innowacje. Inwestujemy w Waszą przyszłość" i jest rozwiązaniem oferowanym przez Polską Grupę Pocztową Innowacje Sp. z o.o. Tytuł projektu: "Wdrożenie innowacyjnego systemu przesyłek ekspresowych za pośrednictwem transportu lotniczego".

    Wartość projektu: 49 236 700 PLN, wartość dofinansowania: 15 992 400 PLN. Lotniskomaty będą oferowane w ramach marki "PostInAir". - "PostInAir to nowatorska usługa, łącząca dostępność przesyłek pocztowych z szybkością i bezpieczeństwem usług lotniczych. Dzięki nam możesz szybko i wygodnie nadać przesyłkę, a my dostarczamy ją odbiorcy nawet tego samego dnia" - zachwala swoje usługi jedna ze spółek Polskiej Grupy Pocztowej, znana szerzej jako marka Inpost grupy Integer SA.

    Dzięki PostInAir, klient chociażby lotnisk (w domyśle, gdy usługa się rozwinie) będzie miał stały dostęp do usług pocztowych. Chociażby tuż przed podróżą lotniczą będzie można łatwo, szybko i bezpiecznie nadać do firmy ważne, na przykład przeoczone dokumenty lub jakiekolwiek przedmioty do domu czy innego miejsca. Nie będzie także konieczności pozbywania się cennych rzeczy jeżeli ich zabranie w podróż zostanie zakwestionowane przez lotniskową służbę bezpieczeństwa. W końcu usługa kierowana jest dla osób niekoniecznie podróżujących, ale dla tych, którym zależy na ekspresowym doręczeniu przesyłki. A ich doręczenie możliwe będzie w rekordowo krótkim czasie, dzięki usłudze transportu lotniczego we współpracy z PLL LOT.

    Foto: LOT Cargo

    http://postinair.pl/

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Start komercyjny na terenie Polski planujemy na koniec 3Q tego roku, uruchomienie PostInAir na terenie UE planowany jest na 2Q 2016.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •