Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 60
Like Tree21Likes

Wątek: Rozkład Zima 2014/15

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Rozkład Zima 2014/15


    Polecamy

    WOW - nie sądziłem że w styczniu już poznamy siatkę zimową... za informacją prasową:

    14 stycznia 2014 roku – PLL LOT aktualizują w systemie rezerwacyjnym rozkład na sezon zimowy 2014/2015. Jest on wprowadzany zaledwie w kilka tygodni po aktualizacji siatki na lato 2014. W najbliższym roku prócz nowych częstotliwości rejsów, pojawią się zmiany wynikające z wymagań Komisji Europejskiej związanych z Planem Restrukturyzacji.

    Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami przewoźnik wprowadza w systemie rezerwacyjnym korekty siatki połączeń w roku 2014. Zmiany są wdrażane dwuetapowo. W pierwszym etapie - na nowy sezon letni LOT zaproponował m.in. dodatkowe częstotliwości na rejsach europejskich. W szczycie sezonu w systemie pojawi się więc „druga fala” popołudniowych wylotów z Warszawy, czyli do wybranych miast będzie można latać częściej niż do tej pory.

    Nowe częstotliwości są już dostępne w systemie. Dotyczą one portów lotniczych
    w Budapeszcie, Pradze, Sofii, Bukareszcie, Belgradzie, Moskwie, Lwowie, Odessie, Wilnie, Rydze i Tallinie. Dodatkowo z dogodniejszych przesiadek w Warszawie na rejsy dalekiego zasięgu LOT-u (Nowy Jork, Chicago, Toronto i do Pekinu) będą mogli skorzystać również pasażerowie transferowi podróżujący z i do Kopenhagi, Mediolanu, Sztokholmu, Brukseli, Paryża, Hamburga i Amsterdamu. W szczycie sezonu, możliwości przesiadkowe dla pasażerów transferowych zwiększą się aż o 40% tygodniowo.

    LOT zwiększy częstotliwości rejsów w sezonie letnim z Warszawy do:

    • Amsterdamu - wzrost z 19 do 20 rejsów tygodniowo
    • Aten - wzrost z 6 do 7 rejsów tygodniowo (1.07-4.09.14)
    • Bejrutu - wzrost z 3 do 5 rejsów tygodniowo (3.07-3.09.14)
    • Belgradu - wzrost z 6 do 7 rejsów tygodniowo
    • Brukseli - wzrost z 19 do 21 rejsów tygodniowo
    • Bukaresztu - wzrost z 13 do 20 rejsów tygodniowo
    • Budapesztu - wzrost z 19 do 24 rejsów tygodniowo
    • Hamburga - wzrost z 12 do 14 rejsów tygodniowo
    • Kopenhagi - wzrost z 14 do 20 rejsów tygodniowo
    • Lwowa - wzrost z 7 do 10 rejsów tygodniowo
    • Mediolanu (MXP) - wzrost z 17 do 21 rejsów tygodniowo
    • Moskwy (SVO) - wzrost z 12 do 14 rejsów tygodniowo
    • Odessy - wzrost z 7 do 8 rejsów tygodniowo
    • Paryża (CDG) - wzrost z 19 do 20 rejsów tygodniowo
    • Pragi - wzrost z 19 do 24 rejsów tygodniowo
    • Rygi - wzrost z 7 do 9 rejsów tygodniowo
    • Sofii - wzrost z 7 do 11 rejsów tygodniowo
    • Sztokholmu - wzrost z 18 do 20 rejsów tygodniowo
    • Tallina - wzrost z 6 do 9 rejsów tygodniowo
    • Wilna - wzrost z 14 do 21 rejsów tygodniowo

    Zgodnie z zapowiedzią, z systemu rezerwacyjnego wycofane zostały już rejsy zagraniczne wykonywane z portów regionalnych. Wszystkie połączenia poza Polskę od wejścia nowego rozkładu, będą realizowane przez Warszawę. Zmiany te są podyktowane wymaganiami Komisji Europejskiej w ramach kompensacji w zamian za otrzymanie pomocy publicznej.

    Ponadto od dziś w systemie stopniowo zostaje wprowadzony drugi etap zmian - stop booking na sezon zimowy 2014 na rejsy z Warszawy do Genewy (tylko sezon zimowy 2014/2015), Aten i Barcelony.

    Zmiany w sezonie - zima 2014/2015 są kontynuacją już wprowadzonego nowego rozkładu przewoźnika (w sezonie lato 2014). Ich efektem będzie zwiększenie (w stosunku do sezonu zima 2013) częstotliwości połączeń na trasach:

    ˇ Belgrad z 3 do 4 tygodniowo
    ˇ Budapeszt z 18 do 22 tygodniowo
    ˇ St. Petersburg z 5 do 7 tygodniowo
    ˇ Bukareszt z 12 do 15 tygodniowo
    ˇ Praga z 19 do 22 tygodniowo
    ˇ Ryga z 7 do 9 tygodniowo
    ˇ Sofia z 7 do 10 tygodniowo
    ˇ Tallinn z 4 do 6 tygodniowo
    ˇ Wilno z 19 do 20 tygodniowo
    ˇ Amsterdam z 19 do 20 tygodniowo
    ˇ Sztokholm z 12 do 17 tygodniowo
    ˇ Bruksela z 19 do 20 tygodniowo

    Aktualizacja rozkładu połączeń dalekiego zasięgu: rejsy będą odbywać się z taką samą jak w sezonie Zima 2013 częstotliwością (Nowy Jork – 5 razy w tygodniu, Chicago – 5, Toronto – 4 i Pekin – 3), ujednolicone zostaną jednak godziny wylotów tych rejsów. Wszystkie odbywać się będą w tzw. „drugiej fali” rejsów dalekodystansowych, oznacza to, ze samoloty będą startowały z Warszawy ok. godziny 16:30, a ich powrót do hubu przewoźnika w Warszawie został zaplanowany ok. godziny 13:00.

    W 2014 roku rozkład letni będzie obowiązywał od 31 marca, a zimowy od 26 października.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Wziawszy pod uwage czasy postojow w RZE chyba jednak zakladaja "ulozenie sie" z K2

    LO 3805/06:
    Przylot do RZE: 8.25
    Odlot z RZE: 9.35

    LO 3801/02:
    Przylot do RZE: 12.05
    Odlot z RZE: 13.40

    O ile pod pierwsza mozna podciagnac mozliwosc wydluzenia czasow przelotu pod Dashe, tak LO3801/02 juz nieco dziwi - cos przydlugawo ...

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Czy nam się pewne zmiany podobają czy nie widać jednak porządki - dotychczas LO potrafił robic zmiany kilka tygodni przed startem sezonu, a teraz wszystko z wyprzedzeniem. Najbardziej dziwi mnie ta Genewa, ale biorąc pod uwagę dopisek "tylko sezon zimowy 2014/15" zakładam ze to jeden z elementów dyskutowanych z KE, bo Genewa była mocnym punktem LO. Widać też ten sam element czyli "wzmacnianie wschodu" - czy plan jest sensowny czy nie to się okaże, ale w końcu jest i to co proponują w sezonie zimowym jest kontynuacją zmian z sezonu letniego co z punktu widzenia zarządzania daje jakąś wizję tego co LO chce robic.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez LOT
    Zgodnie z zapowiedzią, z systemu rezerwacyjnego wycofane zostały już rejsy zagraniczne wykonywane z portów regionalnych. Wszystkie połączenia poza Polskę od wejścia nowego rozkładu, będą realizowane przez Warszawę. Zmiany te są podyktowane wymaganiami Komisji Europejskiej w ramach kompensacji w zamian za otrzymanie pomocy publicznej.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Najbardziej dziwi mnie ta Genewa, ale biorąc pod uwagę dopisek "tylko sezon zimowy 2014/15" zakładam ze to jeden z elementów dyskutowanych z KE, bo Genewa była mocnym punktem LO.
    Dochodzenie Komisji Europejskiej jest postępowaniem administracyjnym które rządzi się pewną procedurą. Dotychczas KE wydała jedynie wstępną opinię o pomocy ratunkowej udzielonej w grudniu 2012, w uzasadnieniu nie było mowy o żadnych wymaganiach w formie szczególnych ograniczeniach i działa kompensacyjnych, nie podjęto jeszcze koncowej decyzji.

    Słyszymy/czytamy:

    - Zawieszeniu lotów do ZRH i DUS, zima '13/'14 - "KE nakazała"
    - Ograniczenie otwierania nowych lotów dalekodystansowych - "KE nakazała"
    - Wynajem "na zewnątrz" szóstego 787 - "KE nakazała"
    - Zawieszenie lotów międzynarodowych z regionów - "KE nakazała"
    - Zawieszenie lotów do GVA zima '14/'15 - "KE nakazała"
    - itd...

    Nie podważam faktu że w prawie unijnym jest zapis że wraz z przyjęciem pomocy publicznej dane przedsiębiorstwo może być zobowiązane do wporwadzenia określonych działań kompensacyjne aby przywrócić równowagę w konkurencji - taki zapis rzeczywiście jest.

    Zastanawia mnie jednak skąd płynął rozmaite nakazy na PLL LOT, które często pojawiają się w komunikatach prasowych tłumaczące rozmaite, często nie wygodne, decyzje skoro KE nie wydała rozstrzygniecie i jedynie zwróciła się do strony polskiej z dwoma zestawami pytań?

    Mam wrażenie że KE stała się kozłem ofiarnym za wszelkie zło, jak widać w wielu wpisach na tym forum i w komentarzach dziennikarzy.

    ------

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Wziawszy pod uwage czasy postojow w RZE chyba jednak zakladaja "ulozenie sie" z K2
    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta

    O ile pod pierwsza mozna podciagnac mozliwosc wydluzenia czasow przelotu pod Dashe, tak LO3801/02 juz nieco dziwi - cos przydlugawo ...
    Nowego rozkładu w systemie jeszcze nie ma.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Fragment z komunikatu KE jednak chyba mówi co innego...

    In particular, the Commission is concerned that (...) the proposed capacity reduction may not be adequate to compensate for the distortions of competition. The Commission also has doubts whether LOT's own contribution to the restructuring cost is sufficient.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    dokładnie zresztą jak miałoby to wyglądać inaczej? KE wydaje decyzje "tniecie to i to od poniedziałku"? to byłoby dopiero niepoważne.
    LO uzyskał pomoc publiczną i musi spełnić warunki. Dlatego też wprowadza konkretne działania jakie sam sugeruje, jeśli KE uzna je za niewystarczające wtedy będzie interweniować. Tak naprawdę jak inaczej można przekonać KE o zmianach i ich sensowności? teoretycznie?

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Fragment z komunikatu KE jednak chyba mówi co innego...
    Dziękuje, znam ten komunikat ale nadal nie rozumiem na podstawie czego pojawiają się komunikaty o konkretnych ograniczeniach, szczególnie gdy te ograniczenia się co jakiś czas zmieniają?

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    dokładnie zresztą jak miałoby to wyglądać inaczej? KE wydaje decyzje "tniecie to i to od poniedziałku"? to byłoby dopiero niepoważne.
    W Stanach Zjednoczonych DOJ, przy kontrolach fuzji i tworzeniu JV, stawiał konkretne wymagania(oddanie slotów, praw do konkretnych, lotów międzynarodowych etc) co do ograniczeń aby uchronić konkurencję. Strony negocjowały, konkurenci skłądali zastrzeżenia, DOJ wydawał decyzję, strony realizowały jej postulaty - formalizm, procedura dotrzymana.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Dlatego też wprowadza konkretne działania jakie sam sugeruje, jeśli KE uzna je za niewystarczające wtedy będzie interweniować.
    Czyli dokładnie to co piszę, LOT działa w dobrej wierze, nie w oparciu o żaden formalny nakaz ze strony KE.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zakładam że w rozmowach bilateralnych KE wyznaczyła (bądź LOT zaproponował) określoną liczbę ASK do wycięcia i zgodnie z tym przygotowane są warianty cięcia siatki - szczerze mówiąc dla mnie nie ma w tym nic szczególnie niezrozumiałego...
    olekorlo likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Zakładam że w rozmowach bilateralnych KE wyznaczyła (bądź LOT zaproponował) określoną liczbę ASK do wycięcia i zgodnie z tym przygotowane są warianty cięcia siatki - szczerze mówiąc dla mnie nie ma w tym nic szczególnie niezrozumiałego...
    Tak, ale to co wyciąć, co zwiększyć w tych ramach to już chyba suwerenna decyzja LO - a w komunikacie jasno napisano, że "Zmiany te są podyktowane wymaganiami Komisji Europejskiej". Zwrot jest wystarczająco oklepany przez wszystkie ograny państwowe wycierające w ten sposób ręce, więc mogli by się wysilić na coś bardziej kreatywnego.
    alacherbauer likes this.

  10. #10
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Tak, ale to co wyciąć, co zwiększyć w tych ramach to już chyba suwerenna decyzja LO - a w komunikacie jasno napisano, że "Zmiany te są podyktowane wymaganiami Komisji Europejskiej". Zwrot jest wystarczająco oklepany przez wszystkie ograny państwowe wycierające w ten sposób ręce, więc mogli by się wysilić na coś bardziej kreatywnego.
    Jedno nie wyklucza drugiego. KE nie napisze "macie wyciąć Zurych". Za to wiemy skądinąd od dawna, że pomoc publiczna powoduje powstanie po stronie beneficjenta przewagi konkurencyjnej na rynku. Stąd żeby tą przewagę wyeliminować i zachować równą konkurencję, należy tego beneficjenta jakoś ograniczyć - w tym przypadku przez cięcie połączeń. Rentownych połączeń. Czy więc się z tym zgadzamy, czy nie, przez przyznanie pomocy publicznej dla LOT doszło do zachwiania sytuacji rynkowej - bez pomocy, na wolnym rynku, LOT by zwyczajnie upadł. A więc żeby zrównoważyć sytuację, LOT musiał swój biznes okroić. Proste.
    Zwrot o wymaganiach KE jest więc prawdziwy - ale próżno oczekiwać, że te wymagania przybiorą postać wskazywania konkretnych tras do wycięcia. Od tego jest zasada opisana wyżej, żeby ją stosować. A jak się ją zastosuje źle, to KE nakaże zwrot pomocy (vide Malev).

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PawelL Zobacz posta
    Zwrot o wymaganiach KE jest więc prawdziwy - ale próżno oczekiwać, że te wymagania przybiorą postać wskazywania konkretnych tras do wycięcia. Od tego jest zasada opisana wyżej, żeby ją stosować. A jak się ją zastosuje źle, to KE nakaże zwrot pomocy (vide Malev).
    Nigdzie nie pisałem, że wymagania są nieprawdziwe. Nieprawdziwe jest tłumaczenie nimi obcięcia konkretnych tras jednak, zamiast przyznania po prostu, że są najsłabszym ogniwem.

  12. #12
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nowego rozkładu w systemie jeszcze nie ma.
    Czyzby? Grudzien 2014 to jak dla mnie sezon zima 2014/15 ... Takie kwiatki system rezerwacyjny mi wypluł.

  13. #13
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nigdzie nie pisałem, że wymagania są nieprawdziwe. Nieprawdziwe jest tłumaczenie nimi obcięcia konkretnych tras jednak, zamiast przyznania po prostu, że są najsłabszym ogniwem.
    Prawdziwe są tłumaczenia nimi obcięcia konkretnych tras. Tłumaczę Ci przecież, że jest reguła, w wyniku zastosowania której następuje wybór tras do obcięcia. I ten wybór następuje nie przez widzimisię ludzi z LOT, ale przez wymagania właśnie.

  14. #14
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PawelL Zobacz posta
    Prawdziwe są tłumaczenia nimi obcięcia konkretnych tras. Tłumaczę Ci przecież, że jest reguła, w wyniku zastosowania której następuje wybór tras do obcięcia. I ten wybór następuje nie przez widzimisię ludzi z LOT, ale przez wymagania właśnie.
    Tzn, że KE kazała obciąć te trasy, a Ty nieprawdziwe rzeczy pisałeś post wcześniej?

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Przypominam, że warunkiem przyznania pomocy nie jest wycięcie tras, warunkiem jest przeprowadzenie restrukturyzacji. Wycięcie tych czy tamtych tras jest częścią restrukturyzacji, i nie znam komunikatu który mówiłby "wycięliśmy loty do Suwałk, bo tak nam kazała KE". Widzę natomiast komunikaty dotyczące pakietów połączeń - wszystkie z portów regionalnych lub zmiany częstotliwości z hub, a jeżeli ta częstotliwość jest na tyle mała że po jej zmniejszeniu latanie nie miałoby sensu - wycięcie połączenia.

  16. #16
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Tzn, że KE kazała obciąć te trasy, a Ty nieprawdziwe rzeczy pisałeś post wcześniej?
    I nikt nas nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe

    Prawo to zbiór norm generalnych i abstrakcyjnych, pogódź się z tym. I tak samo, jak państwo polskie zabrania Ci zabijać, mimo, że art. 148 par. 1 KK nie zaczyna się od słów "L4 nie wolno zabijać człowieka", tak obcięcie tras nastąpiło ze względu na wymagania unijne co do pomocy publicznej.

    Po raz drugi w ostatnich dniach w dyskusji z Tobą kończę tą dyskusję z mojej strony.

  17. #17
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PawelL Zobacz posta
    I nikt nas nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe
    Ja rozumiem, że dla biurokracji najlepszym argumentem zawsze będzie tworzenie kolejnych przepisów, ale tutaj chyba nie jesteśmy w pracy i tego można uniknąć?
    Prosty chłopak z bloku jestem i naprawdę nie rozumiem jak można pisać, że KE nie napisze wyciąć trasy, a godzinę później, że jednak takie tłumaczenie jest prawdą. W moim skromnym choć przedsiębiorczym rozumku (na tyle, żeby funkcjonowanie tego całego cyrku finansować składając zeznanie podatkowe co rok) nie mieści się też uzdrawianie gangreny (nierentowej firmy) przez ucinanie zdrowych kończyn (rentownych połączeń), ale być może jestem skażony przez osobistą odpowiedzialność za swoją działalność.

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    te tlumaczenia o cieciach z powodu KE sa wygodne ale niejasne: nie powiedziano nigdzie jakich ciec zazadala KE, mowi sie tylko ogolnikami, ze ktos kazal i ze taka procedura ale gdzie ona jest ? Czasami tez slychac, ze KE dopiero zazada cieć. Lot nigdzie nie powiedzial co juz zazadala KE a co jeszcze moze zmienic, sciac. Wszelkie zmiany LOT tlumaczy KE - to az tyle uwag juz bylo ze strony KE, beda kolejne ? Z drugiej strony KE pyta i prosi o odpowiedzi ws planu restrukturyzacji - tutaj nie ma mowy o cieciach inicjowanych przez zadna ze stron. Celowa dezinformacja ? Wiadomo, ze redaktor onetu czy wybiorczej wszystko łyknie ale jednak od forumowiczow wymagalbym wiekszej dociekliwosci. Pozatym czemu nie zwieksza oferowania do PEK tudziez do innej Azji w okresie zimowym zeby zatrudnic samolot i czemu nie powiedza, ze KE nie pozwala ? no i co np z Alitalia - tam kasa publiczna leje sie strumieniem i raczej nie slychac zeby cos zamykali a wrecz przeciwnie..

  19. #19
    PawelL
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    nie powiedziano nigdzie jakich ciec zazadala KE
    Patrz mój post z wczoraj, z godz. 19.57.

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    mowi sie tylko ogolnikami, ze ktos kazal i ze taka procedura ale gdzie ona jest
    tutaj: Reguły obowiązujące dla pomocy publicznej

    Mam świadomość tego, że jest dużo czytania, ale proszę więcej przynajmniej nie mówić, że nie wiadomo skąd wynikają reguły udzielania pomocy publicznej w UE.

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Lot nigdzie nie powiedzial co juz zazadala KE a co jeszcze moze zmienic, sciac
    Patrz mój post z wczoraj, z godz. 19.57.

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    KE pyta i prosi o odpowiedzi ws planu restrukturyzacji - tutaj nie ma mowy o cieciach inicjowanych przez żadna ze stron. Celowa dezinformacja ?
    Patrz mój post z wczoraj, z godz. 19.57. I dopowiadając - cięcia (czyt. ograniczenie przewagi konkurencyjnej uzyskanej w wyniku otrzymania pomocy) są właśnie w planie.

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    od forumowiczow wymagalbym wiekszej dociekliwosci
    To pokaż sam tą dociekliwość, czytając najpierw ze zrozumieniem wypowiedzi innych, potem źródła, a dopiero później wymyślając spiskowe teorie dziejów.
    QbaqBA likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Wczoraj o 19:57 nie odpowiedziales konkretnie na pytania. W linku, ktory zapodales, przynajmniej na stronach w jezyku polskim, rowniez nie ma tych odpowiedzi. Ja szukam informacji np, ze linia musi zmniejszyc ASK o x% a x wynika np z procenta wartosci przyznanej doplaty lub linia musi ciac to i tamto albo, ze linia sama proponuje redukcje siatki lub jej czesci w trasach gdzie operuja inne linie z EU. Twoja wypowiedz z 19:57 usprawiedliwia kazda zmiane na siatce jaka LOT poczyni, zawsze bedzie mogl powiedziec, ze to KE kazala lub zabronila.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •