Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 116
Like Tree65Likes

Wątek: UKRAINA by LO - informacje

  1. #21
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie


    Polecamy

    • Warszawa – Kijów: od marca z 12 do 14 rejsów tygodniowo
    • Lwów od stycznia wzrost z 7 do 10 rejsów tygodniowo


    taka ciewkawostka

    Zgodnie z dekretem Prezydenta Ukrainy ogłoszonym dn. 16 września 2015, rząd Arsenija Jaceniuka podjął decyzję, na mocy której od 25 października br. ponad 20 linii lotniczych z Rosji będzie mieć całkowity zakaz wykonywania rejsów bezpośrednich do ukraińskich portów lotniczych a także przelotów tranzytowych nad terytorium tego kraju.

    „Od 25 października rosyjska przestrzeń powietrzna będzie zamknięta dla ukraińskich przewoźników" - poinformowało w poniedziałek wieczorem ministerstwo transportu Rosji.

  2. #22

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Że niby całkowicie ustnie bezpośredni ruch IEV-MOW?
    Po pierwsze nie uwierzę dopóki nie zobaczę, a po drugie nawet jeśli to lwią część tego ruchu przejmą MSQ i B2 choć oczywiście kawałek tego tortu przypadłby też LO no ale tutaj wracam do "po pierwsze".
    Stoarn and E-Jet KRK like this.

  3. #23
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    A czy Polska również ma prawo (pod kątem bycia w UE i stroną różnych porozumień lotniczych) na taką blokadę? Zastanawia mnie, czy zamknięcie nieba nd Ukrainą będzie miało jakieś przełożenie na pozycję negocjacyjną Polski np. w kwiestii przelotów nad Syberią

  4. #24

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    A czy Polska również ma prawo (pod kątem bycia w UE i stroną różnych porozumień lotniczych) na taką blokadę? Zastanawia mnie, czy zamknięcie nieba nd Ukrainą będzie miało jakieś przełożenie na pozycję negocjacyjną Polski np. w kwiestii przelotów nad Syberią
    Mnie też to pytanie mocno nurtuje od jakiegoś czasu... Nie bardzo w to wierzę, ale jeżeli byłaby taka możliwość to nasza pozycja negocjacyjna byłaby naprawdę mocna. Trudno sobie wyobrazić loty z Rosji do Europy Środkowej i Południowej omijające zarówno PL jak i UA...
    Generalnie jednak całkowicie zgadzam się z tomo: nie uwierzę dopóki nie zobaczę.
    Pozdrawiam,
    slaweq

  5. #25
    KTW
    KTW jest teraz aktywny

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Że niby całkowicie ustnie bezpośredni ruch IEV-MOW?
    Po pierwsze nie uwierzę dopóki nie zobaczę, a po drugie nawet jeśli to lwią część tego ruchu przejmą MSQ i B2 choć oczywiście kawałek tego tortu przypadłby też LO no ale tutaj wracam do "po pierwsze".
    Aeroflot i Transaero przestały sprzedawać bilety do Kijowa na okres po 14 października. To łącznie 7 lotów dziennie mniej (5x Sukhoj, 2x737). 2 loty dziennie z Mińska (E175 + CRJ) nie zagospodarują nawet 20% tego tortu. Do tego dochodzi jeszcze S7, UTair. Ten drugi jeszcze bilety sprzedaje.

    Do podziału jest duży rynek i pewnie wszyscy zgarną po trochu: MSQ, TLL, RIX, WAW, VIE, HEL. Lufthansa czasowo wychodzi już dużo gorzej.

  6. #26
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Czy Ukraina przypadkiem już raz nie zabraniała im latać? Jestem pewien jak widziałem na FR24 samoloty Aeroflotu omijające wówczas Ukrainę.

  7. #27

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    @michastrain
    A nie było tak, że samoloty Aerofłotu omijały Ukrainę po zestrzeleniu MH17?
    Stoarn likes this.

  8. #28

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tasma Zobacz posta
    @michastrain
    A nie było tak, że samoloty Aerofłotu omijały Ukrainę po zestrzeleniu MH17?
    Samoloty SU, TSO i wielu innych rosyjskich linii faktycznie omijały Ukrainę przy lotach tranzytowych (z małymi wyjątkami, np. rejsy do Mołdawii, które do dziś latają przez Ukrainę). Teraz mowa jest o zakazie bezpośrednich lotów Rosja - Ukraina dla rosyjskich przewoźników, Rosja odpowiada tym samym dla ukraińskich przewoźników. Rynek połączeń Rosja - Ukraina faktycznie jest duży i na pewno na tej decyzji zyskają huby w okolicy, w szczególności Mińsk. Na znaczeniu, szczególnie dla osób z południa Ukrainy może też zyskać Air Moldova. Generalnie decyzja, jeżeli wejdzie w życie, będzie oznaczać bardzo poważne perturbacje w regionie.

  9. #29
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Nie, ograniczenia dotyczyły tylko wschodniej Ukrainy, a Ukraińcy za zestrzelenie całkowicie zakazali rosyjskim liniom wlatywać nad swoją przestrzeń.

    Ten screen jest z 07.08.2014 i gdyby dotyczyło to jedynie MH17, to rejs ten przeleciałby przez środek Ukrainy.


    Tutaj odpowiedź Rosjan: Rosja zamyka przestrzeń powietrznš dla ukraińskich samolotów-Œwiat-rp.pl
    Ale info o wprowadzeniu ograniczeń przez Ukrainę nie mogę na szybko znaleźć.

    Edit: I chyba tu jest wyjaśnienie:
    Cytat Zamieszczone przez merol777 Zobacz posta
    Samoloty SU, TSO i wielu innych rosyjskich linii faktycznie omijały Ukrainę przy lotach tranzytowych (z małymi wyjątkami, np. rejsy do Mołdawii, które do dziś latają przez Ukrainę). Teraz mowa jest o zakazie bezpośrednich lotów...

  10. #30

    Dołączył
    Jul 2013

    Domyślnie

    Może w tym wątku to trochę off-top, ale po ciut dokładniejszym doczytaniu zakaz lotów na Ukrainę ma dotyczyć tylko tych przewoźników, którzy latają na Krym. Spośród rosyjskich linii sankcjami nie został objęty UTair, który prawdopodobnie znacznie zwiększy częstotliwość kursów na Ukrainę. Sytuacja wydaje się jednak na tyle dynamiczna, że do 25 października, od kiedy mają wejść w życie ograniczenia wszystko może się jeszcze wywrócić do góry nogami.

  11. #31
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    W poniedziałek 29 września, w głównym wydaniu programu informacyjnego „Vesti” rosyjskiego kanału telewizyjnego "Rossiya 1" zakomunikowano, że pięciu przewoźników z terenu Ukrainy z dniem 25 października straci prawo wykonywania lotów do Rosji.

    Na liście znalazły się takie firmy, jak: Ukraine International Airlines, Dniproavia, Motor Sich, Yamal i Wizz Air. W przypadku tego ostatniego przewoźnika należy wspomnieć, że działalność spółki zależnej Wizz Air Ukraine została zakończona 20 kwietnia 2015.

    Jedynym rosyjskim przewoźnikiem, jaki zachował prawo do wykonywania lotów na Ukrainę po 25 października br., jest UTAir.


    Igor Czerginiec, tj. Zastępca Dyrektora Generalnego Belavii w wywiadzie opublikowanym 30 września przez RBK Ukraina powiedział, że w przypadku zawieszenia bezpośrednich połączeń lotniczych pomiędzy Ukrainą i Rosją jego firma może przejąć część potoku pasażerskiego. W chwili obecnej Belavia oferuje po dwa bezpośrednie połączenia dziennie na trasach z Mińska do Moskwy i Kijowa. Pasażerowie mogliby latać z dogodnymi przesiadkami w stolicy Białorusi. Igor Czerginiec dodał jeszcze, że nie przewidują podwyżek cen biletów na tej trasie. W przypadku wzrostu zainteresowania lotami liniami Belavia do Moskwy, zwiększona zostanie podaż miejsc. Zostanie to dokonane poprzez zamianę aktualnie wykorzystywanych do obsługi obu tras samolotów CRJ-200 i Embraer 175, które zabierają od 50 do 76 pasażerów, na Boeingi 737-800 o pojemności do 189 miejsc na pokładzie. Jeśli to nie wystarczy, Belavia zwróci się do władz Ukrainy z prośbą o zgodę na wykonywanie dodatkowych rejsów. Czerginiec powiedział jeszcze, że oprócz reprezentowanej przez niego firmy, następujący przewoźnicy mogą przejąć pasażerów, którzy stracą możliwość bezpośredniego przelotu z Ukrainy do Rosji: Air Baltic, Turkish Airlines, PLL LOT S. A. i Air Moldova.

    LO - KBP, LWO, ODS
    B2 - KBP
    BT - IEV, ODS
    TK - DNK, KHE, KBP, LWO, ODS
    9U na razie nie lata na Ukraine ale ma CSa do KBP z UIA

  12. #32

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ukraina całkowicie wstrzymuje połączenia lotnicze z Rosją


    Ukraina całkowicie wstrzymuje połączenia lotnicze z Rosją. Decyzja ta zacznie obowiązywać 25 października i będzie dotyczyć wszystkich rosyjskich przewoźników lotniczych – oświadczyło w poniedziałek ministerstwo infrastruktury w Kijowie.

    Resort wyjaśnił, że jest to reakcja na brak odpowiedzi na prośbę Ukrainy do Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Rosji (Rosawiacji) o wyjaśnienie przyczyn ograniczenia lotów do tego kraju dla ukraińskich linii lotniczych.

    Wstrzymane loty

    „Państwowa Lotnicza Służba Ukrainy podjęła decyzję o całkowitym wstrzymaniu ruchu lotniczego między Ukrainą a Federacją Rosyjską od 25 października 2015 r.” – ogłosiło ukraińskie ministerstwo infrastruktury. W komunikacie podkreślono, że ograniczenia będą stosowane, dopóki Rosawiacja nie odwoła zakazów wobec przewoźników ukraińskich. Wznowić loty nad Ukrainą będą mogli wówczas ci przewoźnicy rosyjscy, którzy nie znaleźli się na liście sankcji ogłoszonych wcześniej przez Kijów.

    25 września rząd Ukrainy powiadomił, że wprowadza zakaz lotów dla ok. 20 rosyjskich linii lotniczych, które znalazły się na ogłoszonej przez Radę Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony Ukrainy (RBNiO) liście osób i instytucji objętych sankcjami. Dotknęły one także głównego rosyjskiego przewoźnika, Aerofłot, oraz kompanię Transaero.

    Ukraińska Rada Ministrów poinformowała też o wprowadzeniu zakazu rejsów tranzytowych nad obszarem Ukrainy dla rosyjskich samolotów, "jeśli są nimi przewożone towary mające przeznaczenie wojskowe, towary podwójnego przeznaczenia lub rosyjskie siły wojskowe".

    Odpowiedź Rosji

    W odpowiedzi Rosja ogłosiła, że wprowadzi zakaz lotów dla ukraińskich linii lotniczych, który ma zacząć obowiązywać od 25 października.

    W połowie września administracja prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki opublikowała listę objętych sankcjami osób prawnych i fizycznych z Rosji i innych państw. Sankcje wprowadzono w odpowiedzi na ogłoszenie wówczas przez prorosyjskich separatystów w Donbasie na wschodniej Ukrainie wyborów samorządowych. Ostatecznie separatyści odłożyli je na przyszły rok.

    Na liście sankcji RBNiO Ukrainy znalazły się osoby, które w opinii Kijowa poparły dokonaną przez Moskwę aneksję Krymu i konflikt z separatystami w Donbasie.

    źródło
    Ukraina całkowicie wstrzymuje połączenia lotnicze z Rosją | Ze świata

  13. #33
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    czy zanosi się coś by od 2 stycznia ilość połączeń na Ukraine (poza tymi zaplanowanymi już dawno) się zmieniła? patrz lotnicza wojenka Rosja Ukraina z zakazem lotów do/z a nawet NAD
    czy nadal tylko pod TATL powinny latać?
    niebo nad Ukrainą już jest "owtarte"?

  14. #34
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Biznes z powietrza i lądu ciągnie na Ukrainę - Biznes i prawo gospodarcze - GazetaPrawna.pl - biznes, podatki, prawo, finanse, wiadomości, praca -

    LOT i PKP Intercity będą bardziej obecne u naszego wschodniego sąsiada. Dniepr, czyli trzecie co do wielkości miasto na Ukrainie, oraz porty regionalne w Iwano-Frankiwsku, Winnicy i Równem. Według informacji DGP LOT planuje uruchomienie nowych połączeń z Warszawy do tych miast. Ukraina to jeden z głównych zasilających lotniczy hub w Warszawie, więc Prezes Rafał Milczarski zarządził ekspansję.


    Przewoźnik nie podaje na razie dat, ale potwierdza plany zwiększania częstotliwości. – Od wakacji planujemy też uruchomić więcej rejsów do Lwowa. Dzisiaj latamy tam z Warszawy dwa razy dzienne, a chcielibyśmy dołożyć trzeci rejs w pojedyncze dni. W sumie byłoby to pięć dodatkowych połączeń w tygodniu – mówi rzecznik linii Adrian Kubicki. LOT lata już na pięć ukraińskich lotnisk. Przed tygodniem uruchomił nowe połączenie na Żulany, drugie lotnisko dla Kijowa. Oprócz tego lata na główne stołeczne lotnisko Boryspol (dwa razy dziennie, a będzie trzy) oraz do Charkowa, Lwowa i Odessy.

    Pod względem udziałów w rynku LOT zajmuje na Ukrainie drugie miejsce po narodowym przewoźniku MAU. Klientami LOT-u w minimalnym stopniu są jednak Ukraińcy pracujący w Polsce. To raczej bogatsza klientela, o czym może świadczyć odsetek osób przesiadających się nad Wisłą na inne połączenia LOT-u: z Odessy jest to 70 proc., z Charkowa i ze Lwowa – 60 proc., a z Kijowa – połowa. Pasażerowie w długich relacjach najczęściej zmierzają do Toronto i Nowego Jorku, a w Europie do Londynu, Amsterdamu, Brukseli, Kopenhagi i Hamburga. Podczas lotów z Ukrainy zajętych jest średnio 80 proc. foteli.


    POZOSTAŁO JESZCZE 60% TREŚCI
    Sebek Peterson likes this.

  15. #35

    Dołączył
    Aug 2015

    Domyślnie

    Czy przy trzech rejsach dziennie do LWO, nie warto by pomyśleć o (w raczej dalszej przyszłości) obsługi tego połączenia B734?

  16. #36
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    LWO jak i krajówki to chyba lepiej obstawić dashlinerami, tańsze w ekspoatacji

  17. #37

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    LWO jak i krajówki to chyba lepiej obstawić dashlinerami, tańsze w ekspoatacji
    Dashliner ma za mały bagażnik.. a z LWO bardzo dużo walizek leci dalej na TATL.
    Myślę, że do CLJ też niebawem EMB poleci
    Stoarn likes this.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek Peterson Zobacz posta
    Dashliner ma za mały bagażnik.. a z LWO bardzo dużo walizek leci dalej na TATL.
    Myślę, że do CLJ też niebawem EMB poleci
    Ale przy 3 lotach dziennie I naprawde malej odleglosci jednak wiekszosc lotow zapewne bedzie Q400

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Większość lotów będzie sprzętem wg zapotrzebowania



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    G@wron likes this.

  20. #40

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Zależy jaka będzie ta 3-cia rotacja do LWO, jeśli miałoby to być nocowanie to wtedy spokojnie można wysłać Dasha bo ta rotacja nie będzie obsługiwała pasażerów longhaul.

    P.S. Ciekawa informacja na temat CLJ, mam rozumieć że ta trasa okazała się strzałem w 10?
    Stoarn likes this.

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •