Czyli pozostaje do wyboru RZE lub SZZ i drugie pytanie to jakie lotnisko na Ukrainie.
Oczywiście każde połączenie na Ukrainę z SZZ jest nad WAW ale są to 3 rotacje w ciągu dnia Dashem czyli w sumie max 234 paxów. Część to p2p, część krajówki do RZE czy KRK a część to transfery na dalsze loty LO. SZZ jest najdalej położonym lotniskiem w Polsce w stosunku do WAW co przekłada się na fakt że LF na tej trasie oscyluje w wartościach 90-100%. Wszędzie jest daleko.
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
Dokładnie. Jeden z moich znajomych od lat jest związany naukowo z mniejszością ukraińską mieszkającą w regionie od lat. Wg strony Związku Ukraińców w Polsce to kilkanaście tysięcy osób w zachodniopomorskiem.
Edit:
Moja propozycja. Nocny lot WAW-SZZ z noclegiem Dasha w SZZ ale dwa razy na tydzień nocna rotacja SZZ-LWO-SZZ. Obróci do 6 rano na lot SZZ-WAW
Szkoda że LOT oddaje lotnisko walkowerem w sytuacji gdy, jak pamiętasz w wątku o CPL, pojawiła się grafika z rządowej prezentacji z zaznaczonym po bodajże 2030 rokiem tylko jednym lotniskiem w Polsce prócz CPL Pamiętasz?
PS. Modów proszę o wybaczenie powyższej politycznej wkrętki. Obiecuję poprawę.
W przypadku SZZ, to połączenie z LWO byłoby bardzo na styk. Porównując podobne połączenie Lwowa z Bydgoszczą i Poznaniem trzeba doliczyć jeszcze dodatkowe 15-20 minut lotu w związku z większą odległością. Do tego samolot z Warszawy też leci około 15 minut dłużej niż do Poznania, więc przylot do SZZ jest późniejszy lub musi być wcześniejszy wylot z Warszawy, analogicznie w drugą stroną.
Nie jest to niemożliwe, ale byłoby bardzo na styk. Przykład poniżej, według czasu polskiego.
00:00 - przylot do SZZ
00:30 - odlot do LWO
02:10 - przylot do LWO, BZG-LWO to 1:20, tu dodaję jeszcze 20 minut, bo do SZZ to ca. 200km dalej
03:00 - odlot do SZZ
05:00 - przylot do SZZ, LWO-BZG to 1:40, tu dodaję jeszcze 20 minut, bo do SZZ to ca. 200km dalej. Nie wiem czemu w drodze powrotnej dłużej leci, ale w przypadku POZ też tak jest
05:30 - odlot do WAW i nie później, bo wtedy nie będzie łapać pierwszych wylotów z porannej fali.
To był tylko przykład rozkładu. Nie wiem jak z dostępnością porannych/wieczornych slotów w WAW oraz DH4 lub innych regionalnych na takie nocne eskapady
Te wszystkie egzotyczne nocne połączenia z pozoru są atrakcyjne, bo samolot i tak stałby na płycie.
Natomiast nie namawiałbym LOTu do eksperymentowania na zbyt szeroką skalę zanim nie potwierdzi się ich opłacalność. Poczekajmy aż te POZ, BZG i SZY (???) ze Lwowa polatają i wtedy firma będzie wiedziałą. Osobiście wątpię, żeby udało się zapełnić samolot w środku nocy za bilety w sensownych cenach. Nawet Ryanair, mistrz kombinowania, nie lata po nocy.
z legacy tylko PLL Lot... z możliwością przesiadki na jednym bilecie jeszcze Norwegian...
Z jednej strony bliskość Berlina jest dla nas atutem (jedziemy 2 godziny i mamy tam pełną ofertę *A, OW i ST), ale z drugiej strony to ta bliskość sprawia, że poza Lotem nikt się do SZZ nie pcha.
Kiedyś czytałem (nie pamiętam gdzie), że po otwarciu gazoportu ruch ("tradycyjny" - nie LCC) w Goleniowie ma się zwiększyć. Gazoport działa ale na razie nie przełożyło się to pojawienie się w SZZ żadnej nowej linii.
Berlin to mit z kategorii urban legend.
Owszem są połączenia busów Szczecin - TXL czy SXF ale z drugiej strony co mają zrobić mieszkańcy pomiędzy Szczecinem a Koszalinem w sytuacji takiego oferowania że strony LO? Siąść i płakać nie jest rozwiązaniem problemu. Szukają więc alternatywy. A ta jest jak widać jedna, Berlin.
Skoro loty WAW-SZZ-WAW są obłożone to coś na rzeczy jest i zapotrzebowanie na to jest. Kwestia dostępności przesiadek i cena biletu. Dwie najistotniejsze składowe.
O tym jednak nie tutaj a w wątku SZZ by LO
Jakie jest uzasadnienie latania do obu lotnisk w Kijowie, a szczególnie w takim rozkładzie jak obecnie, czyli dwa nocowania w IEV i dwa loty w środku dnia do KBP?
NIe znam Kijowa, ani specyfiki rynku kijowskiego.
Chyba takie że IEV to lotnisko p2p w centrum miasta, typowo pod ruch biznesowy.
KBP jest koszmarnie daleko od centrum i dojechać tam na 6 czy nawet na 9 z centrum Kijowa to mało wygodna sprawa, tak samo po 1 w nocy stamtąd jechać. Tranzyt w tych godzinach przez Kijów i tak niewielki.
Loty śróddzienne z KBP zostają na razie. Domyślam się że argumentem za ich trzymaniem jest to, że zapewniają trochę tranzytu przez KBP + KBP zwykle wybiera się w wyszukiwarce, intuicyjnie, nie? Jak się od zawsze do KBP latało... IEV jako port międzynarodowy funkcjonuje dość krótko i w bardzo niewielu sieciowkach.
Ogólnie idealnie byłoby tylko na IEV latać...
Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
Kto następny po Bydzi dostanie IEV? Na innych forach piszą o Szczecinie i Rzeszowie.
Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Pozdrawiam
STYRO
LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...nie--3226.htmlNarodowy przewoźnik stał się największą linią lotniczą z UE na Ukrainie.
Czy LOT obstawił już wszystkie możliwe kierunki wschodnie
Chyba nie, bo do Finlandii nie chą wracać, a o bliskim wschodzie , który jak nazwa wskazuje jest tez na wschód to juz w ogółe, ni słychu, ni widu, flota za mała albo lotnisko.
Zakładki