Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 116
Like Tree65Likes

Wątek: UKRAINA by LO - informacje

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie UKRAINA by LO - informacje


    Polecamy

    Jak wiadomo obecnie LO lata do KBP, LWO i ODS, kiedyś mieliśmy CSa na polaczenie pomiędzy naszymi stolicami.
    Ciekawe czy w ramach obecnie bardzo dobrych stosunków dało by radę wynegocjować nowa umowę o współpracy zwiększająca także ilośc połączeń pomiędzy naszymi stolicami.
    A jeżeli tak to ile byc ich powinno?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    103

    Domyślnie

    Pytanie czy jest taka potrzeba zwiększać ilość lotów, zazwyczaj wystrczy zmina samolotu na większy. I tak prawie wszystko co przylatuje do warszawy zasila rejsy atlantyckie. Pamiętam jeden taki szczególny, na 737 około 190 szt bagaży z czego około 150 do Toronto. Ewentualnie jesli juz myśleć o zwiększaniu częstotliwości to rejs wieczorny i przylot około 6.30 na pierwszą falę odlatującą.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    pierwsze pytanie brzmi jak LO może to zrobić w kwestii ustalen z KE. Ale jeśli może...to ciekawa opcja - obecna oferta Kijowa jest czysto pod transfery, brakuje lotów P2P w układzie rano/wieczór

  4. #4
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Pytanie czy jest taka potrzeba zwiększać ilość lotów, zazwyczaj wystrczy zmina samolotu na większy. I tak prawie wszystko co przylatuje do warszawy zasila rejsy atlantyckie
    Od tego roku już może się to zmienić, bo od kwietnia ruszają loty z Kijowa do Nowego Jorku, a potem do Toronto, operatorem będzie UIA.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Jak wiadomo obecnie LO lata do KBP, LWO i ODS, kiedyś mieliśmy CSa na polaczenie pomiędzy naszymi stolicami.
    Ciekawe czy w ramach obecnie bardzo dobrych stosunków dało by radę wynegocjować nowa umowę o współpracy zwiększająca także ilośc połączeń pomiędzy naszymi stolicami.
    A jeżeli tak to ile byc ich powinno?
    Lotniczo straciliśmy po zaangażowaniu się w pomarańczową rewolucję!

    A Ci którzy się nie mieszali zyskiwali.

  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Lukasz Zobacz posta
    Lotniczo straciliśmy po zaangażowaniu się w pomarańczową rewolucję!

    A Ci którzy się nie mieszali zyskiwali.
    Możesz rozwinąć wypowiedz ?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Patryk13 Zobacz posta
    Od tego roku już może się to zmienić, bo od kwietnia ruszają loty z Kijowa do Nowego Jorku, a potem do Toronto, operatorem będzie UIA.
    Toronto nie ma w systemie w sezonie letnim, jest JFK.

  8. #8
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Aha tak, faktycznie Toronto nie ma, miał być jeszcze Pekin od kwietnia, ale nie dostali pozwolenia od Chin ( nie wiem dlaczego) i może w czerwcu będą latali do Pekinu. Problemem dla nich jest to, że posiadają tylko dwa B767, w 2014 chcą mieć ich cztery, ale nie wiadomo jak to się potoczy ze względu na sytuacje gospodarczą Ukrainy.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Możesz rozwinąć wypowiedz ?
    1. Wystarczy popatrzeć gdzie nieistniejacy już AEROSVIT miał kody CS na połączenia dalej przez port przesiadkowy w Europie, brak przez WAW dalej w świat, to samo UIA.

    2. Jak LOT chciał zwiększyć liczbę operacji to był problem.

  10. #10
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Może PS się nie kalkulowały tak CSy jak VV bo i "przejmowany VV" skalę połączeń miał inną niż obecnie ma PS więc nie było potrzeby sie rozpędzać, nie mówiąc już o tym jaki Ukraina miała wtedy HUB (dane KBP za 2013)

    Moskwa 900 tyś pax rocznie
    TLV 380
    AMS 305
    FRA 294
    CDG 260
    IST 251
    DXB 238
    LONDYN 228 TYŚ

    no ale jedno trzeba przyznać, że nawet z dnia na dzień bilet KBP do Moskwy to 300 OW a RT to 500 PLN

  11. #11
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Odchodząc trochę od tematu ale pozostając przy Ukrainie: MSZ podniosło właśnie stopień zagrożenia do poziomu 3 w 4-stopniowej skali tzn: "nie podróżuj" i w szczególności przestrzega przed wyjazdem na południe i wschód Ukrainy w tym do Odessy. Czy w takiej sytuacji LOT jest zoobowiązany do zmian rezerwacji/zwrotu biletów?

  12. #12
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Zobowiązany nie jest, regulacje "zwrotów" reguluje http://www.lot.com/pl/pl/fare-familiesa jak LOT postąpi to ich wyłączna dobra wola

  13. #13
    Awatar jamesp

    Dołączył
    Aug 2013
    Mieszka w
    Wroclaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    A czy w przypadku ogłoszenia ostatniego stopnia zagrożenia pt: "ewakuacja" dobra wola to także jedyna reguła? Pytam z ciekawości. Podoba sytuacja miała miejsce ostatnio w Egipcie, jeśli dobrze pamiętam.

  14. #14
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Ciekawe kiedy Putin znów zacznie blokować przeloty nad Syberia..

  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie UKRAINA by LO - informacje

    LOT:

    Opinie pasażerów i ich komfort podroży LOT-em są dla nas priorytetem. Dlatego w odpowiedzi na sugestie podróżnych, reagujemy „na bieżąco” i podjęliśmy decyzję o przedłużeniu do 31 marca 2014 roku wyjątkowej procedury dotyczącej zmian rezerwacji osób podróżujących na Ukrainę.

    Każdy, kto kupił nasz bilet na trasie do Lwowa, Kijowa i Odessy, mający się odbyć się w terminie do 31 marca 2014 roku, będzie mógł zmienić bezpłatnie rezerwację i wybrać inny dowolny termin na przestrzeni roku na tej samej trasie.

    Podjęliśmy decyzję o przedłużeniu wyjątkowej procedury dla podróżnych, mimo że nasze rejsy do Kijowa, Lwowa oraz Odessy realizowane są bez żadnych zakłóceń, według rozkładu lotów. Również na tych lotniskach na Ukrainie nic nie zaburza standardowych procedur.

    I jako ciekawostkę :
    CSA Czech Airlines on Thursday (06MAR14) has cancelled planned service resumption on Prague – Odessa route, previously to operate from 16JUN14 to 15SEP14 for Summer 2014 season. Previously planned 3 weekly schedule as follow.

    OK922 PRG1140 – 1445ODS 319 135
    OK923 ODS1535 – 1645PRG 319 135
    mastah and tartal like this.

  16. #16
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    tak tam ciekawostka jeszcze


    Umowa o wspólnym obszarze powietrznym EU-Ukraina
    Jak poinformował Wiceminister Infrastruktury i Rozwoju – Zbigniew Rynasiewicz finalizowana jest już umowa pomiędzy Ukrainą i UE dotycząca wspólnego obszaru lotniczego.
    Przewiduje ona równy i wolny dostęp do rynków dla przewoźników unijnych i ukraińskich. Mówiąc po prostu LOT będzie mógł obsługiwać na Ukrainę taką ilość tras i z taka ilością częstotliwości, jakie uzna za celowe ze względów handlowych. Obecnie te kwestie te muszą być uzgadniane w negocjacjach handlowych pomiędzy LOT-em i wyznaczonymi przewoźnikami ukraińskimi.
    Sprawa ta ma dla polskiego przewoźnika ogromne praktyczne (i strategiczne) znaczenie.
    Chociażby, ze względu na położenie geograficzne rynek ukraiński stanowi naturalne źródło ruchu tranzytowego dla LOT-u. Dotyczy to w szczególności połączeń dalekodystansowych – północnoatlantyckich. Przez wiele lat polski przewoźnik, jako jedyna linia zagraniczna, obsługiwał połączenie do Lwowa. Znaczna część pasażerów wożonych na tej trasie to był ruch tranzytowy z i do Ameryki Północnej i Europy Zachodniej. Podobne znaczenie dla LOT-u mają inne połączenia na Ukrainę.
    Oczywiście obecnie sytuacja konkurencyjna LOT-u na rynku ukraińskim jest znacznie trudniejsza niż kilka lat temu. Bardzo mocną pozycję zdobyła tam grupa Lufthansy. UIA uruchomił połączenia do Nowego Jorku. Jednak LOT ma nadal duże szanse, aby być poważnym graczem rynkowym na tym dużym i z ogromnym potencjałem rozwojowym, rynku. Dotyczy to w szczególności Ukrainy Zachodniej. Swobodny dostęp do rynku ukraińskiego niewątpliwie pomoże polskiemu przewoźnikowi w osiąganiu tam jego celów strategicznych.


  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W obecnej sytuacji i w najbliższym czasie, poza Lwowem, Kijowem i Odessą nie ma chyba za bardzo sensu otwieranie innych połączeń na Ukrainę...

    Mogliby teoretycznie ucywilizować rozkład do Kijowa i Lwowa, tzn po 3 loty dziennie dać...

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W obecnej sytuacji i w najbliższym czasie, poza Lwowem, Kijowem i Odessą nie ma chyba za bardzo sensu otwieranie innych połączeń na Ukrainę...

    Mogliby teoretycznie ucywilizować rozkład do Kijowa i Lwowa, tzn po 3 loty dziennie dać...
    Kijów w rozkładzie umożliwiającym także loty P2P to pierwsza rzecz. Dniepropietrowsk jak potencjalny kierunek nowy, Odessa wzmocnienie. Przy obecnej siatce LO to naturalny kierunek, pytanie podstawowe jednak to jak rozwinie się sytuacja na Ukrainie, to będzie główny czynnik wpływacy na popyt

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Leciałem wczoraj w zeszłym tygodniu do Kijowa PS samolot full w dwie strony

  20. #20
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    czy ktos moze wie czy LOT przedluzy wymiane biletow na Ukraine?
    Ostatnie info dotyczylo lotow do 15 sierpnia - a ja mam Lot na 23/08 i tak sie troche waham - a kolejnego info brak, a infolinia nic na razie nie wie ?

Strona 1 z 6 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •