Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree12Likes
  • 2 Post By egon.olsen
  • 2 Post By elza030
  • 5 Post By tango fox
  • 3 Post By egon.olsen

Wątek: Nowości w LOT - podsumowanie konferencji prasowej 29.05.2014

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Nowości w LOT - podsumowanie konferencji prasowej 29.05.2014


    Polecamy

    Jako że dyskusja toczy się w różnych wątkach postanowiłem zebrać wszystko w jednym miejscu:


    LOT Economy Plus:
    - Poziom cenowy taryf B i Y,
    - Różnica między C to płatne wejście do saloniku (tylko w WAW - 120 PLN), brak zablokowanego miejsca obok,
    - Transfer do terminala osobnym busikiem razem z pasażerami C w przypadku lądowania na stanowiskach oddalonych w WAW




    LOT Economy Simple:
    - Taryfa dostępna na wybranych trasach, bez bagażu rejestrowanego, który jednak można dokupić za 60 PLN
    - Kod taryfy OSIMPLE, 125 mil w M&M



    Podsumowanie usług w ramach konkretnych taryf: http://www.lot.com/nowe-produkty

    Usługi dodatkowe:
    - LOT Upgrade, czyli aukcja w której można przenieść się do wyższej klasy podróży. Minimalna kwota to 150 PLN OW, przewoźnik potwierdza bądź odrzuca ofertę na 48h przed wylotem,
    - Moje ulubione miejsce. Cena od 20 do 60 PLN, przy odprawie online (24h) wybór bezpłatny z tego, co zostało z wolnych miejsc,
    - Mój dodatkowy bagaż. Możliwość wykupienia bagażu w przypadku przekroczenia limitu z 20% zniżką,



    LdF:
    - Trwają prace nad całkowicie nową platformą IT, która będzie wdrożona jesienią. Będzie umożliwiała całkowicie automatyczne naliczanie punktów. Póki co jest więcej możliwości wydawania punktów m.in. na hotele, wejście do ExL, czy na zakupy w AirKiosku,

    Serwis na pokładzie:
    - Nowy serwis restauracyjny w C analogicznie jak w Austrian, czyli zamiast tacy indywidualnie nakładane dania. Jako nowości – będzie zupa, oraz na deser lody,
    - Większa obecność polskich producentów – wchodzi na pokład Tymbark, Grycan i producenci przekąsek,
    - Na shorthaulu większy wybór kanapek, sałatek, oraz zestawy (wino + tortilla 25 złotych). Od czerwca menu będzie drukowane w Kaleidoscope.

    LOT-373-Edit.jpg
    LOT-418-Edit-Edit.jpg
    LOT-463-Edit.jpg



    Mobilny zespół ‘Customer Excellence’ obecny na lotnisku w WAW i pilnujący procesów obsługi pasażerów (tranzyt S/NS, boarding, transfery, obsługa nieregularności). Wkrótce mają też zostać wprowadzone nowe procedury przebukowań w przypadku IRROPS.

    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 30-05-2014 o 09:36
    Lukasz and filkuz like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    za LOT: LOT - nowa oferta i nowe możliwości podróżowania

    LOT daje nowe możliwości podróżowania. Przewoźnik rozszerza ofertę zarówno dla pasażerów biznesowych, jak i podróżujących w celach turystycznych. W czerwcu zostaną wprowadzone m.in. nowa klasa LOT Economy Plus oraz taryfa LOT Economy Simple. Będzie więc można podróżować z jednej strony bardziej komfortowo, z drugiej zaś nawet do 30% taniej.
    PLL LOT uruchamia nowe usługi i rozszerza grupę klientów, do której adresuje swoją ofertę. To kolejny etap konsekwentnie realizowanych założeń Planu Restrukturyzacji. W ubiegłym roku linia skupiła się przede wszystkim na cięciu kosztów i szukaniu oszczędności, rozpoczęła też proces zmian poprawiających m.in. jakość produktu i poziom usług. Teraz te działania zostają zintensyfikowane. LOT dokonał szczegółowej analizy badań opinii pasażerów, które zostały przeprowadzone przez TNS Polska. Badania obejmowały m.in. szereg aspektów wpływających na wybór linii lotniczej. Drugim filarem wprowadzanych zmian był prowadzony po raz pierwszy od wielu lat projekt pogłębionej analizy trendów i konkurencji na rynku lotniczym.
    - W minionym roku znacząco poprawiliśmy wyniki, ale redukcja kosztów to za mało. LOT aby osiągnąć trwałą rentowność musi się rozwijać i lepiej dbać o pasażera rozszerzając ofertę, gwarantując wyższy komfort i szeroki wybór usług dodatkowych. Nowości, które dzisiaj prezentujemy, są najlepszym dowodem na to, że LOT się zmienia zgodnie z oczekiwaniami różnych grup pasażerów, zarówno podróżujących w celach biznesowych jak i turystycznych, mówi Sebastian Mikosz, Prezes Polskich Linii Lotniczych LOT.
    LOT Economy Plus to nowa klasa podróży, która w czerwcu będzie dostępna we wszystkich samolotach LOT-u na krótkim i średnim dystansie. Podróżując w tej klasie pasażer otrzyma produkt biznesowy w ekonomicznej cenie. W ramach biletu każdy klient ma do dyspozycji dedykowany numer infolinii, wspólne stanowisko odprawy z klasą biznes, priorytet bagażu i boardingu, a w przypadku kiedy w Warszawie samolot nie będzie obsługiwany przez rękaw, dedykowany autobus. Jeszcze większe korzyści czekają na pokładzie – wybór posiłków, napojów i alkoholi jak w klasie biznes, prasa codzienna i miejsce w przedniej części samolotu przed tzw. zasłonką razem z klasą biznes. Dodatkowo pasażerowie otrzymają więcej mil w programie lojalnościowym niż dotychczas. Pasażerowie Klasy Premium z rejsów dalekiego zasięgu będą automatycznie podróżować po Europie w klasie LOT Economy Plus.

    - Nowa klasa jest przede wszystkim propozycją dla pasażera biznesowego, który oczekuje serwisu na wyższym poziomie, a z różnych względów nie chce lub nie może latać w klasie biznes. Najważniejszy dla tej grupy pasażerów jest komfort, wysoki poziom obsługi i możliwość szybkiego podróżowania. Stąd m.in. zaoferowaliśmy w ramach tej klasy wszystkie ułatwienia przyspieszające odprawę, boarding, dotarcie na pokład i odbiór bagażu,wyjaśnia Michał Leman, Dyrektor Biura Produktu i Marketingu PLL LOT.
    LOT opracowując nowe propozycje przygotował również specjalną – prostą i tanią taryfę LOT Economy Simple skierowaną do pasażerów, którzy sami chcą decydować o tym z jakich usług korzystają, a zależy im przede wszystkim na jak najniższym koszcie przelotu. Ceny biletów w tej taryfie będą nawet o 30% niższe niż w standardowej klasie ekonomicznej.

    W ramach biletu pasażerowie mogą odprawić się on-line lub na lotnisku, na pokładzie otrzymają napój i słodką przekąskę oraz gromadzą mile w programie lojalnościowym. Ta taryfa przygotowana jest głównie z myślą o osobach, które podróżują turystycznie, lubią np. krótkie wypady weekendowe, na które zabierają tylko bagaż podręczny. Jeżeli oprócz bagażu podręcznego, chce nadać również bagaż rejestrowany dodatkowo dopłaca 60 złotych. W zwyklej klasie ekonomicznej bagaż rejestrowany nadal pozostanie bezpłatny.

    Ceny w LOT Economy Simple zaczynają się od 199 złotych za przelot w obie strony. I tak na przykład dzięki nowej taryfie można np. do Brukseli polecieć o 30% taniej (439 zł Economy Simple – 638 zł w Economy), do Londynu 29% taniej (499 zł Economy Simple – 705 zł w Economy), czy do Paryża o 24% taniej (449 zł Economy Simple – 458 zł w Economy).
    To jednak nie wszystkie nowości. Zmienia się również LOT Gourmet – na pasażerów klasy ekonomicznej na wszystkich rejsach czeka nowe sezonowe i wzbogacone menu oraz zestawy posiłków. A ich ceny nadal pozostają konkurencyjne w porównaniu z cenami na lotniskach i z tymi spotykanymi w innych liniach.
    Natomiast na rejsach długodystansowych do i z Ameryki oraz Chin, LOT oprócz kompletnej zmiany menu we wszystkich klasach, w LOT Business Class wprowadził od maja nowe elementy serwisu – pasażerowie będą mogli się poczuć jak w podniebnej restauracji.
    Przed startem wraz z powitalnym drinkiem otrzymają małą przekąskę na rozbudzenie apetytu, po starcie zaś nowością będzie zupa oraz lody na deser. Główne danie będzie przygotowywane na pokładzie i serwowane przez specjalnie przeszkoloną grupę personelu pokładowego. Tradycyjna przystawka oraz ciastko pozostają, jako opcja do wyboru do dania głównego. Pasażerowie wracający z USA lub Chin do Polski będą mieli również możliwość wybrania jednego z trzech rodzajów śniadań: kontynentalnego, fitness i na gorąco. Serwis w LOT Business Class w nowej formie ma więc zdecydowanie bardziej restauracyjną formę. Przy współpracy z Wiceprezydentem Stowarzyszenia Sommelierów Polskich – Wiesławem Wysokińskim, LOT wprowadza także nową kartę win i nowość – cydr.
    Dodatkowo na wszystkich rejsach do Chicago, Nowego Jorku, Toronto i Pekinu w Dreamlinerach podwojona została liczba filmów w pokładowym systemie rozrywki dostępnych w całkowicie bezpłatnej ofercie we wszystkich klasach podróży.
    Zmiany pojawiają się również w programie LOT dla Firm. Obejmują one m.in. elastyczne zasady wykorzystywania zgromadzonych punktów: będzie nimi można na przykład zapłacić za pobyt w hotelu lub pobyt w Businnes Lounge, a także zakupy wairkiosk.lot.com. Jesienią w programie LdF pojawią się nowe aktywności, a oferta zostanie rozszerzona.
    Inne udogodnienia wprowadzone ostatnio przez LOT to m.in.:
    - Moje Ulubione Miejsce, czyli możliwość odpłatnego wyboru najbardziej dla siebie odpowiedniego i wygodnego miejsca w samolocie. Ponadto usługa
    - Mój Dodatkowy Bagaż, czyli możliwość tańszego o 20% dokupienia planowanego nadbagażu. Do tego opcja zakupu dziewięciu pakietów ubezpieczenia podróży Mondial Assistance oraz cieszący się coraz większą popularnością LOT Upgdade. Jest to szansa wylicytowania lotu w Klasie Biznes na trasie długodystansowej, w atrakcyjnej, zaproponowanej przez pasażera cenie. Wszystkie usługi dodatkowe dostępne są już podczas dokonywania rezerwacji na lot.com.

    Zapowiadane nowości zostaną natomiast wprowadzone do końca czerwca. Latem personel pokładowy zaskoczy pasażerów nowymi strojami – w roku 85-tych urodzin LOT wraca do koncepcji, by stewardesy nosiły sukienki. To na pewno nie koniec zmian i dalszej poprawy jakości oferowanych usług. LOT od maja powołał specjalny, mobilny zespół zajmujący się monitorowaniem poziomu jakości obsługi na lotnisku.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 30-05-2014 o 17:07 Powód: poprawienie nazwiska sommeliera.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nadal bez tanich biletów w jedną stronę po Europie?

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2014

    Domyślnie

    W sumie calosc brzmi bardzo dobrze i ciekawie. Mam nadzieje, ze zmiany sie dobrze przyjma. Ciekaw jestem tylko dokad uda sie poleciec za 199zl.
    Jednak pytanie Stoarn'a tez brzmi dobrze:-) Tej opcji bardzo brakuje.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    przydałaby się większa kontrola nad wprowadzanymi zmianami, bo papier wszystko przyjmie. Ciekawe czy nadal z boardingu dla biznesu będą przeganiać osoby, które nie mają garnituru na sobie
    KubaB and Lukasz like this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dla mnie traci w takim układzie sens na rozróżnienie C i Y + w Europie bo serwis będzie taki sam, różnice produktowe niewielkie (latający regularnie w obecnym Y i B i tak mają wejście do BL na podstawie statusu), zamienia się to w mnożenie bytów w większości 70-80 miejscowych samolotach. Rozumiem, że LO musiał cos zrobić bo sami sobie naważyli piwa tnąc najpierw serwis wszystkim w Y (na równi latającym w First Minute i w Y Gold), ale wydaje mi się, że trzeba było iść za ciosem i albo zdecydować się na model Germanwings / SAS i zlikwidować C na krótkich trasach, zostawiając produkt "premium" dla wysokopłatnych, albo nie wprowadzać nowej kategorii Y Plus będącej C bis.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    C będzie feederem dla longhaul, i części korpo i Eurokracji Y+ wyborem dla dużej części korpoludków robiących jednodniowe spotkania. Tak to realnie widze.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    No to chyba jest jedyny sens tego.
    Jak rozumiem, dla biletów w Y + na longhaul z dolotem z Europy te segmenty będą teraz bookowane też w Y +?

  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Jest jeszcze fakt, że Y+ na SH rozwiązuje problem klasy dolotów dla Y+ LH, które staje się znacznie atrakcyjniejszym produktem. Czy jedzonko w Y+ będzie 100% kalką z C, czy jednak nieco inne?

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Micha w Y+ będzie taka sama jak w C. Jeśli Y+ na feederze będzie matchowane z Y+ na longhaul to będzie to spory plus vs LH
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Jeśli Y+ na feederze będzie matchowane z Y+ na longhaul to będzie to spory plus vs LH
    a po polsku się nie da

    noooo wiem, że w lotnictwie obowiązuje inglisz ale....
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Nowości w LOT - podsumowanie konferencji prasowej 29.05.2014

    Przepraszam, z koma pisane. Właśnie widze co mi wyszło i wstyd :/

    Taki stary a jak pokolenie Twittera się zachowuję
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 31-05-2014 o 19:14 Powód: edyta
    biedny_miś, tango fox and ojcie_c like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Y+ wyborem dla dużej części korpoludków robiących jednodniowe spotkania. Tak to realnie widze.
    Zakładając, że będą chcieli dopłacić do Y i B, których kółeczka w LO puki co nie wymagają.

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Micha w Y+ będzie taka sama jak w C. Jeśli Y+ na feederze będzie matchowane z Y+ na longhaul to będzie to spory plus vs LH
    Zimna przekąską na tacy w LO vs zimna przekąska z wózka LH to spory plus?

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •