Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 31 z 31
Like Tree9Likes

Wątek: Codeshare z ELO

  1. #21

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Szukam czegos do Kanady na wrzesien/pazdziernik i nie widze przepasci pomiedzy FRA-Kanada bezposrednio by LH, a FRA-Kanada by AC czy tez FRA-USA by LH i USA-Kanada by UA. Pierwszy odcinek RZE-FRA oczywiscie by LH.
    Tu w grę wchodzi coś więcej niż codeshare: transatlantyckie joint-venture.

    Polecam, zwlaszcza objechanie Usedom (Uznam po niemieckiej stronie) i ichniejszy szlak gotycki. Bylem w ostatni piatek, a w HDF ladowalem 2 lata temu
    Następnym razem.

  2. #22
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Teoretycznie jeśli bilet jest wystawiony na kodzie 080, powinny się naliczyć.
    Ja bym ich nie oczekiwał.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Najwidoczniej K2 ma inne taryfy na własnych lotach niż LO na lotach operowanych przez K2. Generalnie - wszędzie tak jest (vide taryfy LH na loty operowane przez UA na przykład).
    LH i UA mają zmowę cenową, poza kilkoma trikami wszystko jest wzajemnie dostępne.
    sven and prz like this.

  3. #23

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Numery lotów zaczynają się od LO5xxx, więc L4 może mieć rację. Podczas eksperymentu z przeniesiem krajówek do ELO wszystkie rejsy mialy numery LO5XXX i mile się nie naliczały.

  4. #24
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ma rację. 5xxx to Code share bez mil. Tak było z SN, SU , LY etc.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #25
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    8-16 sierpnia KRK- HDF
    strona K2 = 299 PLN jedyna dostępna taryfa BASIC (bilet RT)
    strona LO = 1087,75 PLN economy saver
    strona LO = 3037,75 PLN economy flex

    lol
    sven and E-Jet KRK like this.

  6. #26
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No, nad matchowaniem taryf muszą popracować...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #27
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Code-share LOT-Eurolot
    Bliska współpraca handlowa linii, które mają wspólnego właściciela jest czymś zupełnie naturalnym. Praktycznym wyrazem takiej współpracy jest podpisana właśnie umowa code-share pomiędzy LOT-em i Eurolot-em. Przewiduje ona, że większość rejsów regionalnych K2 będzie w systemie dystrybucyjnym LOT-u i w globalnych systemach sprzedawana, jak rejsy własne przewoźnika, z jego desygnatorem.
    Jakie powinny być realne rynkowe efekty tej umowy?
    Jednym z istotnych problemów K2 jest słabość systemu dystrybucyjnego i bardzo ograniczona znajomość marki (brand-u) przewoźnika na rynkach obcych. Z tego punktu widzenia umowa c/s z LOT-em, linią bardzo dobrze znaną w Europie, jeżeli chodzi o podróże z/do Polski i całego regionu powinna stanowić istotne wsparcia marketingowe w wysiłkach sprzedażowych Eurolotu.
    Jednak faktyczny wzrost sprzedaży połączeń K2 będzie miał raczej charakter dość ograniczony. Decydujące znaczenie powinny tu mieć kwestie związane z polityką cenową LO i K2.
    Znaczna część międzynarodowych połączeń Eurolotu ma charakter konkurencyjny w stosunku do oferty tranzytowej LOT-u przez Warszawę. LOT niewątpliwie stara się i ze sporym sukcesem nadal sprzedaje, połączenia KRK-AMS, GDN-BRU, czy też GDN-MXP. Chodzi tu, przede wszystkim o szerokorozumiany ruch biznesowy, dla którego oferta dwóch a nawet trzech połączeń dziennie LOT-u (w rozkładzie umożliwiającym odbycie jednodniowej podróży) jest znacznie bardziej atrakcyjna niż oferta Eurolotu zawierająca kilka rejsów tygodniowo. W tej sytuacji jest praktycznie niemożliwe, aby LOT za rejsy code-share wykonywane przez K2 wprowadził ceny równe cenom pobieranym przez Eurolot i zdecydowanie niższe niż ceny za ofertę podróży przez Warszawę. Mówiąc po prostu ceny LOT-u za te same rejsy – np. KRK-AMS będą znacznie wyższe niż ceny pobierane przez K2.
    Wydaje się, że jedyna „dodana wartość rynkowa”, czyli sytuacja, w której pojawią się „nowe” sprzedaże na rejsy Eurolotu to przypadki podróży łączonych. Czyli zakup na bilecie LO, i według jego cen, podróży zawierających w jedną stronę bezpośredni przelot rejsem K2, a w drugą stronę podróż tranzytową przez Warszawę rejsami LO. Niewątpliwie znajdą się pasażerowie, dla których oferta taka produktowo, a w tym rozkładowo, będzie najatrakcyjniejsza. Dotychczas odbycie takiej podróży na jednym bilecie nie było dotychczas możliwe a cena łączna dwóch biletów w jedną stronę była, najprawdopodobniej, prawie zawsze wyższa od tej, którą pasażer będzie musiał zapłacić teraz. Część tych „nowych klientów” to mogą być pasażerowie, dla których alternatywą była podróż tranzytowa z LH. Wtedy „wygrywającymi” będą i LO i K2.
    Mogą też się pojawić „nowe” sprzedaże dla pasażerów z rynków obcych, którzy powstrzymywali się od korzystania z usług K2, głównie ze względu na „ograniczone zaufanie” dla nieznanej im linii. Code share z LO jest swoistą „gwarancją jakości”. Trudno obecnie przewidywać, jaka będzie skala takiego zjawiska, ale będzie raczej miało dość ograniczony charakter. Pasażerowie biznesowi podróżujący w miarę często do Polski znają markę K2, ze względu na rejsy krajowe wykonywane dla LO.
    I na koniec krótka uwaga o rejsach K2 WAW-BZG. Nie zostaną one objęte umową c/s, gdyż LOT obawia się, że KE mogłaby potraktować to, jako rozszerzanie oferty przewozowej, w sytuacji, gdy przewoźnik zobowiązany jest, w związku z przyjęciem pomocy publicznej, do cięcia siatki połączeń.
    Sytuacja jest paradoksalna, gdyż code share tylko na tym połączeniu miałby realne i relatywnie istotne znaczenie handlowe dla LOT-u. Umożliwiłby sprzedaże na jednym bilecie i według cen LOT-u podróży tranzytowych z/do BZG przez WAW.
    Wymóg ograniczania siatki połączeń przez przewoźnika, który przyjął pomoc publiczną wynika z tego, że nastąpiło zaburzenie zasad wolnej i równej konkurencji. Jednak w przypadku ewentualnego c/s na trasie WAW-BZG trudno mówić o istotnym zaburzeniu konkurencji, gdyż żaden z konkurentów sieciowych LOT-u nie lata do tego miasta, a konkurencja LOT-Ryanair, który wykonuje rejsy bezpośrednie z BZG, ma zupełnie hipotetyczny charakter. Oferty obu linii są kierowane, szczególnie w takiej sytuacji (przelot bezpośredni FR versus podróż tranzytowa LO), do zupełnie różnych segmentów rynkowych. Włączenie rejsów WAW-BZG do siatki własnej LO zdecydowanie poprawiłoby natomiast dostępność transportowa miasta i regionu.
    Czy KE uznałaby te argumenty?

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Włączenie Bydgoszczy do siatki LOTu uderzyłoby w Lufthansę i SAS, które pasażerów z regionu wożą z Poznania i Gdańska przez MUC/FRA/CPH...

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    mówiąc bardzo brutalnie dla jednej Bydgoszczy i trasy która stanowić będzie promil przychodów nie warto ryzykować (i żeby było jasne nie mam nic do BZG - w obecnej sytuacji jakiekolwiek inne miasto by się tam znalazło z obecną ofertą)

  10. #30

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    To jak to jest: cs np na krk - gdn nie poszerza siatki a waw - bzg poszerza i euro-osły mogą się rzucać ?


  11. #31
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Myślę, że na przelotach KRK-GDN LO (tranzytem) +K2 mają 90% rynku. Jedynym konkurentem jest Ryanair z połączeniami mocno ograniczonymi sezonowo, 3x tygodniowo i w niebiznesowych godzinach. BZG, jeżeli dobrze rozumiem, Lot miał w siatce i zobowiązał się zamknąć w ramach ograniczania połączeń, zapewne uznając je za mało dochodowy kierunek.



Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •