Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 57
Like Tree21Likes

Wątek: SKANDYNAWIA by LOT - informacje

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie SKANDYNAWIA by LOT - informacje


    Polecamy

    W wywiadzie dla gazety.pl jako kraj zasilający hub w Warszawie pada Norwegia, Z krajów skandynawskich LOT obecnie lata do CPH 3x i ARN 3x dziennie.
    Żeby nie zaśmiecać wątku nowe połączenia 2014, bo w tym roku się nie pojawią a ewentualnie pojawić się mogą w 2015 i to na zimę (chyba, że K2 wcześniej otworzy)

    Jako, że specjalistów jak widać tu sporo, poniżej lista "pierwsza 10 skandynawskich" lotnisk. Teraz każdy z Was może się wykazać i ułożyć "siatkę" (ilość lotów, zasilanie której fali, czy z nocowaniem, jakim samolotem [do wyboru Q400, E70, E75, E95] itp ..) zwłaszcza ciekawi mnie rozkład do Oslo, które ma sporo połączeń z PL (do OSL, RYG, TRF)

    tabela z http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...Provisional.29



    ciekawe czy tylko w narzekaniu jesteście dobrzy ";-)

    PS. jako ciekawostka, to właśnie wizzair ogłosił, że od S15
    Gdańsk - Molde
    Poznań - Malmo
    Lublin - Sztokholm
    michastrain and GoldenDave like this.

  2. #2
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Podglądowo:
    SKANDYNAWIA.JPG

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jak ktoś ma dostęp do paxisa to zdecydowanie do analiz przydałoby się wrzucić fluktuację capacity i freq bo to najbardziej miarodajne dane.
    Jerry likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Generalnie te teoretyczne wątki traktuję z dużym przymrużeniem oka, ale ponieważ te akurat rynki w miarę nieźle znam od wewnątrz, to lada czas mogę Ci coś takiego zaprojektować.

    Od razu napiszę co uważam: LOT powinien postawić sobie za cel honoru wyciąć w pień Wizz Air na trasach do Skandynawii..

    Nie ma miejsca na stan obecny + przywrócenie Helsinek -> LOT w ten sposób polegnie. Albo ma być zmasowany atak a la Air Baltic, albo niech robią jak umieją i ograniczą się do Sztokholmu i Kopenhagi.

    Znając potenacjał Skandynawii, spróbuję zaprojektować Ci Sebastianie siatkę w wariancie optymistycznym i skrajnie ekspansywnym.

    Założeniem jest niestety całkowity brak współpracy z SASem.

    Drugim założeniem jest hub w Warszawie - wożenie z Gdańska zostawimy Wizzowi i FRancy, niech się biją i wożą.

    Fale odlotowe:

    1) wylot od 7:05
    2) wylot od 10:15
    3) wylot od 12:55
    4) wylot od 16:15
    5) wylot od 19:40
    6) wylot od 22:25

    przylotowe:

    1) przylot do 6:35
    2) przylot do 9:45
    3) przylot do 12:25
    4) przylot do 15:45
    5) przylot do 19:10
    6) przylot do 21:55.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    WAW-ARN-WAW Jak dziś, 3 loty dziennie, fale 1, 4 i 5 - powrót 2, 3 i 6. Wystarczą większe maszyny na 453 i 457. Lot 455 można spokojnie pokusić się o DH4 (odległość pozwala na utrzymanie wygodnego rozkładu mimo dłuższego czasu lotu, to najmniej obłożona rotacja, można wygodnie ją poskładać z dwoma lotami do demoludów, typu ARN-WAW-RIX-WAW-PRG-WAW-ARN).

    WAW-CPH-WAW Jak dziś, 3 loty dziennie, fale 1,4 i 5 - powrót 2, 3 i 6. Jak ze Sztokholmem w kwestii floty.

    WAW-OSL-WAW 2 loty dziennie w falach 1 i 4 (powrót 3 i 6)

    WAW-SVG-WAW 1 lot dziennie w fali 5 (powrót 2)

    WAW-BGO-WAW 1 lot dziennie w fali 5 (powrót 2)

    WAW-KEF-WAW 3 loty w tygodniu w fali 5 (powrót 1, red-eye, ale w związku ze zmianą czasu godziny wychodzą całkiem ok)

    WAW-HEL-WAW jak Oslo (wylot 1 i 4, powrót 3 i 6)

    WAW-GOT-WAW 1 lot dziennie, wylot 5, powrót 2 (na DH4)

    WAW-TRD-WAW jak BGO i SVG

    Billund albo Aarhus do rozważenia, więcej potencjału nie widzę.

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Ambitnie to widzisz, nie wiem czy nie za ambitnie. Fajnie by było mieć tyle połączeń to raz, a dwa, w jakich cenach by musiały być bilety by to się sprzedawało, jakby nie patrzeć Skandynawia jest rynkiem na który są najtańsze bilety w FR i W6.
    Myślę, że mimowszystko początkowo by było lepiej wrzucić CSy z SK z CPH/OSL/ARN* do tych mniejszych miast i ewentualni wycinać CSy i wrzucać własne. Moje 2c

    *niepotrzebne skreślić


    A! i jeszcze może CS z Air China na loty z ARN do PEK w dni kiedy nie ma bezpośrednich, ale to inny temat już.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    SK od wielu lat nie ma w planach współpracy z LOTem w innym zakresie niż co najwyżej feedowanie Kopenhagi lotowskimi samolotami z Warszawy - ale ostatnio i od tego odstąpili.

    Dlatego nie ma co liczyć na SAS. CS z CA na ARN-PEK niekoniecznie, Arlanda jest niewygodna na przesiadki, a skoro nie ma takiej współpracy przez inne porty, to czemu miałaby być via ARN...

    LOT w Skandynawii konkurowałby głównie z SASem, Norwegianiem, Lufthansą, Finnairem, KLMem i Air Baltikiem, bo w grę wchodzą połączenia przez Warszawę w świat i wożenie w świat Skandynawów, a nie tylko podbieranie robotników tanim liniom.

    Konkurowałby także z Wizz Air - to jasne - ale Wizz Air wcale takich tanich biletów już nie ma, zwłaszcza jeśli dodać bagaż.


    Dlatego odpuszczam Haugesund, Molde, Aalesund, Kristiansand i Kristiansund - kierunki typowo rybno-platformiane.


    To musi być ruch z 3 grup rynków na raz - z Polski, stamtąd i z reszty świata

  8. #8
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    CS z CA na ARN-PEK niekoniecznie, Arlanda jest niewygodna na przesiadki, a skoro nie ma takiej współpracy przez inne porty, to czemu miałaby być via ARN...
    Szybsza droga ku PEK niż przez porty zachodnie. ARN dlatego, że nie latają do HEL, jak będzie HEL to chyba lepiej HEL (albo iść po całości i SVO)



    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    LOT w Skandynawii konkurowałby głównie z SASem, Norwegianiem, Lufthansą, Finnairem, KLMem i Air Baltikiem, bo w grę wchodzą połączenia przez Warszawę w świat i wożenie w świat Skandynawów, a nie tylko podbieranie robotników tanim liniom.
    Fajnie, tylko tak, za ocean będzie nie po drodze, na południe/zachód Europy też tak trochę naokoło. Trzeba by otworzyć coś w Azji gdzie by oni mieli latać.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Szybsza droga ku PEK niż przez porty zachodnie. ARN dlatego, że nie latają do HEL, jak będzie HEL to chyba lepiej HEL (albo iść po całości i SVO)



    Fajnie, tylko tak, za ocean będzie nie po drodze, na południe/zachód Europy też tak trochę naokoło. Trzeba by otworzyć coś w Azji gdzie by oni mieli latać.
    No przecież Manila i Kathmandu


    Wcale nie tak naokoło, via ZRH, MUC, RIX nie przeszkadza im latać. Mamy dobre MCT i wygodny port
    Istvan likes this.

  10. #10
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    CS z CA na ARN-PEK niekoniecznie, Arlanda jest niewygodna na przesiadki, a skoro nie ma takiej współpracy przez inne porty, to czemu miałaby być via ARN...
    w celu "uzupełnienia" oferty, wtedy Pekin będzie w ofercie lotu codziennie i jak komuś będzie bardzo zależało na lot danego dnia będzie mógł polecieć w jedną stronę z przesiadką w ARN a wrócić bezpośrednim ... no ale to temat do wątku PEK by LO

  11. #11
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    1. Pasażer skandynawski ma dużo większe przywiązanie do SAS niż polski do LOT, więc łatwa konkurencja to nie będzie.
    2. Główny ruch na Skandynawię to Gdańsk i tu zaczyna się problem. Pasażerowi lepiej ze Skandynawii do Gdańska SASem (jeśli tradycyjnie) lub bezpośrednio W6 niż "cofać się do WAW".
    3. Bez współpracy z SASem LOT tego rynku nie zawojuje. A SAS raczej się rozwija w Polsce i raczej zamiast podbierania paxów przez LOT raczej życzyłby sobie feedowania (choć teraz to nawet i to odpuszcza) i odcina się totalnie od LOT.

    Wniosek: Stąd zamiast rozwoju LOT na Skandynawii raczej sądzę, że będzie rozwój SAS w Polsce oraz rozwój kolejnych połączeń W6 Polska-Skandynawia.

  12. #12
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Fajnie, tylko tak, za ocean będzie nie po drodze, na południe/zachód Europy też tak trochę naokoło. Trzeba by otworzyć coś w Azji gdzie by oni mieli latać.
    Moze Indie.


    ...choc w sumie az tak atrakcyjne to one nie sa

    http://en.wikipedia.org/wiki/World_Tourism_rankings

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    1. Pasażer skandynawski ma dużo większe przywiązanie do SAS niż polski do LOT, więc łatwa konkurencja to nie będzie.
    2. Główny ruch na Skandynawię to Gdańsk i tu zaczyna się problem. Pasażerowi lepiej ze Skandynawii do Gdańska SASem (jeśli tradycyjnie) lub bezpośrednio W6 niż "cofać się do WAW".
    3. Bez współpracy z SASem LOT tego rynku nie zawojuje. A SAS raczej się rozwija w Polsce i raczej zamiast podbierania paxów przez LOT raczej życzyłby sobie feedowania (choć teraz to nawet i to odpuszcza) i odcina się totalnie od LOT.

    Wniosek: Stąd zamiast rozwoju LOT na Skandynawii raczej sądzę, że będzie rozwój SAS w Polsce oraz rozwój kolejnych połączeń W6 Polska-Skandynawia.
    1. Pasażer skandynawski przywiązany do SAS? Eee...

    Nie wiem jak sprawa wygląda w Danii, ale ani w Szwecji ani w Norwegii SAS nie ma jakiejś szczególnej pozycji poza historyczną.

    Od kilku lat mają kiepski PR w tych dwóch krajach zresztą.

    2. Główny ruch na Skandynawię Wizz zbiera w Gdańsku, bo tak się najbardziej opłaca. Ale to akurat nie jest jakiś wysokopłatny ruch. Dzięki

    lokalizacji Gdańska Kopenhaga może Gdańskowi służyć za drugi Frankfurt, ale nie widzę powodu, żeby to akurat krzyżowało LOTowi plany.

    3. Z SASem nie współpracuje już tak naprawdę żaden z europejskich konkurentów na poważnie, a jakoś konkurencja sobie doskonale radzi.

  14. #14
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    1. Ja się z tym nie zgadzam. Nie mają takiej pozycji jak LH w Niemczech, ale wielokrotnie lepszą niż LOT w PL.
    2. Z Gdańskiem to są różne przyczyny. Po pierwsze GDN "eksportuje" stoczniowców - to jest głównie ruch Wizza i ten eco SAS. Ale również z Trójmiastem jest związna spora część skandynawskiego biznesu - i tu jest sporo wysokopłatnego ruchu. Porównując oferowanie SAS z GDN i innych miast z PL to zupełnie inna skala. Moim zdaniem LOT nie jest w stanie przejąć tego wysokopłatnego ruchu. A ten eco.. też nie za bardzo jeżeli ma chodzić o zysk.
    3. O jakiej doskonale radzącej konkurencji mówisz? O LH? Bo chyba nie o LOT? Bo jeśli LOT ma konkurować z SAS kto będzie potrzebował większej pomocy publicznej to jako podatnik dziękuję za tę opcje.

    Moim zdaniem LOT w skandynawii nie ma za dużo co szukać. 3-4 połączenia i koniec. Szansą lotu są kraje typu Rumunia, Mołdawia, Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Estonia. Dodatkowo teraz duża szansa będzie na Ukrainie.

  15. #15
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    2. Główny ruch na Skandynawię Wizz zbiera w Gdańsku, bo tak się najbardziej opłaca. Ale to akurat nie jest jakiś wysokopłatny ruch. Dzięki
    nie jest, z moich obserwacji w GDN Norwegia to ruch zdecydowanie rosnący, ale tez zdecydowanie "pracowniczy"; wysokopłatny z pewnością nie;

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    1. Ja się z tym nie zgadzam. Nie mają takiej pozycji jak LH w Niemczech, ale wielokrotnie lepszą niż LOT w PL.
    2. Z Gdańskiem to są różne przyczyny. Po pierwsze GDN "eksportuje" stoczniowców - to jest głównie ruch Wizza i ten eco SAS. Ale również z Trójmiastem jest związna spora część skandynawskiego biznesu - i tu jest sporo wysokopłatnego ruchu. Porównując oferowanie SAS z GDN i innych miast z PL to zupełnie inna skala. Moim zdaniem LOT nie jest w stanie przejąć tego wysokopłatnego ruchu. A ten eco.. też nie za bardzo jeżeli ma chodzić o zysk.
    3. O jakiej doskonale radzącej konkurencji mówisz? O LH? Bo chyba nie o LOT? Bo jeśli LOT ma konkurować z SAS kto będzie potrzebował większej pomocy publicznej to jako podatnik dziękuję za tę opcje.

    Moim zdaniem LOT w skandynawii nie ma za dużo co szukać. 3-4 połączenia i koniec. Szansą lotu są kraje typu Rumunia, Mołdawia, Czechy, Słowacja, Węgry, Litwa, Estonia. Dodatkowo teraz duża szansa będzie na Ukrainie.
    1.LOT ma kiepską pozycję w PL, z tym chyba wszyscy się zgadzają I jeśli dotychczasowy styl będzie kontynuowany, zapewne nie będzie już tematów xxx by LOT. Skandynawia jest naprawdę nietrudna dla obcych - mieć niższe koszty i lepszy produkt niż SAS nietrudno. Z Finnairem trochę inaczej.

    3. KLM, Lufa, Norwegian, Finnair, Air Baltic, Turkish, Ryanair, Wizz Air... Naprawdę da się kosić ten tort nie oglądając się na SAS.

    2. To nie chodzi o wożenie ludzi do Gdańska, tylko o 25 milionowy rynek najzamożniejszych i najczęściej latających Europejczyków, których lokalni przewoźnicy nie porażają ani jakością, ani efektywnością kosztową.

    Warszawa ma dość dogodną lokalizację do wożenia ze Skandynawii w świat w ogóle. SAS z GDN wozi generalnie w świat, a nie tylko na Północ.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Skorzewski@ Skąd dokąd przez Wawę:

    Z Islandii - cała siatka oprócz US i CAN
    Z Norwegii i Danii - Polska, Demoludy, Wschód, Południe i longhaule
    Ze Szwecji i Finlandii - cała siatka oprócz Skandynawii
    skorzewski and klemenko like this.

  18. #18
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Z Islandii - cała siatka oprócz US i CAN
    Z Norwegii i Danii - Polska, Demoludy, Wschód, Południe i longhaule
    Ze Szwecji i Finlandii - cała siatka oprócz Skandynawii
    KEF-WAW-LHR już widze tłumy na tej rotacji, lub KEF-WAW-MAD/BRU/CDG/AMS/CPH/BCN
    Z Norwegii podobnie.

    Znaczy ja bym chciał żeby tak było, no ale kto będzie nadkładał od 2h samego lotu, nie licząc przesiadki?

  19. #19
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Znaczy ja bym chciał żeby tak było, no ale kto będzie nadkładał od 2h samego lotu, nie licząc przesiadki?
    czepianie się szczegółów, to tak jakby wszyscy wszędzie latali bezpośrednio i nikt z WAW przez FRA, CDG, AMS czy ZRH do Azji czy gdzieś na wschód nie leciał :P

  20. #20
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Znaczy ja bym chciał żeby tak było, no ale kto będzie nadkładał od 2h samego lotu, nie licząc przesiadki?
    czepianie się szczegółów, to tak jakby wszyscy wszędzie latali bezpośrednio i nikt z WAW przez FRA, CDG, AMS czy ZRH do Azji czy gdzieś na wschód nie leciał :P

    mi się zdarzyło parę razy lecieć w jedną stronę na "szybko" a w drugą z długim stopem na "zwiedzanie"

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •