Strona 100 z 142 PierwszyPierwszy ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,981 do 2,000 z 2831
Like Tree3810Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #1981
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Ciekawy wywiad z prezesem https://www.pb.pl/lot-zarzadzil-cala-na-przod-905754
    w skrócie wybrane"
    "W ubiegłym roku zatrudniliśmy 90 pilotów i 290 członków personelu pokładowego, a w tym roku w planie jest prawie 130 pilotów i 400 członków personelu pokładowego — mówi Rafał Milczarski."
    "— W tym roku planujemy przewieźć 8,8 mln pasażerów. Jeśli nam się powiedzie, osiągniemy ponaddwukrotny wzrost w trzy lata."
    " Na lotach do Tokio ma 80 proc. obłożenia, a do Korei Południowej — 85 proc. Średnie obłożenie samolotów operatora wynosi 78 proc."
    "Przyglądamy się kolejnym kandydatom do przejęcia, ale nie prowadzimy obecnie rozmów na ten temat "
    "Poważnie myślimy o węgierskim rynku, ogłosiliśmy zwiększenie liczby rejsów z Warszawy i Krakowa do Budapesztu — mówi Rafał Milczarski. Trwa rekrutacja i szkolenie personelu z Węgier, docelowo również pilotów."
    "Barierą dla przewoźnika nie są natomiast przeloty nad Syberią."
    L4, STYRO, Symbian and 3 others like this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  2. #1982

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Bardzo ciekawy ten wywiad, Z sybieria to moim zdaniem najciekawszy fragment:
    — W 2015 r. mieliśmy prawo do kilku lotów tygodniowo, a dziś wykonujemy tą trasą wszystkie połączenia na Daleki Wschód, czyli 13 tygodniowo. Powiedzieliśmy partnerom, czego oczekujemy, a Federacja Rosyjska pragmatycznie podeszła do tematu, bo przecież na tych przelotach zarabia. Jesteśmy głodni sukcesu, mamy ambicje, by do Azji latać w tygodniu kilka razy częściej, więc nadal rozmawiamy — mówi prezes LOT-u.
    ale także info ze w 2017 roku w lotach do/z TLL przez WAW leciało 105 tys osób
    kaspric, pasazernagape and Stoarn like this.

  3. #1983

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Z ciekawostek, szczególnie najpopularniejsze kierunki:
    Dziesięć najpopularniejszych kierunków LOT-u z Lotniska Chopina to w kolejności: Kraków, Gdańsk, Londyn (Heathrow), Wrocław, Rzeszów, Amsterdam, Chicago, Frankfurt, Paryż (Lotniska De Gaulle’a) i Nowy Jork (JFK).

    W 2017 roku udział LOT-u w całym ruchu pasażerskim na Lotnisku Chopina wzrósł do ponad 43 proc., a w segmencie ruchu regularnego z 48 proc. do 50 proc.

    Dodajmy, że w 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów, podczas gdy w 2016 r. 5,4 mln. To oznacza wzrost o ponad 25 proc. rok do roku. W 2017 r. 50 proc. pasażerów polskiego przewoźnika to goście tranzytowi, czyli osoby przesiadające się na Lotnisku Chopina.
    zródło: Lotnisko Chopina: Dokąd najchętniej latali pasaĹźerowie w 2017 roku? - Rynek Lotniczy
    STYRO likes this.

  4. #1984
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    W miarę logiczne, że najpopularniejsze kierunki to też gdzie jest najwięcej oferowanych foteli.

    Dla mnie ciekawsze są procenty.


  5. #1985

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Nadal LHR przed WRO mnie zaskakuje, podobnie jak AMS przed FRA i CDG
    Stoarn and michastrain like this.

  6. #1986
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Do LHR masz zawsze chyba 3x 737 LO i 2x A320 BA.

    Na reszcie to z LO częściej chyba jednak E-jety latają więc i foteli dużo mniej.


  7. #1987

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Do LHR masz zawsze chyba 3x 737 LO i 2x A320 BA.

    Na reszcie to z LO częściej chyba jednak E-jety latają więc i foteli dużo mniej.
    ale to były najpopularniejsze kierunki LO wiec BA odrzuc.

  8. #1988

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Mnie też zaskoczyła wysoka pozycja Amsterdamu.

    Ale zaskakuje też to że Amsterdam wyprzedza Paryż i Frankfurt w statystykach rocznych jako największy port lotniczy UE (bez UK).


    Chyba jednak to kwestia dogodności dla przesiadek, to idealne lotnisko dla transferów na longhaule, zarówno jeśli chodzi o lokalizację jak i layout oraz przyjazność i komfort.

    Zapychać się dopiero zaczyna podczas gdy FRA i CDG już się dawno zapchały.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  9. #1989
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    ale to były najpopularniejsze kierunki LO wiec BA odrzuc.
    Zgadza się, przeczytałem, że po prostu z WAW.

    Tak czy siak, zostaje kwestia pojemności samolotów. 3x duży 737 to więcej niż 6x mały Embraer.

    Do AMS też często gęsto 787 posyłano chyba nie bez przyczyny.

    Mogę zgadywać tylko, że tam jest stosunkowo dużo transferów na UA na przykład.


  10. #1990

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Rośnie kwota odszkodowań wypłacanych przez przewoźnika – w ciągu dwóch lat skoczyła z 4 do 53 mln złl
    Za zwłokę i zaniechanie LOT słono zapłaci - Biznes i prawo gospodarcze - GazetaPrawna.pl - biznes, podatki, prawo, finanse, wiadomości, praca -

  11. #1991

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Rośnie kwota odszkodowań wypłacanych przez przewoźnika – w ciągu dwóch lat skoczyła z 4 do 53 mln złl
    Za zwłokę i zaniechanie LOT słono zapłaci - Biznes i prawo gospodarcze - GazetaPrawna.pl - biznes, podatki, prawo, finanse, wiadomości, praca -
    Cytujac: "Według spółki ma to związek ze wzrostem przewiezionych podróżnych."

    Czyli wedlug tej logiki oferowanie w 2 lata wzroslo ponad 13 razy? Don't think so.

    Ja bym to sparafrazowal i napisal, ze ma to zwiazek ze wzrostem NIEprzewiezionych podroznych.

  12. #1992
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Ja bym dodał do tego wzrost świadomości pasażerów w zakresie przysługującego odszkodowania.
    MalyEPWA and Stoarn like this.

  13. #1993

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Ja bym dodał do tego wzrost świadomości pasażerów w zakresie przysługującego odszkodowania.
    Jasne, ze tak. Widac to nawet po wysypie firm, ktore sie tym zajmuja. Ale nadal smialbym twierdzic, ze wzrost swiadomosci + wzrost oferowania nie rowna sie 13x

    Ale to takie passe, zajrzec do swojego wlasnego ogrodka i moze jednak przyznac, ze ok, mamy moze opoznienia, czasem zdarzy nam sie odwolac i moglo to wplynac na ogolny rozrachunek. To nie my - to oni
    pasazernagape likes this.

  14. #1994
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ ale to był skrót myślowy, bardziej istotne jest późniejsze zdanie dot. wykorzystania samolotów.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  15. #1995
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karol_epwa Zobacz posta
    Ale to takie passe, zajrzec do swojego wlasnego ogrodka i moze jednak przyznac, ze ok, mamy moze opoznienia, czasem zdarzy nam sie odwolac i moglo to wplynac na ogolny rozrachunek. To nie my - to oni
    Przecież dokładnie o tym jest cały paragraf z którego tylko pierwsze zdanie zacytowałeś.


  16. #1996

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Przecież dokładnie o tym jest cały paragraf z którego tylko pierwsze zdanie zacytowałeś.
    Przepraszam Cie najuprzejmiej, ale caly paragraf jest o tym, ze winne sa:
    - wzrost liczby pasazerow
    - Unia Europejska
    - a dodatkowo wskazuje na to, ze okres poprzedni, do ktorego jest porownanie byl "szczegolny" i "nienaturalny".

    Dodatkowo wskazuje na to, ze kwota odszkodowan to koszt wzrostu oferowania.

    Czyli, jak juz napisalem, winni wszyscy wokol, a nawet jak my to to nie nasza WINA tylko KOSZT.

    No c'mon - retoryka tego jest jasna, wiec twierdzenie, ze "Przecież dokładnie o tym jest cały paragraf z którego tylko pierwsze zdanie zacytowałeś." jest conajmniej naduzyciem z Twojej strony.

  17. #1997
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nie. Paragraf jest o tym jakie są przyczyny takiego efektu bazy.


  18. #1998

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LS, 734, LS, 734, LS

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    kudak likes this.

  19. #1999

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez karol_epwa Zobacz posta
    Przepraszam Cie najuprzejmiej, ale caly paragraf jest o tym, ze winne sa:
    - wzrost liczby pasazerow
    - Unia Europejska
    - a dodatkowo wskazuje na to, ze okres poprzedni, do którego jest porownanie byl "szczegolny" i "nienaturalny".
    Czyli tłumaczenie jest takie, że 50 mln zł na odszkodowania rocznie to dobra normalność .
    To mniej więcej tyle samo, co koszt rocznego leasingu trzech B737-800 albo sześciu Q400.

  20. #2000
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    W reakcji oficjeli LOTu słabo dostrzegam ślad jakiejś tam analizy TCO. To raczej prościutki i spławiający PR. Kwota jest tak ogromna, że aż zadziwia mnie brak jej kwestionowania. Aż 1/5 zysku wydano na odszkodowania za błędy operacyjne (oki - my tu wiemy, że kary są na poziomie przychodu z paxa, a problemy z nieregularnością procentowo porównywalne ze stopą zysku ale prasa i rynek tego nie łapią).

    Problemy były głębsze niż wspomniał Stoarn. I mam nadzieję, że ktoś to przeanalizował choć reakcja na to nie wskazuje.

    Piotr
    Lukasz and macx like this.

Strona 100 z 142 PierwszyPierwszy ... 50 90 98 99 100 101 102 110 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •