Strona 159 z 175 PierwszyPierwszy ... 59 109 149 157 158 159 160 161 169 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,161 do 3,180 z 3494
Like Tree4743Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #3161

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    A mi wcześniej chodziło o to że Boeing nie musi się starać - bo wie że LO nie kupi aktualnie nic innego. LO jest państwowym przewoźnikiem, i decyzje o zakupie sprzętu są (przynajmniej do teraz) decyzjami politycznymi - tak samo jak ze sprzętem wojskowym - Polska kupuje drogi sprzęt wyłącznie z USA.

  2. #3162

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    I dla równowagi przesadzasz w drugą stronę? Naprawdę nie brakuje odcieni szarości między opiniami, że miejsce LOTu jest na katafalku lub lotniczym panteonie.



    Oczywiście, chodziło wyłącznie o aspekt jednolitości floty, a nie jakości linii.
    Ja o atrakcyjności ofert A i B nie wiem nic, więc wstrzymam się z wypowiedzią odnośnie oceny tego co Airbus czy Boeing do LOTu wysyła i chętnie posłucham o szczegółach.



    Co wcale nie oznacza, że warto jeszcze dalej podbijać stawkę do gigantycznego.
    Napisalem duze zamowienie i mocne echo. Dlaczego?

    Mocne echo dlatego, ze dzisiaj ze wzgledu na MAXy wszystko wokol B odbija sie mocnym echem, jesli jest zla wiadomoscia. Utrata stalego klienta, nawet sredniego, a takim jest LOT, nie zrobilaby oczywiscie czolowek serwisow informacyjnych, ale zostalaby przy okazji (dla wielu niewatpliwie z satysfakcja) odnotowana w prasie przy okazji kolejnych artykulow o MAXie i B.

    Trzeba bylo obejrzec jak juz sporo po katastrofie w Teheranie w niektorych serwisach informacyjnych w USA dalej zastanawiano sie czy to byl MAX. Oczywiscie wiedziano juz pewnie, bo az tak glupi nie sa, ze MAX to nie byl, ale widac negatywne informacje wokol B moga dobrze przyciagac uwage widzow a przynajmniej tak uwazaja decydenci w tamtejszych mediach. Beda wiec te negatywne informacje, duze i male, z luboscia kolekcjonowac.

    Odnosnie wielkosci zamowienia: ile jest obecnie zamowien na 787-10? Lacznie z niepotwierdzonymi cos kolo 50?

    Ile wynosza w ostatnich latach netto coroczne nowe zamowienia na 787? Cos kolo 80?

    Myle sie, czy >25 x 787 to ma obecnie we flocie cos z 10 operatorow na swiecie?

    Czy B ma wyprzedane wszystkie miejsca na tegoroczna i przyszloroczna produkcje 787? Przyszloroczna na pewno nie, tegoroczna chyba tez nie.

    Nie jestesmy wiec i oczywiscie nie bedziemy klientem na poziomie ANA czy AA, ale nikt laski nie robi, wiec nie ma co sie samemu pomniejszac do roli takiego, ktorym nikt sie nie przejmuje, bo jest inaczej. To biznes i duze pieniadze, po ktore zawsze warto sie schylic.

  3. #3163

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturn Zobacz posta
    Napisalem duze zamowienie i mocne echo. Dlaczego?

    Mocne echo dlatego, ze dzisiaj ze wzgledu na MAXy wszystko wokol B odbija sie mocnym echem, jesli jest zla wiadomoscia. Utrata stalego klienta, nawet sredniego, a takim jest LOT, nie zrobilaby oczywiscie czolowek serwisow informacyjnych, ale zostalaby przy okazji (dla wielu niewatpliwie z satysfakcja) odnotowana w prasie przy okazji kolejnych artykulow o MAXie i B.

    Trzeba bylo obejrzec jak juz sporo po katastrofie w Teheranie w niektorych serwisach informacyjnych w USA dalej zastanawiano sie czy to byl MAX. Oczywiscie wiedziano juz pewnie, bo az tak glupi nie sa, ze MAX to nie byl, ale widac negatywne informacje wokol B moga dobrze przyciagac uwage widzow a przynajmniej tak uwazaja decydenci w tamtejszych mediach. Beda wiec te negatywne informacje, duze i male, z luboscia kolekcjonowac.

    Odnosnie wielkosci zamowienia: ile jest obecnie zamowien na 787-10? Lacznie z niepotwierdzonymi cos kolo 50?

    Ile wynosza w ostatnich latach netto coroczne nowe zamowienia na 787? Cos kolo 80?

    Myle sie, czy >25 x 787 to ma obecnie we flocie cos z 10 operatorow na swiecie?

    Czy B ma wyprzedane wszystkie miejsca na tegoroczna i przyszloroczna produkcje 787? Przyszloroczna na pewno nie, tegoroczna chyba tez nie.

    Nie jestesmy wiec i oczywiscie nie bedziemy klientem na poziomie ANA czy AA, ale nikt laski nie robi, wiec nie ma co sie samemu pomniejszac do roli takiego, ktorym nikt sie nie przejmuje, bo jest inaczej. To biznes i duze pieniadze, po ktore zawsze warto sie schylic.
    Przypomnę tylko że ostatnie zamówienie jakie LO złożył to było w 2005 r., to leasingodawcy składali zamówienie i nie ma sygnałów narazie aby zmniejszali ani odwoływali zamówienie na Maxy.

  4. #3164

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Za wikipedią: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...and_deliveries

    Cytat Zamieszczone przez arturn Zobacz posta
    Odnosnie wielkosci zamowienia: ile jest obecnie zamowien na 787-10? Lacznie z niepotwierdzonymi cos kolo 50?
    193 zamówione, 45 dostarczonych

    Cytat Zamieszczone przez arturn Zobacz posta
    Ile wynosza w ostatnich latach netto coroczne nowe zamowienia na 787? Cos kolo 80?
    2019 było 84 zamówień
    2018 było 109 zamówień
    2017 było 94 zamówień

    w porównaniu do A350 to tak... 2-3 razy więcej

    Cytat Zamieszczone przez arturn Zobacz posta
    Myle sie, czy >25 x 787 to ma obecnie we flocie cos z 10 operatorow na swiecie?
    12 ma 25 lub więcej (dostarczonych), 31 ma 10 lub więcej (dostarczonych)

    Cytat Zamieszczone przez arturn Zobacz posta
    Czy B ma wyprzedane wszystkie miejsca na tegoroczna i przyszloroczna produkcje 787? Przyszloroczna na pewno nie, tegoroczna chyba tez nie.
    Dostarczają rocznie około 130-140, mają backlog zamówień na 569.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  5. #3165

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Za wikipedią: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...and_deliveries



    193 zamówione, 45 dostarczonych



    2019 było 84 zamówień
    2018 było 109 zamówień
    2017 było 94 zamówień

    w porównaniu do A350 to tak... 2-3 razy więcej



    12 ma 25 lub więcej (dostarczonych), 31 ma 10 lub więcej (dostarczonych)



    Dostarczają rocznie około 130-140, mają backlog zamówień na 569.
    Dzieki! To by sie zgadzalo z moja pamiecia, tyle ze albo pomylilem zamowienia na -10 z juz dostarczonymi, albo zatrzymalem sie z zamowieniami pewnie gdzies na poczatku poprzedniego roku. Odnosnie backlogu pamietajmy, ze tam sa tez niepotwierdzone zamowienia, no i ze zamowienia sa rozlozone w czasie na wiele lat, wiec nie znaczy to, ze maja 100% oblozenie linii produkcyjnych zagwarantowane na najblizsze lata.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Przypomnę tylko że ostatnie zamówienie jakie LO złożył to było w 2005 r., to leasingodawcy składali zamówienie i nie ma sygnałów narazie aby zmniejszali ani odwoływali zamówienie na Maxy.
    Zgoda, zgoda, ale B tez chce, aby leasingodawca je uplasowal, tj. aby wykonal opcje, nie psul rynku itd.. Vide ostatnia historia z EMB295, gdzie Embraer doprosil do zamowienia od Azula leasingodawce, ktory bez tego pozostawal z niechcianym towarem.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 14-01-2020 o 09:54

  6. #3166

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Za wikipedią: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...and_deliveries
    2019 było 84 zamówień
    2018 było 109 zamówień
    2017 było 94 zamówień

    w porównaniu do A350 to tak... 2-3 razy więcej
    No dobrze ale to są jednak różne segmenty rynku. Większych samolotów zawsze się mniej sprzedaje. Dreamliner byl pomyślany jako alternatywa dla A330. Z kolei A350 jako "następca" dla większego 777.

    Bezpośrednim konkurentem A350-900 jest w zasadzie tylko 787-10, który sprzedaje jakoś 4 razu gorzej.

    Ogólnie oba samoloty sprzedają się bardzo dobrze a bezpośrednie porównywanie wartości bezwzględnych w tym przypadku nie ma większego sensu.

  7. #3167

  8. #3168
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Podatek u źródła działa tak, że klient odprowadza do polskiego US podatek za swojego dostawcę (z Niemcami to działa tak, że od sprzedaży z 0% VAT odciąga się 20% na poczet potencjalnego podatku, ale z USA może być inny procent). Dostawca może potem podatek odzyskać w swoim US, ale dopiero na początku kolejnego roku i tylko jak klient dostarczy odpowiednie papiery z polskiego US, co często idzie jak krew z nosa. Beoeingowi widać nie podobało się, że ma zamrożoną część kasy i może chciał zabrać zabawki.
    W pracy to przerabialiśmy. Założyliśmy oddział w Polsce, żeby uciec z podatku u źródła i puścić się w czeluści VAT (sic!). To zaczęli dojeżdżać innymi przepisami tak, że było poważne rozważanie zamknięcia oddziału, podniesienie cen żeby zrekompensować część zamrożonego kapitału i pogodzenie się z zamrożoną kasą. Ostatecznie chyba już coś wymyślono na wyjście z pata, ale co firma wydała na podatkowców, to głowa mała. Widać Boeing nie był tak cierpliwy.

  9. #3169

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Podatek u źródła działa tak, że klient odprowadza do polskiego US podatek za swojego dostawcę (z Niemcami to działa tak, że od sprzedaży z 0% VAT odciąga się 20% na poczet potencjalnego podatku, ale z USA może być inny procent). Dostawca może potem podatek odzyskać w swoim US, ale dopiero na początku kolejnego roku i tylko jak klient dostarczy odpowiednie papiery z polskiego US, co często idzie jak krew z nosa. Beoeingowi widać nie podobało się, że ma zamrożoną część kasy i może chciał zabrać zabawki.
    Raczej nie Boeing-owi, a firmie leasingowej. Zakup samolotu od zagranicznej firmy nie jest objęty podatkiem u źródła, ale leasing/najem jest.
    PeK likes this.

  10. #3170
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Raczej nie Boeing-owi, a firmie leasingowej. Zakup samolotu od zagranicznej firmy nie jest objęty podatkiem u źródła, ale leasing/najem jest.
    Dokładnie. W tym tekście PB jest jeszcze parę bzdetów ale najciekawsza jest teza, że pobranie podatku u źródła mogło zachwiać przepływami LOTu. Albo czegoś nie wiemy albo... to tylko infantylizm mediów.

    Piotr
    alacherbauer and michastrain like this.

  11. #3171

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Dlatego, że leasing to usługa niematerialna? Właściwie, to chyba chodzi tylko o część odsetkową rat leasingowych.

  12. #3172

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Dlatego, że leasing to usługa niematerialna? Właściwie, to chyba chodzi tylko o część odsetkową rat leasingowych.
    Pasująca pozycja objęta podatkiem u źródła: "za użytkowanie lub prawo do użytkowania urządzenia przemysłowego, w tym także środka transportu" - więc może to być całość raty leasingowej

    I gdyby naprawdę zapłacenie 20% (maksymalna stawka - pewnie mniej by było w zależności od umów międzynarodowych) więcej za raty leasingowe miało zachwiać finansami lotu to było by naprawdę źle...

    BTW - fajnie być Lotem - rząd zmienia dla nich prawo podatkowe. Bo dla pozostałych firm których podatek u źródła dotyczy to jest dramat.

  13. #3173

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/pisma-urzedowe/0111-kdib2-3-4010-102-2019-2-kk-cit-w-zakresie-ustalenia-185053405

    Interpretacja dla tajemniczej firmy, którą na 99% jest LOT. Jak ktoś ma siłę i zainteresowania zawodowe ...
    mpg774 likes this.

  14. #3174

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    I gdyby naprawdę zapłacenie 20% (maksymalna stawka - pewnie mniej by było w zależności od umów międzynarodowych) więcej za raty leasingowe miało zachwiać finansami lotu to było by naprawdę źle...
    W ogóle się na tym nie znam i nie rozumiem - w wyniku takiej operacji to klient ma zamrożone 20% ceny czy sprzedawca (leasingodawca)?

    Bo jeśli faktycznie miałoby to dotyczyć LOT-u, to nie są takie fistaszki. 100 samolotów razy (wyssane z palca, pewnie jest więcej) 10 mln zł rocznie razy 20% to jest 200 mln zł...

  15. #3175

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalJ Zobacz posta
    W ogóle się na tym nie znam i nie rozumiem - w wyniku takiej operacji to klient ma zamrożone 20% ceny czy sprzedawca (leasingodawca)?
    W praktyce klient = płatnik.
    Upraszczając: masz zapłacić 100 pln zagranicznej firmie za leasing. Polskie prawo mówi że jak odpowiednie warunki nie są spełnione, masz pobrać i odprowadzić do krajowego US 20% podatku u źródła - informujesz o tym zagraniczną firmę i przelewasz jej 80 pln - mówiąc że pozostałe 20 może mogą odzyskać u siebie. Na to ta firma odpowiada że ich polskie prawo nie interesuje, nie zapłaciłeś całej raty i jak nie zapłacisz to zabiorą samolot - więc płacisz pozostałe 20 bo nie masz wyboru. A te 20 co zapłaciłeś do US w niektórych wypadkach możesz odzyskać, w niektórych nie.
    mcxmcx likes this.

  16. #3176
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Mpg774 - bez przesady. Podatek u źródła jest dość rozpowszechniony i dobrze opisany w umowach o unikaniu podwójnego opodatkowania i jeśli jego egzekucja powoduje problemy z dostawcą, to znaczy że masz źle skonstruowaną umowę. To jest smaczek tego tekstu. Albo LOT ma do kitu umowy albo skarbówka aplikuje pobór u źródła niezgodnie z prawem - krajowym i międzynarodowym. Obstawiam to drugie, bo leasingodawcy mają ten temat obcykany i nie wierzę, że nie przewidzieli w umowach prawa kraju klienta. Link Marka to potwierdza.

    Piotr

  17. #3177
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Co do zasady, to powinno się jednak przelać 80 do dostawcy, a 20 do US w Polsce i to dostawca, po dostarczeniu certyfikatu rezydencji podatkowej, czeka aż mu klient dostarczy zaświadczenie o odprowadzeniu podatku, dostawca zgłosi się z nim do swojego US i potem czeka na pieniądze. Jeśli jednak siła dostawcy jest wysoka, to pewnie odbywają się takie numery, że de facto płaci się 120, ale nie mam pojęcia jak księgowość miałaby to zrobić, że nagle z konta spływa 120% faktury.

    Dostawca albo respektuje reguły gry na danym podwórku, albo nie. Zresztą to są też reguły gry jego państwa, bo podatek u źródła regulowany jest umowami o unikaniu podwójnego opodatkowania między poszczególnymi krajami.
    Z drugiej strony, w umowach tych (wszystkich jakie widziałem) są zapisy, że zwolnieniu podlegają dochody uzyskane z latania i transportu morskiego (są z automatu rozliczane w kraju rezydencji). Tylko czy leasing samolotów to dochód z latania? Podatkowcy by musieli to ocenic, a US i tak pewnie by miał swoje zdanie.

  18. #3178

    Dołączył
    Apr 2017
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    @PeK: no właśnie nie jest tak łatwo - co nawet widzimy na przykładzie LO tutaj. Oni oczywiście mieli (a przynajmniej powinni mieć) sztab prawników - tyle że jeśli dobrze rozumiem ten artykuł umowa i ustalenia z leasingodawcą nie obejmowały przyszłej zmiany w prawie w Polsce - więc nie mogli się na to przygotować.

    @michastrain - to co napisałeś nie działa zawsze - bo np. w wypadku sprzedawcy w Polsce te % które klient pobrał sprzedawca może odzyskać tylko do wysokości kwoty CIT jaką płaci - czyli jak się nie ma dochodu to nic nie odzyska.
    Poza tym w praktyce podniesie to cenę - bo nawet jak sprzedawca odzyska u siebie wszystko co ma odzyskać - będzie to od 6 do 18 miesięcy kiedy tych 10-20% kwoty sprzedaży nie ma - a musi to sfinansować.

    Problemów z POZ jest dużo: prawo podatkowe w Polsce się zmienia co tydzień, katalog rzeczy objętych POZ jest otwarty - kończy się frazą "i podobne" - a służby skarbowe kombinują jak podłączać więcej pod niego. W szczególności problemy o których wiem dotyczą dóbr niematerialnych, ale jak widać tutaj dotknęły też zwykłego leasingu.

  19. #3179
    Awatar maftiej

    Dołączył
    Aug 2017
    Mieszka w
    England

    Domyślnie

    https://onemileatatime.com/lot-polish-oneworld/

    Temat stary, kiedyś analizowany dogłębnie na CAPA chyba. Niby nabrał nowego wymiaru po przejęciu Condora.
    travellersmc likes this.

  20. #3180
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maftiej Zobacz posta
    https://onemileatatime.com/lot-polish-oneworld/
    Problem nie jest w obecności w takim, a nie innym aliansie, a w dostępie do JV, bo tam są rzeczywiste frukty.

    Piotr
    alacherbauer and Katowiczanin like this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •