Strona 169 z 175 PierwszyPierwszy ... 69 119 159 167 168 169 170 171 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,361 do 3,380 z 3494
Like Tree4743Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #3361
    Awatar myszygon

    Dołączył
    Jan 2018
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tomaszek Zobacz posta
    Człowiek siedzi na chorobowym to ma okazję nadrobić zaległości z prasy
    W LOT jest tak źle, że aż odkupili, do spółki z PPL, udziały w Casinos Poland, które sprzedali w 2012 roku.
    https://www.polityka.pl/tygodnikpoli...ie-kasyna.read

    To ile było tej pomocy finansowej od Państwa?
    W "Polityce" napisali, że "o zgodę na zakup Casinos Poland zwrócił się państwowy Totalizator Sportowy" więc nie LOT...
    Przed rozpoczęciem naprawy drapaka wyłącz kota!

    "Nie w tym rzecz, towarzysze, żeby zbudować silnik na wodę ale w tym, aby produktem odpadowym pracy takiego silnika był spirytus."

  2. #3362

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez myszygon Zobacz posta
    W "Polityce" napisali, że "o zgodę na zakup Casinos Poland zwrócił się państwowy Totalizator Sportowy" więc nie LOT...
    Totalizator ma przejąć dwóch pozostałych udziałowców CP.

  3. #3363

  4. #3364

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie

    Eh, co za czasy. Kiedyś po publikacji wyników to tu setki postów były

  5. #3365

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Eh, co za czasy. Kiedyś po publikacji wyników to tu setki postów były
    No ale co tu mielić: wszyscy byli na czerwono, jedni bardziej, a drudzy jeszcze bardziej: https://www.pasazer.com/news/460037/...za,2020,r.html
    Mateusz Janiec likes this.

  6. #3366
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Eh, co za czasy. Kiedyś po publikacji wyników to tu setki postów były

    Bo tutaj za bardzo nie ma o czym gadać. Jakby takie wyniki mieli po roku normalnej działalności to można byłoby tutaj natrzepać z pięćset postów, ale po okresie, w którym branża przy takiej skali działalności i kosztach praktycznie zamarła na kilkadziesiąt dni to raczej normalna sprawa i można przejść do porządku dziennego ;-)
    PeK, Babilas, sholay and 1 others like this.
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  7. #3367
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Gdyby taki wynik był nawet po normalnym względnie roku, to i tak nic to by nie zmieniło, bo dostali by pomoc finansową od Państwa w jakiejkolwiek możliwej formie. Amen

  8. #3368

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Dalsze spekulacje na temat powodów powstania LOT Polish Airlines: https://www.pasazer.com/news/460233/...olska,ita.html

    Edit: a teraz?
    Ostatnio edytowane przez Babilas ; 30-08-2021 o 16:59 Powód: kłopoty z linkiem

  9. #3369

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Z maila mogę kliknąć, z forum bezpośrednio pojawia się "about:blank#blocked"...

  10. #3370

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Zazwyczaj nie interesuję się karuzelą kadrową, jaka kręci się w spółkach Skarbu Państwa, nie śledzę losów kolejnych Misiewiczów, Obajtków, ich szwagrów, kuzynów i innych pociotków: chodzi przecież tylko o to, żeby jak najdłużej przy jak najgrubszym sutku się utrzymać - ale tym razem zaciekawiło mnie jedno nazwisko. Otóż w skład rady nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej wchodzi pani dyrektor Opery Wrocławskiej. Na początku myślałem, że to jakaś przypadkowa zbieżność nazwisk (zwłaszcza, że na stronie PGL o operze nie ma mowy, jest tylko wzmianka o "doświadczeniu w branży kreatywnej") - ale nie, to jedna i ta sama osoba.

    Co jednak wzbudza we mnie odruch protestu, bo opera to autentyczne emocje, sztuka wysoka i prawdziwy dramat (w zależności od poziomu wykonawców albo na scenie albo na widowni) - a PGL to raczej operetka, albo co najwyżej wodewil. A przy tym wszystkim zupełnie małostkowe byłoby wspominać, że we Wrocławiu za panią dyrektor snuje się gęsty smród afer związanych z finansami.

  11. #3371

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    za panią dyrektor snuje się gęsty smród afer związanych z finansami.
    Oj tam, oj tam. To tylko ten zły NIK znów bezpodstawnie atakuje jaśniepanujących...

    https://www.money.pl/gospodarka/oper...14036832a.html
    Monteleone likes this.

  12. #3372

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Zazwyczaj nie interesuję się karuzelą kadrową, jaka kręci się w spółkach Skarbu Państwa, nie śledzę losów kolejnych Misiewiczów, Obajtków, ich szwagrów, kuzynów i innych pociotków: chodzi przecież tylko o to, żeby jak najdłużej przy jak najgrubszym sutku się utrzymać - ale tym razem zaciekawiło mnie jedno nazwisko. Otóż w skład rady nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej wchodzi pani dyrektor Opery Wrocławskiej. Na początku myślałem, że to jakaś przypadkowa zbieżność nazwisk (zwłaszcza, że na stronie PGL o operze nie ma mowy, jest tylko wzmianka o "doświadczeniu w branży kreatywnej") - ale nie, to jedna i ta sama osoba.

    Co jednak wzbudza we mnie odruch protestu, bo opera to autentyczne emocje, sztuka wysoka i prawdziwy dramat (w zależności od poziomu wykonawców albo na scenie albo na widowni) - a PGL to raczej operetka, albo co najwyżej wodewil. A przy tym wszystkim zupełnie małostkowe byłoby wspominać, że we Wrocławiu za panią dyrektor snuje się gęsty smród afer związanych z finansami.
    Ty na prawdę myślałeś, że za tej ekipy, członkowie zarządów mają jakiekolwiek kompetencje w dziedzinach, w których pracują? Np. pan Laskowski odpowiadający za tabor w PKP Intercity to działacz partyjny PiS z Mińska Mazowieckiego. Może akurat wyjątkowo w LO są specjaliści, bo inaczej LOT na otwartym niebie by po prostu nie sprostał konkurencji. PKP nie ma konkurencji to nie potrzeba im prawdziwych menedżerów.

  13. #3373
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Np. pan Laskowski odpowiadający za tabor w PKP Intercity to działacz partyjny PiS z Mińska Mazowieckiego.
    Halo halo, przecież w Mińsku jest dworzec kolejowy oraz są tam Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego (aktualnie część Naszej Polskiej PESY Którą Wiadome Siły Chciały Zniszczyć). Wiedzę o taborze nabywa się w Mińsku praktycznie przez osmozę i fragmentację plechy, bez konieczności zdobywania formalnego, dodajmy - zapewne i tak przestarzałego i nieaktualnego - doświadczenia w branży.
    FilipBB, Babilas, myszygon and 3 others like this.

  14. #3374

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Np. pan Laskowski odpowiadający za tabor w PKP Intercity to działacz partyjny PiS z Mińska Mazowieckiego
    Jak podaje przewoźnik, Adam Laskowski jest absolwentem prawa na Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz Studiów Podatkowych Szkoły Głównej Handlowej. Od 2017 roku pełnił funkcję prezesa w spółce Polski Tabor Szynowy, gdzie był odpowiedzialny za planowanie i wdrażanie celów strategicznych na rzecz wprowadzania na polski rynek przewozów pasażerskich nowoczesnego taboru. W Agencji Rozwoju Przemysłu pełnił funkcję Dyrektora Biura Administracji i Zakupów. W przeszłości był doradcą zarządu w obszarze sprzedaży w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawno-podatkowych, m.in. świadcząc doradztwo prawne podmiotom z sektora prywatnego.
    Jesli kazdy partyjny dzialacz PiS ma takie resume to nie mam pytan

    Btw podobne texty czytam np na skycrapercity w watku o przebudowie Warszawy Zachodniej - gdyby to nasi prowadzili ten projekt byloby wszystko cacy
    kaspric likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  15. #3375

  16. #3376

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    A dlaczego Lot nie dostał nic? Za pięć maszyn powinna to być równowartość 150 mln dol. Otóż w umowach o leasing nie ma pisemnych gwarancji odszkodowań z tytułu problemów technicznych. I na ten haczyk powołuje się właśnie teraz Boeing. Sam Lot nie chce tego komentować. – Jesteśmy w trakcie negocjacji, ale równocześnie rozważamy pozew sądowy – mówi rzecznik Lotu.

    ...

    Umowy z Amerykanami są po prostu zawierane źle. Nie ma nie tylko klauzul gwarantujących odszkodowania. Lot kupuje samoloty w cenach katalogowych, a nawet drożej, choć jako stały klient powinien negocjować zniżki. Leasingodawcą jest Export-Import Bank, ramię finansowe koncernu Boeing, który dba głównie o korzyści amerykańskiego producenta.


    Jeżeli LO podpisał umowy bez klauzul gwarantujących odszkodowania lub bez zagwarantowanie swojego interesu to teraz może mieć pretensje tylko do siebie a nie do Boeinga, zresztą jak pisałem wiele miesięcy temu odpowiednią stroną tych „negocjacji” to raczej leasingodawca a nie producent.

    Po drugie, LO otrzymał bardzo duże zniżki przy zakupie 787-8, nawet połowę ceny katalogowej nie zapłacił. Cała reszta maszyn 789, 7M8 to leasing operacyjny - droższy aniżeli leasing finansowy, w dodatku LO wszedł w te umowy w czasie szczytu gospodarczego – większy popyt na samoloty – wyższe ceny leasingu. Więc do kogo mają pretensje?
    tinek6, megaloman, FilipBB and 1 others like this.

  17. #3377

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    https://www.money.pl/gospodarka/lot-...omentarze.html

    Z moich doświadczeń z latania BUD-ICN (4k PLN w C) - to chyba normalne, że na rejsach z/do Budapesztu zatrudnia się Węgrów. Much ado about nothing.

  18. #3378

    Dołączył
    Dec 2013

    Domyślnie

    Ewentualne przewozy załogantów pomiędzy Budapesztem a Warszawą są niemal całkowicie bezkosztowe z perspektywy LOT-u, jako że wszystko odbywa się w ramach rozkładowej siatki połączeń LOT-u - tłumaczy w korespondencji z money.pl biuro prasowe LOT-u.


    Świetne zdanie, rozumiem w takim razie, że jeśli jednym lotem wyślemy pełen pokład pilotów i personelu pokładowego na darmowych biletach, to nie ponieśliśmy kosztu, paliwo i wszystko inne wtedy jest za darmo?

    Nie wygenerowanie przychodu też jest kosztem.

  19. #3379

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Bardzo piękny owoc przemyśleń prezesa: Naszą motywacją jest jednak ogromny szacunek dla pieniędzy polskiego podatnika

    Całość tutaj: https://www.fly4free.pl/lot-chce-dru...moc-publiczna/
    maciass and elza030 like this.

  20. #3380

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie


    Polecamy

    Szuka kasy bo czeka go 53% podwyżka taryf na Okęciu!
    PeK and elza030 like this.

Strona 169 z 175 PierwszyPierwszy ... 69 119 159 167 168 169 170 171 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •