Przed rozpoczęciem naprawy drapaka wyłącz kota!
"Nie w tym rzecz, towarzysze, żeby zbudować silnik na wodę ale w tym, aby produktem odpadowym pracy takiego silnika był spirytus."
No ale co tu mielić: wszyscy byli na czerwono, jedni bardziej, a drudzy jeszcze bardziej: https://www.pasazer.com/news/460037/...za,2020,r.html
Bo tutaj za bardzo nie ma o czym gadać. Jakby takie wyniki mieli po roku normalnej działalności to można byłoby tutaj natrzepać z pięćset postów, ale po okresie, w którym branża przy takiej skali działalności i kosztach praktycznie zamarła na kilkadziesiąt dni to raczej normalna sprawa i można przejść do porządku dziennego ;-)
Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
Aer Lingus - Simply unbeatable!
Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
Aer Lingus - Reaching for new heights!
Dalsze spekulacje na temat powodów powstania LOT Polish Airlines: https://www.pasazer.com/news/460233/...olska,ita.html
Edit: a teraz?
Ostatnio edytowane przez Babilas ; 30-08-2021 o 16:59 Powód: kłopoty z linkiem
Z maila mogę kliknąć, z forum bezpośrednio pojawia się "about:blank#blocked"...
Zazwyczaj nie interesuję się karuzelą kadrową, jaka kręci się w spółkach Skarbu Państwa, nie śledzę losów kolejnych Misiewiczów, Obajtków, ich szwagrów, kuzynów i innych pociotków: chodzi przecież tylko o to, żeby jak najdłużej przy jak najgrubszym sutku się utrzymać - ale tym razem zaciekawiło mnie jedno nazwisko. Otóż w skład rady nadzorczej Polskiej Grupy Lotniczej wchodzi pani dyrektor Opery Wrocławskiej. Na początku myślałem, że to jakaś przypadkowa zbieżność nazwisk (zwłaszcza, że na stronie PGL o operze nie ma mowy, jest tylko wzmianka o "doświadczeniu w branży kreatywnej") - ale nie, to jedna i ta sama osoba.
Co jednak wzbudza we mnie odruch protestu, bo opera to autentyczne emocje, sztuka wysoka i prawdziwy dramat (w zależności od poziomu wykonawców albo na scenie albo na widowni) - a PGL to raczej operetka, albo co najwyżej wodewil. A przy tym wszystkim zupełnie małostkowe byłoby wspominać, że we Wrocławiu za panią dyrektor snuje się gęsty smród afer związanych z finansami.
Oj tam, oj tam. To tylko ten zły NIK znów bezpodstawnie atakuje jaśniepanujących...
https://www.money.pl/gospodarka/oper...14036832a.html
Ty na prawdę myślałeś, że za tej ekipy, członkowie zarządów mają jakiekolwiek kompetencje w dziedzinach, w których pracują? Np. pan Laskowski odpowiadający za tabor w PKP Intercity to działacz partyjny PiS z Mińska Mazowieckiego. Może akurat wyjątkowo w LO są specjaliści, bo inaczej LOT na otwartym niebie by po prostu nie sprostał konkurencji. PKP nie ma konkurencji to nie potrzeba im prawdziwych menedżerów.
Halo halo, przecież w Mińsku jest dworzec kolejowy oraz są tam Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego (aktualnie część Naszej Polskiej PESY Którą Wiadome Siły Chciały Zniszczyć). Wiedzę o taborze nabywa się w Mińsku praktycznie przez osmozę i fragmentację plechy, bez konieczności zdobywania formalnego, dodajmy - zapewne i tak przestarzałego i nieaktualnego - doświadczenia w branży.
Jesli kazdy partyjny dzialacz PiS ma takie resume to nie mam pytanJak podaje przewoźnik, Adam Laskowski jest absolwentem prawa na Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz Studiów Podatkowych Szkoły Głównej Handlowej. Od 2017 roku pełnił funkcję prezesa w spółce Polski Tabor Szynowy, gdzie był odpowiedzialny za planowanie i wdrażanie celów strategicznych na rzecz wprowadzania na polski rynek przewozów pasażerskich nowoczesnego taboru. W Agencji Rozwoju Przemysłu pełnił funkcję Dyrektora Biura Administracji i Zakupów. W przeszłości był doradcą zarządu w obszarze sprzedaży w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawno-podatkowych, m.in. świadcząc doradztwo prawne podmiotom z sektora prywatnego.
Btw podobne texty czytam np na skycrapercity w watku o przebudowie Warszawy Zachodniej - gdyby to nasi prowadzili ten projekt byloby wszystko cacy
Psy szczekaja a karawana idzie dalej
A dlaczego Lot nie dostał nic? Za pięć maszyn powinna to być równowartość 150 mln dol. Otóż w umowach o leasing nie ma pisemnych gwarancji odszkodowań z tytułu problemów technicznych. I na ten haczyk powołuje się właśnie teraz Boeing. Sam Lot nie chce tego komentować. – Jesteśmy w trakcie negocjacji, ale równocześnie rozważamy pozew sądowy – mówi rzecznik Lotu.
...
Umowy z Amerykanami są po prostu zawierane źle. Nie ma nie tylko klauzul gwarantujących odszkodowania. Lot kupuje samoloty w cenach katalogowych, a nawet drożej, choć jako stały klient powinien negocjować zniżki. Leasingodawcą jest Export-Import Bank, ramię finansowe koncernu Boeing, który dba głównie o korzyści amerykańskiego producenta.
Jeżeli LO podpisał umowy bez klauzul gwarantujących odszkodowania lub bez zagwarantowanie swojego interesu to teraz może mieć pretensje tylko do siebie a nie do Boeinga, zresztą jak pisałem wiele miesięcy temu odpowiednią stroną tych „negocjacji” to raczej leasingodawca a nie producent.
Po drugie, LO otrzymał bardzo duże zniżki przy zakupie 787-8, nawet połowę ceny katalogowej nie zapłacił. Cała reszta maszyn 789, 7M8 to leasing operacyjny - droższy aniżeli leasing finansowy, w dodatku LO wszedł w te umowy w czasie szczytu gospodarczego – większy popyt na samoloty – wyższe ceny leasingu. Więc do kogo mają pretensje?
https://www.money.pl/gospodarka/lot-...omentarze.html
Z moich doświadczeń z latania BUD-ICN (4k PLN w C) - to chyba normalne, że na rejsach z/do Budapesztu zatrudnia się Węgrów. Much ado about nothing.
Ewentualne przewozy załogantów pomiędzy Budapesztem a Warszawą są niemal całkowicie bezkosztowe z perspektywy LOT-u, jako że wszystko odbywa się w ramach rozkładowej siatki połączeń LOT-u - tłumaczy w korespondencji z money.pl biuro prasowe LOT-u.
Świetne zdanie, rozumiem w takim razie, że jeśli jednym lotem wyślemy pełen pokład pilotów i personelu pokładowego na darmowych biletach, to nie ponieśliśmy kosztu, paliwo i wszystko inne wtedy jest za darmo?
Nie wygenerowanie przychodu też jest kosztem.
Bardzo piękny owoc przemyśleń prezesa: Naszą motywacją jest jednak ogromny szacunek dla pieniędzy polskiego podatnika
Całość tutaj: https://www.fly4free.pl/lot-chce-dru...moc-publiczna/
Zakładki