Strona 2 z 89 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 1765
Like Tree1979Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #21

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Nic nowego, podaję wraz z linkiem dla porządku:

    "- Chcemy przeprowadzić prywatyzację LOT-u, ale pod dwoma kluczowymi warunkami: marka LOT zostanie zachowana, a siedziba spółki pozostanie w Warszawie - powiedział wiceminister skarbu Baniak"

    więcej w Prywatyzacja PLL LOT. Możliwe podniesienie kapitału [WIDEO]

  2. #22

  3. #23
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Super, czy plany zarządu na najbliższe lata uwzględniają już zwrot 627 milionów złotych podatnikom?
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  4. #24
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    W tym samym czasie co eurolot.com

  5. #25
    ota
    ota jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    swiat

    Domyślnie

    "zysk na działalności podstawowej" nie jest tym samym co "zysk".

  6. #26
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jako laik pytam, czy to oznacza, żelinia zarabia na przewozie pasażerów, ale dokłada do, bo ja wiem czym i po co Lot się zajmuje, produkcją rolną, wytopem stali czy wydobyciem węgla? Jeśli tak, to po co się tym zajmuje i kiedy przestanie? Gdybym był komuś winien ponad pół miliarda, szukałbym sposobów żeby ten dług zwrócić a nie powiększać, snując jednocześnie śmiałe plany rozwoju floty.

    PS My się tu podśmiechujmemy, a przecież wiadomo, że Lot tych pieniędzy nie odda NIGDY.
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  7. #27
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Przypuszczam, że za 2014 rok chodzi przede wszystkim o koszty finansowe, a zwłaszcza różnice kursowe. Koszty finansowe to głownie wszelkiego typu odsetki od kredytów itp., ale w przypadku LOTu będą to pewnie głównie różnice kursowe.
    Na przykład: LOT kupił część zamienną za 1000 USD. W dniu wystawienia faktury było to 3000 PLN i tyle poszło w koszty prowadzenia działalności. Tyle, że faktura była płatna po 60 dniach, kiedy kurs wynosił już 3,30 PLN/USD, czyli z konta znika 3300 PLN -> 300 zł to nasze koszty finansowe.

    Tak, jak 3000 PLN znajdziemy w kosztach działalności podstawowej, to 300 PLN już nie. W normalnym roku różnie się na tym wychodzi, bo kurs się waha raz w górę, raz w dół, ale w 2014 roku dolar mocno szedł w górę, a w tej walucie pewnie głównie rozlicza się z dostawcami.

  8. #28
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Polecimy do stolicy z Bydgoszczy w przyszłym roku


    Polskie Linie Lotnicze LOT będą mogły uruchomić połączenia lotnicze Bydgoszczy z Warszawą w 2016 roku - zapowiedział prezes Sebastian Mikosz
    Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
    Sytuacją na polskim rynku lotniczym po likwidacji Eurolotu zajmowali się posłowie na połączonym posiedzeniu sejmowych komisji skarbu państwa i infrastruktury. Dużo miejsca w czasie obrad poświęcili bydgoskiemu lotnisku.


    To właśnie nasz port w największym stopniu odczuje zawieszenie połączeń przez Eurolot, który do połowy marca latał na trasie do Warszawy trzy razy dziennie. Teraz połączenia ze stolicą straciliśmy. A to przekłada się na konkretne liczby. W sezonie letnim tzw. oferowanie - czyli liczba wszystkich dostępnych miejsc dla pasażerów w samolotach - zmniejszy się w Bydgoszczy o 9 proc. To najwięcej spośród wszystkich lotnisk w Polsce. W branży lotniczej to rzadka sytuacja, gdy w lecie oferowanie jest mniejsze niż zimą.


    - Sytuacja w Bydgoszczy jest trudna - mówił bydgoski poseł Piotr Król (PiS), członek komisji infrastruktury. - Co prawda na rynek wchodzi Lufthansa, ale ona nie ma zamiaru wozić pasażerów do Warszawy, a do Frankfurtu. Trudno nad tym przejść do porządku dziennego, patrząc na interes państwa polskiego. Poza tym fakt, że oddajemy rynek innym liniom, odbije się na wyniku LOT-u.


    Król analizował, że Eurolot dostarczał do Warszawy pasażerów, którzy potem kontynuowali podróż dalej w świat na pokładach LOT-u. Teraz pasażerów chcących podróżować po świecie z Bydgoszczy przejmie Lufthansa. Zdaniem posła trudno zrozumieć, że przewoźnik w tej sytuacji nie zdecydował się na przejęcie po Eurolocie rejsów z naszego regionu na lotnisko Chopina.


    Jak tłumaczą przedstawiciele Ministerstwa Skarbu i LOT-u, narodowy przewoźnik do końca tego roku będzie przechodził proces restrukturyzacji wsparty pomocą publiczną. Komisja Europejska się na nią zgodziła, ale pod pewnymi warunkami.


    - LOT musiał zawiesić i skasować część połączeń z portów regionalnych. Po zakończeniu procesu naprawczego, spółka podejmie prace w celu optymalizacji własnej, krajowej siatki połączeń - stwierdził Rafał Baniak, wiceminister skarbu państwa.


    Minister wymienił kilka lotnisk krajowych, do których LOT będzie latał, ale wśród nich zabrakło Bydgoszczy. O tym, że jest szansa na ponowne połączenia z naszego miasta, poinformował jednak Sebastian Mikosz, prezes LOT-u.


    - Rozumiem, że obecna sytuacja dla Bydgoszczy oznacza turbulencje. Ale prowadzimy z prezesem Tomaszem Moraczewskim dialog, żebyśmy byli tam obecni. Rozmawiamy o rejsach codziennych albo dwa razy dziennie - stwierdził prezes.


    Taka odpowiedź nie zadowoliła Króla. Zwrócił on uwagę, że część połączeń po Eurolocie LOT przejął, ale Bydgoszczy ta reguła nie dotyczyła.


    - Wiem, że są obostrzenia unijne. Ale Bydgoszcz nie dostała żadnego połączenia po Eurolocie. A LOT powinien budować taki system, aby jak największa liczba Polaków latała przez Okęcie. To w interesie narodowego przewoźnika - dowodził poseł.


    Mikosz zwrócił uwagę, że dotychczasowe zainteresowanie rejsami do stolicy było słabe i to pomimo kilku prób pobudzenia rynku. Mimo wszystko przewoźnik chce powrócić do naszego miasta.


    - Bardzo chcę, by pasażerowie z Bydgoszczy wybierali połączenia z Warszawy, bo to jest w moim interesie. Mamy plany powrotu do Bydgoszczy od 1 stycznia 2016, bo wcześniej nie możemy otwierać nowych połączeń - stwierdził prezes LOT-u.


    Cały tekst: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz...#ixzz3VBq6H9Wn

    Widzę, że LOT niczego się nie uczy... Politycznego rozdawania połączeń będzie ciąg dalszy...

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Widzę, że LOT niczego się nie uczy... Politycznego rozdawania połączeń będzie ciąg dalszy...
    bez przesady - na spotkaniu, na którym dyskusja jest mało merytoryczna co miał prezes powiedziec? powiedział ze chce wrócic. Dopóki nie uruchomi lotów do tego czasu nie ma o czym rozmawiac

  10. #30
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Pytanie czy w ogóle powinien dyskutować czy powiedzieć, że otworzy połączenia jak analiza ekonomiczna pokaże, że jest popyt na takie połączenia, a nie obiecywać 2016, bo znowu będzie miał delegację (p)osłów, którzy "doskonale wiedzą" jak zrobić, aby LOT był dochodowy.

  11. #31
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Jak mu dopłacą odpowiednio dużo, to z jego perspektywy, samoloty nawet puste mogą latać do Bydgoszczy.

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Król analizował
    dowodził poseł
    Poseł niczego nie analizował ani niczego nie dowodził. Brał argumenty z rękawa, albo mówiąc dosadniej - z d*py.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    a prezes, ze wzgledu na character struktury włascicielskiej, musiał tego wysłuchac I cos powiedziec. Stad nie wyciągałbym takich wniosków jak potwo-or

  14. #34
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    W 2016 jak LOT nie będzie miał na co zwalić ("zła komisja") i zacznie się jatka wspomnisz moje słowa...
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 23-03-2015 o 21:38 Powód: ORT: jatka

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Jaka jatka? Dopóki gospodarka się jakoś kręci a ropa jest w miarę tania, to lot będzie się bujał.

  16. #36

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Prezesowi to samoloty mogą latać puste, ważne żeby Ci co już lataja zdołali opłacić lecące z nimi powietrze.
    Swoją drogą to bardzo ciekawe, że Lufthansa stawia na rozwój z polskich regionów, a LOT o niektórych miastach niestety zapomina.
    Jak mniemam, na dane dotyczące obłożenia liczyć nie można?

    Mnie zastanawia jeszcze jedna sprawa. Czy LOTowi tak naprawdę opłacają się kierunki bałtyckie? Biorąc pod uwagę, że te kierunki są na wiecznej promocji w stylu 200zł RT - perspektyw na zysk raczej nie widać.

  17. #37
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Lufthansa ma efekt skali siatki. Na każdego long haula zgarnie 2 osoby z lotniska regio i tak uzbiera się pełen samolot na short haulu. Jakby te same osoby miały lecieć LO, to miałyby jedną przesiadkę więcej. To, że LH tak działa na lotniskach regionalnych w mojej ocenie tylko połowicznie świadczy o nieudolności LO. Co najmniej połowa sukcesu Lufy to rozwój społeczeństwa, wyższa zamożność, więcej podróży turystycznych i biznesowych.

  18. #38
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Ostatnio w POZ słyszałem rozmowę dwóch Niemek, narzekających że FRA-POZ jest za drogie i taniej lecieć LOTem via WAW albo do TXL i autobusem. Także standard.


  19. #39

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Bezposrednie loty sa w cenie bo czas to pieniadz

  20. #40
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja wiem, to w kontekście narzekania na LOT typu "jak lufie się opłaca, to jak LO się może nie opłacać?"; chciałem zaznaczyć, że analogiczne narzekania występują za zachodnią granicą.


Strona 2 z 89 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •