Czebole. Miała być Japonia, będzie Korea.
Czebole. Miała być Japonia, będzie Korea.
Przy czym trzeba pamiętać ze te spółki państwowe (KGHM, ORLEN, PGE, Lotos itd.) już teraz dotują mnóstwo nierentownych rzeczy. Np. kluby sportowe, stadiony i inne 'igrzyska'. Tam idą na prawdę grube pieniądze. Setki milionów. To ja już chyba wole żeby te pieniądze szły na PLL LOT, niż na wszelkiej maści 'działaczy' sportowych.
Jeden z plusow to rzesze urzednikow bedzie latac tylko narodowym przewoznikiem. W DE i FR to standard ale osiagniety innymi metodami.. Bedzie latwiej zwiekszyc ilosc paxow zwiekszajac zatrudnienie
Ideolo przedstawił Zbigniew Kuźmiuk - Holding spĂłĹek Skarbu PaĹstwa - blog Zbigniew KuĹşmiuk. Widać jasno, że pitolimy tu niemiłosiernie.
Minister Jackiewicz wymienił jako potencjalnych uczestników takiego holdingu między innymi spółki z sektora finansowego PKO BP i PZU ale także Grupę Azoty, KGHM, Polski Holding Nieruchomości i LOT.
Szef resortu skarbu uzasadnił idę powołania tego podmiotu koniecznością wykorzystania potężnych aktywów gospodarczych jakimi są wyżej wymienione spółki Skarbu Państwa do realizacji inwestycji infrastrukturalnych ważnych dal rozwoju gospodarczego państwa."Potężne aktywa", a u nas dyskusja czy sloty na LHR to ostatnie czy przedostatnie aktywo!
Opracują widełkowy plan dywidend dla LOTu na najbliższe 2-3 lata!Minister zapowiedział także opracowanie dla tych spółek długofalowej polityki dywidendowej na podstawie której akcjonariusze mniejszościowi będą informowani jak w ciągu 2-3 najbliższych lat będą wyglądały "widełki" poboru dywidendy, których Skarb Państwa będzie się trzymał.
Sorry Stefann ale Kuźmiuk mnie przekonał bardziej niż Ty.
Piotr
Że niby LOT wypłaci dywidendę czy raczej dostanie dywidendy wypłacane przez np. KGHM, PKOBP i PZU?
^^^ Warianty są rozpracowane w komentarzach pod tym wpisem Kuźmiuka. Ludzie piszą:
Najbardziej będą nas cieszyć zyski z kopalń i LOT-u, które pójdą na plan Morawieckiego. Trzeba by jeszcze dołożyć lotnisko w Radomiu, bo tam jest prawdziwy pieniądz.Korelacja bedzie polegala na tym, ze w LOT, PKO, stadninach koni i w kopalni soli w Wieliczce bedzie sie placic 13. i 14. pensje. Oczywista tylko prezesom.
Stadniny koni beda dostarczac konie dla kopalni, LOT rozwozic wegiel, PKO drukowac pieniadze, etc.
For every solution there is a problem.
Akcjonariusze mniejszościowi dostaną plan ochłapów zysków przypadających na dywidendę po tym jak ich lwia część zostanie skonsumowana w postaci realizacji ważnych dla rozwoju gospodarczego państwa inwestycji infrastrukturalnych.
Brakuje jeszcze w holdingu TVP, które mogłoby dostarczać wybrane pozycje z bazy VoD do IFE na pokładach LOTu.
Zaczynam węszyć połączenie Radom-Warszawa, ewentualnie WAW-RZE via RDO. ... lub będąc dyplomatycznym zwiększenie znaczenia portów regionalnych, szczególnie na wschodzie Polski, w siatce połączeń narodowego przewoźnika.
Wożenie węgla LOTem może okazać się w końcu długo poszukiwaną niszą, którą LOT zagospodaruje i dzięki której się rozwinie.
.MSP: LOT z kontrolą SP i inwestorem finansowym - to najlepszy scenariusz
PAP - Biznes
4 Mar 2016, 13:06
4.03.2016, Warszawa (PAP) - Skarb Państwa powinien zachować kontrolę nad PLL LOT, a najlepszą opcją dla spółki wydaje się być pozyskanie inwestora finansowego - poinformowało PAP biuro prasowe MSP. Podkreśliło, że zarząd przewoźnika przygotowuje plan, który wyznaczy najważniejsze kierunki rozwoju spółki.
"Zarząd PLL LOT przygotowuje nowy, kompleksowy plan dla spółki, który wyznaczy najważniejsze kierunki rozwoju i pozwoli systematycznie budować jej wartość. Będzie on dotyczył m.in. analizy siatki połączeń" - podkreśliło biuro prasowe MSP w informacji przesłanej w piątek PAP.
"Kwestia pozyskania inwestora dla PLL LOT nadal pozostaje otwarta. Decyzja zostanie podjęta po dogłębnej analizie wszystkich argumentów i informacji. Celem jest pozyskanie inwestora, ale bez utraty kontroli. Skarb Państwa powinien zachować nad LOT-em kontrolę. Najlepszą opcją wydaje się więc inwestor finansowy. Pozyskany w ten sposób kapitał spółka mogłaby wykorzystać do zainwestowania w samoloty" - zaznaczyło biuro prasowe resortu skarbu.
Pod koniec stycznia br. szef MSP Dawid Jackiewicz podkreślał w rozmowie z dziennikarzami, że spółka PLL LOT wymaga bardzo szybkiego planu ratunkowego i wsparcia kapitałowego. Zapowiedział, że rozwiązania powinny być gotowe w ciągu najbliższych kilku miesięcy.
Zmiany w zarządzie przewoźnika nastąpiły pod koniec stycznia. Rada nadzorcza powołała wówczas na stanowisko prezesa PLL LOT Rafała Milczarskiego, a także Borysa Butę na członka zarządu ds. operacyjnych. Postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko członka zarządu ds. ekonomiczno-finansowego zakończyło się bez rozstrzygnięcia. Odwołano Marcina Celejewskiego, który był członkiem zarządu ds. handlowych, a od sierpnia 2015 roku pełnił też obowiązki prezesa LOT (po rezygnacji Sebastiana Mikosza). Odwołano też członka zarządu ds. korporacyjnych Monikę Kiełtykę-Michnę.
W połowie stycznia br. wiceminister skarbu Filip Grzegorczyk informował, że wynik na działalności podstawowej LOT w 2015 roku będzie ujemny i może wynieść ok. 25 mln zł. Według wiceministra zaktualizowany budżet na 2015 rok zakładał dodatni wynik na działalności podstawowej na poziomie 3 mln zł, wobec 126 mln zł przyjętych w pierwotnej wersji planu ekonomiczno-finansowego spółki. Według wstępnych szacunków strata netto PLL LOT w 2015 roku może wynieść 250 mln zł.
Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa, który posiada 99,82 proc. akcji, TFS Silesia - 0,144 proc. akcji oraz pracownicy - 0,036 proc. akcji.(PAP)
Czyli tak jak padło pod koniec stycznia, szukają jelenia, który włoży kasę w nierentowną spółkę za obietnicę przyszłych zysków, bez prawa decydowania co z tą kasą będzie zrobione. Powodzenia. Chociaż jest jeden typ inwestora, który na to pójdzie... Państwowy
ekhm...ekhmKGHMekhm...ekhm...
...czyli z "prywatyzacja albo śmierć" zostanie wariant "śmierć".
Ahhh co tu mozna napisać, ten sam komentarz do zarządzania panstwem w wielu obszarach: amatorzy.
Jesli ktos tam uwaza ze znajdzie jelenia, który zainwestuje pieniądze bez prawa decydowania, a jeszcze do tego z panstwowym wlasciciele decydującym to naprawde odleciał. To jest tak głupie, ze az smutne. A podpisuje sie pod tym minister... Tylko LOTu szkoda
Ten komunikat może znaczyć wszystko albo nic albo ze 100 pośrednich stanów.
Mnie bawi fragment o "nowym, kompleksowym planie dla Spółki", co to go przygotowuje Zarząd, a który ma "wyznaczyć najważniejsze kierunki rozwoju i pozwoli systematycznie budować jej wartość" i że "będzie on dotyczył m.in. analizy siatki połączeń". Nastali etatyści (a może nawet więcej niż tylko etatyści), przedtem byli liberałowie (ale tylko w słowach), a łączy ich wspólne hobby zapowiadania "nowych, kompleksowych planów". No który to z kolei taki komunikat o LOT?
Piotr
Zakładki