Strona 53 z 175 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,041 do 1,060 z 3494
Like Tree4743Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #1041
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Z dedykacją dla E-Jet KRK coby nie było z Czerskiej - LOT nad krawędzią | Gazeta Polska Codziennie

    Piotr

  2. #1042
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Z dedykacją dla E-Jet KRK coby nie było z Czerskiej - LOT nad krawędzią | Gazeta Polska Codziennie

    Piotr
    Ojej. A co tam piszą i jaki to ma związek z moim postem? Ja się jedynie zachwycam faktem, że na forum ruszyła kolejna personalna-polityczna nagonka oświeconych. Nie neguję bieżącej sytuacji LO.

  3. #1043
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Ojej. A co tam piszą i jaki to ma związek z moim postem? Ja się jedynie zachwycam faktem, że na forum ruszyła kolejna personalna-polityczna nagonka oświeconych. Nie neguję bieżącej sytuacji LO.
    Jeśli "kolejna", to poprzednie zarządy z poprzednich ekip rządowych też były celem "nagonki". Czyli bez względu czy "zatwierdzeni na Czerskiej" czy nie, tu i tak się nad nimi pastwią - to jeśli o związek z Twoim poprzednim postem.

    A jak nie negujesz bieżącej sytuacji LOTu, to wiesz, że odkąd te forum istnieje kolejne zarządy pogarszały stan firmy. Chcesz nazwać "nagonką" komentowanie tego zjazdu do bazy, to nazywaj. Akurat GPC przesadziła z tytułem ale obrazowo streściła konkluzję tego wątku zgadzając się z tym, co przez lata pisali tu "oświeceni".

    Piotr
    hypne likes this.

  4. #1044
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ PeK, Ty akurat jesteś konsekwentny, natomiast E-Jet raczej nawiązywał do kilku użytkowników, których nastawienie do zarządu LOT zmieniło się wraz ze zmianą władzy.

  5. #1045
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Jeśli "kolejna", to poprzednie zarządy z poprzednich ekip rządowych też były celem "nagonki". Czyli bez względu czy "zatwierdzeni na Czerskiej" czy nie, tu i tak się nad nimi pastwią - to jeśli o związek z Twoim poprzednim postem.

    A jak nie negujesz bieżącej sytuacji LOTu, to wiesz, że odkąd te forum istnieje kolejne zarządy pogarszały stan firmy. Chcesz nazwać "nagonką" komentowanie tego zjazdu do bazy, to nazywaj. Akurat GPC przesadziła z tytułem ale obrazowo streściła konkluzję tego wątku zgadzając się z tym, co przez lata pisali tu "oświeceni".

    Piotr
    Teraz rozumiem. Czerska zabolała. To tylko przykład ośrodka jedynie słusznej wszechwiedzy.
    Co do nagonki, prezesa, krawędzi itd, to ja jestem zdania że każdemu trzeba dać szansę niezależnie od nadania politycznego, rasy, orientacji, wyznania, kierunku studiów itd, itp. Tym bardziej komuś, kto już coś istotnego osiągnął.
    Szanuję jednak prawo jedynie słusznie "oświeconych" do posiadania innego zdania i postawy wobec ludzi. Tego szacunku nie zmienia również zauważony przeze mnie wyżej początek sezonu na nowego prezesa. Czy nazwiemy to nagonką, szczujnią, czy po "oświeconemu" tzw hejtem nie zmienia faktu, że co by ten facet nie zrobił to i tak będzie źle.
    A może warto najpierw rozliczyć osiągnięcia poprzednika, bo z tego co można na forum przeczytać, to można wnioskować, że gość miał coś zrobić, ogłosił że zrobił, wziął za to kasę, strzelił focha i się pożegnał. Dzisiaj okazuje się, że robota jednak nie została wykonana jak należy, problem ma nowy zarząd, a winnego nie ma. Kasy też. Ale be jest już ten nowy. Taka ucieczka do przodu.

  6. #1046
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Teraz rozumiem. Czerska zabolała.
    Zadziwia mnie jak serioznie ludzie traktują podziały i symbole z nimi związane i nie dostrzegają, że pozostałych to bawi.
    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Czy nazwiemy to nagonką, szczujnią, czy po "oświeconemu" tzw hejtem nie zmienia faktu, że co by ten facet nie zrobił to i tak będzie źle.
    Dawaj przykłady co zrobił dobrze! Ja, parę postów wyżej zalinkowałem komunikat o 19% przyroście pasażerów w 1Q16. Choć nie wiem czy to dobrze czy źle (wykropkowania w kwicie NIKu nie pozwalają na ocenę czy LOT stać choćby taki na wzrost). Mogę dodać, że jego ewidentną zasługą jest przerwanie bajania o wielkim rozwoju. Nic tak nie dobija firmy w kłopotach jak pic. Ale to wszystko co zauważyłem pozytywnego. Z wystąpienia na komisji jasno widać, że jest kolejnym w serii prezesem LOTu, który nie traktuje walki konkurencyjnej o klienta jako esencji swojej roboty, a efekt ekonomiczny jako skutek. Wszyscy byli od zbijania kosztów, jak jeden narzekali jak trudno zwiększyć przychody i żaden nie tracił czasu na "zajebiście ważne pytanie" dlaczego to pax ma wybrać LOT, a nie konkurenta.
    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    A może warto najpierw rozliczyć osiągnięcia poprzednika...
    Rozliczaj. Ja to już zrobiłem ze dwa lata temu. I wyszło, że miałem rację choć teraz trochę łagodzę pogląd. Dane NIKu plus info z GPC (ostatnie podtrzymanie woli kontynuacji było wg GPC w 2013) wskazuje, że Mikosz zręcznie unikał zagrożeń ze strony KSH i dość konsekwentnie dążył do sprzedania finansowemu. Jest prawdopodobne, że to była ostatnia szansa - okaże się. Tym się różni od Piroga, który wyłącznie trwał.

    Piotr
    STYRO, ojcie_c and hypne like this.

  7. #1047
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Zadziwia mnie jak serioznie ludzie traktują podziały i symbole z nimi związane i nie dostrzegają, że pozostałych to bawi.
    Piotr
    No właśnie, mnie też to bawi.

  8. #1048
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Rozliczaj. Ja to już zrobiłem ze dwa lata temu. I wyszło, że miałem rację choć teraz trochę łagodzę pogląd. Dane NIKu plus info z GPC (ostatnie podtrzymanie woli kontynuacji było wg GPC w 2013) wskazuje, że Mikosz zręcznie unikał zagrożeń ze strony KSH i dość konsekwentnie dążył do sprzedania finansowemu. Jest prawdopodobne, że to była ostatnia szansa - okaże się. Tym się różni od Piroga, który wyłącznie trwał.
    Wypalenie 500 mln w celu oddania kontroli jednemu z głównych konkurentów LO na rynku nazywasz konsekwencją? Nie mówię, że były jakieś inne opcje, ale za bardzo nie widzę tutaj jakiegoś szczególnego sukcesu.


  9. #1049
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @L4 - nie nazwałem tego sukcesem, tak jak nie nazwałem spalenia 1/2 mld zł konsekwencją.

    Te 500 mln oddaliło nieuchronne bankructwo i tylko tyle. Musiał to przepalić, bo nie miał zlecenia likwidacyjnego. Potem konsekwentnie konfekcjonował LOT do transakcji z finansowym. Czy ta konsekwentnie realizowana koncepcja była sensowna czy nie pewno się nigdy nie dowiemy (sama dyskusja o kryteriach takiej analizy to temat na wątek), choć szybko dowiemy się czy była ostatnią znaną szansą przeżycia. Świeże informacje wskazują, że różnił się od poprzedników tym, że jakąkolwiek koncepcję miał poza surfingiem i ją realizował dopóki mu pozwalano. Poprzednicy - od czasów Swissair story - wyłącznie surfowali i trwali. Nie podlega dyskusji fakt, że at the end of the day też dał....

    Dodam, że idąc linkami ostatnich wiadomości trafiłem na ten tekst - Informacje prasowe - który miejscami zaczyna przypominać "profeskę". Oczywiście to PR ale w przypadku LOTu takie coś jest nowością:
    Chcemy być świadomie wybieranym przewoźnikiem regionu” – podsumowuje Marcin Celejewski, Członek Zarządu do Spraw Handlowych.
    Nie ma wyjaśnienia jak do takich wyborów trwale doprowadzić i czy to w ogóle było realne w 2015 ale chociaż zaczynali mówić o istocie ich problemów.

    Piotr
    hypne likes this.

  10. #1050
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Oddaliło bankructwo to fakt, ale to samo można chyba powiedzieć o działalności wcześniejszych prezesów? Biorąc pod uwagę, że w doniesieniach prasowych były informacje w zasadzie tylko o dokapializowaniu (na niezbyt imponującą kwotę) to raczej trzeba tu mówić o konsekwentnym dążeniu do oddania, a nie sprzedania - co być może było uzyskać pierwszego dnia po objęciu stanowiska (sądzę, że z ceną wywoławczą 1 zł znalazłoby się paru chętnych - choćby do wyeliminowania konkurencji), a w kasie Państwa byłoby pół dużej bańki więcej.


  11. #1051

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Blog – Baca i Gościniarek: Niech LOT najpierw przekona do siebie pasażerów, a z inwestorami pójdzie łatwiej

    Niech LOT najpierw przekona do siebie pasażerów, a z inwestorami pójdzie łatwiej

    Kwiecień 15, 2016

    Wraca temat LOTu. Niestety po raz kolejny w niezbyt dobrym kontekście. Po okresie względnego „spokoju” zapewnionego przez środki z programu restrukturyzacyjnego, narodowy przewoźnik po raz kolejny może być zaraz w finansowych tarapatach. W efekcie, w dyskusji publicznej zaczynają się pojawiać wielkie wyzwania: „dokąd latać?”, „czym latać?”, „skąd wziąć na to pieniądze?” i „czy znajdzie się inwestor?”.

    Są to zapewne pytanie o charakterze zasadniczym, ale ja chciałbym zwrócić uwagę na trochę inny aspekt działalności LOTu. Będąc wyznawcą „religii”, stawiającej w centrum rozważań każdej firmy usługowej jej klienta, po raz kolejny zwracam uwagę na znaczenie zadowolenia klientów z usługi oferowanej przez przewoźnika lotniczego. Można oczywiście zadać pytanie czy naprawdę w sytuacji, w której przetrwanie spółki po raz kolejny może stanąć pod znakiem zapytania, najważniejsze jest szlifowanie jej operacyjnej doskonałości, koncentracja na niuansach związanych z doświadczeniem pasażera? Moim zdaniem tak. Zewsząd słyszymy, że LOT nie przedstawia realnej wartości w oczach potencjalnych inwestorów, a jednocześnie jak bardzo tego inwestora potrzebuje. Może więc pora zacząć tę wartość budować?

    Wysoka ocena pracy przewoźnika przez pasażerów pewnie nie zastąpi zdrowej sytuacji finansowej, czy wyraźnych perspektyw rozwoju, na które w pierwszej kolejności zwracaliby uwagę inwestorzy. Ale czy tytuł lidera usług dla pasażerów w tej części Europy, mogącego pochwalić się wysokim wskaźnikiem lojalności pasażerów, nie stanowiłby zachęty? Moim zdaniem LOT podstawy do walki o taką pozycję ma, ale musi w sposób systemowy podejść do poprawy doświadczenia jego pasażerów.

    A tym, których nie przekonałem polecam przykład Ryanaira – przewoźnika, który od lat przez wielu traktowany jest jako symbol najwyższej doskonałości operacyjnej. I nawet ten doskonały Ryanair zmienił swoją filozofię i właśnie rozpoczyna trzeci rok realizacji programu „Always getting better”, nakierowanego na wzrost zadowolenia pasażerów. I na koniec cytat z Michaela O’Leary: „Gdybym wiedział, że bycie milszym dla klientów da tak dobre wyniki, zacząłbym to robić już lata temu”. On już się przekonał, teraz pora na nas.
    Niech LOT najpierw przekona do siebie pasażerów, a z inwestorami pójdzie łatwiej | Euroinfrastructure.eu
    PeK, airbus340 and AdamT like this.

  12. #1052
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Oddaliło bankructwo to fakt, ale to samo można chyba powiedzieć o działalności wcześniejszych prezesów? Biorąc pod uwagę, że w doniesieniach prasowych były informacje w zasadzie tylko o dokapializowaniu (na niezbyt imponującą kwotę) to raczej trzeba tu mówić o konsekwentnym dążeniu do oddania, a nie sprzedania - co być może było uzyskać pierwszego dnia po objęciu stanowiska (sądzę, że z ceną wywoławczą 1 zł znalazłoby się paru chętnych - choćby do wyeliminowania konkurencji), a w kasie Państwa byłoby pół dużej bańki więcej.
    Te 500 mln było raczej pożyczką (o ile pamiętam z 10-letnią spłatą) i bardziej problem polegał na minimalizacji tej kwoty dla nieodstraszania potencjalnego chętnego dla jej spłaty niż jej utopieniem w kapitał podlegający wycenie. Oczywiście prawda może być inna dopóki mamy wielokropki w kwicie NIK.

    Piotr

  13. #1053

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Te 500 mln było raczej pożyczką (o ile pamiętam z 10-letnią spłatą) i bardziej problem polegał na minimalizacji tej kwoty dla nieodstraszania potencjalnego chętnego dla jej spłaty niż jej utopieniem w kapitał podlegający wycenie. Oczywiście prawda może być inna dopóki mamy wielokropki w kwicie NIK.

    Piotr
    Pierwsze 400 mln plus odsetki(ok. 30 mln zł) "spłacono", tak naprawde umorzono, emisją nowych udziałów już w 2014 r.
    sprajt2 likes this.

  14. #1054

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    każdemu trzeba dać szansę niezależnie od nadania politycznego, rasy, orientacji, wyznania, kierunku studiów itd, itp.
    Ja się z tym kategorycznie nie zgadzam. Jeśli boli mnie ząb, idę do dentysty. Nie zamierzam dawać szansy zdunowi czy stajennemu, ani nawet dobrze wykształconemu inżynierowi budowy maszyn.
    STYRO, ojcie_c, hypne and 8 others like this.

  15. #1055
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Ja się z tym kategorycznie nie zgadzam. Jeśli boli mnie ząb, idę do dentysty. Nie zamierzam dawać szansy zdunowi czy stajennemu, ani nawet dobrze wykształconemu inżynierowi budowy maszyn.
    Demagogia. Porównujesz wąskie specjalizacje do funkcji menedżerskich.

  16. #1056
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Menedżerów jest wielu, jak i wielu jest lekarzy. Ale z konkretnym problemem idzie się do konkretnego specjalisty. Tutaj ktoś z próchnicą zapisał się do okulisty.
    adamuto, hypne and ojcie_c like this.

  17. #1057
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Don Corleone Zobacz posta
    Menedżerów jest wielu, jak i wielu jest lekarzy. Ale z konkretnym problemem idzie się do konkretnego specjalisty. Tutaj ktoś z próchnicą zapisał się do okulisty.
    Idąc Waszym tokiem rozumowania, to chyba powinien pójść prosto do grabarza.
    Stoarn likes this.

  18. #1058

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez E-Jet KRK Zobacz posta
    Demagogia. Porównujesz wąskie specjalizacje do funkcji menedżerskich.
    Oczywiście,
    "mój mąż jest z zawodu DYREKTOREM ..."
    I wszystko jasne

    Adam

  19. #1059
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Oczywiście,
    "mój mąż jest z zawodu DYREKTOREM ..."
    I wszystko jasne

    Adam
    Można i tak.

  20. #1060

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Blog – Baca i Gościniarek: Niech LOT najpierw przekona do siebie pasażerów, a z inwestorami pójdzie łatwiej
    Amen!

    Stąd moja poniekąd irytacja i uszczypliwe uwagi dotyczące takich tematów jak wiecznie kulawa strona www czy wiecznie "na horyzoncie" retrofit 737. A i pewnie parę innych spraw należałoby tu dodać.

    Może byłoby słuszniej wziąć kilka milionów więcej pomocy od państwa i ZAPŁACIĆ komuś, kto POTRAFI postawić działającą stronę. Jeżeli już naprawdę nie można było, to dokonać tego kosztem jednej z licznych (i jak coraz częściej jest to wspominane - kosztownych i bezużytecznych) analiz zamawianych na zewnątrz.

    Z całym (ponownie) szacunkiem dla dokonań w Polonezie - znów - może troszkę mniej wystawnie a wyrównać oczywiste braki tam, gdzie występują od lat i rzeczywiście zniechęcają do LOT-u.

    Wiem, wiem, wiem - to odrębne działy, odrębne środki, odrębne osoby. Niemniej jednak LOT to nadal jedna firma.

    Adam

Strona 53 z 175 PierwszyPierwszy ... 3 43 51 52 53 54 55 63 103 153 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •