Strona 80 z 80 PierwszyPierwszy ... 30 70 78 79 80
Pokaż wyniki od 1,581 do 1,590 z 1590
Like Tree1748Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #1581
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Ryanair to rak, który toczy europejskie lotnictwo cywilne.
    Za kilka lat wszyscy będą płakać tak jak dziś płacze się dlatego, że większość produkcji odbywa się w Azji.
    A Uber to gruźlica? Czysty luddyzm.

    Nowy cennik, to ewidentnie mechanizm transferu środków do jedynego sieciowca na Okęciu ale wbrew pozorom w niewielkim stopniu od PPL czyli innej firmy tego samego właściciela, a przede wszystkim od pozostałych graczy (lub jak kto woli od paxów rozpoczynających podróż w WAW). Tyle, że co innego ocena, a co innego skutki prawne tej oceny. Zadziwię się jak skarga Ryanaira okaże się skuteczna.

    Piotr

  2. #1582
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Jak kupie bilet z regionu via WAW do LIS to TAP , tez się na zniżkę zalapie

    [tapatalk] wysłano z paczkomatu

  3. #1583

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Tyle, że co innego ocena, a co innego skutki prawne tej oceny. Zadziwię się jak skarga Ryanaira okaże się skuteczna.
    Stuprocentowa zgoda. Zwłaszcza, że jest to jeden z mechanizmów kształtowania oferty portu. Jeśli Zarząd uzna, że wykorzystanie strefy NS jest niedostateczne, jedną z możliwości regulacyjnych jest obniżenie opłat (drugie to poprawienie oferty - wpływ portu znikomy) za pasażera idącego do NS. Czyli transferowego (lub bardziej celując: podróżnego w relacji S<->NS). Formalnie zatem port ma prawo regulować składniki ceny, by uzyskać optymalny wynik (cokolwiek to akurat znaczy: średnie wykorzystanie infrastruktury, maksymalizację wpływów, czy coś innego). Trudno podważyć działanie promujące pasażera transferowego.
    Jaki jest mechanizm sponsorowania - inna bajka, ale IMHO póki nie ma preferencji "linia A: 50%ceny", i wszyscy mogą się załapać na preferencję pod warunkiem spełniania warunku - hulaj dusza. Zwłaszcza, że tutaj nie ma jakiegoś dodatkowego wymagania budowy infrastruktury czy gruntownych zmian. Zmiana pricingu w lotnictwie jest szybka i skuteczna

    Pozdrawiam, Adam

  4. #1584
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Przewieziemy więcej pasażerów - Sylwetki - rp.pl LOT poleci do San Escobar?

    Nowością w 2017 roku będą połączenia do Azji Centralnej. Planujemy dwa kierunki, na których LOT będzie miał dużą przewagę konkurencyjną.
    pasazernagape likes this.

  5. #1585

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ciekawa jest obecna promocja LO, ceny bardzo dobre, ale...szukałem biletu do Budapesztu z Gdanska na przełom czerwiec/lipiec. Cena z Gdanska to 850 zł, cena z Wwy to 301 zł. Kupiłem bilet z Wwy bo mam czas aby dojechac pociagiem, ale w pierwszym momencie pomyslałem ze polece SASem

  6. #1586
    Awatar ojcie_c

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    kraju "dobrej" zmiany.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Ryanair to rak, który toczy europejskie lotnictwo cywilne.
    Dzięki temu rakowi przewozy w Polsce się rozwijają.

    Polska =/= Warszawa.
    prz likes this.
    http://czteryzero.wordpress.com <- blog o muzyce, lotnictwie, górach i różnych różnościach...

    TĘCZĄ W CZERŃ!!!
    ...więc kiedy ja mówię "wolność", nie mów mi, że nie wolno. Moja wolność to żaden twój grzech!!!

  7. #1587
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Stuprocentowa zgoda. Zwłaszcza, że jest to jeden z mechanizmów kształtowania oferty portu. Jeśli Zarząd uzna, że wykorzystanie strefy NS jest niedostateczne, jedną z możliwości regulacyjnych jest obniżenie opłat (drugie to poprawienie oferty - wpływ portu znikomy) za pasażera idącego do NS. Czyli transferowego (lub bardziej celując: podróżnego w relacji S<->NS). Formalnie zatem port ma prawo regulować składniki ceny, by uzyskać optymalny wynik (cokolwiek to akurat znaczy: średnie wykorzystanie infrastruktury, maksymalizację wpływów, czy coś innego). Trudno podważyć działanie promujące pasażera transferowego.
    Zgodzę się, że jeśli dana strefa jest za mało wykorzystana, można ją wypełniać poprzez zniżki, ale ciężko mi się zgodzić z "Trudno podważyć działanie promujące pasażera transferowego.". Jeśli pasażer transferowy przynosi 10 przychodu, a pasażer nietransferowy 60, to ja wolałbym obsłużyć 1 nietransferowego, niż 6 transferowych - mniejsze zużycie infrastruktury, mniej zaangażowanych pracowników (z drugiej strony jest znów koszt security, itp.), a przychód ten sam. Oczywiście z perspektywy portu. Wiem, że takie wyliczenie jest mega uproszczeniem, ale tak z perspektywy portu - jeśli mielibyśmy mieć paxów transferowych i taką samą liczbę nietransferowych, to jaka jest logika w napędzaniu transferowych, skoro przynoszą mniej kasy? I jestem świadom, że bez pasażerów nietransferowych nie będzie tylu przewijających się osób, co z nimi.

  8. #1588
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Pasażer nie-transferowy dodaje do każdego startu jeszcze lądowanie.


  9. #1589

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Pasażer nie-transferowy dodaje do każdego startu jeszcze lądowanie.
    Dokładnie, i nie tylko to. Każdy transferowiec wlicza się dwa razy w masy SP do obsługi, często transferowiec korzysta z infrastruktury wewnętrznej (lounge, żarcie, sklepy), zwiększa ruch w porcie (transfer oznacza zarówno start jak i punkt docelowy pasażera poza WAW - czyli paxa który omijając Wawę zapłaci 0 - każdy taki pax to dodatkowy dochód, O&D i tak skorzysta z lokalnego portu, patrz surplus linii lotniczych na swoich lokalnych pasażerach). Argumentacja na jednym powodzie zwykle jest po prostu nietrafiona.

    Pozdrawiam, Adam
    Stoarn and kaspric like this.

  10. #1590
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    @Michastrain - przy skardze Ryanaira rozważanie interesów PPL nie ma żadnego znaczenia. Woli obsługiwać 6 paxów za 10 zł niż jednego za 60 zł, to PPLu sprawa i może sobie kształtować cenniki jak chce. Ma tylko jedno ograniczenie (zwłaszcza, że jest publiczny) i tylko to może Ryanair skarżyć - nie wolno mu zaburzać konkurencji preferując cennikowo wybranych klientów. Dopóki Air China (i porównywalni) zapłaci po 10 zł za swoich paxów z cs, dopóty skarga się nie obroni.

    Gdyby Ryanair w skardze posłużył się argumentacją iż cennik jest na szkodę interesów PPL, to byłaby zabawa po uszy.

    Piotr

Strona 80 z 80 PierwszyPierwszy ... 30 70 78 79 80

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •