GALERIA »   Nowe zasady dotyczące kategorii: CZĘŚCIOWO ZASŁONIĘTY        TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW   

Strona 80 z 82 PierwszyPierwszy ... 30 70 78 79 80 81 82 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,581 do 1,600 z 1633
Like Tree1797Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #1581
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Ryanair to rak, który toczy europejskie lotnictwo cywilne.
    Za kilka lat wszyscy będą płakać tak jak dziś płacze się dlatego, że większość produkcji odbywa się w Azji.
    A Uber to gruźlica? Czysty luddyzm.

    Nowy cennik, to ewidentnie mechanizm transferu środków do jedynego sieciowca na Okęciu ale wbrew pozorom w niewielkim stopniu od PPL czyli innej firmy tego samego właściciela, a przede wszystkim od pozostałych graczy (lub jak kto woli od paxów rozpoczynających podróż w WAW). Tyle, że co innego ocena, a co innego skutki prawne tej oceny. Zadziwię się jak skarga Ryanaira okaże się skuteczna.

    Piotr

  2. #1582
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Jak kupie bilet z regionu via WAW do LIS to TAP , tez się na zniżkę zalapie

    [tapatalk] wysłano z paczkomatu

  3. #1583

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Tyle, że co innego ocena, a co innego skutki prawne tej oceny. Zadziwię się jak skarga Ryanaira okaże się skuteczna.
    Stuprocentowa zgoda. Zwłaszcza, że jest to jeden z mechanizmów kształtowania oferty portu. Jeśli Zarząd uzna, że wykorzystanie strefy NS jest niedostateczne, jedną z możliwości regulacyjnych jest obniżenie opłat (drugie to poprawienie oferty - wpływ portu znikomy) za pasażera idącego do NS. Czyli transferowego (lub bardziej celując: podróżnego w relacji S<->NS). Formalnie zatem port ma prawo regulować składniki ceny, by uzyskać optymalny wynik (cokolwiek to akurat znaczy: średnie wykorzystanie infrastruktury, maksymalizację wpływów, czy coś innego). Trudno podważyć działanie promujące pasażera transferowego.
    Jaki jest mechanizm sponsorowania - inna bajka, ale IMHO póki nie ma preferencji "linia A: 50%ceny", i wszyscy mogą się załapać na preferencję pod warunkiem spełniania warunku - hulaj dusza. Zwłaszcza, że tutaj nie ma jakiegoś dodatkowego wymagania budowy infrastruktury czy gruntownych zmian. Zmiana pricingu w lotnictwie jest szybka i skuteczna

    Pozdrawiam, Adam

  4. #1584
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Przewieziemy więcej pasażerów - Sylwetki - rp.pl LOT poleci do San Escobar?

    Nowością w 2017 roku będą połączenia do Azji Centralnej. Planujemy dwa kierunki, na których LOT będzie miał dużą przewagę konkurencyjną.
    pasazernagape likes this.

  5. #1585

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ciekawa jest obecna promocja LO, ceny bardzo dobre, ale...szukałem biletu do Budapesztu z Gdanska na przełom czerwiec/lipiec. Cena z Gdanska to 850 zł, cena z Wwy to 301 zł. Kupiłem bilet z Wwy bo mam czas aby dojechac pociagiem, ale w pierwszym momencie pomyslałem ze polece SASem

  6. #1586
    Awatar ojcie_c

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    kraju małego dyktatora i marionetkowego nie-rządu.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Ryanair to rak, który toczy europejskie lotnictwo cywilne.
    Dzięki temu rakowi przewozy w Polsce się rozwijają.

    Polska =/= Warszawa.
    prz likes this.
    http://czteryzero.wordpress.com <- blog o muzyce, lotnictwie, górach i różnych różnościach...

    Who's making your decisions? You or your religion? Your governments, your countries, you patriotic junkies? - Martin L. Gore

  7. #1587
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Stuprocentowa zgoda. Zwłaszcza, że jest to jeden z mechanizmów kształtowania oferty portu. Jeśli Zarząd uzna, że wykorzystanie strefy NS jest niedostateczne, jedną z możliwości regulacyjnych jest obniżenie opłat (drugie to poprawienie oferty - wpływ portu znikomy) za pasażera idącego do NS. Czyli transferowego (lub bardziej celując: podróżnego w relacji S<->NS). Formalnie zatem port ma prawo regulować składniki ceny, by uzyskać optymalny wynik (cokolwiek to akurat znaczy: średnie wykorzystanie infrastruktury, maksymalizację wpływów, czy coś innego). Trudno podważyć działanie promujące pasażera transferowego.
    Zgodzę się, że jeśli dana strefa jest za mało wykorzystana, można ją wypełniać poprzez zniżki, ale ciężko mi się zgodzić z "Trudno podważyć działanie promujące pasażera transferowego.". Jeśli pasażer transferowy przynosi 10 przychodu, a pasażer nietransferowy 60, to ja wolałbym obsłużyć 1 nietransferowego, niż 6 transferowych - mniejsze zużycie infrastruktury, mniej zaangażowanych pracowników (z drugiej strony jest znów koszt security, itp.), a przychód ten sam. Oczywiście z perspektywy portu. Wiem, że takie wyliczenie jest mega uproszczeniem, ale tak z perspektywy portu - jeśli mielibyśmy mieć paxów transferowych i taką samą liczbę nietransferowych, to jaka jest logika w napędzaniu transferowych, skoro przynoszą mniej kasy? I jestem świadom, że bez pasażerów nietransferowych nie będzie tylu przewijających się osób, co z nimi.

  8. #1588
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Pasażer nie-transferowy dodaje do każdego startu jeszcze lądowanie.


  9. #1589

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Pasażer nie-transferowy dodaje do każdego startu jeszcze lądowanie.
    Dokładnie, i nie tylko to. Każdy transferowiec wlicza się dwa razy w masy SP do obsługi, często transferowiec korzysta z infrastruktury wewnętrznej (lounge, żarcie, sklepy), zwiększa ruch w porcie (transfer oznacza zarówno start jak i punkt docelowy pasażera poza WAW - czyli paxa który omijając Wawę zapłaci 0 - każdy taki pax to dodatkowy dochód, O&D i tak skorzysta z lokalnego portu, patrz surplus linii lotniczych na swoich lokalnych pasażerach). Argumentacja na jednym powodzie zwykle jest po prostu nietrafiona.

    Pozdrawiam, Adam
    Stoarn and kaspric like this.

  10. #1590
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Michastrain - przy skardze Ryanaira rozważanie interesów PPL nie ma żadnego znaczenia. Woli obsługiwać 6 paxów za 10 zł niż jednego za 60 zł, to PPLu sprawa i może sobie kształtować cenniki jak chce. Ma tylko jedno ograniczenie (zwłaszcza, że jest publiczny) i tylko to może Ryanair skarżyć - nie wolno mu zaburzać konkurencji preferując cennikowo wybranych klientów. Dopóki Air China (i porównywalni) zapłaci po 10 zł za swoich paxów z cs, dopóty skarga się nie obroni.

    Gdyby Ryanair w skardze posłużył się argumentacją iż cennik jest na szkodę interesów PPL, to byłaby zabawa po uszy.

    Piotr

  11. #1591

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Mały OT w ramach 'inne' w ramach wpływu polityki w LO:
    Znany ze spóźnialstwa polityk miał spowodować 2-godzinne opóźnienie lotu do Mediolanu – samolot państwowego LOT-u miał czekać na Kurskiego. Kilkakrotnie wywoływano go też przez głośniki, choć od roku Okęcie nie stosuje tej metody wzywania pasażerów.
    Jacek Kurski pojawi sięÂ_w "Wiadomościach"? WP: Prezes TVP od rozwodu nie płaci na wychowanie dziewięcioletniego syna | naTemat.pl

  12. #1592
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Trzecia prawda wg. Tischnera.
    Stoarn, kaspric, frik and 6 others like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  13. #1593
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Dziwne, nie dalej jak w zeszłym tygodniu słyszałem prośbę o podejście do bramki pasażera w rejsie do ....
    Jest to chyba standard. Znacznie łatwiej znaleźć paxa na lotnisku niż jego bagaż który jest już w bagażniku.
    Stoarn, prz and sven like this.

  14. #1594

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Kawał rzetelnego dziennikarstwa pana Sikory
    thewho and QbaqBA like this.

  15. #1595

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wszak z tego słynie ów jegomość
    thewho likes this.

  16. #1596
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Kawał rzetelnego dziennikarstwa pana Sikory
    Tak przy okazji to nie ma to jak ludzie nabijajacy sie z niezalezna.pl i rownoczesnie wrzucajacy atrykuly z natemat.pl
    QbaqBA likes this.

  17. #1597

    Dołączył
    Nov 2015
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Dziwne, nie dalej jak w zeszłym tygodniu słyszałem prośbę o podejście do bramki pasażera w rejsie do ....
    Jest to chyba standard. Znacznie łatwiej znaleźć paxa na lotnisku niż jego bagaż który jest już w bagażniku.
    A czy to nie jest tak że teraz nawołują tylko na PA bramkowym (mniejszy zasięg) zamiast na PA całego lotniska (zasięg na wszystkie pomieszczenia)?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  18. #1598
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Jest to możliwe. Nie zwróciłem uwagi czy przed security takowe komunikaty są. Natomiast stając na samym końcu Schengen tuż przy kontroli granicznej słyszę komunikaty wzywające pasażerów na różne loty w strefie Schengen czyli strefa komunikatów zaczyna się chyba od Security.

  19. #1599
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    LOT szacuje, że wynik na działalności podstawowej za 2016 będzie bliski poziomu 200 mln zł - Lotnictwo - rp.pl

    LOT szacuje, że wynik na działalności podstawowej za 2016 będzie bliski poziomu 200 mln zł

    "LOT szacuje, że wynik na działalności podstawowej za 2016 będzie bliski poziomu 200 mln zł, a więc będzie lepszy od założeń budżetowych, a przede wszystkim wyższy od wyników na działalności podstawowej, jakie spółka generowała w poprzednich latach" - powiedział dyrektor biura komunikacji LOT-u Adrian Kubicki, pytany o wstępne wyniki finansowe spółki za 2016 r.
    Linia w ubiegłym roku przewiozła na pokładach swoich samolotów ponad 5,5 mln pasażerów.
    W budżecie na 2016 r. spółka założyła, że zamknie rok zyskiem na działalności podstawowej w wysokości 125 mln zł. Jednak już w październiku prezes linii Rafał Milczarski mówił, że z szacunków wynika, iż ten wynik będzie się kształtował pomiędzy 150 a 200 mln zł.

    "LOT zaraportuje również zadowalający poziom zysku netto. Jednak dokładne informacje na temat wyników finansowych za 2016 rok będą dostępne po zakończeniu badania sprawozdań finansowych przez niezależnych audytorów i po ich zatwierdzeniu przez radę nadzorczą spółki" - powiedział Kubicki.
    LOT ostatni raz uzyskał zysk ze swojej działalności podstawowej w 2014 roku. Rok później strata spółki z tego tytułu wyniosła 46,5 mln zł. W 2015 roku wynik netto też był ujemny i wyniósł -327,1 mln zł. Linia tłumaczyła wówczas, że strata wynikała m.in. z księgowego rozliczenia sprzedaży i leasingu zwrotnego sześciu Embraerów 170. Na ujemny wynik wpłynęła też konieczność przejęcia 10 bombardierów po Eurolocie. Do tego doszły niekorzystne różnice kursowe.
    Jak podkreślił Kubicki, ubiegły rok "był dla LOT-u przełomowy". "Spółka rozwinęła swoją działalność, otwierając ponad 20 nowych połączeń. Intensywniejsze działania wspierające sprzedaż oraz znaczące zwiększenie efektywności kosztowej pozwoliło spółce znacząco poprawić wyniki finansowe" - powiedział.
    Ztof, maxwell and pasazernagape like this.

  20. #1600

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Kawał rzetelnego dziennikarstwa pana Sikory
    Akurat spóźnialski polityk spokojnie sobie czekał wtedy na opóźniony lot w Polonezie
    ojcie_c likes this.

Strona 80 z 82 PierwszyPierwszy ... 30 70 78 79 80 81 82 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •