Strona 78 z 175 PierwszyPierwszy ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,541 do 1,560 z 3494
Like Tree4743Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #1541

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Spora różnica. Ciekawe jakie jest uzasadnienie, przecież koszty są podobne? W cytowanym artykule uzasadnienia nie ma.
    Niższe koszty dla LO. Teraz LOT Warszawa-Kraków to 1545,08 zł a w 2017 będzie 1317 zł. LOT jest też największym przewoźnikiem w WAW i tam najwięcej zaoszczędzi, bo w przypadku LOT-ów poza kraj koszt spadnie o 67,54 zł * x operacji = sporo kasy zaoszczędzone na koncie.

  2. #1542
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Może stronę w końcu zrobią :-P
    tartal likes this.

  3. #1543

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Może stronę w końcu zrobią :-P
    To akurat nie kwestia kwot. Można zrobić dobrą (sprawną) stronę za 20 tys. i kiepską za 20 mln. Cena wynika z funkcjonalności, a jakość z wiedzy i odpowiednich testów, plus ewentualnej egzekucji umowy.

    Pozdrawiam, Adam
    Lukasz and jtf2 like this.

  4. #1544
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Niższe koszty dla LO. Teraz LOT Warszawa-Kraków to 1545,08 zł a w 2017 będzie 1317 zł. LOT jest też największym przewoźnikiem w WAW i tam najwięcej zaoszczędzi, bo w przypadku LOT-ów poza kraj koszt spadnie o 67,54 zł * x operacji = sporo kasy zaoszczędzone na koncie.
    A Kraków - Warszawa?
    Stoarn likes this.

  5. #1545

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Spora różnica. Ciekawe jakie jest uzasadnienie, przecież koszty są podobne? W cytowanym artykule uzasadnienia nie ma.
    Nie są podobne- większa liczba operacji pozwala na większą efektywność wykorzystania siły roboczej i technologii.
    kaspric, Stoarn and michastrain like this.

  6. #1546
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    jak dobrze liczę to dzięki temu zabiegowi LOT będzie mógł sobie wpisać ponad 20 parę mln zysku na lataniu w 2017

  7. #1547

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    A Kraków - Warszawa?
    Kolejne 67,54 zł oszczędności.

  8. #1548
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Jakiego kalkulatora używasz?

    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

  9. #1549

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Czy skutkiem ubocznym nie będzie więcej FR na Okęciu?

  10. #1550
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Kolejne 67,54 zł oszczędności.
    Pomijam fakt średniej zasadności wyliczeń, ale chyba jednak nie. To nie jest takie proste opłata A + opłata B, jesteś tego świadomy, prawda?

    Przykładowo dla Q400 przyjmując MTOW=28t opłata terminalowa dla
    EPWA wynosi ca. 40040 pln (cennik 2017)
    EPWA i inne lotniska wynosi ca. 64812 pln (cennik 2016)
    inne lotniska wynosi ca. 70478 pln (cennik 2017)

  11. #1551

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Jakiego kalkulatora używasz?

    Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
    Zdecydowanie za prostego jednak.


    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Pomijam fakt średniej zasadności wyliczeń, ale chyba jednak nie. To nie jest takie proste opłata A + opłata B, jesteś tego świadomy, prawda?

    Przykładowo dla Q400 przyjmując MTOW=28t opłata terminalowa dla
    EPWA wynosi ca. 40040 pln (cennik 2017)
    EPWA i inne lotniska wynosi ca. 64812 pln (cennik 2016)
    inne lotniska wynosi ca. 70478 pln (cennik 2017)
    Chodziło mniej więcej o pokazanie, że dla LOT będzie lepiej (taniej). Jeszcze większa różnica będzie chyba w lotach poza Polskę?

  12. #1552
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Tak, trochę taniej powinno być z racji na wykonywanie większości operacja z portu im. Chopina. Mimo podwyżki opłaty trasowej.

  13. #1553
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Pomijam fakt średniej zasadności wyliczeń, ale chyba jednak nie. To nie jest takie proste opłata A + opłata B, jesteś tego świadomy, prawda?

    Przykładowo dla Q400 przyjmując MTOW=28t opłata terminalowa dla
    EPWA wynosi ca. 40040 pln (cennik 2017)
    EPWA i inne lotniska wynosi ca. 64812 pln (cennik 2016)
    inne lotniska wynosi ca. 70478 pln (cennik 2017)


    tinek6 jak żeś wyliczył tę opłatę terminalową na kosmicznym poziomie 40 400 PLN za Q400 w I strefie pobierania opłat terminalowych - Warszawa?
    Może kilka słów o wyliczeniach opłaty TNC bo widzę tu różne dziwne kalkulacje.
    Opłata terminalowa jest naliczana na podstawie jednolitego wzoru stosowanego w całej UE i tak

    opłata TNC = J x M
    gdzie
    J= stawka TNC (477,28 dla I strefy EPWA i 840,08 dla II strefy - pozostałe porty lotnicze)
    M= współczynnik wagi liczony jako wynik z ilorazu uzyskanego przez podzielenie MTOW przez 50 i podniesionego do potęgi 0,7 wyrażony z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
    MTOW = maksymalna masa startowa wyrażona w tonach zaokrąglona z dokładnością do jednego miejsca po przecinku

    licząc Dasha za lądowanie na EPWA to opłata kalkuluje się następująco (formuła excel)
    =ZAOKR((477,28*ZAOKR((ZAOKR(28;1)/50)^(0,7);2));2) i opłata TNC wyniesie 319,78 PLN a nie 40 400 PLN

    jak chcecie policzyć dla II strefy to zmieńcie stawkę a dla innego samolotu to wpiszcie jego MTOW w tonach w miejsce gdzie jest liczba 28

    Tak więc nie są to jakieś wielkie pieniądze z punktu widzenia operacji lotniczej wykonywanej tego rozmiaru samolotem a w zamian samolot otrzymuje ze strony PAŻP:

    1) służbę kontroli ruchu lotniczego,
    2)służbę CNS (C=komunikacja (łączność), N=nawigacja (ILS, DVOR), S=dozorowanie (Radary),
    3) służbę AIS (informacja lotnicza, procedury),

    a dodatkowo (poza PAŻP) przedmiotowe stawki zawierają koszty innych podmiotów pracujących na rzecz zapewnienia służby terminalowej w Polsce i tak są to:

    1) koszty służb MET (II providerów IMGW oraz MET Radom dla 2-ch lotnisk w II strefie - EPRA i na chwilę obecną EPSY);
    2) koszty nadzoru (czyli koszty ULC na rzecz nadzoru);
    3) koszty AFIS Modlin poniesione na rzecz obsługi operacji IFR - II strefa dot lotniska EPMO.

    Opłata terminalowa jest liczona tylko za lądowanie. Start jest bezpłatny (tzn zawarty w cenie). Nie ma znacznia czy jest to lot krajowy czy zagraniczny opłata TNC jest taka sama
    Pozdrawiam w nowym roku
    thewho, Michal_K and Don Corleone like this.

  14. #1554
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ewentualny błąd w jednostce z mojej strony. Przyjąłem kg a nie tony dla mtow

  15. #1555

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Witajcie, znajdę tu kogoś, kogo będę mógł podpytać o finanse PLL LOT? Chodzi konkretnie o zarobki, być może jakieś raporty, zestawienia - mam nadzieję, że trafiłem do dobrego wątku

  16. #1556
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Proszę: LOT w liczbach


  17. #1557

    Dołączył
    Dec 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Dziękuje, może nieprecyzyjnie się wyraziłem, ale bardziej mam na myśli średnie zarobki itp. Ktoś, coś?

  18. #1558
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    LOT złożył ofertę na loty IEG-WAW z niższą ceną niż sprint air. Jednak sprint zaoferował więcej wyświetleń strony (10 mln vs. lot 4,1mln) pewnie rozbije się o KIO, ale wygląda na to że będą loty do IEG (za dopłatami ok 12 mln zł).
    skorzewski likes this.

  19. #1559
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    na moje oko to można już założyć nowy wątek IEG by LO - informacje :P

    wg zamówienia http://bip.lubuskie.pl/system/obj/31...ublikowane.pdf

    Kryteria określone poniżej
    Kryterium jakości - Nazwa: Efektywność strony internetowej jako nośnika reklamy / Waga: 30
    Kryterium jakości - Nazwa: Dodatkowe propozycje działań promocyjnych / Waga: 10
    Cena - Waga: 60

  20. #1560
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie


    Polecamy

    Choć bez kio się nie obędzie. Ale jeśli coś to sądzę, że uniważnią przetarg i rozpiszą drugi pod LOT (ze względu na zbyt wysoki budżet).

    http://bip.lubuskie.pl/system/pobier...t.pdf&id=32263

    Chyba, ze sprint odsłony po prostu kupił.

    Rok wcześniej miał 45.000 odsłon:
    http://bip.lubuskie.pl/system/obj/27686_13_Wynik.pdf
    Stoarn likes this.

Strona 78 z 175 PierwszyPierwszy ... 28 68 76 77 78 79 80 88 128 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •