Może stronę w końcu zrobią :-P
jak dobrze liczę to dzięki temu zabiegowi LOT będzie mógł sobie wpisać ponad 20 parę mln zysku na lataniu w 2017
Jakiego kalkulatora używasz?
Sent from my GT-I9301I using Tapatalk
Czy skutkiem ubocznym nie będzie więcej FR na Okęciu?
Pomijam fakt średniej zasadności wyliczeń, ale chyba jednak nie. To nie jest takie proste opłata A + opłata B, jesteś tego świadomy, prawda?
Przykładowo dla Q400 przyjmując MTOW=28t opłata terminalowa dla
EPWA wynosi ca. 40040 pln (cennik 2017)
EPWA i inne lotniska wynosi ca. 64812 pln (cennik 2016)
inne lotniska wynosi ca. 70478 pln (cennik 2017)
Tak, trochę taniej powinno być z racji na wykonywanie większości operacja z portu im. Chopina. Mimo podwyżki opłaty trasowej.
tinek6 jak żeś wyliczył tę opłatę terminalową na kosmicznym poziomie 40 400 PLN za Q400 w I strefie pobierania opłat terminalowych - Warszawa?
Może kilka słów o wyliczeniach opłaty TNC bo widzę tu różne dziwne kalkulacje.
Opłata terminalowa jest naliczana na podstawie jednolitego wzoru stosowanego w całej UE i tak
opłata TNC = J x M
gdzie
J= stawka TNC (477,28 dla I strefy EPWA i 840,08 dla II strefy - pozostałe porty lotnicze)
M= współczynnik wagi liczony jako wynik z ilorazu uzyskanego przez podzielenie MTOW przez 50 i podniesionego do potęgi 0,7 wyrażony z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku
MTOW = maksymalna masa startowa wyrażona w tonach zaokrąglona z dokładnością do jednego miejsca po przecinku
licząc Dasha za lądowanie na EPWA to opłata kalkuluje się następująco (formuła excel)
=ZAOKR((477,28*ZAOKR((ZAOKR(28;1)/50)^(0,7);2));2) i opłata TNC wyniesie 319,78 PLN a nie 40 400 PLN
jak chcecie policzyć dla II strefy to zmieńcie stawkę a dla innego samolotu to wpiszcie jego MTOW w tonach w miejsce gdzie jest liczba 28
Tak więc nie są to jakieś wielkie pieniądze z punktu widzenia operacji lotniczej wykonywanej tego rozmiaru samolotem a w zamian samolot otrzymuje ze strony PAŻP:
1) służbę kontroli ruchu lotniczego,
2)służbę CNS (C=komunikacja (łączność), N=nawigacja (ILS, DVOR), S=dozorowanie (Radary),
3) służbę AIS (informacja lotnicza, procedury),
a dodatkowo (poza PAŻP) przedmiotowe stawki zawierają koszty innych podmiotów pracujących na rzecz zapewnienia służby terminalowej w Polsce i tak są to:
1) koszty służb MET (II providerów IMGW oraz MET Radom dla 2-ch lotnisk w II strefie - EPRA i na chwilę obecną EPSY);
2) koszty nadzoru (czyli koszty ULC na rzecz nadzoru);
3) koszty AFIS Modlin poniesione na rzecz obsługi operacji IFR - II strefa dot lotniska EPMO.
Opłata terminalowa jest liczona tylko za lądowanie. Start jest bezpłatny (tzn zawarty w cenie). Nie ma znacznia czy jest to lot krajowy czy zagraniczny opłata TNC jest taka sama
Pozdrawiam w nowym roku
Witajcie, znajdę tu kogoś, kogo będę mógł podpytać o finanse PLL LOT? Chodzi konkretnie o zarobki, być może jakieś raporty, zestawienia - mam nadzieję, że trafiłem do dobrego wątku
Proszę: LOT w liczbach
LOT złożył ofertę na loty IEG-WAW z niższą ceną niż sprint air. Jednak sprint zaoferował więcej wyświetleń strony (10 mln vs. lot 4,1mln) pewnie rozbije się o KIO, ale wygląda na to że będą loty do IEG (za dopłatami ok 12 mln zł).
na moje oko to można już założyć nowy wątek IEG by LO - informacje :P
wg zamówienia http://bip.lubuskie.pl/system/obj/31...ublikowane.pdf
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Efektywność strony internetowej jako nośnika reklamy / Waga: 30
Kryterium jakości - Nazwa: Dodatkowe propozycje działań promocyjnych / Waga: 10
Cena - Waga: 60
Choć bez kio się nie obędzie. Ale jeśli coś to sądzę, że uniważnią przetarg i rozpiszą drugi pod LOT (ze względu na zbyt wysoki budżet).
http://bip.lubuskie.pl/system/pobier...t.pdf&id=32263
Chyba, ze sprint odsłony po prostu kupił.
Rok wcześniej miał 45.000 odsłon:
http://bip.lubuskie.pl/system/obj/27686_13_Wynik.pdf
Zakładki