Strona 137 z 175 PierwszyPierwszy ... 37 87 127 135 136 137 138 139 147 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,721 do 2,740 z 3494
Like Tree4743Likes

Wątek: PLL LOT - dyskusje o finansach, restrukturyzacji, prywatyzacji i inne II

  1. #2721

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie


    Polecamy

    Direct entry dla SCC...

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  2. #2722

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Podobno rekordowa punktualność dziś.. Związkowiec wąsaty się na coś przydał w końcu.

    Tapnięte..
    W czwartek punktualność była świetna.

    Wczoraj popołudniu zaczął się armageddon i trwa nadal.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  3. #2723

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W czwartek punktualność była świetna.

    Wczoraj popołudniu zaczął się armageddon i trwa nadal.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    swoja droga serio jakos mało rozgarnięci Ci związkowcy - protest w ten weekend nie wiem jaki ma sens? jest cisza wyborcza wiec nawet żaden polityk tego nie skomentuje, a mało która tv radio pokaze.
    tartal and myszygon like this.

  4. #2724

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    swoja droga serio jakos mało rozgarnięci Ci związkowcy - protest w ten weekend nie wiem jaki ma sens? jest cisza wyborcza wiec nawet żaden polityk tego nie skomentuje, a mało która tv radio pokaze.
    Protest nie jest w celach wyborczych tylko w celu poprawy warunków własnej pracy...

    Jednak cokolwiek na temat zatrudniania sądzę, muszę przyznać że dział operacyjny staje na głowie...

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  5. #2725

    Dołączył
    Nov 2015
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    Ciekawe czy ludzie z działu operacyjnego też są zatrudnieni na B2B?

  6. #2726
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Protest nie jest w celach wyborczych tylko w celu poprawy warunków własnej pracy...

    Jednak cokolwiek na temat zatrudniania sądzę, muszę przyznać że dział operacyjny staje na głowie...

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    Bo to nie jest protest polityczny tylko w obronie praw najsłabszych

    Pytanie czy po w poniedziałek, jak już będzie po wyborach to się nie rozjedzie.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  7. #2727

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Protest nie jest w celach wyborczych tylko w celu poprawy warunków własnej pracy...

    Jednak cokolwiek na temat zatrudniania sądzę, muszę przyznać że dział operacyjny staje na głowie...

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    ale wiesz ze żeby protest był skuteczny musi być uwaga mediów. Szczególnie w spolce skarbu państwa...serio jakiś as to planował
    A dział operacyjny faktycznie robi niezłą robote

  8. #2728

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Faktury za wet lease też będą niezłe..

    Tapnięte..
    FilipBB and LuzZz like this.


  9. #2729

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Optymista Zobacz posta
    Ciekawe czy ludzie z działu operacyjnego też są zatrudnieni na B2B?
    Albo się jest zatrudnionym albo się świadczy usługi na podstawie prawa cywilnego. Jeśli ktoś jest zatrudniony to w realiach polskiego prawodstwa oznacza to umowę na podstawie prawa pracy. Sugerujesz, że spółka skarbu państwa wykonuje tworzy pozorne zależności gospodarcze celem uniknięcia opodatkowania? Ja zakładam działanie w dobrej wierze.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  10. #2730
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Albo się jest zatrudnionym albo się świadczy usługi na podstawie prawa cywilnego. Jeśli ktoś jest zatrudniony to w realiach polskiego prawodstwa oznacza to umowę na podstawie prawa pracy. Sugerujesz, że spółka skarbu państwa wykonuje tworzy pozorne zależności gospodarcze celem uniknięcia opodatkowania? Ja zakładam działanie w dobrej wierze.
    Czyli to jest fake:
    Cytat Zamieszczone przez Symbian Zobacz posta

    Fejkiem są też cytaty z Kubickiego ilu to pracowników było na zmianie, a ilu z nich strajkowało?

    Piotr

  11. #2731

    Dołączył
    Nov 2015
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    To był skrót myślowy. Sugeruję jednak, że spółka skarbu państwa ochoczo korzysta z luki w prawie pracy. Zastanowiło mnie przy tym, czy przy okazji nie zachodzi nierówne traktowanie pracowników w zależności od działu w jakim są zatrudnieni (tak, używam tych określeń z premedytacją). Czyli, że jeśli do biura to umowa o pracę, jeśli do samolotu to jakaś inna forma (tak!) zatrudnienia.
    mcxmcx and lukaszjb like this.

  12. #2732

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Jest też spółka LOT Team sp. Z o.o. i ona chyba organizuje pracę podwykonawców innych niż piloci i personel pokładowy.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  13. #2733

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    organizuje pracę podwykonawców
    jordanj na adwokata PLL LOT S.A.
    PeK likes this.

  14. #2734

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z powietrza

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    No tak, skoro teraz nie ma, to wiadomo że nigdy nie będzie go miał? W FR też sobie bardzo chwalili niskie koszty do czasu aż zabrakło załóg i zrobił się klops.

    Ktoś wie kiedy mniej więcej zaczną się kończyć lojalki pierwszej większej fali pilotów na b2b?

    Odejscia są caly czas, WZZ, Ryr czy w świat... ale są tez przyjscia.
    JEst tak jak mówisz - młyn. Mlodzi przychodza, odbebniaja lojalke i idą dalej do lepszego

  15. #2735
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    jordanj na adwokata PLL LOT S.A.
    Ale na umowę B2B ze stawką za słowo!

    Piotr

  16. #2736

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ale na umowę B2B ze stawką za słowo!

    Piotr
    Tylko pytanie, czy jako niewolnik, czy jako poganiacz

  17. #2737

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Z informacji operacyjnych. ;-)

    Kontraktorzy mają gwarantowany nalot 30 godzin/mc, a podobno w kolejnych umowach ta wartość również malała.

    Jak określił poprzednik if you pay peanuts you get monkeys. Do tej pracy zazwyczaj nie idą inżynierowie, którzy w poprzedniej firmie zarabiali 10-20 tys. PLN/mc tylko ludzie z bardzo różnorodną historią zawodową, którzy w poprzedniej pracy zazwyczaj zarabiali w okolicach minimalnej krajowej. Dla nich takie zarobki to przynajmniej czterokrotne zwiększenie dochodu i ogólne podniesienie statusu życiowego bo lepiej brzmi, że się jest pilotem, choćby za 8 tysięcy "na rękę" niż jeździć Uberem prawie 300 godzin w miesiącu aby wyciągnąć 2500 (ja mam na myśli konkretne przypadki osób, które spotkałem).
    I tu się mylisz. Bo wartość ta nie malała a rosła. W drugiej kwestii tak samo. Jestem tego doskonałym przykładałem. Praca pilota wiąże się ze ścięciem płacy o polowe a i tak to robię. Dlaczego? Bo dalej nie wszyscy idą do tej branży dla pieniędzy a co psioczenia na zarobki... nikt nie zmusza. Ryan jak już była mowa płaci duzo więcej sale ma liczne inne wady. Tez przyjmują ludzi z 200h TT. Ale żeby zarabiać to duzo więcej trzeba tez sporo zainwestować a przez pierwsze pół roku po line checku zarabia się 1800 € - zachodnie podatki. Wbrew pozorom z linii które zatrudniają kadetów w Polsce lot płaci najwiecej. Poważnie. Bo wizz i ryan nie zatrudnia w Polsce, Enter płaci mniej, sprintair i Travel płaca DUZO mniej.
    jordanj likes this.

  18. #2738

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z powietrza

    Domyślnie

    Ojj kolego kitenation masz stare informacje,
    RYR, WZZ, ENT Travel maja jedne z lepszych stawek i ciągle szukają pilotów...

  19. #2739

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    EPPI

    Domyślnie

    Właśnie, powiedz to oficerom, którzy latają za 160zł/h na daszu po 40h miesięcznie Minus ZUS i podatek oczywiście. (Dane za pilotjobsnetwork)

    Czasy się zmieniły, Wizz, Ryan i Travel mają teraz znacznie lepsze warunki, o typie nie wspominam.

    Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  20. #2740

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Ciekawe bo planowałem aplikować do Travela. Wyglada to tak ze na wstępie trzeba wziąć kredyt na prawie 40 tys. € na TR + koszty życia w jego trakcie w Pradze, a potem stawki godzinowe przez pierwsze 2 lata są wręcz głodowe. Pomijam masę layoverow i wysokie prawdopodobieństwo spędzenia zimy w Kanadzie... bardzo fajna sprawa jeśli ktoś ma rodzine jakakolwiek. No chyba ze od sierpnia się wszystko diametralnie zmieniło? Enter ma już sporo lepsze warunki ale biorąc konieczność spłaty TR to dalej gorzej niż LOT. Ryan oczywiście ze ma lepsze stawki i to duzo, ale nie bierzesz pod uwagę ze idąc do Ryana trzeba ponieść na wejściu lekka ręka ok 10-12 tys. € żeby w ogole zacząć zarabiać, potem przez pół roku są stawki jak pisałem, bazę dostajesz po szkoleniu tam gdzie Ryanowi pasuje. Pomijam ponad 400 € za sam screening nie licząc dojazdów i zakwaterowania (dane z października) jak Wizz wyglada nie wiem ale pewnie podobnie jak RYR. Co innego jak ktoś ma 2-3 tys. godzin na ciężkim typie ale rozmawiamy o ludziach którzy zaczynaja karierę w liniach.

    jesli chodzi o 40 h na dashu to fakt duzo nie wychodzi, ale już od jakiegoś czasu na dashu lata się ponoć trochę więcej niż 40 h. Jak ktoś zaczyna latać i nie miał działalności to ZUS nie płaci w zasadzie a podatku uwaga jest 8,5%.

    Moze głupio to zabrzmi ale właśnie chociażby z tego względu jako świeży pilot cieszę się, z kontraktu b2b bo wbrew pozorom dla pracownika początkującego ma wiele zalet a większość wad tego typu praktyki jest raczej teoretyczna.
    jordanj, Stoarn, popo78 and 3 others like this.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •