Kontynuacja:
http://lotnictwo.net.pl/263-polskie_...ji_i_inne.html
LOT otrzyma w grudniu o 127 mln pomocy w ramach drugiej transzy: http://www.pb.pl/3973506,32393,127-m...ocy-publicznej
i wypracuje wynik 'lepszy niż 70 mln zł' z działalności operacyjnej. Choc zaznaczyli, ze nie ma na to wpływu spadek cen ropy - ciekawe ile jest headgu na paliwach (procentowo i przy jakiej kwocie)
Ciekawe, czy rzeczywiście nie ma ze względu na hedging, czy tylko tak mówią, żeby było "to nasz sukces, a nie jakichś tam cen ropy".
Ile w ciągu ostatnich 5 lat zostało wpompowane do LO w postaci wszelkiego rodzaju pożyczek bezzwrotnych, sprzedaży aktywów spółkom państwowym itp. Trzymajmy się głównego bohatera ;)
tak swoją drogą ciekawe na ile spadek cen ropy (jeśli założymy jego stabilność) odbije się na pozycji E70 lub chociaż możliwości ich sprzedaży - skoro ropa jest coraz tansza to i roznica kosztowa (mowie o wartościach bezwzględnych, nawet uwzgledniajac skale) E-jet vs Dash jest coraz mniejsza
Patrzę na wczoraj (17.12):
dla LOTu latały
EQB (KRK-W-KTW-W-KTW-W-KRK-W-KRK-W-KRK)
EQF (BZG-W-POZ-W-ZAG-W-BZG-W-POZ-W-BZG)
EQH (POZ-W-DUS-W-KIV-W-KTW-W-RZE)
oraz w "niepełnym wymiarze"
EQD (WRO-W-DUS-W)
EQK (W-STR-W-POZ)
EQE (W-WRO-W-LUZ)
dla K2
EQL (K-GDN-K-AMS-K-ZRH-K)
EQI (LUZ-W-WRO-ZRH-WRO-W)
EQB (GDN-AMS-GDN-KRK-GDN)
EQA, EQC nie latały
Czyli zakładając, że E70 nie uda się sprzedać to LOT potrzebuje najwyżej 5-6 samolotów ze śmigłami.
Przychylam się do prośby, żeby tych kilkanaście postów przesunąć do wątku o EuroLOT - czy jest plan B.
Alpha to już sobie zdaje się poleciał ;-)
Jeśli tematyka wątku nie jest jasna, proszę nie udzielać się w temacie.
W przypadku pomyłki w ocenie posty będą usuwane.
Jeśli będzie miała miejsce recydywa i pomyłki będą się powtarzać, gwarantowane prezenty świąteczne.
Czy trzymanie się meritum przewidywanego dla tego tematu jest w tym roku niewykonalne?!
EOT
Całość dyskusji na temat projektu podziału na strefy w zakresie opłaty terminalowej PAŻP została przeniesiona:
http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogo...p_projekt.html
To w takim razie proponuję, aby zostało tu tylko skutki tej reformy dla PLL LOT.
Zgodnie z proponowanymi przez PAŻP zmianami w opłacie teminalowej, PLL LOT jeżeli projekt wejdzie w życie zaoszczędzi ponad 12 mln zł (ca. 100 operacji dziennie, po 336 zł za każdą).
Sądzę, że każdy sam zdecyduje czy taka kwota to urealnienie stawek czy kolejne przerzucanie kosztów restrukturyzacji PLL LOT na podatnika (inne państwowe przedsiębiorstwo). W każdym razie jeżeli projekt przejdzie to należy pamiętać skąd będzie dodatkowe 12 mln zł zysku operacyjnego.
będąc adwokatem diabła: czy to ze największy klient nie ma znizek (a do tej pory LO nie miał) to normalne czy nie?
Przypominam jak do niedawna LO traktowany był na Okęciu będąc jego największym klientem
Od opłaty terminalowej nie ma zniżek nigdzie i dla nikogo. Jest stała opłata w Polsce dla każdego statku powietrznego (pomijając GA do 2t MTOW).
Na WMI jest ;)
Wydaje mi się, że skoro liczone są operacje to LOT może wypaść wyżej... ma mniejszy SLF i trochę mniejszych maszyn.
Ale granica będzie bardzo subtelna
Squeeze-out po 38 groszy za akcję...