Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree3Likes
  • 2 Post By skorzewski
  • 1 Post By konrad777

Wątek: BUD by LOT - informacje

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie BUD by LOT - informacje


    Polecamy

    75 Years of LOT’s Budapest-Warsaw Route http://www.bud.hu/english/budapest-a...ute-13448.html

    The first scheduled flight connecting Budapest and Warsaw took off exactly 75 years ago on 1 July 1938, jointly operated by LOT of Poland and Malért of Hungary. Passengers on board the historic anniversary flight were welcomed by Budapest Airport and LOT Polish Airlines in the terminal.
    Budapest Airport remembered a historic moment today, as the first scheduled commercial flight between Warsaw and Budapest was launched exactly 75 years ago. Covering the distance of 541 kilometers between the two cities, it started a new chapter in the development of aviation in Central Europe. To commemorate this anniversary, passengers leaving for Warsaw and the crew of the LOT flight received a special cake from Budapest Airport. Aircraft of the 84-year-old Polish carrier so far carried 3.8 million passengers in total between Warsaw and Budapest.

    The flight linking the Hungarian and Polish capitals was launched jointly by LOT and Malért with Junkers JU-52 aircraft. It soon became popular, and two months later the next route was launched by LOT in September 1938 connecting Warsaw, Cracow, and Budapest. A year later the Polish national carrier also started up the routes of Warsaw-Budapest-Belgrade and Budapest-Venice-Rome, but these flights were short-lived due to World War II. The Warsaw-Budapest route was reopened in October 1947 and it was jointly operated by LOT and Malév until the grounding of the Hungarian national carrier.


    During the operation of this flight, a number of aircraft types operated by LOT came to Budapest including DC-2, Lockheed L14H Super Electra, and Lisunow Li-2 planes in the initial period, to be followed by Iljusin Il-14 and Il-18 as well as Tupoljev Tu-134 and Tu-134A jets. Later on, more economical types – ATR-72 and Boeing B-737 – and finally the currently used Embraer ERJ-170 and 175 aircraft were introduced. This year in January LOT came to Budapest on several occasions with its recently acquired Boeing 787 Dreamliner designed to serve long-haul routes.

    Celebrating the route of 75 years, Budapest Airport aviation director Kam Jandu expressed appreciation for the role of the Polish carrier and the Warsaw flight: “We are happy to congratulate LOT Polish Airlines for their undiminished success reflecting the traditionally close Polish-Hungarian friendship in business and tourism alike. LOT is an important partner of Budapest Airport as it offers excellent connectivity for Hungarian passengers with 60 destinations in Europe, America, and Asia.”

    -------
    sorki że po angielsku ale chyba nie będzie problemu ze zrozumieniem


    Obecnie LO lata 3 x dziennie na E70
    tartal and Michal_K like this.

  2. #2

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Zero aktywności w wątku, pozwolę sobie zreanimować na chwilę:

    Od czasu nowej strategii WAW BUD jest 4 razy dziennie, nad Krakowem na częstotliwości Kraków Approach codziennie słyszę wymiany z Q400 LOTu do/z Budapesztu. Pytanie jak sprawdzają się te 4 rejsy dziennie, czy ktoś ostatnio leciał albo ma informacje i może oszacować LF?

    To samo pytanie dotyczy WAW PRG (nie chce mi się szukać odpowiedniego wątku zarchiwizowanego w formalinie), także 4 razy dziennie, do Pragi jakie LF udaje się osiągnąć?
    olekorlo likes this.

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    4x na Q400 wg rozkładu
    WAW - BUD -- BUD - WAW
    07:15-08:35 -- 09:10-10:25
    11:10-12:40 -- 13:15-14:30
    14:50-16:10 -- 16:45-18:00
    18:40-20:00 -- 20;35-21:50

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Zero aktywności w wątku, pozwolę sobie zreanimować na chwilę:

    Od czasu nowej strategii WAW BUD jest 4 razy dziennie, nad Krakowem na częstotliwości Kraków Approach codziennie słyszę wymiany z Q400 LOTu do/z Budapesztu. Pytanie jak sprawdzają się te 4 rejsy dziennie, czy ktoś ostatnio leciał albo ma informacje i może oszacować LF?

    To samo pytanie dotyczy WAW PRG (nie chce mi się szukać odpowiedniego wątku zarchiwizowanego w formalinie), także 4 razy dziennie, do Pragi jakie LF udaje się osiągnąć?
    Do Pragi znowu będzie od końca tygodnia do 5 lotów dziennie

    Budapeszt od września loty śróddzienne (ten o 11 i 14) na E70.

    Rok temu już tak było i Praga miała bardzo dobre obłożenie, ja jak leciałem to full na LO525, i podobno super ogólnie Budapeszt nie wiem...

  5. #5
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Zarówno BUD jak i PRG latają w ostatnim czasie z przyzwoitym obłożeniem.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zarówno BUD jak i PRG latają w ostatnim czasie z przyzwoitym obłożeniem.
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Rok temu już tak było i Praga miała bardzo dobre obłożenie, ja jak leciałem to full na LO525, i podobno super ogólnie Budapeszt nie wiem...
    Super! Najwyraźniej plan sensowny i działa. Może by tak spróbować VIE 3x dziennie albo więcej OTP i SOF?

    Czy ktoś sprawdza potencjał nowych, mniejszych destynacji w tamtą stronę typu KSC, TAT, OSR?

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zarówno BUD jak i PRG latają w ostatnim czasie z przyzwoitym obłożeniem.
    To prawda, na Budapeszcie zdarza się nawet kilkunastoosobowy biznes. Ogólnie sporo tranzytów jest też do Ameryki.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •