Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 53 z 53
Like Tree36Likes

Wątek: LOT rozważa wyjście ze Star Alliance?

  1. #41

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    LOT dolicza opłatę paliwową do przelotów za milę. Niższą niż LH, ale dolicza.
    Wyglada na to, ze ta doplata paliwowa w Locie jest mniej wiecej dwukrotnie nizsza. Przyklad rejsow na trasie WRO-AMS we wrzesniu:

    - bilet "nagroda" w LH: 30 tys. mil + 1019,54 PLN
    - bilet "nagroda" w LO: 30 tys. mil + 452,12 PLN

    Ceny w najtanszych taryfach na te same rejsy: 847,82 (LH) i 668,48 (LO)

    Masz racje, ze oplacalnosc biletow milowych jest dyskusyjna, ale biore lub bralem udzial w roznych programach lojalnosciowych i takich "super ofert" jak LH w M&M nie miala w moim doswiadczeniu zadna inna linia. W LanPass doplaty do nagrod to zwykle najwyzej kilkanascie dolarow, podobnie bylo w EuroBonus (juz nie korzystam z EB, wiec nie wiem jak jest obecnie).

  2. #42
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Czyli jest tak jak pisałem, dopłatę dolicza, ale niższą.

    Jest pełno programów które doliczają YQ do biletów milowych, również w ramach sojuszu OneWorld. M&M niczym specjalnym się tu nie wyróżnia.

  3. #43

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Czyli jest tak jak pisałem, dopłatę dolicza, ale niższą.

    Jest pełno programów które doliczają YQ do biletów milowych, również w ramach sojuszu OneWorld. M&M niczym specjalnym się tu nie wyróżnia.
    Ja nie wiem czy LOT doplaca YQ, Ty napisales wczesniej, ze doplaca, ja podalem ceny, ktore wedlug Ciebie potwierdzaja doplacanie YQ.

    Nie znam innego programu lojalnosciowego, w ktorym oplaty paliwowe powodowalyby, ze bilet "nagroda" jest duzo drozszy od biletu kupionego za gotowke - to wyglada na traktowanie uczestnikow programu jak idiotow. W tym sensie M&M w wydaniu LH wyroznia sie negatywnie. W samym Star Alliance sa lepsze programy, np. LifeMiles.

  4. #44
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Napisałeś wyraźnie "LOT konkuruje z LH w M&M nie doliczajac oplaty paliwowej do przelotow za mile". A to jest nieprawda. Opłata jest niższa, ale w dalszym ciągu jest.
    O co chodzi z tym dopłacaniem?

    Zapoznaj się może z programem Flying Blue czy Executive Club, głównych konkurentów LH/M&M.

    Jeśli przeszkadza Ci fakt, ża na tej samej zasadzie jak bilet milowy może być dużo tańszy niż bilet gotówkowy role mogą zostać odwrócone i nazywasz to traktowaniem uczestników jak idiotów to nie bój się, wszystkie linie powoli zmierzają do ścisłego powiązania mil i gotówki, nie będziesz mieć już ani okazji na super oszczędności przy milach ani nie zostaniesz skasowany ekstra za ich użycie.

    Lifemiles daje np 50% milażu za przeloty LO w klasach E, H, K, Q. Te same klasy w M&M dają 100% milażu (różnic jest więcej, żadna na korzyść LM). To pewnie też wina M&M, że Avianca tak słabo "płaci"?




  5. #45
    Awatar tygrysm

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To nie do końca jest tak jak piszesz, że w M&M opłaty paliwowe są wysokie. Po prostu opłaty paliwowe Lufthansy są wysokie i będą wysokie w każdym innym programie lojalnościowym w którym można wziąć bilet-nagrodę LH. Pokaż mi inny program lojalnościowy gdzie ułożysz sobie trasę transkontynentalną w USA w jedną stronę za 12 tyś mil + kilka złotych lub np. masz możliwość układania stopoverów tak, że za bilet BKK-TPE-ICN-OKA jak ostatnio ułożyłem (po każdym locie stopover) płacisz 20 tyś mil + 300 zł ;-) Każda tabela milowa ma swoje smaczki i trzeba się nauczyć jak z niej korzystać by wycisnąć ze swoich mil jak najwięcej. Ten kto wydaje mile na lot typu FRA-JFK-FRA po normalnej stawce milowej i płaci 2000 zł podatków jest sam sobie winien że nie wie jak korzystać z mil ;-)
    sven likes this.
    A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
    9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ

  6. #46

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wygląda na to , że LOT faktycznie rozważa wyjście z Star Alliance, a jeśli to zrobi przed końcem roku nie będzie musiał zapłacić opłaty za wyjście z sojuszu:

    LOT Polish Airlines seeks Star Alliance flexibility as it grows long haul to Bangkok, Seoul & Tokyo | CAPA - Centre for Aviation

  7. #47
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    BKK-TPE-ICN-OKA za 20tys mil to OW na ktorym nie da sie robic stopoverow w MM.

  8. #48
    Awatar skorzewski

    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    po latach dwóch ...

    Czy członkostwo w STAR Alliance ma dla LOT-u jeszcze sens?


    http://www.prtl.pl/komentarz_tygodnia,33749,1

    tapniete z paczkomatu

  9. #49

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Materiał bardzo ciekawy dla mnie, a to dlatego, że ja, jako zwykły "częsty" pasażer raczej oceniałbym obecność LOTu w którymś tam sojuszu lotniczym pod kątem atrakcyjności programu FF i możliwości przesiadek w razie odwołanych rejsów czy opóźnień i w szczątkowym zakresie od strony biznesowej czy umów między liniami, bo zwyczajnie to jest poza moim zasięgiem. Tu się zgadzam z autorem, że dla LOTu ewentualną alternatywą może być jedynie Sky Team. Autor rozważał w artykule relacje LOTu w kierunku AF/KL, trochę wspomniał o OK, ale zupełnie pominął AZ czy Tarom. Ten ostatni partner to ma małe znaczenie, ale przecież AZ wraz z hubem w Rzymie czy Mediolanie to dobra też partia. Nie jestem pewien też co do przyszłości AZ w Sky Team przy boku Etihad. LOT w takim układzie miałby dwóch silnych partnerów na Zachodzie czyli Paryż i Amsterdam, Alitalia z dwoma hubami na południu, blisko nas Praga i OK, na południowym wschodzie Bukareszt, ale jak pisałem, Tarom to małe wsparcie, no chyba, że na zasadach współpracy z Nordica.

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Zapomniałeś o SU w Moskwie, poza tym nie wiem czy ktoś tu na forum ma wiedzę na poziomie zawodowym a nie amatorską.

    Cała dyskusja i tak będzie chaotyczna ...

  11. #51

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    W sumie od tego jest forum aby dyskutować.
    A za przypomnienie SU dzięki. Faktycznie przeoczyłem. Ale pewnie dlatego, że trudno tu będzie o współpracę w szerszym zakresie.

  12. #52

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Jest bardzo, bardzo prawdopodobne, że zdecydowanie zwiększyliby swoje oferowanie do WAW, aby nie pogorszyć systemu zasilania swoich hub-ów ruchem tranzytowym. Tak uczyniła LH (i OS), w sytuacji, gdy LOT, zaprzestał operacji z polskich portów regionalnych do hub-ów partnerów.
    No nie zauważyłem takiego ruchu w przypadku GDN. Z pięciu połączeń na przykład do Frankfurtu wykonywanych przez LH (3) i LO (2) ostały się tylko te LH.

  13. #53
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Przypatrz się lepiej. Od czasu zwinięcia się LO, LH zmieniło czas i zaczęło wysyłać nawet Boeingi i Airbusy w miejsce CRJów na trasie do Gdańska - choć wygląda na to, że im bardziej SAS zjada ciastko teraz.


Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •