Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 53
Like Tree36Likes

Wątek: LOT rozważa wyjście ze Star Alliance?

  1. #21

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Członkostwo w Star Alliance daje LO dwie korzyści.

    Po pierwsze, dzięki obecności w M&M i w Star Alliance LOT pozostaje opcją dla wielu klientów spoza Polski którzy jeszcze są skłonni wybrać ofertę LOT z powodu możliwości zbierania mil i korzystania z przywilejów. Znaczna część tych klientów to osoby podróżujące służbowo. (Np. M&M Senator z Hamburg który wybiera lot HAM-WAW-RIX dlatego że LOT jest członkiem program lojalnościowego.)

    Po drugie, w pewnym sensie LOT odracza pełną, otwartą walkę o klienta polskiego z LH. Proszę mnie źle nie zrozumieć, ona trwa, ale LOT i LH wciąż do pewnego stopnia pozostają partnerami dla klienta polskiego z komplementarnymi ofertami (Np. Klient raz wybierze podróż LO, drugi raz LH itd.). Strach pomyśleć co by było gdyby klienci, szczególnie latający służbowo, byli zmuszeni do rzeczywistego wyboru między Grupą LH i Star Alliance(SK) a LOT-em.

    Sytuacja LO w Star Alliance na pewno jest ciężka, ale LOT też nie oferuje zbyt dużo atutów rynkowych aby skłonić do lepszej współpracy. To jest biznes a nie Międzynarodowy Czerwony Krzyż.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Co prawda Air Berlin jest pod nosem, ale nie wiadomo, jak dalej pociągną...
    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Zastąpic MA na rynku wschodnim, a AB to dziwne dzieło aktualnie, Bóg jeden wie czy to zostanie i gdzie, i jak...
    Skąd takie powszechne przekonanie że AB jest w znacznie gorszej sytuacji niż LOT.
    konrad777, adamuto and Adik_s like this.

  2. #22
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Członkostwo w Star Alliance daje LO dwie korzyści.
    Problem w tym, że Excel tych korzyści nie ujmuje, a koszty owszem.
    Eksperyment w podniesienie przychodów poprzez lepszą jakość nie wyszedł, to teraz mamy zmniejszenie kosztów przez niższą jakość (i zwiększenie przychodów przez pasażera który chce ją sobie zwiększyć).
    alacherbauer likes this.

  3. #23

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Ja się generalnie rzecz biorąc na business'ie lotniczym nie znam. ..., ale z punktu widzenia pasażera.

    Dla mnie wybierając przewoźnika nie ma znaczenia czy jest on w sojuszu *A czy jakmkolwiek innym czy też nie jest w żadnym. Uważam, że sojusz powinni tworzyć przewoźnicy, którzy:
    a) mają podobną pozycję na dwóch różnych rynkach np. Europa i USA i chcą je połączyć (np. LH w Europie i United w USA);
    b) są skoncentrowani wokół dużego przewoźnika, który poprzez sojusz feeduje swoje połączenia, a w zamian większy przewoźnik traktuje go jak dziecko lub młodszego brata, na co w businessie rzadko jest miejsce.

    W przypadku LOTu żadna z tych sytuacji nie ma miejsca.
    Niegdyś LOT feedował (wspomagał w tym RiP Augsburg Airways i LH CityLine) z regionów LH do hubów w MUC i FRA, ale w końcu poszedł po rozum do głowy i zrozumiał, że tam nie latają ludzie dlatego, że te miasta są tak atrakcyjne tylko po to aby kontynuować podróż z LH dalej w Europę (to szczególnie boli) lub Świat (to nie ma znaczenia gdyż oferta pozaeuropejskich połączeń LOT jest skromna). ..., więc lepiej feedować swój własny warszawski HUB zamiast za niewielkie pieniądze robić CS z LH na tych trasach.

    O tym, że LOT nie ma pozycji takiej jak LH nie muszę pisać. ;-)

    Co w takim razie dostaje LOT z tytułu sojuszu w LH. Nie wiem bo się nie znam, nie wiem jakie ma też koszty. ..., ale sądząc po skali działalności koszty może mieć niewspółmierne do potencjalnych zysków.

    Poza tym LOT jak już zostało wspomniane ogranicza koszty i idzie w stronę obsługi typowego polskiego klienta, który wybiera przewoźnika nawet jak jest 40PLN tańszy, a nie dlatego, że oferuje lepszy serwis czy bardziej dogodną godzinę wylotu. Przynajmniej taka jest większość naszego społeczeństwa, które na tle innych państw EU jest niezamożne (ile można przelecieć za minimalne miesięczne w PL, a ile za minimalne miesięczne w DE). Przykładem może być choćby redukcja wyboru napojów na lotach krajowych (kiedyś była kawa, herbata, woda gaz/niegaz., sok pomarańczowy i jabłkowy), później zdjęli sok pomarańczowy (lub ja przestałem trafiać na rejsy, gdzie jeszce były kartony), obecnie jest tylko woda i herbata.

    Ja, niezależnie od sojuszu wybieram LOT zamiast LH gdyż o niebo wolę wygodny fotel w E70 i pokrewnych od ławki z operciem w A320 Lufthansy. Od czasu wymiany foteli unikam lotów europejskich LH samolotami innymi niż Bombardiery i Embraery (w praktyce tylko regionals). ... i jeśli mam do wyboru suchy drożdżowy placek i niewygodny fotel lub nic i wygodny fotel oczywiście wolę to drugie, a batonik i butelkę picia kupię na lotnisku we własym zakresie (w PL do 15 PLN, w Europie do 5 EUR się mieszczę - na potrzeby kalkulacji mogę doliczyć do ceny biletu).

    Reasumując. Uważam, że LOT przestaje pasować do *A, choć z drugiej strony wzbogaca ofertę o klasę business i Ekonomiczną Premium. Myślę, że decydujący będzie wybór nowych samolotów i układ foteli. Z mojego punktu widzenia sit pitch ostatecznie zdecyduje o tym jakim przewoźnikiem chce być LOT.
    filkuz, Istvan and Pokrak like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  4. #24

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Z mojego punktu widzenia (jako osoby latającej z EPPO) wyjście LOT z SA oznaczałoby zaprzestanie latania ich samolotami. Robiąc ok 80 lotów rocznie nie będę w stanie wyrobić statusu w 2 sojuszach, a oferta LOT jest żadna w porówaniu do połączonej oferty LH+SK.

  5. #25

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Próbuję dopytać LOT na Facebooku o artykuł z początku wątku, póki co bez skutku - odpisano mi tylko "nic o tym nie wiemy", ale już nie chcieli potwierdzić ani zaprzeczyć cytowanym przez Holendrów wypowiedziom...

  6. #26
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Ja tam słyszałem siakies dwa lata temu ze rozważa wyjście z M&M a nie *A
    Dopytywanie na FB hahahahhaha
    tartal and tk_pl like this.

  7. #27

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Ciężko po jednej wypowiedzi prezesa odpowiedzieć na pytanie czy LOT wyjdzie ze Star Alliance. Od jakiegoś czasu jednak LOT odchodzi od tego sojuszu. Jak wchodziliśmy do SA, Niemcy powiedzieli, że będą nas za rękę prowadzić, żebyśmy się odnaleźli na rynku lotniczym. Nie wiem czy zauważyliście, że nigdy LOT nie działał prawidłowo. Do 1989 roku byliśmy na łasce Rosjan, którzy oczywiście faworyzowali Aeroflot. Po 1989 roku błądziliśmy we mgle, stale otwierając i zamykając nowe połączenia. Dopiero sojusz ze SA przyniósł nam konkretne korzyści. Nie kąsa się ręki która karmi. Rozsądnie zarządzane linie lotnicze celują w pasażera, który nie wsiądzie do samolotu po raz pierwszy i ostatni. Target dla linii to stały pasażer (HON, Sen, FQTV). SA to najczęściej wybierany sojusz na świecie i pracując w branży widzę, że pod kątem sojuszu, często - gęsto, wybierany jest przelot. Jeśli stały pasażer wybiera przelot, to SA od razu daje nam przewagę. Druga rzecz to konkurowanie cenami oraz udogodnieniami
    _______________________________________
    groundflight
    Rob_Sad, alacherbauer and Adik_s like this.

  8. #28
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Temat cały już dzień wisi na głównej stronie airliners net.
    Wnioski podobne do tutejszych.

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    To jest trochę dziwne, że prezes pozwala sobie na niedyskrecję (na konferencji w Dublinie, którą cytują Holendrzy). Jeśli chodziło o delikatny nacisk na rozdających karty w Star Alliance celem renegocjacji pozycji LOTu, to takie rzeczy załatwia się dyskretnie w zaciszu gabinetów (chyba, że Mikosza do tych gabinetów nie wpuszczają). Jeśli chodziło o sugestię, że "jest tu panna na wydaniu", to znów: takie rzeczy robi się en confidence, bez przecieków prasowych (poza tym panna ma żenujący posag i długą historię kiepskiego prowadzenia się). Więc nie rozumiem, po co to wszystko, chyba że to miał być prima aprilis taki dość hermetyczny.

    Lufthansa nie ma (i mieć nie będzie) kłopotów wywieźć wszystkich pasażerów z Polski do hubów we Frankfurcie i Monachium. Jakoś nie wyobrażam sobie dwóch czy trzech rotacji dziennie BA/LO z regionów na Heathrow jeśli mielibyśmy odtwarzać model w innym sojuszu. No bo przecież wychodzić dla samego wyjścia to już zupełnie nie ma sensu?

  10. #30

    Dołączył
    Jan 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    No bo przecież wychodzić dla samego wyjścia to już zupełnie nie ma sensu?
    nie ma

  11. #31
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez groundflight Zobacz posta
    nie ma
    Jeśli widzi się tylko koszty a nie korzyści to oczywiście, że ma.

  12. #32
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Moze infantylne pytanie, ale jakie konkretnie profity ma LO oprocz code-share, ktore poza Europa chyba srednio dzialaja oraz M&M? Jesli chodzi o programy lojalnosciowe, to nigdy sie nimi nie interesowalem, bo sluzbowo za malo latam, a prywatnie kieruje sie cena, ale z tego, co czasem czytam, to raczej mam w glowie, ze w programach co roku trudniej sie zbiera punkty i jest za nie mniej przywilejow. Chyba, ze cos mi sie myli. Zas jesli chodzi o code-share, to czy nie lepiej byloby flirtowac z kazdym, jak leci? Niby linie z sojuszu sa "zobowiazane" do wspolpracy, ale to jest raczej dymanie LOTu, a nie wspolpraca. Nie mozna robic jak EK? U nich kazdy jest potencjalnym partnerem. Wiadomo, ze sila przebicia inna, ale czy tak nie byloby lepiej?
    Lukasz likes this.

  13. #33
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Obecnie większość osób w Polsce latających bardzo często to wierni pasażerowie *A. Znam takich którzy latają tak dla statusu i cena ich nie obchodzi. To na nich głównie zarabiają linie. Wychodząc z *A LOT straci większość tych klientów, a zyski z nich są z pewnością większe niż koszty uczestnictwa w *A. To jest właśnie główny profit (łagodne podejście LH do polskiego rynku też nie jest bez znaczenia).
    konrad777, PawelL, mgab and 3 others like this.

  14. #34
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Wychodząc z *A LOT straci większość tych klientów, a zyski z nich są z pewnością większe niż koszty uczestnictwa w *A.
    Niekoniecznie. Lot ma swoje statystyki i przy przejściu do innego sojuszu może "swoim" lojalistom zaoferować start na takim samym poziomie jak w M&M. Wiele linii tak robi.

  15. #35
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Niekoniecznie. Lot ma swoje statystyki i przy przejściu do innego sojuszu może "swoim" lojalistom zaoferować start na takim samym poziomie jak w M&M. Wiele linii tak robi.
    Co komu z takiego startu, jeśli nie ma okazji żeby go wykorzystać? LOT może i oferować ekwiwalent HON, ale jeśli nie lata tam gdzie klient potrzebuje się dostać, to co z tego? W tej chwili, klient może lecieć gdzie chce z *A, a latając z LO nie musi rezygnować z przywilejów.

  16. #36

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    LOT robi dużo , aby nie odnieść zbyt dużych korzyści z FFP. M&M w ciągu ostatnich kilku lat ewoluował w kierunku programu dla osób latających w C/F i ewentualnie w najwyższych taryfach eco flex. Dla osób latających w eco jest to wręcz program demotywujący i zdecydowanie nie pasuje on dla typowego klienta LOT. LOT nie ma szans na stworzenie własnego programu (a patrząc na to co zrobili z LDF lepiej aby nawet nie próbowal) Z moich znajomych mile w M&M zbierają tylko ci którzy nie przejmują się zbyto FFP i zbierają mile od czasu do czasu jak im się przypomni. Pozostali już dawno uciekli do innych programów. Patrząc na tabele milowe LOT w Aegean i UAMP (2 najbardziej popularncych programach) , w obu kompletnie nie opłaca się latać LOTem i w obu przypadkach LH daje wiecej. Wiadomo, że LOT nie ma szans na konkurowanie z LH siatką , czy renomą. Dziwię się, że jednocześnie całkowicie zrezygnował z walki przy pomocy FFP. Ale tak jest, gdy FFP traktuje się tylko jako koszt, a nie potencjalne źródło klientów. Myślę, że z obecnością LOT w *A jest podobnie -
    konrad777 likes this.

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT w pojedynkę nigdy nie będzie ani Emiratesem, ani Turkishem, ani Qatarem.

  18. #38
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    ^^ w sojuszu prawdopodobnie też nie
    Lukasz, michastrain and Itts like this.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  19. #39

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SPlDER Zobacz posta
    LOT robi dużo , aby nie odnieść zbyt dużych korzyści z FFP. M&M w ciągu ostatnich kilku lat ewoluował w kierunku programu dla osób latających w C/F i ewentualnie w najwyższych taryfach eco flex. Dla osób latających w eco jest to wręcz program demotywujący i zdecydowanie nie pasuje on dla typowego klienta LOT. (...) Patrząc na tabele milowe LOT w Aegean i UAMP (2 najbardziej popularncych programach) , w obu kompletnie nie opłaca się latać LOTem i w obu przypadkach LH daje wiecej. Wiadomo, że LOT nie ma szans na konkurowanie z LH siatką , czy renomą. Dziwię się, że jednocześnie całkowicie zrezygnował z walki przy pomocy FFP. Ale tak jest, gdy FFP traktuje się tylko jako koszt, a nie potencjalne źródło klientów. Myślę, że z obecnością LOT w *A jest podobnie -
    Reguly w M&M ustala LH a nie LOT. LOT konkuruje z LH w M&M nie doliczajac oplaty paliwowej do przelotow za mile, a LH tak robi. W ten sposob bilety "nagrody" w klasie ekonomicznej LH sa najczesniej drozsze od biletow kupionych za gotowke. Rejsy za mile w LO sa duzo tansze.

    Jestem w jednym z programow lojalnosciowych One World (LANPass) i jest on nieporownywalnie lepszy od Miles & More, dlatego tez licze, ze LO dolaczy do OW. Za mile w M&M oplacalo sie jedynie kupic walizke - wydawanie mil na przeloty jest zupelnie nieoplacalne.

  20. #40
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    LOT dolicza opłatę paliwową do przelotów za milę. Niższą niż LH, ale dolicza.
    Czy M&M ustala zasady, że do poczekalni LH we Frankfurcie wejdziesz z biletem SK i kartą FTL, a w WAW już do poczekalni LO nie wejdziesz?
    Czy M&M ustala stawki ile mil można zdobyć z LO? Czy ustala to także dla innych programów, gdzie często przelot LO jest dużo mniej korzystnie premiowany niż LH?

    Mogę podać conajmniej tyle przykładów na opłacalność biletów milowych M&M co Ty na ich nie opłacalność, więc jak Ci program nie pasuje bądź nie jesteś w stanie wykorzystać jego potencjału to nie znaczy, że wydawanie ich mil na przelot jest nieopłacalne.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •