Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 53
Like Tree36Likes

Wątek: LOT rozważa wyjście ze Star Alliance?

  1. #1

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie LOT rozważa wyjście ze Star Alliance?


    Polecamy

    Wg zakenreis.nl prezes Mikosz na konferencji narzekał na obecność LOT-u w Star Alliance, której jedynym zyskiem wg niego są saloniki biznesowe i program lojalnościowy dla pasażerów, natomiast rzekomo powiedział, że SA jest dobry tylko dla dużych linii, a poza tym "nikt w ciebie tak nie uderzy, jak ktoś z rodziny". Dodał też coś o piosence The Clash, "Should I Stay or Should I Go"...

    Mikoszowi się chlapnęło, holenderski portal coś nadinterpretował, czy może faktycznie są takie pomysły?

    http://zakenreis.nl/luchtvaart/lot-p...star-alliance/

  2. #2
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Na przykładzie LdF czy M&M widać, że LOT uwierają wszelkie programy które generują bezpośrednie koszty, więc nie zdziwiłbym się gdyby do sojuszu było to samo podejście.
    sven likes this.

  3. #3
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Powiem szczerze, że jeżeli Mikosz to powiedział to ja chciałbym mu tylko przyklasnąć.
    Bycie w sojuszu, w którym za miedzą jest Lufthansa, a tylko nieco dalej Swiss, Turkish czy Austrian to proszenie się o problemy i tylko dzięki dobrej woli LH LOT jeszcze w ogóle istnieje. Ale to się może zmienić.
    Skyteam czy OneWorld byłby dużo lepszym wyborem.

  4. #4
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Nieco dalej AF, KLM, Alitalia, Air Berlin, British Airways, Finnair czy Aeroflot to już ok?
    A może Etihad Airways Partners?

    Biorąc pod uwagę fascynację modelem EI to bym raczej stawiał na brak oficjalnego aliansu niż przejść do innych sojuszy. Jak się chce mieć silną pozycję to trzeba mieć coś do zaoferowania.
    Lukasz and konrad777 like this.

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ ale fakt faktem lokalizacyjnie na pewno jest mniejsza konkurencja, niż ze strony SA, szczególnie w OW.
    Natomiast nie wyciągałbym za daleko idących przypuszczeń z tego wywiadu.

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Wyjście ze *A i co dalej? OW, ST? Solo? Etihad?

    Moim skromnym najlepszym rozwiązaniem byłoby OW, trójkąt europejski MAD-LHR-WAW (tu zakładam zainteresowanie IAG kupnem części udziałów w LO, lub nawet ewentualnie całości). Z MAD jest sporo w Am.Płd. Dodatkowo dogadać może byłoby się łatwiej z QR i razem byłyby dwa loty dziennie do DOH, rano i wieczorem to na obie główne fale QR można by się załapać. Generalnie widze lepsze perspektywy w OW niż w ST. Zastąpic MA na rynku wschodnim, a AB to dziwne dzieło aktualnie, Bóg jeden wie czy to zostanie i gdzie, i jak...

  7. #7
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Lokalizacja względem czego? Konkurencji z BA na trasach za ocean? Czy konkurencji z AY w trasach na wschód? Obie linie przy okazji trzymają sztamę tak jak LH/UA/AC i LOT dalej siedziałby przy stoliku dla dzieci.

    To, że garnitur sojuszu uwiera LO to nic nowego, pytanie czy ktoś powie wreszcie sprawdzam.
    Lukasz likes this.

  8. #8
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nieco dalej AF, KLM, Alitalia, Air Berlin, British Airways, Finnair czy Aeroflot to już ok?
    A może Etihad Airways Partners?

    Biorąc pod uwagę fascynację modelem EI to bym raczej stawiał na brak oficjalnego aliansu niż przejść do innych sojuszy. Jak się chce mieć silną pozycję to trzeba mieć coś do zaoferowania.
    To "nieco" to pół Europy lub jak wolisz ponad 2 godziny lotu jest (pomijam tu oczywwiście CSA bo ono żadną konkurencją nie jest).
    A dużo lepiej mieć kilka konkurencyjnych połączeń z CDG czy AMS niż najmocniejszego członka Star Alliance na odległych o rzut beretem lotniskach niemieckich. Że nie wspomnę o nowym lotnisku w Berlinie, które w końcu wystartuje, a będzie to oznaczało dojazd do niego z Warszawy nawet samochodem w 7 godzin.
    Natomiast jeżeli mówimy o EI to porównujesz jabłka do śliwek.
    Irlandia to zupełnie inny rynek, a dodatkowo EI jako jedyna linia europejska ma odprawę amerykańskiego Immigration na lotnisku w Dublinie.
    Dzięki temu zawsze mieli i zawsze będą mieli niezagrożoną pozycję w lotach do USA.

  9. #9
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Dlaczego nieco do CDG, AMS czy LHR jest ok, ale nieco do IST czy ZRH nie jest?
    Co to znaczy "kilka konkurencyjnych połączeń z CDG czy AMS"? Konkurencyjnych wobec czego?

    EI jest stawiane jako przykład trzeciej drogi nie przezemnie tylko przez możnowładców LOTowskich, dlatego przypominam o tym wariancie a nie porównuję.

    Lukasz likes this.

  10. #10
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Lokalizacja względem czego? Konkurencji z BA na trasach za ocean? Czy konkurencji z AY w trasach na wschód? Obie linie przy okazji trzymają sztamę tak jak LH/UA/AC i LOT dalej siedziałby przy stoliku dla dzieci
    OW w regionach jest niemal nieobecne, LH do niemal każdego portu ma kilka lotów dziennie.

  11. #11
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    OW w regionach jest niemal nieobecne, LH do niemal każdego portu ma kilka lotów dziennie.
    Nie rozumiem. Jak LOT zmieni sojusz, to LH się z regionów wycofa?
    Lukasz and Gaszpar like this.

  12. #12
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ nie chodzi o wycofywanie się konkurencji, a o to, że główny konkurent jest partnerem.

    PS Ja na te przymiarki patrzę z przymrużeniem oka i nie mówię, że LOT powinien zmieniać sojusz,

  13. #13
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Przy zmianie sojuszu nadal będzie konkuretnem, tylko z dodatkową motywacją.
    Obawiam się, że z punktu widzenia LO regiony są stracone, niezależnie od sojuszu.
    konrad777 likes this.

  14. #14
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    A z drugiej strony takiemu AA może opłacałoby się nawiązać (jak za dawnych lat) bliższą współpacę z LO (w porównaniu do UA), bo z WRO, POZ czy KTW i tak nie pośle pasażerów na blachach AA czy BA.

  15. #15
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Stracone w jakim sensie? Latać do nich z UE każdy ma prawo. Tylko od LO zależy jaki produkt zaoferuje.

  16. #16
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Bliższą współpracę w czym? Z wypełnieniem krajówek AA raczej problemów nie ma, a długi dystans od nich wymuszałby dwie-trzy przesiadki po drodze żeby konkurencję dla LH&UA zrobić (dla jednej-dwóch przesiadek).

    Stracone w sensie LOT nie ma szans na oferowanie podobnej oferty duży przewoźnik typu LH.

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Zawsze byłem, jestem i póki co będę zwolennikiem wejścia Lot do oneWorld. Co prawda Air Berlin jest pod nosem, ale nie wiadomo, jak dalej pociągną...

  18. #18
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jasne, że ciężko konkurować siatką z LH, ale LH ma zaporowe ceny. Dlaczego wiec jakakolwiek polityka promocyjna LO dotyczy niemal wylacznie Warszawy? Da sie kupic z regionow tani bilet p2p do WAW, ale przez WAW juz ciezko. Pole do dzialania w regionach jest, ale LO koncertowo te szanse marnuje.

  19. #19
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    LH ma zaporowe ceny bo od lat skutecznie buduję swoją pozycję. Zresztą nawet z WAW często mogą sobie pozwolić na wyższą cenę niż OW i ST (a z regionów nie jest też specjalnie drożej). Ale w ogólnym rozrachunku jesteśmy nisko przychodowym rynkiem i bilety puki co są raczej tańsze niż droższe.
    Nie jestem pewien czy LO może sobie pozwolić na walkę o regiony przez politykę niższych cen, choć ostatnie promo do PEK akurat było tańsze z regionów niż z WAW.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Co prawda Air Berlin jest pod nosem, ale nie wiadomo, jak dalej pociągną...
    A LOT to wiadomo, jak pociągnie?
    Jerry, Lukasz and adio74 like this.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •