Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 207
Like Tree139Likes

Wątek: Łódź by LO

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Łódź by LO


    Polecamy

    Celowo napisałem Łódź a nie LCJ ... Lufa ma swoje połączenie FRA - Strasburg (autobusem) czy LOT nie mógłby uruchomić podobnego z Łodzi?
    Wiele osób z Łodzi podróżuje w świat, połączenie lotnicze z racji bliskości za dużego sensu nie ma ale takie połączenie autobusowe z CSem LO to już co innego. Obecnie nie ma żadnego (chyba) bezpośredniego połączenia Łodzi z Okęciem, bilet kolejowy kosztuje 37,10-47,20 PLN z najmniejszym czasem przejazdu 2:09 minut z ryzykiem przesiadek.
    Teoretycznie to nie jest nowe połączenie lotnicze więc chyba Komisja Europejska by się nie przyczepiła a tekie bezpośrednie połączenie na Lotnisko Chopina z LOTowskim CSem by się przydało, połączenie SASa furrory nie robi (do tanich też nie należy, ktoś jednak lata) a takie skomunikowanie Okęcia z centrum Łodzi było by chyba ciekawsze, jeżeli np w autobusie moglibyśmy się odprawić od razu na nasz rejs, kwestia zamontowania wagi i drukarki w autobusie. Częśc miejsc zawsze by można było sprzedawać z wolnej ręki.
    tygrysm, olekorlo, KTW and 1 others like this.

  2. #2
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Skorzewski - "różne" teksty popełniasz ale jednego nie można Ci odmówić - kombinujesz na okrągło za LOT - tyle, że niestety w poprzek ich "koncepcji". Jak sobie przejrzysz ich działania z tego roku, to ani jedno nie było zorientowane na pozyskanie nowych strumieni STAŁYCH klientów lub ich utrzymanie (rodzynkiem było wdrożenie wolnego miejsca obok statusowych). Cały gwizdek idzie w mieszankę zbicia kosztów i/lub przymusowe pozyskanie extra dochodów na istniejących klientach i ewentualnie na newcomersach zwabionych picem i nikogo nie interesuje czy ten efekt będzie trwały czy krótkoterminowy. Klient zdolny do porównania ofert przestał ich interesować. A Ty o pozycji konkurencyjnej - przeca to sprzeczność.

    Piotr

  3. #3
    KTW
    KTW jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Super pomysł. Trasą A2/S2 to jakieś 1h20. Jak dokończą A1 bedzie jeszcze szybciej. Można by wrzucić 2 luksusowe autokary z dużym logiem LOT (jeżdżąca reklama) w ciągłej rotacji od rana do wieczora między centrum Łodzi i Okęciem. Przy cenie biletu 40zł, to powinno być opłacalne już przy 10 pasażerach. Część biletów możnaby przeznaczyć również do sprzedaży P2P. A rynek ogromny...
    Lukasz and skorzewski like this.

  4. #4
    Awatar Andrzej_hhh

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    A pomyśleć, że kiedyś było takie połączenie lotnicze. Kiedy to zamknęli ? Coś ok. 2007 roku ?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Trochę wyważasz otwarte drzwi - wystarczyłoby dogadać się z PR-ami i z Kolejami Mazowieckimi na wspólny bilet z terenu łódzkiego, mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego - kwestia do rozwiązania - jak rozliczać 'interline'.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    tylko po co takie zamieszanie (wymagające pracy myślowej po stronie LOT)? przecież pasażer jak chce polecieć to i tak do WAW przyjedzie i Dreamlinera LOTowi zapełni

    Zgadzam się z PeK, że Skorzewski myślisz za LOT (ja zresztą czasem też, co im wysyłam mailem). Tyle, że tam (prawie)nikt się takimi podpowiedziami nie przejmuje, co więcej nawet za pomysły/spostrzeżenia/maile nie podziękuje i to zarówno ze strony najwyższych władz (a tam też pisałem) , jak i szeregowych pracowników.

    Widać LOT nie musi trudzić się komunikacją z klientami, bo ma ich nadmiar. Zwłaszcza takich, którzy często latają i chcą LOTowi jakoś pomóc
    tartal, agentF, Lukasz and 2 others like this.

  7. #7
    KTW
    KTW jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    To byłoby trochę problematyczne moim zdaniem. Dodatkowo taki PKP z Łodzi to 2h na Centralny, potem przesiadka i koleją na Okęcie.
    W opcji z autobusem możnaby sprzedawać LCJ jako jedną z destynacji. Podobnie Radom, gdy już otworzą Sadków (również 1h20). W dalszej przyszłości, kiedy poprawi się połaczenie z Lublinem, możnaby "rozszerzyć siatkę" również o LUZ.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    To wtedy nie sama Łódź tylko jak piszesz Lublin, Białystok i może coś jeszcze - pytanie jakie potoki się udałoby wygenerować.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Ale też można coś takiego wprowadzić "na próbę" niskim kosztem. Nie trzeba od razu kupować floty autobusów z logiem LOT, wystarczy lepszy wynajęty bus na początek.
    olekorlo and skorzewski like this.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    To wtedy nie sama Łódź tylko jak piszesz Lublin, Białystok i może coś jeszcze - pytanie jakie potoki się udałoby wygenerować.
    Sprawa jest prosta. LOT ma do dyspozycji ładna bazę danych w M&M, drugą mieliby w LdF gdyby nie zniszczono programu, dodatkowo zamiast zamawiać śmieszne badania w pracowni TNS OBOP które utwierdzają zarząd w samozachwycie przeprowadzić badanie strumieni strefy zasilania portu w Warszawie. Niemcy takie badania przeprowadzili przy wyborze lokalizacji nowego portu BER i szacowaniu potencjału zasilania jego strumieniami z Polski. Podobne robiono przy pracach wstępnych wokół projektu CPL.

    Lufthansa ma system autokarowy zasilania portu w Frankfurcie ruchem z Mannheim i Heidelberg, Monachium z Regensburg, Ingolstadt i do niedawna też z przygranicznych miast w Austrii.

  11. #11

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Swiss ma code share z SBB (koleje szwajcarskie) na trasie Basel ZRH

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Swiss ma code share z SBB (koleje szwajcarskie) na trasie Basel ZRH
    Różnica jest taka że lotniskowy dworzec kolejowy w ZRH jest przelotowy i leży na istonym szlaku kolejlwy co umożliwia płynne przesiadki bezpośrednio na pociąg do punktu docelowego. Podobnie jest w FRA, CDG, AMS, DUS, CGN, LYS etc. W Warszawie jest końcowy dworzec linii podmiejskiej, gdyby zcywilizowac przystanek przelotowy na linii radomskiej, poprawiłoby to dostępność portu ale nie znacznie gdyż nie jest to główny szlak kolejowy.

    Opisany wyżej scenariusz z wykoryzstaniem PR i KM istonie nie uatrakcyjniłby oferty LOT-u z powodu podwójne przesiadki na Dw. Centralny i na Okęciu. Co klient zyskałby tym? Możliwość przelotu i przejazdu na jednym bilecie? Jedynie zaoszczędzi mu konieczność zakupu osobnego biletu PKP.

    Kiedyś była mowa o pociągach dalekobieżnych PKPIC z stacji pod Okęciem do innych miast, to rzeczywiście odmieniłoby pozycję oferty łączonej z koleją.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czysto teoretycznie możliwe jest puszczenie pociągu z Łodzi prosto do stacji lotniskowej bez konieczności zmieniania kierunku jazdy, ale raz że taki pociąg pomijający inne warszawskie dworce woziłby samo powietrze, a dwa że przy tak niskiej przepustowości stacji lotniskowej puszczenie tam czegokolwiek ponad to co jest w tej chwili jest po prostu niemożliwe.

    Swoją drogą do dzisiaj nie jestem w stanie pojąć co za baran zdecydował by linię na lotnisko zakończyć stacją czołową zamiast zrobić też z drugiej strony wylot na linię radomską gdzieś między Okęciem a Dawidami...
    klemenko likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Trochę wyważasz otwarte drzwi - wystarczyłoby dogadać się z PR-ami i z Kolejami Mazowieckimi na wspólny bilet z terenu łódzkiego, mazowieckiego, podlaskiego, lubelskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego - kwestia do rozwiązania - jak rozliczać 'interline'.
    ale autobus byłby P2P bez przesiadek (jak pociąg) co dla wielu osób byłoby ważne. Mysle ze przy zrobieniu na starcie np. 4 kursów dziennie i sprzedaży biletów także "na zewnątrz" to: wynajmują firme zewnatrzna która będzie takie usługi swiadczyc, LO sam zapewnia jakiś strumien pasażerów, a dla PAX podstawą jest to ze mają podróż z Łodzi na jednym bilecie. W sumie dość łatwe do zorganizowania, niewymagające specjalnych kosztów (poza marketingiem)
    skorzewski likes this.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    ale autobus byłby P2P bez przesiadek (jak pociąg) co dla wielu osób byłoby ważne.
    Słuszna słuszność i dobra uwaga Twoja i Alexa.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Gdyby połączyć bilet LO z PKP to nic by nam to nie dało, ułatwiło by tylko trochę życie, że wszystko na jednym papierku, pytanie tylko kto by odpowiadał za ewentualne spóźnienie/opóźnienie pociągu/ Bezpośrednie połączenie autobusowe z możliwością odprawy, nadania bagażu w autobusie to co innego, w razie ewentualnego opóźnienia autobusu bilet lotniczy nam nie przepada, więc nawet gdyby ustawiono zaporę bezpieczeństwa z czasem przejazdu 1:40h to mamy pewność, że nie zostaniemy na tzw. lodzie, więc połączenie nie dosyć, że by było szybsze to i wygodniejsze i bezpieczniejsze i pasażer na Okęciu od razu do security by się udawał.

    LOTowi doszło by jedno połączenie więcej i teoretycznie by wykończył SASa, którego jak mniemam pasażerowie wybierają z racji wygody.

  17. #17
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    LOTowi doszło by jedno połączenie więcej i teoretycznie by wykończył SASa, którego jak mniemam pasażerowie wybierają z racji wygody.
    Z jednej strony dla wygody z drugiej z alergii do Warsaw Airlines (zarówno K2 jak i LOT) jak i WAW. Znam kilka osób, które są w stanie polecieć z dowolnego lotniska (jeżeli nie da się SASem przez CPH) byle nie było to WAW.
    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    połączenie SASa furrory nie robi (do tanich też nie należy, ktoś jednak lata)
    Raczej powiedziałbym, że ekonomiczna SASem z LCJ furory nie robi (choć fatalnie też nie jest), ale wypełnienie biznesu wygląda naprawdę bardzo dobrze. A chyba dobrze wszyscy na tym forum wiemy, jaka jest różnica między wypełnieniem, a wypełnieniem biznesu.

    Cytat Zamieszczone przez Andrzej_hhh Zobacz posta
    A pomyśleć, że kiedyś było takie połączenie lotnicze. Kiedy to zamknęli ? Coś ok. 2007 roku ?
    Ilość odwoływanych rejsów i jakość tej usługi była fenomenem. Jak przekonać paxa, aby leciał z przesiadką jak połowę dolotów się odwołuje. Kto komu odwołano kilkukrotnie dolot kupi bilet po raz kolejny?
    sven likes this.

  18. #18
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    MUC/KRK

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że przy obecnym czasie przejazdu, konieczności przesiadki i niepewności czasowej działania kolei (na trasie Łódź - Okęcie) w rachubę wchodzi tylko autobus.

    Co do negocjacji z koleją - jako, że bilety na tej trasie są bez miejscówek (TLK - z wyjątkiem 1 klasy, IR), pewnie dałoby się wynegocjować ulgę handlową od PR/KM/IC/SKW dla LO, który sprzedawałby łączone bilety. Nie mam pojęcia jak wygląda zapełnienie w pociągach z miejscówkami, jeżeli jest wysokie - pewnie przewoźnik kolejowy domagałby się od LO wykupu jakiejś puli miejsc, aby nie tracić potencjalnych wpływów z pasażerów.

    Można jednak spytać jak poczuje się pax LO, który będzie zmuszony do stania w zatłoczonym wagonie IR/TLK z dużą walizką (i będzie to przez LO firmowane).



  19. #19
    suj
    suj jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Koszalin

    Domyślnie

    LOT już kiedyś ćwiczył analogiczną opcję. Swego czasu w systemie rezerwacyjnym można było kupić bilet na połączenie do/z Koszalina, w czasie gdy lotnisko w Rosnowie było już nieczynne. Połączenie było realizowane do Goleniowa a z tamtąd mikrobusem z logiem LOT-u do Koszalina (o ile mnie pamięć nie myli via Kołobrzeg). Nigdy jakoś nie było mi po drodze skorzystać z tego połączenia, zawsze mniej czasu traciłem jadąc samochodem do Goleniowa i zostawiając samochód na w miarę niedrogim parkingu przy lotnisku ale możliwość przez kilka lat istniała.

  20. #20

    Dołączył
    Aug 2013

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Czysto teoretycznie możliwe jest puszczenie pociągu z Łodzi prosto do stacji lotniskowej bez konieczności zmieniania kierunku jazdy, ale raz że taki pociąg pomijający inne warszawskie dworce woziłby samo powietrze, a dwa że przy tak niskiej przepustowości stacji lotniskowej puszczenie tam czegokolwiek ponad to co jest w tej chwili jest po prostu niemożliwe.

    Swoją drogą do dzisiaj nie jestem w stanie pojąć co za baran zdecydował by linię na lotnisko zakończyć stacją czołową zamiast zrobić też z drugiej strony wylot na linię radomską gdzieś między Okęciem a Dawidami...
    Pociąg bez zmiany kierunku jazdy przejeżdżałby przez dworce Gdański, Wschodni, Centralny/Śródmieście i Zachodni. W związku z tym mógłby się tam zatrzymywać i nie wozić powietrza. Ale to i tak sztuka dla sztuki. Autobus to sensowniejsze rozwiązanie. Ale raczej nie z Łodzi. Białystok i Olsztyn to najlepsze rozwiązania. Tam nie ma jeszcze lotnisk i dla tych regionó taka oferta byłaby atrakcyjna.

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •