Strona 29 z 29 PierwszyPierwszy ... 19 27 28 29
Pokaż wyniki od 561 do 575 z 575
Like Tree827Likes

Wątek: NRT by LO - informacje

  1. #561

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Przykład Hanedy doskonale pokazuje to, co jest truizmem w lotnictwie od dziesiątek lat - nie istniał, nie istnieje i nie będzie istniał wolny rynek w Unii Europejskiej.
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta

    Jeśli niektórzy przewoźnicy z Unii dostają poza Unią przywileje pozwalające im pozyskiwać lukratywne trasy z wyłączeniem unijnej konkurencji, nie ma mowy o w pełni wolnym rynku w ramach Unii, warto o tym pamiętać, jak nam będą truły o pomocy publicznej dla LOT różne Vestagery, Jourove czy inne eurourzędasy.
    @stoarn, tak poważnie na chwilę.


    Haneda jest zapchana, mamy brak wolnych slotów. Dzięki zwolnieniu strefy powietrznej przez Amerykanów pojawiły się nowe sloty. Japończycy mogli je sprzedać albo rozdać.


    Gdyby wybrano wariant pierwszy, to nie sądzę że LOT stać byłoby przelicytować innych bogatszych przewoźników - więc, LO pozostałby bez dostępu do HND.


    Wariant drugi - Japończycy rozdali 25 slotów dziennych. Połowę oddali Amerykanom za zwolnienie strefy powietrznej, a drugą połową rozdali najważniejszym krajom którym zabrakło w pierwszej turze rozdawania slotów.


    Nie widzę wariantu alokacji nowych slotów w którym LO/PL dostaje slot przed jednym z krajów który takiego otrzymał. Nie mamy argumentów, poza własnym chciejstwem.

    UE nie ma nic do tego. Sorry.
    PeK, amnesia, Babilas and 11 others like this.

  2. #562
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Stoarn - sorry ale lecisz w kulki. Obrót dobrami rzadkimi, w tym pożądanymi slotami jest sterowany interesem posiadacza. Poważnie uważasz, że mając takie dobro powinienem być zobligowany do sprzedaży mniej lukratywnie niż mógłbym aby zapewnić dostęp do tego dobra mniej dochodowym klientom (jak dla mnie) w imię "sprawiedliwości"? To sprzedaj mi swoje mieszkanie za połowę ceny rynkowej, bom "na dorobku"! Haneda ma przydzielić slot LOTowi choć wyciągną z tego o rzędy wielkości mniej niż z innych?

    A już akapit o "wyłączeniu unijnej konkurencji" i "przywilejach", to odlot! Naprawdę wg Ciebie "wolny rynek", to taki, że każdy kasuje po równo? Zaproponuj coby w sklepach każdy musiał kupować przeciery pomidorowe równo od wszystkich producentów albo w ogóle - ideał równości. Co do "pomocy publicznej" to przyjmij do wiadomości, że jest XXI wiek i Jałta z Teheranem nikogo nie obchodzą. Liczy się zdolność podmiotów komercyjnych do skutecznej konkurencji. LOT jest podmiotem komercyjnym czy agendą państwa?

    Piotr

  3. #563
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MonteCarloYellow Zobacz posta
    Czasem czytam niektorych na forum i ta wiara w UE i jej polityke jest zatrwazajaca ze sa ludzie wylaczajacy myslenie w kwestiach wydawaloby sie oczywistych... takie zapatrzenie w mityczna Unie ze az zalosc bierze
    W Unii nie ma polskich znaków.

    Piotr

  4. #564

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    Z całym szacunkiem, ale jeżeli działania linii zaburzają konkurencję w sposób niezgodny z prawem UE, to należy się ubiegać o swoje i zgłosić to Komisji Europejskiej i odpowiednim organom. A jeżeli tak nie jest, to nie ma co obwiniać UE i tyle. Ale nie oszukujmy się, UE ma ograniczony wpływ na politykę innych państw - chociażby przykład praw do przelotu nad Syberią. UE może natomiast wpływać na działania europejskich linii, i tak też czyniła w różnych przypadkach, choćby w przypadku JV. Przykłady:

    https://ec.europa.eu/competition/elo...c_code=1_39596
    https://ec.europa.eu/competition/elo...c_code=1_39595
    https://ec.europa.eu/competition/elo...c_code=1_39964

  5. #565
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Stoarnowi nie chodziło o UE, a o mędrków argumentujących co rusz wolnym rynkiem w UE.
    Stoarn likes this.

  6. #566
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    O co mu chodziło, on sam wie najlepiej. Jednak wyszło coś w stylu "wszyscy mamy równe żołądki", a w wolnym rynku trochę nie o to chodzi.

    Chyba przeoczyłeś ostatnie wpisy Aleksa i Piotra.
    For every solution there is a problem.

  7. #567
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Niech LOT zacznie latać na Ibaraki Airport. Jedyne 107km od centrum Tokio. Upiecze się 3 pieczenie na jednym ogniu:
    - LOT będzie mieć drugie lotnisko w Tokio
    - udowodni, że admistracyjne wykopywanie przewoźników z lotniska poprzez nierozbudowywanie lotniska, sloty czy wydłużanie ciszy nocnej wcale nie ogranicza innych w rozwoju
    - udownodni, że popierany pomysł latania do miast z "na zadupiu", typu Radom, jest sensowny.

    Każdy będzie happy.

  8. #568

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Stoarnowi nie chodziło o UE, a o mędrków argumentujących co rusz wolnym rynkiem w UE.
    Oczywiście o to chodziło.

    Skoro tu na unijnym podwórku nie wolno na najbliższy sezon letni alokować slotów na Okęciu komu się chce, bo "wolny rynek", to nie argumentujmy że to przez wolny rynek, bo rynek nie jest wolny.

    Takie akcje z Hanedą finansują wybranym przewoźnikom unijnym całą działalność.

    Lotnictwo to pod każdą szerokością geograficzną rynek narodowego protekcjonizmu, i tego się trzymajmy, więc w wątkach o zamykaniu Okęcia dla czarterów i lowcostów mały sens ma pisanie o wolnym rynku - tak jak Japonia jest gospodarzem Hanedy tak i Polska jest gospodarzem Okęcia.

    Lufa i paru innych dostało właśnie pomoc publiczną od rządu Japonii. Poza granicami UE, więc oczywiście cisza. Trzeba o tym pamiętać w kontekście gadania o pomocy publicznej i jej ewentualnej dopuszczalności bądź jej braku w przypadku LOTu i PPL. Oraz w kontekście ewentualnych postulatów co do zmiany unijnego prawa, tak aby ewentualne zakazy nie uprzywilejowywały pomocy publicznej płynącej spoza UE.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    arturn and sprajt2 like this.

  9. #569

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    O kurde, Lufthansa dostała sloty w Tokio. No, to trzeba biednemu LOTu dosypać z podatków, żeby się wyrównało.

    Reperacje od Japonii?
    PeK, Danny, pascall and 4 others like this.

  10. #570
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Lotnictwo to pod każdą szerokością geograficzną rynek narodowego protekcjonizmu
    Akurat nie u nas. Co ma "Enter do Radomia" do "narodowego protekcjonizmu"? Chyba "etatystycznego protekcjonizmu"? I proszę nie pisz o przeniesieniu dominującego akcjonariusza na Maltę, bo to dopiero od tego roku. A przy takim postępowaniu państwa, to trudno im się dziwić.

    Piotr

  11. #571
    Awatar FighterMan

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Akurat nie u nas. Co ma "Enter do Radomia" do "narodowego protekcjonizmu"? Chyba "etatystycznego protekcjonizmu"? I proszę nie pisz o przeniesieniu dominującego akcjonariusza na Maltę, bo to dopiero od tego roku. A przy takim postępowaniu państwa, to trudno im się dziwić.

    Piotr
    Nie myl pojęć. Narodowe = nasze, dobre, Polskie, Państwowe.
    A nie jakiś prywaciarz, kombinator, cwaniak, próbujący się wzbogacić. Takich tu nie chcemy, won na Malte

  12. #572

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Narita nie jest tragiczna? Ja z Asakusy jechałem tam chyba z godzinę pociągiem

  13. #573

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Narita nie jest tragiczna? Ja z Asakusy jechałem tam chyba z godzinę pociągiem
    Z Shinjuku się jedzie 1,5h. Dla turystów to nic nadzwyczajnego, bo z Kioto do KIX też jest 1,5h.

  14. #574

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Lotnictwo to pod każdą szerokością geograficzną rynek narodowego protekcjonizmu, i tego się trzymajmy, więc w wątkach o zamykaniu Okęcia dla czarterów i lowcostów mały sens ma pisanie o wolnym rynku - tak jak Japonia jest gospodarzem Hanedy tak i Polska jest gospodarzem Okęcia.
    Wytłumacz mi, bo ja czegoś nie rozumiem. Chcesz aby państwo spoza UE stosowało prawo unijne, czy aby państwo z UE mogło nie stosować prawa unijnego (wolny rynek, protekcjonizm itp), ponieważ jakieś państwo spoza UE go nie stosuje?
    Ztof likes this.

  15. #575

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Wytłumacz mi, bo ja czegoś nie rozumiem. Chcesz aby państwo spoza UE stosowało prawo unijne, czy aby państwo z UE mogło nie stosować prawa unijnego (wolny rynek, protekcjonizm itp), ponieważ jakieś państwo spoza UE go nie stosuje?
    Chodzi o to, żeby złe Niemcy miały w dupę.
    MatSi, Ztof, golarka and 4 others like this.

Strona 29 z 29 PierwszyPierwszy ... 19 27 28 29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •