Strona 51 z 68 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 61 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,001 do 1,020 z 1346
  1. #1001

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Myślę, że w obliczu załamania rynków lotniczych inne linie też będą "sprzedawać" te opcje. Gdy większość linii ogłaszała te zamówienia to wydawało mi się to dziwne, że niektóre linie biorą dużo opcji i jak oni to chcą skorzystać. No, ale mówmy o LOT...


    Gdzie są teraz wszyscy Ci, którzy twierdzą, że LOT powinien być nadal "Polski" i państwowy ? Ja obstawiam, że to "coś" upadnie najwcześniej w marcu/kwietniu 2009 a najpóźniej na początku 2010r. Jak po tej zimie opublikują wyniki (mam nadzieję, że nie zamiotą znów wszystkiego co stratne do centrala) to będzie wrzawa.
     

  2. #1002
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Parafrazując Marka Twaina: Pogłoski o śmierci LOTu są mocno przesadzone. Zbyt dużo pasożytów tam ma wygodne żerowisko żeby tak łatwo odpuścić temat.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  3. #1003

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Jak już walimy cytatami to: "Ale z pustego to i Salomon nie naleje tym pasożytom"
     

  4. #1004

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zero Cool
    (mam nadzieję, że nie zamiotą znów wszystkiego co stratne do centrala) to będzie wrzawa.
    Teraz, to już nie bardzo jest gdzie zamiatać.
     

  5. #1005
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zawsze się coś w budżecie na podsypkę znajdzie
    Jak mawiał klasyk: Trzeba oszczędzać, ale przecież nie będziemy oszczędzać na sobie
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  6. #1006

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Toronto.

    Domyślnie

    LOT się przeliczył i odsprzeda ogromne Dreamlinery
    maz2008-09-05, ostatnia aktualizacja 2008-09-05 15:50

    Narodowy przewoźnik kupi tylko osiem dużych samolotów zamiast czternastu. Prawdopodobnie odsprzeda opcje na ich zakup za 180 mln dolarów - informuje "Wall Street Journal Polska".

    Chodzi o sprzedaż opcji i praw do nabycia sześciu samolotów Boeing 787 Dreamliner, które LOT ma otrzymać w latach 2012-2019. Spółka mogłaby za nie dostać 180 mln dolarów. LOT odmawia skomentowania tej informacji, ale - według WSJ Polska - takie rozwiązanie ma rekomendować przewoźnikowi firma doradcza McKinsey, która wspiera restrukturyzację LOT-u. Zakup wielkich samolotów zabierających nawet 250 pasażerów to wynik dalekosiężnych planów poprzedniego zarządu spółki, który chciał rozwijać połączenia z Azją. Aktualne szefostwo bardziej interesuje poprawienia sytuacji finansowej spółki i wprowadzenie jej na giełdę niż podbój nowych rynków. LOT poniósł już jedną klęskę - loty do Pekinu trwały zaledwie kilka tygodni, bo okazały się nieopłacalne.

    Przed wejściem na giełdę firma musi maksymalnie uporządkować finanse. A chętnych na kupno nowoczesnych i oszczędnych Dreamlinerów nie brakuje.

    Zrodlo:http://gospodarka.gazeta.pl/gospodar...eamlinery.html

    No to Narodowy przewoznik rozwinal skrzydla hahaha!! Co za polityka!! Szkoda slow, jak oni chca latac osmioma samolotami do Ameryki polnocnej i Stanow. Ta cala zmieniajaca sie strategia LOTu doporwadzi do niczego. Jak oni moga kasowac opcje na lata 2012-2019. Boom w lotnictwie nastapi znow a oni beda sie tlumaczyc brakiem maszyn do wykonywania nowych traz. Szkoda gadac!
     

  7. #1007
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janek
    Szkoda slow, jak oni chca latac osmioma samolotami do Ameryki polnocnej i Stanow.
    A iloma teraz latają?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.

     

  8. #1008
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No ale ja nie do końca rozumiem te głosy krytyki. Próba uruchomienia alternatywnych kierunków interkontynentalnych się nie powiodła. Linia, przez wizjonerskie pomysły kierownictwa, które wyraźnie czerpało pomysły z wielu obecnych na forum Znawcóe, jest na skraju upadłości. Sprzedaż tych opcji to naturalna konekwencja. Mam tylko nadzieję, że ci wszyscy, którzy głosili tak różne wizje ekspansji zobaczą, że w biznesie płaci się za błędne decyzje - nawet w biznesie państwowym
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  9. #1009

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Problem jest taki, ze kontrakty z B z rguly zabraniaja handlu slotami bez ich zgody. Imo lepiej by bylo sie z nimi dogadac i anulowac zamowienie calkowicie. B jest to na reke bo wczesne sloty zostaly by skasowane i zmniejszyly by opoznienia wielu innych maszyn wazniejszych klientow wiec pewnie zgodziliby sie na zwrot depozytow. LOT poprawil by swoja plynnosc i spokojnie moglby wyleasingowac 330, ktore przypomne na 3,5 tys milowych trasach sa tak samo efektywne jak 787 a przy tym sa tansze.
     

  10. #1010

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    No ale ja nie do końca rozumiem te głosy krytyki. Próba uruchomienia alternatywnych kierunków interkontynentalnych się nie powiodła. Linia, przez wizjonerskie pomysły kierownictwa, które wyraźnie czerpało pomysły z wielu obecnych na forum Znawcóe, jest na skraju upadłości. Sprzedaż tych opcji to naturalna konekwencja. Mam tylko nadzieję, że ci wszyscy, którzy głosili tak różne wizje ekspansji zobaczą, że w biznesie płaci się za błędne decyzje - nawet w biznesie państwowym
    placi w biznesie firma, albo podatnicy.
    a marek belka byl uznawany za "ojca" C0
    chcialbym, zeby ten komuszek zaplacil
    a i uprzedni zarzad LO za wybor PEK. I tym bardziej za przygotowanie. Marketing tylko byl OK.
    Ile LO stracilo na otwarciu polaczenia do PEK??
    100M PLN?

    Zamiast PEK predzej HKG lub BKK by sie sprawdzilo
     

  11. #1011
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    No ale ja nie do końca rozumiem te głosy krytyki. Próba uruchomienia alternatywnych kierunków interkontynentalnych się nie powiodła. Linia, przez wizjonerskie pomysły kierownictwa, które wyraźnie czerpało pomysły z wielu obecnych na forum Znawcóe, jest na skraju upadłości. Sprzedaż tych opcji to naturalna konekwencja. Mam tylko nadzieję, że ci wszyscy, którzy głosili tak różne wizje ekspansji zobaczą, że w biznesie płaci się za błędne decyzje - nawet w biznesie państwowym
    Przykro mi, ale zupełnie się nie zgodzę! Jaka wizja?? Jakie pomysły?? 3 lata, 5 preziów (bo na miano prezesa trzeba sobie zasłużyć!) i ZERO, NULL pomysłu na firmę, że o strategii nie wspomnę... Pardon - jest jedna, powtarzana do upadłego (pewnie wkrótce ) mantra - oszczędzamy, z czego ZUPEŁNIE nic nie wynikło, a już na pewno nie oszczędności niestety...
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  12. #1012
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Piotrze, ale z czym się nie zgadzasz?
    że projekt pekiński okazał się katastrofą?
    że wygenerował ponadplanową stratę?
    że zakup dodatkowych maszyn stracił sens?

    Natomiast z tym co pizesz ja zgadzam się w pełni
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
     

  13. #1013
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Tylko w jednym - że brali JAKIEKOLWIEK pomysły z forum, może coś by się lepiej działo, gdyby wzięli? A już na pewno byłoby łatwiej zwalić na kogoś winę za niepowodzenia
    Pozdrawiam!
    Piotr
     

  14. #1014

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcinGDN
    Cytat Zamieszczone przez Ztof
    Co do losów LOTu właśnie pojawił się nowy gracz szykujący się do przejęć w regionie w postaci Turkish Airlines. Jeśli nie powiedzie im się wejście do kapitału matki AUA, wtedy całkiem prawdopodobne, że zaczną się interesować LOTem.
    Jakość ich produktu wydaje się (leciałem tylko WAW-IST i IST-DXB) tylko nieco wyższa od LOTu, ale kasy mają jak lodu i LOT jest we właściwym aliansie, co zdecydowanie obniża koszty i ryzyko związane z integracją.
    nad tym samym ostatnio sie zastanawialem!
    niestety vie jest duzokorzystniej polozony geograficznie...

    przejecie aua moze sei nie udac, bo LH i rzad austriacki chce trzymac czesc pakietu..

    Przejecie LO wydaje sie latwiejsze, bo LH na LO tak nie bedzie zalezalo jakna OS


    pozdrawiam
    Co do Dreamlinerow: krok o tyle rozsadny, ze byc moze, gdy LOT zostanie przejety, flota dalekodystansowa (jesli w ogle bedzie), zapewne bedzie zestandaryzowana z flota przejemcy. Takiej Grupie LH nie oplacaloby sie trzymac 8 dreamlinerow w LO podczas gdy wszyscy inni w Grupie lataja Airbusami. Tak samo Turkish...

    Wejscie w bliski zwiazek z Turkishem byloby moim zdaniem idealne, bo TK nijak nie wchodzi nam w droge. Tutaj LOT moglby idealnie rozwinac skrzydla transatlantyckie, bo TK ma silna pozycje na przyslowiowym 'naszym wschodzie', na ktorym LOT jest praktycznie nieobecny, takze na Ukrainie, a latanie za Atlantyk przez Istambul jest malo oplacalne. Nawet same loty z Turcji do USA sa juz przydlugie by byly tanie.
     

  15. #1015
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny
    LOT poprawil by swoja plynnosc i spokojnie moglby wyleasingowac 330, ktore przypomne na 3,5 tys milowych trasach sa tak samo efektywne jak 787 a przy tym sa tansze.
    A możesz mi powiedzieć czy orientujesz się jaki jest koszt założenia bazy technicznej, certyfikacji pilotów i przeszkolenia załóg dla całkowicie nowego typu maszyn i czy LO stać dziś na to? I czy na podstawie tej wiedzy wysuwasz swoje supozycje czy Ci się tylko tak wydaje że fajnie by było jakby LO miało arbuzy?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  16. #1016

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    sorry ale porownanie floty airbusow TK i LH to jednak moce naduzycie.
    LO ma 8 zamowien i 8 opcji.
    a TK ma w tej chwili 7 A343 z tego najstarszy z 1993. Maja rowniez 5 A332 (najstarszy 3y).
    To chyba TK bardziej by sie oplacala standaryzacja z LO i 788 i 789 (zwiekszenie zasiegu - oni maja plany dynamicznego rozwoju)

    TK ma 47 B738, 6 B734 i 37 samolotow z rodziny A320
    troche dziwne prawda?

    Tk hyba bylby naprawde dobrym partnerem. w *A, majacy interes w zachowaniu odrebnosci (w przeciwienstwie do LH). Zachowali by pewnie siatke do USA/Can moze i nowe polaczenia by okazaly sie oplacalne..
    A do Azji... pax LOTu trasa poludniowa via IST..
     

  17. #1017
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Hmm...a kto jest właścicielem Turkisza ? Przepraszam ,jak wygląda akcjonariat ?
    Zeby iść w jasyr chce wiedzieć do kogo.

    Andrzej
     

  18. #1018
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Cytat Zamieszczone przez Danny
    LOT poprawil by swoja plynnosc i spokojnie moglby wyleasingowac 330, ktore przypomne na 3,5 tys milowych trasach sa tak samo efektywne jak 787 a przy tym sa tansze.
    A możesz mi powiedzieć czy orientujesz się jaki jest koszt założenia bazy technicznej, certyfikacji pilotów i przeszkolenia załóg dla całkowicie nowego typu maszyn i czy LO stać dziś na to? I czy na podstawie tej wiedzy wysuwasz swoje supozycje czy Ci się tylko tak wydaje że fajnie by było jakby LO miało arbuzy?
    Dreamliner bedzie także całkowicie nowym typem, trzeba będzie przeszkolić pilotów, CC, mechaników do zupełnie nowej technologii która będzie bardziej rewolucyjna niż ta w A330 - to też będzie kosztowało
     

  19. #1019
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Dreamliner bedzie także całkowicie nowym typem, trzeba będzie przeszkolić pilotów, CC, mechaników do zupełnie nowej technologii która będzie bardziej rewolucyjna niż ta w A330 - to też będzie kosztowało
    Całkiem poważnie ,co tam stanowi rewolucje ? Samolot będzie latał w/g nowych prawideł ?
    Na nowy typ zawsze sie wszystkich szkoli.

    Andrzej
     

  20. #1020
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez AND 170
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Dreamliner bedzie także całkowicie nowym typem, trzeba będzie przeszkolić pilotów, CC, mechaników do zupełnie nowej technologii która będzie bardziej rewolucyjna niż ta w A330 - to też będzie kosztowało
    Całkiem poważnie ,co tam stanowi rewolucje ? Samolot będzie latał w/g nowych prawideł ?
    Na nowy typ zawsze sie wszystkich szkoli.

    Andrzej
    Koszty certyfikacji trzebabędzie ponieść nie tylko w przypadku A330 (jak sugeruje egon.olsen) ale także i przy Dreamlinerach
     

Strona 51 z 68 PierwszyPierwszy ... 41 49 50 51 52 53 61 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •