Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10
Like Tree5Likes
  • 1 Post By michastrain
  • 1 Post By tinek6
  • 3 Post By stnm

Wątek: LOT a strajki Lufthansy

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie LOT a strajki Lufthansy


    Polecamy

    Kolejny raz w tym roku strajkują piloci Lufthansy. Dzisiaj odwołano około połowę lotów long-haul, jutro prawie wszystkie loty short-haul, oczywiście mainline, nie dotyczy to Cityline i Eurowings.

    Zastanawiam się, czy LOT korzysta jakoś z takich okazji?

    Pewnie na połączeniach PL-DE jest to oczywiste skoro mają numery LH, natomiast na innych też powinien skorzystać oferując przebookowania przez WAW dla posiadaczy biletów LH. LH mogłaby się na taką akcję zgodzić unikając przebookowań na własne, przepełnione rejsy w dzień po strajku i opłat po pareset Euro na pasażera za opóźnienia.

    Czy LOT zaplanował podmiany samolotów na rejsach PL-DE na większe? Także WAW - porty regionalne mogłyby jutro obsłużyć większe samoloty jeżeli LOT miałby skorzystać z przebookowań typu GDN/WRO/KRK/itd.-FRA/MUC-XXX na GDN/WRO/KRK-WAW-XXX.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    po pierwsze to LH chyba sama ma obowiązek (a przynajmniej starac sie) przebukowac na LO jak masz kogos kto leci np JFK-WAW. Pewnie ze LO korzysta, od wizerunkowych na dodatkowych pasazerach ktorzy musza leciec koncząc.
    Z podmiankami jest gorzej: jesli mieliby wyslac wieksze maszyny PL-DE (tu wiekszosc to jednak cityline) oraz do regionów to...skad je wziac? wtedy muszą zabrac z dalszych tras, a zakładamy ze Ci 'extra pasazerowie' mieliby sie w WAW przesiasc na dalsze loty (skad zabieramy wieksze samoloty).
    Podsumowując: LO na pewno korzysta: a) bezposrednio dzieki dodatkowym pasazerom b) posrednio głównie wizerunkowo - coraz wiecej osob mówi "LH znow strajkuje" co zmniejsza jedna z glownych zalet LH czyli pewnosc lotu

  3. #3
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Oho, wczoraj i dziś strajkuje LH, to w przyszłym tygodniu pewnie DB, bo oni w tym roku jakoś tak na zakładkę jadą.
    Michal_K likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    po pierwsze to LH chyba sama ma obowiązek (a przynajmniej starac sie) przebukowac na LO jak masz kogos kto leci np JFK-WAW.
    Z mojego doświadczenia propozycja przebookowania na linie spoza grupy LH nie pojawi się o ile sam pasażer tego nie zasugeruje. Wolą przewieźć Cię swoim lotem dzień lub nawet dwa dni później. Pewnie większość osób słysząc o strajku nie upomina się o odszkodowania więc są do przodu.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Z mojego doświadczenia propozycja przebookowania na linie spoza grupy LH nie pojawi się o ile sam pasażer tego nie zasugeruje. Wolą przewieźć Cię swoim lotem dzień lub nawet dwa dni później. Pewnie większość osób słysząc o strajku nie upomina się o odszkodowania więc są do przodu.
    wiem wiem, sam to przerabiałem. Ale czesc swiadomych sie upomni (niewielu, ale tez tych wolnych miejsc LO az tyle nie ma). I tak chodzi głównie o tych często latajacych

  6. #6
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Z mojego doświadczenia propozycja przebookowania na linie spoza grupy LH nie pojawi się o ile sam pasażer tego nie zasugeruje. Wolą przewieźć Cię swoim lotem dzień lub nawet dwa dni później. Pewnie większość osób słysząc o strajku nie upomina się o odszkodowania więc są do przodu.
    Nie do konca jest tak: od pazdziernika wypada rotacja z "nocowaniem" FRA-RZE-FRA, "automat" zaproponowal mi zmiane na rejsy wlasne. W trakcie rozmowy z czynnikiem białkowym (czlowiekiem) stwierdzilem, ze ichniejsze rejsy uwzgledniajac tylko jeden rejs FRA-RZE w ciagu dnia to godzinowo abstrakcja. Bez problemu sami z siebie zaproponowali zmiane trasy czesciowo z odcinkami by LO.

  7. #7
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    po pierwsze to LH chyba sama ma obowiązek (a przynajmniej starac sie) przebukowac na LO jak masz kogos kto leci np JFK-WAW
    Niestety to tak nie działa. Leciałem z JFK wczoraj i zostałem przebookowany na AA przez LHR.

  8. #8
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Jakby nie patrzeć rejsy LO z/na JFK są cały czas nieźle obłożone i ciężko by na nich znaleźć miejsce.

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2015
    Mieszka w
    EPPR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Pewnie większość osób słysząc o strajku nie upomina się o odszkodowania więc są do przodu.
    Wg przepisów w przypadku strajków, pasażerowi nie przysługuje odszkodowanie - drugą sprawą jest, że linia lotnicza w mniejszy lub większy sposób ma wpływ na to czy personel będzie strajkował czy nie więc wg. mnie prawo powinno zostać troszkę w tym temacie zmienione.

    Niestety to tak nie działa. Leciałem z JFK wczoraj i zostałem przebookowany na AA przez LHR.
    Dziwna sytuacja - albo nie było miejsc na LO, albo miałeś bilet nie koniecznie z puli biletów LH, ostatecznie każdy agent handlingowy ma wytyczne od przewoźnika na które rejsy/których przewoźników ma przerzucać pasażerów.

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciekb Zobacz posta
    Wg przepisów w przypadku strajków, pasażerowi nie przysługuje odszkodowanie - drugą sprawą jest, że linia lotnicza w mniejszy lub większy sposób ma wpływ na to czy personel będzie strajkował czy nie więc wg. mnie prawo powinno zostać troszkę w tym temacie zmienione.
    O ile od 2011 roku nic się nie zmieniło w przepisach, to przysługuje. Cytując z mojego oprawionego w złote ramy listu od ULC, "Bez wątpienia strajk zorganizowany przez personel lotniczy zatrudniony u danego przewoźnika nie można uznać za zdarzenie o charakterze zewnętrznym, jest wręcz przeciwnie, zdarzenie to wpisuje się w ramy normalnego wykonywania przez przewoźnika lotniczego działalności jako pracodawcy zatrudniającego pracowników. Poza tym to przewoźnik jako pracodawca obarczony jest ryzykiem ponoszenia negatywnych konsekwencji za niedyspozycyjność swojego personelu". Podstawą stwierdzenia jest wyrok C-549/07.

    To z moich przejść z Aer Lingus które opisywałem w wątku o odszkodowaniach.
    konrad777, E-Jet KRK and prz like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •