Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 72
Like Tree48Likes

Wątek: PLQ by LO - informacje

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie PLQ by LO - informacje


    Polecamy

    Od 28 marca 2016 r. LOT będzie 6 razy w tygodniu kursował na najmniejsze lotnisko pasażerskie na Litwie. Trasa nie jest imponująca, ale wpisuje się w strategię budowania hubu na lotnisku Chopina. Nieoficjalnie wiemy, że przewoźnik zamierza ogłosić jeszcze przynajmniej dwie dodatkowe trasy.Przewoźnik nie ogłosił jeszcze połączenia Warszawa-Palanga, ale znalazło się już ono np. w serwisie Tripsta. Z naszych informacji wynika, że do Połągi będą latały Bombardiery Q400, a loty będą się odbywały 6 razy w tygodniu. Wyloty z Warszawy oprócz sobót o 22.35, z Palangi oprócz niedziel o 6.15.

    WAW-PLQ 22:35-00:55 (12345-7)
    PLQ-WAW 06:15-06:45 (123456-)

    http://www.palanga-airport.lt/en

    Znajdująca się nad Bałtykiem, tuż obok slynnej Mierzei Kurońskiej Połąga jest najbardziej znanym litewskim kurortem. Nie jest to może bardzo atrakcyjne połączenie, ale wpisuje się w strategie budowania hubu w Warszawie.

    Palanga Airport to najmniejsze lotnisko na Litwie, które w 2014 r. obsłużyło ledwie 133 tys. pasażerów. Latają z niego obecnie linie SAS (do Kopenhagi), Norwegian (do Oslo) i AirBalric (do Rygi).Dla porównania – największy port na Litwie w Wilnie obsłużył w tym samym okresie 2,95 mln ludzi.Jak nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, w nieodległej przyszłości LOT może ogłosić 2 kolejne trasy krótkodystansowe. I nie będą to ostatnie nowości przewoźnika, bo trwają intensywne prac nad sfinalizowaniem nowej siatki.Ceny w serwisie Tripsta zaczynają się od 657 PLN.

  2. #2
    Awatar maciass

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Najpierw SSJ, teraz Palanga.. 1 kwietnia jak nic
    tartal and adamsc like this.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Polanga, Pałanga czy podobnie czy inaczej jest już do kupienia, ceny ok 650 RT

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    to chyba będzie częsty kierunek w szalonych środach..... zresztą.. zobaczymy...

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    z ciekawostek to
    SAS lata tam aż 3x dziennie na CRJ9 (88pax),
    DY 2x tygodniowo do OSL na 738
    BT 5x tygodniowo na DH4
    W6 zacznie 2x tyg do LTN na A320

  6. #6
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Jakby był mniejszy samolot niż DHC (np. Saab) to możnaby więcej rotacji pod transfery? Ale dobra, może jest jakiś potencjał. Oby się udało, chociaż jestem trochę sceptyczny.

  7. #7
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    chociaż jestem trochę sceptyczny
    Pożyjemy, zobaczymy. Czasem nie ma innego sposobu jak rozpoznanie bojem..;-)

  8. #8
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    czy tylko ja mam wrażenie, że to jest jedyny sposób w jaki jest to robione? Lotu Szczurwa zazdraszczam :-) napisz relację :v
    Pitterek

  9. #9
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    napisz relację :v
    Ta podróż to nie fun, ale przykry obowiązek. Krótko mówiąc: pogrzeb.

  10. #10
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Ta podróż to nie fun, ale przykry obowiązek. Krótko mówiąc: pogrzeb.
    Szczegółów ceremonii nie opisuj, zeznaj tylko o lotach - trasa tylko o 1000 krótsza od najdłuższej :v to była najkorzystniejsza oferta? czy wybrałeś, aby przelecieć Ethiopian na 787?
    Pitterek

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Ethiopian z Włoch to chyba bez paliwa, więc stawiam na najkorzystniejszą.

  12. #12
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    a ktos wie dlaczego SAS lata tam aż 3 x dziennie i jeden z ich lotów ma CSa z SQ ?

    LOTowskie połączenie idealne dla mieszkańców Połągi/Kłajpedy - przylot na 1 falę, odlot ostatnią i do tego efektywniejsze wykorzystanie maszyny

  13. #13
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Ja się tylko zastanawiam, czy PLQ wygeneruje więcej ruchu przesiadkowego, niż wygenerowałoby nocowanie w Katowicach, którego dalej nie ma, stąd opowieści o "braku pasażera tranzytowego" w obliczu braku normalnej szansy na przesiadkę (skoro np z AMS trzeba wylecieć o 10.20 lub nocować w WAW, z LHR o 10.35 (no sorry, mało kto o tej godzinie wraca skądkolwiek) czas pokaże
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    PLQ ma, zakładam, wygenerowac pasazerów biznesowych (Orlen) I uzupełnic to ruchem p2p (idealne na jednodniowki stamtad). Choc SAS 3 razy dziennie to bedzie naprawde duuuuza konkurencja przy tak malym lotnisku

  15. #15
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    przy tak malym lotnisku
    Tu nawet nie chodzi o samo lotnisko, popatrz na połączenia do lotnisk tranzytowych (Wizzaira nie liczymy przecież do tej samej kategorii co LO) to mamy 2610 miejsc tygodniowo OW, czyli 5220 RT i to bez LO. LOTowski DH8D dodaje do tego prawie 1000, czyli robi nam się przeszło 6k miejsc do tak drobnego regionu. I pytanie kolejne to, czy ktokolwiek wybierze LOT nawet z Orlenu mając 3 loty dziennie SK i przyloty w godzinach 13.35, 21.05 i 00.50.
    Ostatnio edytowane przez maciek55 ; 07-11-2015 o 12:23
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  16. #16

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    zostaje tylko szalona środa..... i dumpingowe ceny na long h...

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    wlasnie sprawdziłem na stronie SASu, na styczen są dwa loty dziennie: wylot 6:50 lub 14:40 z PLQ, przylot 14:20 lub 21:25. Czyli 2 a nie 3 loty. Ale to I tak bedzie bardzo trudne dla LO. Będą walczyc o ruch tranzytowy z SK + podstawą jest to czy będą miec jakas umowe z Orlenem (moze od razu takze loty do ich kolejnej inwestycji w Czechach?)

    EDIT: a jednak są 3 loty dziennie: wylot 21:55 I przylot 22:45 tylko nie daja szans na przesiadki do WAW. Bedzie naprawde trudno, LO wejdzie z konkurencja ceną, jesi bedzie umowa z Orlenem na okreslona liczbe miejsc to ma szanse znalezc sobie miejsce choc...to bedzie trudny rynek

  18. #18
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Będą walczyc o ruch tranzytowy z SK + podstawą jest to czy będą miec jakas umowe z Orlenem (moze od razu takze loty do ich kolejnej inwestycji w Czechach?)
    Sugerujesz Karlove Wary?
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  19. #19
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    to była najkorzystniejsza oferta? czy wybrałeś, aby przelecieć Ethiopian na 787?
    Długa historia, o tej trasie myślałem od bardzo dawna, kiedy jeszcze ET latało do Sao Paulo via Lome i Rio de Janeiro, z myślą o przedłużeniu statusu w A3 i odwiedzeniu Wyspy Wielkanocnej. Potem machnąłem ręką, wychodząc z założenia, że bez złotej karty można żyć, a i tak ponownie zakwalifikuję się w 2016. Skoro jednak zaistniała wspomniana przykra konieczność, uznałem, że skoro KLM i AF są mniej więcej w tej samej cenie co ET, to przynajmniej utrzymam StarGold i zarobię 20 000 mil, zaliczając przy okazji atrakcyjną dla mnie trasę.

    Bilet w obie strony kosztował nieco ponad trzy tysiące, wraz z dolotem Aegeanem do FCO via ATH. Lufa czy Swiss były o wiele droższe, w dodatku w mało ciekawych z punktu widzenia uczestnika MilesAndBonus klasach rezerwacyjnych.
    MalyEPWA likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Józefów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez szczurwa Zobacz posta
    Bilet w obie strony kosztował nieco ponad trzy tysiące, wraz z dolotem Aegeanem do FCO via ATH.
    Czy ta dyskusja nie powinna się toczyć w wątku o naszych najbliższych lotach - listopad? Czy znowu się coś na forum pozajączkowało i posty z tamtego wątku pojawiają w wątku o Połądze?

    Czyli nie gdzie Rzym, gdzie Krym (choć o Rzymie też mowa), ale gdzie Połąga, gdzie Addis Adeba .

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •