kierunek do zamknięcia , podobnie jak było z Berlinem... tylko najpierw trzeba zrobić promocję cenową...
BEG czyli Port lotniczy Belgrad – międzynarodowy port lotniczy im. Nikola Tesli położony 18 km na zachód od Belgradu. Jest największym portem lotniczym w Serbii. W 2011 obsłużył 3 124 633 pasażerów.
17 luty 2009 - Polskie Linie Lotnicze LOT od maja uruchomią nowe połączenia z Warszawy do Dniepropietrowska oraz do Belgradu."Na sezon letni przygotowaliśmy dla naszych klientów dwa nowe połączenia - od 4 maja do stolicy Serbii - Belgradu, do którego wracamy po 16 latach przerwy - poinformował we wtorek rzecznik PLL LOT Wojciech Kądziołka.
Rejsy do Belgradu będą się odbywać pięć razy w tygodniu, z wyjątkiem czwartków i sobót.
(nie mam dzisiaj czasu by całą historię odbudować więc przechodząc do ostatniego sezonu)
w sezonie zimowym 2012 połączenie było zawieszone.
W sezonie letnim 2013 LOT lata 6x w tygodniu (x6 czyli bez sobót)
LO571 1130 - 1310 E70 1400 - 1540 LO572
Na tej trasie LO ma CSa z JU (Jat Airways) odpowiednio JU8181 i JU8180.
Według rozkładu LO, połączenie to zostanie ponownie zawieszone w nadchodzącym sezonie zimowym.
Obecnie do BEG ze *A latają OS, LHx2 +4U, TK, JP, i od XII LXx2 (x2 znaczy się z 2 miast)
Jako ciekawostkę dodam, że wg PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomoĹci z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branĹźa lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze JAT planuje uruchomić od sezonu zimowego codzienne rejsy na ATR72 (2:15h) strona JAT milczy więc uznajmy to za ciekawostkę] bo wystąpili o 3 na loty rano, 4 na loty wieczorem.
A jak dobrze pamiętam to od 4 kwartału będzie to już nie JAT a Air Serbia i stare ATRy mają zastąpić CRJ900 NextGen (stare 737 mają zastapić nowe A319 w tym dwie 3 letnie maszyny leasingowane od Adrii) dzięki Etihad.
JAT nie operował do Warszawy od czasu rozpadu byłej Jugosławii. Uruchomione w 1960 r. połączenia z Belgradu do stolicy Polski były obsługiwane przez blisko 30 lat. Poczatkowo były to połączenia przez Pragę, a uruchomione od 1983 rejsy non stop były realizowane do 1990 r.
kierunek do zamknięcia , podobnie jak było z Berlinem... tylko najpierw trzeba zrobić promocję cenową...
Belgrad na razie w systemie jest do października 2013 i kwiecień - czerwiec 2014 Deal-finder za 799,60 PLN w obie strony
Czy się połączenie utrzyma to czas pokaże (jak na razie cenowo jest "bezpieczne") ale w przyszłym roku CSa z JAT czyli wtedy Air Serbią raczej już nie będzie.
czyżby koniec CSa JU z LO na połączenie WAW-BEG
ostatnie możliwe na stronie JU to 28 marca, później pokazuje SOLD OUT aż do 29 maja kiedy to zaczną sami latać codziennie na A319
strona LO też nie pokazje nowego połączenia jako CSa
No, po wejściu Etihadu to było logiczne i raczej nietrudne do przewidzenia.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
taka tam promocja konkurencji:
Narodowe linie lotnicze Serbii, Air Serbia uruchamiają od 29 maja br. nowe codzienne połączenie z Belgradu do Warszawy. Z tej okazji Air Serbia wprowadza na podróże w okresie od 29 maja br. do 25 października br. promocyjne taryfy w cenie od 99 euro wraz z podatkami i dodatkowymi opłatami.
Bilety ze specjalnymi taryfami będą dostępne w sprzedaży do 25 kwietnia br.
W Belgradzie jestem średnio 4 razy w roku służbowo, niestety z firmy jeździmy samochodami. Zabranie ze sobą sprzętu i wsparcia technicznego samolotem wyjdzie o wiele za drogo A samolotem do Belgradu chętnie przeleciałbym się...
Myślę że ruch p2p ma na tej trasie dla obu przewoźników znaczenie absolutnie marginalne, a jeśli chodzi o feedowanie siatki to również nie będą sobie specjalnie wchodzić w drogę bo LOT wozi Belgradem głównie paxów na atlantyki, a JU będzie zasilało Etihad w lotach na Bliski Wschód i do dalekiej Azji plus oczywiście całe Bałkany, gdzie LOT raczej nie lata (BiH,Czarnogóra,Słowenia,Macedonia plus Saloniki).
Mimo wszystko są pojedyncze kierunki wspólne dla obu przewoźników, gdzie ewidentnie widać że JU chce odrobinę nadgryźć LOT oferując bardzo atrakcyjne ceny z WAW wyłącznie na te destynacje, które pokrywają się z LOTowskimi, poza samym BEG są to ATH,IST,LCA,TLV i przede wszystkim OTP. Tam gdzie LOT nie lata ceny są wyraźnie wyższe.
Dzięki tym fajnym cenom postanowiłem kilka dni temu dołączyć do grona przedmówców i również zasilić JU na krótki weekendowy wyskok, choć nie do samego BEG, i to już w pierwszym rejsie WAW-BEG 29.05., może na jakiś powitalny tort albo chociaż pamiątkowy długopis się przy okazji załapię
No i JU bije cenami w C, które w większości przypadków są wyraźnie niższe od LO i konkurencji, a produkt przynajmniej w A319 o niebo lepszy.
A ja chciałem sobie kupić multilega (lot do Salonik powrót z Aten), i tu niestety zaczynają się schody z cenami...
Rozkład na Belgrad mają lepszy niż LOT, ale myślę, że długo się to nie utrzyma, to wszystko są kierunki słoneczno-wakacyjno-rodzinne.
LOT za to celuje w bardziej dochodowy ruch na Zachód Europy i za Atlantyk...
taniej to chyba jeszcze nie było Szalona Ĺroda! i to z bagażem, czyżby konkurencja Air Serbii dała się we znaki?
Trasa Cena od Okres podróży Warszawa - Belgrad 299 PLN 01.11 - 30.11.2014
No właśnie na pewno dała się we znaki - przy obecnej ilości lotów LOTu i Air Serbia na trasie WAW-BEG oferowanie na sezon zimowy jest zapewne wyższe niż popyt - a jak ktoś raz poleciał Air Serbią do BEG to jak następnym razem przy podobnej cenie będzie miał wybrać LO albo JU to na pewno wybierze to drugie (no chyba że jest oddanym patriotą ciułającym mile w MM)
Zakładki