Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree8Likes
  • 1 Post By marecki2010
  • 1 Post By L4
  • 2 Post By E-Jet KRK
  • 1 Post By alacherbauer
  • 2 Post By alacherbauer
  • 1 Post By konrad777

Wątek: Klasa biznes w rejsach europejskich

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Klasa biznes w rejsach europejskich


    Polecamy

    Ostatnio czytałem wywiad z przedstawicielem LH, jednym z elementów była klasa biznes w lotach w Europie. Jak sama przedstawiciel LH stwierdziła to produkt ubogi, nieporównywalny z biznesem np w USA. Jednak LH stwierdziła ze chce traktowac to jako dodatkowe źródło dochodu, tzn zarabiajac za dodatkowe funkcjonalnosci juz sprzedanych biletów (wskazujac np ze koszt klienta dodatkowe klienta w saloniku jest niewielki (co mnie zaciekawiło, bo tak zapewne jest ale tylko przy własnych salonikach).
    Od pewnego czasu LH oferuje mozliwosc upgrade'u do klasy biznes (w lotach krajowych 79 Euro, miedzynarodowych 99 Euro - aktualnie 410 zł). Otrzymujemy wiecej mil, odprawe biznes, fast track, salonik, wiecej bagazu I oczywiscie posiłek (ale nie zmienia nam to np warunków zmian/anulowania taryfy). Stwierdziłem ze przetestuje ten produkt na trasie MUC-OPO - co ciekawe w locie powrotnym (za 49 dni) mogli mnie juz tylko na liste oczekujacych wpisac.
    Po co o tym pisze? zastanawiam sie jaka polityke dot C w Europie bedzie stosowac LO. Z jednej strony przypadek LH jest ciekawy, z drugiej moze całkowicie kanibalizowac sprzedaż czystego C. LH podkreslala ze chce oferowac klientom mozliwosci dowolnego 'składania' podrózy I przyznam ze to model niezwykle ciekawy. Czy te 410 zł to duzo (odliczajac koszty lini)? nie wiem, ale czytałem ze liczba korzystajacych z tej opcji jest znaczna. Tak naprawde dosc mocno zmienia to filozofie, sposob patrzenia na C w Europie, ale potencjalnie to tez spore zrodlo przychodów

  2. #2
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Moim zdaniem LOT powinien się jednak próbować pozytywnie wyróżnić na lotach europejskich. Często argumentuje się, że LOT nie ma co myśleć o C, bo "wszystkie linie w Europie mają pseudo-C", ale czy to właśnie dlatego, że "wszystkie linie w Europie mają pseudo-C" nie powinien wprowadzić namiastki C na wzór amerykański? Tym bardziej, że póki co największa część floty to są samoloty z 4 miejscami w rzędzie (E170-195, Q400) w których, ze względu na blokadę fotela obok, można wprowadzić fotele C praktycznie bez utraty realnie wykorzystywanych miejsc w samolocie. Inaczej to wygląda w 737 / A320, ale i tutaj można dogęścić fotele z C i powiedzmy stracić jeden rząd na 4, w końcu na krótkich dystansach LOT nie porównujemy z liniami azjatyckimi, a europejskimi.

    Co do upgrade - licytacja wydaje mi się mniej kanibalizującym pomysłem.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    C (ichnie F) w Ameryce to przede wszystkim fotel, nie serwis (który jest generalnie denny), C w Europie to w zdecydowanej większości linii serwis, nie fotel - choć są jak wiadomo wyjątki (TK, SU, JU), w Azji to fotel + serwis.
    W Europie od lat widać tendencję to ograniczania serwisu w C - generalnie staje się on uboższy, poza tym dla przeciętnego pasażera statusowego wartością dodaną w sumie jest tylko lepszy (albo w ogóle jakiś) posiłek w czasie lotu + więcej mil, bo wszystko inne (odprawa, limit bagażowy, salonik, priority) ma za okazaniem karty. I ta tendencja myślę, że będzie postępować coraz bardziej - myślę że część linii sieciowych zrezygnuje w ogóle z oferowania produktu C w Europie na rzecz czegoś na kształt SAS Plus.

    Co do LO - IMO serwis w C na trasach europejskich, przynajmniej do 2 h (a więc zdecydowanej większości) też jest dość przeciętny, niczym szczególnym nie wyróżnia się na tle konkurencji. Jedzenie skromne, na zimno, takie sobie, bez wyboru, reszta standardowa.
    Lukasz likes this.

  4. #4
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Prawdziwa klasa C w wąskim kadłubie to utrata elastyczności, a nie miejsca w obecnej konfiguracji.

    Jakkolwiek nikt by nie miał nic przeciwko wygodniejszemu fotelowi, to już niekoniecznie na ten fotel będzie czekał w sytuacji gdzie LOT ma 2-3 loty dzienie, a LH z gorszym fotelem odlatuje co godzinę.
    olekorlo likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Lot w C na trasie europejskiej (Lufa) to jedno z moich największych rozczarowań w życiu. Ze też są osoby, które za to chcą płacić. Chociaż kto bogatemu zabroni.

  6. #6
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Prawdziwa klasa C w wąskim kadłubie to utrata elastyczności, a nie miejsca w obecnej konfiguracji.

    Jakkolwiek nikt by nie miał nic przeciwko wygodniejszemu fotelowi, to już niekoniecznie na ten fotel będzie czekał w sytuacji gdzie LOT ma 2-3 loty dzienie, a LH z gorszym fotelem odlatuje co godzinę.
    Utrata elastyczności to fakt, ale może lepszy fotel dać jako coś dodatkowego (np. dostając bilet w C płacimy za serwis itd. oraz możliwość wykupienia jednego z 6 foteli premium, co można zrobić tylko jako usługa dodatkowa na lot.com)?

    Jeśli chodzi o czekania - to (lepszy produkt) tylko i aż jeden z wielu argumentów. Dla 5 pasażerów nie wpłynie on na decyzję, ale dla 2 kolejnych (którym np. pasują i loty LH i LO) może wpłynąć.

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Utrata elastyczności to fakt, ale może lepszy fotel dać jako coś dodatkowego (np. dostając bilet w C płacimy za serwis itd. oraz możliwość wykupienia jednego z 6 foteli premium, co można zrobić tylko jako usługa dodatkowa na lot.com)?
    Chcesz dodać jeszcze kolejną klasę foteli (po C i Y+) w E70 czy coś opatrznie zrozumiałem?


  8. #8
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ fotel jako usługę dodatkową, nie klasę podróży (w zasadzie to eliminuje problem elastyczności). Tak samo, jak w Y w wielu liniach możesz dokupić miejsce przy wyjściu awaryjnym.

    PS Nie upieram się, bo to też pomysł w 5 minut, jednak IMO C w tej chwili jest już tak bardzo zdegradowane, że robi się miejsce dla pójścia w drugą stronę. Jak bardzo w LO C różni się od Economy Plus?

  9. #9
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Przy wyjściu awaryjnym masz te same fotele co gdzie indziej. Tutaj chyba mowa o dość znacznej różnicy.
    Teraz pytanie, czy klient płącący stawkę za biznes będzie się cieszył jak mu dasz jeszcze rachunek za "docelowy" fotel? Wątpie. Jeszcze bardziej wątpię że będzie się cieszył jak zapas tych lepszych foteli na pokładzie się skończy (ponownie elastyczność).

    C ma wolny fotel obok i pewnie jakieś inne limity itp. W obecnej postaci nie ma to kompletnie racji bytu.


  10. #10
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Przy takiej ilości pasażerów C w LO na trasach europejskich wzorowanie się na liniach amerykańskich w kwestii podziału kabiny i utrzymanie obecnego serwisu byłoby moim skromnym zdaniem idealnym wyróżnieniem się na tle tego, co oferuje konkurencja.
    Do tego dodać przywileje dla własnych *G i *S w postaci darmowego podwyższania klasy kiedy są wolne miejsca. Miejsca się nie marnują i najwierniejsi klienci również zadowoleni.
    Lukasz and kaspric like this.

  11. #11
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Amerykańskie linie (Delta, reszta i tak dołączy) monetyzują przód samolotu jak tylko mogą. Wzorować się na ich byłym modelu drogie taryfy = miejsca dla satusowych, przyjaciół i rodziny to przyjście spóźnionym na imprezę.

    Teraz liczy się wyrwanie każdej złotówkę za usługę która klientowi jest potrzebna, czy to fast-track, poczekalnia, bagaż, elastycznośc taryfy czy fotel z przodu.


  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    z drugiej moze całkowicie kanibalizowac sprzedaż czystego C.
    W przypadku LO, najpierw trzeba mieć co kanibalizować...

    W 2014 r. LOT miał zaledwie 65.151 płatnych pasażerów w kl. C na swoich połączeniach europejskich, średnio 1,4 pax kl. C na jeden rejs. 40% spadek od 2012 r.
    kaspric likes this.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A w 2015?
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #14

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    W przypadku LO, najpierw trzeba mieć co kanibalizować...

    W 2014 r. LOT miał zaledwie 65.151 płatnych pasażerów w kl. C na swoich połączeniach europejskich, średnio 1,4 pax kl. C na jeden rejs. 40% spadek od 2012 r.
    Czy te 65k uwzględnia pax, którzy feedowali long haule?

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A w 2015?
    LOT nie opublikował jeszcze żadnych danych za 2015 r., nie znamy nawet oficjalnie wyniku za u.r.

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Czy te 65k uwzględnia pax, którzy feedowali long haule?
    Tak. A dla kompletności, w 2014 r. płatnych paxów w kl. C na połączeniach dalekodystansowych było 22.491 – średnio 8,9 na lot.
    adamuto and olekorlo like this.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cześć, odkopię trochę wątek ale nie bardzo wiem gdzie zadać to pytanie.

    Mam loty POZ-WAW-BUD-WAW-POZ i odcinek BUD-WAW kupiony w klasie biznes (Z). Rozumiem, że ewentualne udogodnienia (fast track, salonik etc.) przysługuje tylko na locie BUD-WAW? Czy np. podczas przesiadki w WAW również jest możliwość skorzystania z Poloneza?

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez majek Zobacz posta
    Cześć, odkopię trochę wątek ale nie bardzo wiem gdzie zadać to pytanie.

    Mam loty POZ-WAW-BUD-WAW-POZ i odcinek BUD-WAW kupiony w klasie biznes (Z). Rozumiem, że ewentualne udogodnienia (fast track, salonik etc.) przysługuje tylko na locie BUD-WAW? Czy np. podczas przesiadki w WAW również jest możliwość skorzystania z Poloneza?
    Salonik w BUD, i w WAW także powinieneś dostać. Przynajmniej w odwrotną stronę, KRK-WAW-BUD i WAW-BUD w C dostałem w Krakowie, pomimo karty pokładowaj Y, więc w lotowskim hubie powinno działać tym bardziej.
    majek likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •