Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree20Likes

Wątek: Przyjmijmy że LOT upadł.

  1. #1

    Dołączył
    Sep 2015

    Domyślnie Przyjmijmy że LOT upadł.


    Polecamy

    Jw. Co dalej z WAW?
    Poniżej lista wszystkich połączeń LO na dzień dzisiejszy i najbardziej prawdopodobne scenariusze zapelniania luki po nim.

    AMS KLM zwieksza, U2 uruchamia
    ATH A3 dodaje drugi lot dziennie, FR uruchamia
    BCN DY, VY i W6 zwiększa ilość lotow, FR uruchamia
    PEK CA uruchamia
    BEY wypada calkowicie
    BEG JU zwiększa
    BRU SN zwiększa, FR uruchamia
    OTP RO uruchamia
    BUD W6 zwiększa, FR uruchamia
    ORD UA uruchamia
    KIV wypada calkowicie
    CLJ wypada calkowicie
    CPH SK zwiększa, DY lub U2 lub uruchamia
    DUS EW zwiększa
    FRA LH zwiększa
    GDN FR zwiększa
    GVA W6 wznawia, LX uruchamia
    HAM EW lub U2 uruchamia
    IST blokada TK
    KTW wypada całkowicie
    HRK wypada całkowicie
    KBP PS zwiększa, W6 uruchamia IEV
    KSC wypada calkowicie
    KRK FR uruchamia
    LCA W6 zwieksza
    LHR BA zwieksza, DY zwiększa LGW, U2/FR uruchamia LGW/STN
    LJU JP zwieksza
    LUX wypada calkowicie
    LWO PS uruchamia
    MAD DY zwiększa, IB/FR uruchamia
    MXP U2/AZ uruchamia
    MSQ B2 zwieksza
    SVO blokada SU, ewentualnie same A321 latają na tej trasie
    MUC LH zwieksza
    JFK DL uruchamia lub UA uruchamia EWR
    NCE wypada całkowicie lub W6/U2 uruchamia
    ODS wypada calkowicie
    PLQ wypada calkowicie
    CDG AF zwiększa, U2 wchodzi
    POZ wypada calkowicie
    PRG OK zwieksza
    RIX BT zwieksza
    RZE wypada calkowicie
    LED blokada, wypada calkowicie
    ICN wypada calkowicie
    SOF wypada całkowicie
    ARN SK/DY uruchamia
    SZZ wypada całkowicie
    TLL N9 uruchamia
    TBS wypada całkowicie, W6 zwiększa KUT
    TLV W6/LY zwieksza
    NRT wypada całkowicie
    YYZ AC zwieksza
    VCE U2/W6/FR uruchamiaD
    VIE OS zwieksza
    VNO BT uruchamia
    WRO FR zwieksza
    EVN wypada całkowicie
    ZAG wypada całkowicie lub OU uruchamia
    ZRH LX zwieksza
    Sezonówki:
    SZTYwypada całkowicie
    SPU wypada całkowicie
    ZAD wypada całkowicie


    W przypadku zakonczenia dzialalnosci LO, momentalnie LED SZY SPU TBS ZAD EVN NRT SZZ SOF ICN RZE POZ ODS PLQ LUX KSC HRK KTW CLJ KIV BEY (ewentualnie + NCE ZAG) wypadają z mapy połączeń z nikłą nadzieją na powrót... Jednak najprawdopodobniej stracili byśmy z LH tylko ICN i NRT bo na resztę szybko znalezliby się chętni. Miejmy zatem nadzieję że nigdy tak się nie stanie. Czy taka "symulacja" wydaje się wam w miarę realistyczna czy jest zbyt optymistyczna i w rzeczywistości byłoby jeszcze gorzej?

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Kolega bardzo optymistyczny Króciutko na czerwono moje.

    Cytat Zamieszczone przez GoGoPowerRangers Zobacz posta
    Jw. Co dalej z WAW?
    Poniżej lista wszystkich połączeń LO na dzień dzisiejszy i najbardziej prawdopodobne scenariusze zapelniania luki po nim.

    AMS KLM zwieksza, U2 uruchamia
    ATH A3 dodaje drugi lot dziennie wątpię, FR uruchamia tak
    BCN DY, VY i W6 zwiększa ilość lotow, FR uruchamia przypuszczalnie coś by się zadziało
    PEK CA uruchamia - WAW to dla nich żaden biznes, wypada
    BEY wypada calkowicie
    BEG JU zwiększa - wątpię
    BRU SN zwiększa, FR uruchamia - na główne lotnisko?
    OTP RO uruchamia - wątpię
    BUD W6 zwiększa, FR uruchamia - być może, ale wątpię
    ORD UA uruchamia - wątpię
    KIV wypada calkowicie
    CLJ wypada calkowicie
    CPH SK zwiększa, DY lub U2 lub uruchamia
    DUS EW zwiększa
    FRA LH zwiększa - wątpię
    GDN FR zwiększa
    GVA W6 wznawia, LX uruchamia
    HAM EW lub U2 uruchamia - wątpię
    IST blokada TK
    KTW wypada całkowicie
    HRK wypada całkowicie
    KBP PS zwiększa, W6 uruchamia IEV
    KSC wypada calkowicie
    KRK FR uruchamia
    LCA W6 zwieksza
    LHR BA zwieksza - wątpię, DY zwiększa LGW, U2/FR uruchamia LGW/STN
    LJU JP zwieksza - wątpię
    LUX wypada calkowicie
    LWO PS uruchamia - wątpię
    MAD DY zwiększa, IB/FR uruchamia
    MXP U2/AZ uruchamia - wątpię
    MSQ B2 zwieksza
    SVO blokada SU, ewentualnie same A321 latają na tej trasie
    MUC LH zwieksza - wątpię
    JFK DL uruchamia lub UA uruchamia EWR - nie sądzę
    NCE wypada całkowicie lub W6/U2 uruchamia
    ODS wypada calkowicie
    PLQ wypada calkowicie
    CDG AF zwiększa, U2 wchodzi
    POZ wypada calkowicie
    PRG OK zwieksza - wątpię
    RIX BT zwieksza - wątpię
    RZE wypada calkowicie
    LED blokada, wypada calkowicie
    ICN wypada calkowicie
    SOF wypada całkowicie
    ARN SK/DY uruchamia
    SZZ wypada całkowicie
    TLL N9 uruchamia - wątpię
    TBS wypada całkowicie, W6 zwiększa KUT
    TLV W6/LY zwieksza
    NRT wypada całkowicie
    YYZ AC zwieksza - wątpię, nie ma na czym
    VCE U2/W6/FR uruchamiaD
    VIE OS zwieksza - wątpię
    VNO BT uruchamia
    WRO FR zwieksza
    EVN wypada całkowicie
    ZAG wypada całkowicie lub OU uruchamia
    ZRH LX zwieksza - wątpię, jeśli już to capacity
    Sezonówki:
    SZTYwypada całkowicie
    SPU wypada całkowicie
    ZAD wypada całkowicie


    W przypadku zakonczenia dzialalnosci LO, momentalnie LED SZY SPU TBS ZAD EVN NRT SZZ SOF ICN RZE POZ ODS PLQ LUX KSC HRK KTW CLJ KIV BEY (ewentualnie + NCE ZAG) wypadają z mapy połączeń z nikłą nadzieją na powrót... Jednak najprawdopodobniej stracili byśmy z LH tylko ICN i NRT bo na resztę szybko znalezliby się chętni. Miejmy zatem nadzieję że nigdy tak się nie stanie. Czy taka "symulacja" wydaje się wam w miarę realistyczna czy jest zbyt optymistyczna i w rzeczywistości byłoby jeszcze gorzej?
    SPlDER and olekorlo like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoGoPowerRangers Zobacz posta
    Jw. Co dalej z WAW?
    Zmniejsza się konkurencja więc średnia cena biletu z WAW dokądkolwiek znacząco wzrasta.
    O wszelkich CA, UA, DL możesz zapomnieć.
    sven, olekorlo, STYRO and 1 others like this.

  4. #4
    Awatar gulchynsky

    Dołączył
    Jan 2014
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    AC nie ma na czym, chyba że Rouge nie byłby tylko sezonowo, ale nie wiem. WAW nie jest żadną opcją dla KE, żeby oni pomyśleli nad stworzeniem połączenia? Chociaż latają do Pragi, więc całkiem niedaleko.

    Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Zmniejsza się konkurencja więc średnia cena biletu z WAW dokądkolwiek znacząco wzrasta.
    O wszelkich CA, UA, DL możesz zapomnieć.
    Niby dlaczego? CA jest np w BUD i w MSQ. Białorusini tak chętnie latają do Chin? UA odpada ale akurat DL obsługuje mniejsze rynki.

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    BRU SN zwiększa, FR uruchamia - na główne lotnisko?
    Oczywiscie ze tak. Bazy RYRa sa w CRL i BRU. BRU to najwazniejsza z nich. Przy rentownosci rocznej firmy na poziomie 50mln PLN Netto rocznie (o ile nie jest to kolejna inzynieria ksiegowosci jako efekt "dobrej zmiany") i tej skali dzialalnosci, utrata tylko czesci z wymienionych poloczen to pewny gwozd do trumny.

  7. #7
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Niby dlaczego? CA jest np w BUD i w MSQ. Białorusini tak chętnie latają do Chin? UA odpada ale akurat DL obsługuje mniejsze rynki.
    Chińczycy mocno inwestują na Białorusi, nieopodal Mińska powstaje (powstał?) Chińsko-Białoruski Park Technologiczny - w praktyce wygląda to na miasto 'od zera', relacje polityczne też wyglądają na ciepłe.



  8. #8
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Kraków staje się największym lotniskiem w Polsce pod względem pax i liczby operacji.
    vonMises likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeśli żart to słaby, jeśli na poważnie to jeszcze gorzej...
    Lukasz likes this.

  10. #10
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    LOT nie upadnie. Geopolityka tak się zmieniła, ze niewidzialna ręka rynku już nie ma szans. Bruksela tez obecnie nie będzie podskakiwać.

  11. #11
    Awatar Rafox

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    LOT nie upadnie. Geopolityka tak się zmieniła, ze niewidzialna ręka rynku już nie ma szans. Bruksela tez obecnie nie będzie podskakiwać.
    A Titanic nie zatonie.... Kiedyś się wyczerpie limit wychodzenia na prostą a potem będzie wielkie zdziwienie jak w przypadku Maleva.
    STYRO, vonMises, pitterek and 6 others like this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    LOT nie upadnie. Geopolityka tak się zmieniła, ze niewidzialna ręka rynku już nie ma szans. Bruksela tez obecnie nie będzie podskakiwać.
    Zmieniła sie na... gorsze, wiec BRU bedzie niezwykle skrupulatna.
    vonMises, alien and Lukasz like this.

  13. #13

    Dołączył
    May 2014

    Domyślnie

    Był kiedyś obszerny artykuł na temat lhbp bud po bankructwie maleva. Lotnisko nie straciło a lokalna gospodarka zyskała bo pasażerowie latają do Budapesztu a nie że spora część to transfery

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    LOT nie upadnie. Geopolityka tak się zmieniła, ze niewidzialna ręka rynku już nie ma szans. Bruksela tez obecnie nie będzie podskakiwać.
    MALEV pozdrawia.

  15. #15
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wzz097 Zobacz posta
    Był kiedyś obszerny artykuł na temat lhbp bud po bankructwie maleva. Lotnisko nie straciło a lokalna gospodarka zyskała bo pasażerowie latają do Budapesztu a nie że spora część to transfery

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
    Tylko, że gdyby Wizz oferował transfery w ramach jednego biletu, to te proporcje wcale by już tak ładnie nie wyglądały raczej. To tylko kwestia niedoskonałości statystyki.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wzz097 Zobacz posta
    Był kiedyś obszerny artykuł na temat lhbp bud po bankructwie maleva. Lotnisko nie straciło a lokalna gospodarka zyskała bo pasażerowie latają do Budapesztu a nie że spora część to transfery

    Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
    To jakis konkret poproszę, jaki artykuł, jakie dane. Powstało sporo opracowań 'upadku Maleva', ale nikt (z mi znanych) nie wyciągnął taki wniosków jak ty. A juz to ze 'gospodarka zyskała' zaciekowiło mnie najbardziej: w jakich obszarach, w jakim stopniu?

  17. #17
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wzz097 Zobacz posta
    Był kiedyś obszerny artykuł na temat lhbp bud po bankructwie maleva. Lotnisko nie straciło a lokalna gospodarka zyskała bo pasażerowie latają do Budapesztu a nie że spora część to transfery
    Dobrze pamietam ten wywiad - to było zaklinanie rzeczywistości z kwiatkami w stylu "nie ma pasażerów transferowych, ale dzięki temu nie musimy utrzymywać kosztownego transfer center". Swoją drogą Malev do czasu bankructwa systematycznie się zwijał, więc jego bankructwo nie było tak dotkliwe, jak byłoby bankructwo LOT obecnie. W 2012 BUD posiadało zaledwie 2 połączenia long haul o ograniczonej częstotliwości. Można powiedzieć, że podobny stan wrócił dopiero po 4 latach (zamiast Hainan Air China, nie ma JFK, jest Toronto - ale tylko sezonowo). I w perspektywie potencjalnego rozwoju nalezy rozpatrywać konsekwencje bankructwa - nawet, jeżeli w WAW inni przewoźnicy zastąpią część lotów long haul (przy czym trzeba się liczyć z tym, że zamiast 7-10 lotów będą to loty 3-4 razy w tygodniu, prawdopodobnie sezonowe), to punktem odniesienia powinien być przewidywany stan long haul - czyli dodatkowe 2-3 połączenia, które LOT uruchomi.Kiedyś na SSC OIDP Michał Tusk pisał o tym, jak istotne dla lokowania różnych centrów regionalnych w Polsce (nie tylko w WAW) jest to, że przez WAW dzięki LOT są szybkie i częste połączenia z - i tu uwaga - nie miastami Europy Zachodniej, a stolicami Europy Środkowo-Wschodniej.
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 10-07-2016 o 16:59
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Egon: dlaczego przy FRA, MUC (i VIE) napisales "Watpie"? Czy dla ciotki Lufy taka sytuacja nie bylaby "jak najbardziej"?

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik Zobacz posta
    Egon: dlaczego przy FRA, MUC (i VIE) napisales "Watpie"? Czy dla ciotki Lufy taka sytuacja nie bylaby "jak najbardziej"?
    Oczywiście - byłaby. Mogli by wtedy zamiast organicznie "budować" rynek zacząć zbierać korzyści.


  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Oczywiście - byłaby. Mogli by wtedy zamiast organicznie "budować" rynek zacząć zbierać korzyści.
    Bo akurat z WAW maja I tak tyle lotów (obecnie), ze w pełni pokrywają mozliwosci transferowe? ew zamiana samolotów na większe
    Zgadzam się z L4 - obecnie budują/inwestują, wtedy bezposrednio zbieraliby korzysci.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •