Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 107
  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Oczywiście to wszystko dotyczy tylko lotów kontynentalnych, bo jeśli chodzi o transkontynentalne to zdania nie zmieniam i uważam, że jest zbrodnią posyłanie nielicznych maszyn transkontynentalnych gdziekolwiek indziej niż do USA, gdzie mamy ogomną przewagę w postaci BzP. Te kierunki można z resztą powiązać. Bałkany-USA, Ukraina-Usa, Białoruś-USA...
    Myślę, że to bardzo dobry pomysł.

    W Europie loty "ekonomiczne" przejęły/przejmują tanie linie. Jak ktoś chce drożej i lepiej to małe szanse, że poleci Lot-em, wybierze europejską markę (Lufthansa, Air France, BA,...). LOT zostanie więc głównie przy rodzimym rynku, który mimo że mały będzie organicznie rósł. I na nim powinien się skupić. Świetnie nadają się do tego E170/175.

    Azja jest już trochę "ograna", co nie znaczy że nie można znależć w ciągu kilku lat 3-5 dochodowych destynacji. Tam powinno siępuścić 787.

    A prawdziwy rozwój powinien nastąpić właśnie w oparciu o Ukrainę, Białoruś (Bałkany są bardziej wymagające). Głównym motorem powinna być możliwość przesiadki do USA/Kanady. Tam też powinna być rozbudowywana siatka long houl. LOT jest tam obecny od lat, powinien umieć wykorzystać swoje dośwaidczenie.

  2. #42
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Oczywiście to wszystko dotyczy tylko lotów kontynentalnych, bo jeśli chodzi o transkontynentalne to zdania nie zmieniam i uważam, że jest zbrodnią posyłanie nielicznych maszyn transkontynentalnych gdziekolwiek indziej niż do USA, gdzie mamy ogromną przewagę w postaci BzP. Te kierunki można z resztą powiązać. Bałkany-USA, Ukraina-Usa, Białoruś-USA...
    Wczoraj leciałem do ORD i było bardzo dużo (tak ok. 30) Ukraińców, zauważyłem też trochę Rosjan i Bułgarów. Dla nich faktycznie WAW to bardzo dobry port przesiadkowy. Moim zdaniem przy komunikacji marketingowej LO powinien postawić na 'przyjazność' Warszawy, bo większość starszych i nie mówiących po angielsku osób z przerażeniem myśli o FRA czy LHR gdzie faktycznie bez języka jest ciężko...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #43
    Awatar NCC-1701D

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Kiedyś w ORD zgadałem się z Rosjanami. Powiedzieli, że zawsze latają LOTem do Warszawy. Akurat była to starsze małżeństwo z St Petersburga. Powiedzieli, że latają tak od zawsze, oraz że wielu Rosjan czy Ukrainców robi tak samo. Są to głównie emigranci "starej daty", w wieku dawno emerytalnym. Prawie nie mówią po angielsku, ale po polsku dogadać się to żaden problem. Pytałem ich, czemu nie polecą do Shannon a stamtąd mają połączenie do Minska, Belavia TU-154. Odpowiedzieli, że to skomplikowane, trudne, drogo, itp i nie wiadomo, czy ten bialoruski w ogole przyleci i odleci

  4. #44

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    lot powinien zrobic to co robi OS - reklamowac sie razem z Lotniskiem Okecie - np teraz jest dobra okazja dzieki otwarciu nowego terminala

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    lot powinien zrobic to co robi OS - reklamowac sie razem z Lotniskiem Okecie - np teraz jest dobra okazja dzieki otwarciu nowego terminala
    To by jakaś współpraca musiałabyć... To nie w Polsce takie racjonalizatorskie pomysły...

  6. #46
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    lot powinien zrobic to co robi OS - reklamowac sie razem z Lotniskiem Okecie - np teraz jest dobra okazja dzieki otwarciu nowego terminala
    Wszystko milo, tylko zarowno OS, jak i VIE sa prywatnymi przedsiebiorstwami. A LO i PLL to panstwowe molochy, ktore, jak Witek Z slusznie zauwazyl, na slowo "ryzyko" chowaja glowe w piasek i zamiataja pod wycieraczke.

  7. #47

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    tym bardziej powinna byc latwa wspolpraca - maja jednego wlasciciela

  8. #48
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    tym bardziej powinna byc latwa wspolpraca - maja jednego wlasciciela
    buahahahahaahahahah!"!!!!!

  9. #49

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    wiem ze RP jest to smieszne. Widocznie wspolny wlasciciel nie chce zarabiac pieniedzy

  10. #50
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Chroń nas Panie przed państwem, które chce zarabiać pieniądze. Ja już raz to ćwiczyłem LOT musi być sprywatyzowany. I właściwie to jedno zdanie zamyka dla mnie każdą dyskusję o tej firmie
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  11. #51
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Chroń nas Panie przed państwem, które chce zarabiać pieniądze. Ja już raz to ćwiczyłem LOT musi być sprywatyzowany. I właściwie to jedno zdanie zamyka dla mnie każdą dyskusję o tej firmie
    Nic dodac, nic ujac.

  12. #52

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Nisko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Chroń nas Panie przed państwem, które chce zarabiać pieniądze. Ja już raz to ćwiczyłem LOT musi być sprywatyzowany. I właściwie to jedno zdanie zamyka dla mnie każdą dyskusję o tej firmie
    Nic dodac, nic ujac.
    Tak prawde mowiac takie komentarze po prostu sa zbedne...wielcy specjalisci od prywatyzacji co lataja LOTem raz na rok
    TAK TAK

  13. #53

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    mozesz mi wytlumaczyc co ma czestotliwosc latania lotem do kwestii jego prywatyzacji?

  14. #54
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gacek3
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Chroń nas Panie przed państwem, które chce zarabiać pieniądze. Ja już raz to ćwiczyłem LOT musi być sprywatyzowany. I właściwie to jedno zdanie zamyka dla mnie każdą dyskusję o tej firmie
    Nic dodac, nic ujac.
    Tak prawde mowiac takie komentarze po prostu sa zbedne...wielcy specjalisci od prywatyzacji co lataja LOTem raz na rok
    Przylaczam sie do zapytania kolegi zasieki1.

  15. #55

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Oczywiście prywatyzacja jak najszybciej i to zarówno LOT jak i PPL.

    Jednak brak współpracy pomiędzy tymi firmami jest faktem.
    Można się z tego śmiać ale można też nad tym płakać. Dwie firmy ( jeden właściciel) skazane praktycznie na siebie ( dla obydwu druga firma to główny kontrahent) i zamiast współpracować to od kilku lat toczą swoje własne małe wojny.

    Na szczęście ponoć teraz jest pozytywny klimat i powstaje ponoć współpraca.
    Oby to była prawda

    http://www.lot.com/Portal/PL/aspx/Content_9233.aspx

  16. #56

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    to tylko na dwa tygodnie na pewno - zaraz beda jakies awantury

  17. #57
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gacek3
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Chroń nas Panie przed państwem, które chce zarabiać pieniądze. Ja już raz to ćwiczyłem LOT musi być sprywatyzowany. I właściwie to jedno zdanie zamyka dla mnie każdą dyskusję o tej firmie
    Nic dodac, nic ujac.
    Tak prawde mowiac takie komentarze po prostu sa zbedne...wielcy specjalisci od prywatyzacji co lataja LOTem raz na rok
    Dzięki, bo mnie zmobilizowałeś do intensywnej pracy. Trwało to trochę ale odtworzyłem. I tak

    PLL LOT leciałem (łącznie z lotami charterowymi, EuroLOTem i czasami pradawnymi) 211 razy
    Jeśli chodzi o prywatyzację, to uczestniczyłem w latach 1990-1998 w 76 procesach prywatyzacyjnych.

    Jeśli masz coś do dodania merytorycznie,, to zachęcam do dyskusji, jeśli jednak masz zamiar nam sadzić smuty to może lepiej nie

    [mod] maż -> masz [/mod]
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  18. #58
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Cytat Zamieszczone przez gacek3
    Cytat Zamieszczone przez stenus
    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Chroń nas Panie przed państwem, które chce zarabiać pieniądze. Ja już raz to ćwiczyłem LOT musi być sprywatyzowany. I właściwie to jedno zdanie zamyka dla mnie każdą dyskusję o tej firmie
    Nic dodac, nic ujac.
    Tak prawde mowiac takie komentarze po prostu sa zbedne...wielcy specjalisci od prywatyzacji co lataja LOTem raz na rok
    Dzięki, bo mnie zmobilizowałeś do intensywnej pracy. Trwało to trochę ale odtworzyłem. I tak

    PLL LOT leciałem (łącznie z lotami charterowymi, EuroLOTem i czasami pradawnymi) 211 razy
    Jeśli chodzi o prywatyzację, to uczestniczyłem w latach 1990-1998 w 76 procesach prywatyzacyjnych.

    Jeśli masz coś do dodania merytorycznie,, to zachęcam do dyskusji, jeśli jednak maż zamiar nam sadzić smuty to może lepiej nie
    Wydaje się, że po tych Twoich "76 procesach prywatyzacyjnych" w latach 1990-1998 pozostał Ci jeszcze tylko proces karny...Jeśli oczywiście nie są to nie czcze przechwałki jakiegoś mitomana. Póki co polecam lekturę raportu Najwyzszej Izby Kontroli (NIK) tj. "Informacji o wynikach kontroli prywatyzacyjnej PLL LOT S.A. 2004", nr.ew NIK 164/2004, data sporządzenia 09/2004, dział: gospodarka. Ciekawa jest lista osób odpowiedzialnych za ten "proces prywatyzacji" zamieszczona na końcu tego raportu:-), nie mówiąc o wnioskach! Ja nie leciałem Lotem, czarterami, czy Eurolotem ect. 211 razy tylko kilkanaście razy wiecej...
    Ciekawe, czy usuniecie ten post...
    Pozdrawiam
    jas

  19. #59
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A czemu mamy usunąć? Wszak to Ty się nim ośmieszasz. Nie do końca rozumiem co sugerujesz z tymi procesami karnymi. Już kilku przewalaczy próbowało mnie ciągać po sądach. Ale jeśli chodzi Ci o coś więcej niz tylko pomawianie i zanieczyszczanie powietrza to napisz coś więcej. Jeśli uważasz, że proces prywatyzacji jest niewłaściwym kierunkiem działania to to uzasadnij. Podstawowym zarzutem do procesu prywatyzacji PLL LOT jest bowiem to, że nie istnieje on wcale. Oczywiście, można tworząc klimat z cyklu "świata według Jaworowicz", torpedować prywatyzację. Mamy bardzo dobre wzorce. Pozostaje się cieszyć, że nie uczymy się na błędach lecz podpatrujemy innych. Na przykład taką Alitalię. Ich NIK też pisał na pewno raporty przez 20 lat.
    Pamiętam jak prywatyzowano FSO (konkurencja, nie my ) to tam też zrobiono wszystko, żeby tylko nie sprzedać firmy prawdziwym inwestorom, bo oni zapowiadali znaczne redukcje zatrudnienia. Znalazł się w końcu Koreańczyk, który na to przystał. Nie skończyło się to dla firmy dobrze. Całe nieszczęście LOTu bierze się z bardzo silnej pozycji pracowników, którzy zdają sobie sprawę z tego, że prywatyzacja oznacze trzepanie dupsk. Zrobią więc wszystko, żeby "złodziejską prywatyzację" powstrzymać.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #60
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    A czemu mamy usunąć? Wszak to Ty się nim ośmieszasz. Nie do końca rozumiem co sugerujesz z tymi procesami karnymi. Już kilku przewalaczy próbowało mnie ciągać po sądach. Ale jeśli chodzi Ci o coś więcej niz tylko pomawianie i zanieczyszczanie powietrza to napisz coś więcej. Jeśli uważasz, że proces prywatyzacji jest niewłaściwym kierunkiem działania to to uzasadnij. Podstawowym zarzutem do procesu prywatyzacji PLL LOT jest bowiem to, że nie istnieje on wcale. Oczywiście, można tworząc klimat z cyklu "świata według Jaworowicz", torpedować prywatyzację. Mamy bardzo dobre wzorce. Pozostaje się cieszyć, że nie uczymy się na błędach lecz podpatrujemy innych. Na przykład taką Alitalię. Ich NIK też pisał na pewno raporty przez 20 lat.
    Pamiętam jak prywatyzowano FSO (konkurencja, nie my ) to tam też zrobiono wszystko, żeby tylko nie sprzedać firmy prawdziwym inwestorom, bo oni zapowiadali znaczne redukcje zatrudnienia. Znalazł się w końcu Koreańczyk, który na to przystał. Nie skończyło się to dla firmy dobrze. Całe nieszczęście LOTu bierze się z bardzo silnej pozycji pracowników, którzy zdają sobie sprawę z tego, że prywatyzacja oznacze trzepanie dupsk. Zrobią więc wszystko, żeby "złodziejską prywatyzację" powstrzymać.
    Zawsze podejrzewałem, ze w stworzeniu " krainy powszechnej, sprywatyzowanej szczęśliwości" przeszkadzają tylko pracownicy tego, czy innego przedsiębiorstwa bez względu jaką pozycje w nim zajmują! Co procesu prywatyzacji LOT...polecam lekturę w/w raportu NIK. Rozpoczęto ją w 1998, czy tak trudno przeczytać kilkunastostronicowy dokument?! Jeśli ktoś ma trudnosci z dotarciem do niego za chwilę mogę wkleić go do nastepnego posta, (jesli serwer go łyknie).Co do działania sądów w Polsce w obszarze gospodarki, to zdaje się wszyscy już mają dość ugruntowaną opinię w tej materii. Niestety NIK nie ma żadnej władzy wykonawczej, co pozwala z ufnością patrzeć w przyszłość takim właśnie "specjalistom" od pozornych prywatyzacji...Tym właśnie, którzy dla zachowania stanowisk, przywilejów czy innych korzysci utrzymaja "status quo". No tak...ile to trzeba się "narobić", aby nie zmienić NIC! Szczerze podziwiam...
    jas

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •