Sądzisz, że osoby odpowiedzialne za siatkę nie zdawały sobie z tego sprawy przed uruchomieniem połączenia?
Rozumiem to doskonale, ale dzięki za wyjaśnienie. Pytanie tylko czy przy tak małej flocie, która może Astanę obsługiwać (tylko 738) ma sens ten kierunek? Gdy będą 4 738 czy jeszcze MAXy to będzie rotacje pewnie można lepiej ustawić, ale teraz to jakieś 7 godzin na dobę (29%), gdy jeden z dwóch najważniejszych po Dreamlinerach samolotów stoi bezczynnie, a to w WAW a to w TSE, dla 100 pax, to ekonomicznie nie wiem czy to na zero wychodzi.
Sądzisz, że osoby odpowiedzialne za siatkę nie zdawały sobie z tego sprawy przed uruchomieniem połączenia?
O tym nigdzie nie napisałem. Piszę z typowo ekonomicznego i flotowego punktu widzenia. Uważam tylko, że może się to słabo kalkulować ta Astana, przy 100 pax, stojącym samolocie 7 godzin no i kilometrach do przelotu (paliwie do spalenia). Dodatkowo przy tak małej flocie 738 i LF~100 pax, póki co Astana wydaje się być niezbyt trafnym biznesem. 11 godzin na turnaround + 7 wymuszonego postoju... Za te 18 godzin to wiele innych bardziej dochodowych tras można pewnie obsłużyć, a tak mamy Astanę 18 godzin i 200 pax, które 738 może zabrać praktycznie w każdy rejs. W każdym razie zobaczymy jak to będzie.
Nie licz tego jako stricte 200 pax na TSE. To jest 400 pax na siatce. Te 200 pax musi dolecieć innymi rejsami aby do TSE polecieć i wrócić. Plus lokalni pasażerowie do/z TSE to masz 500 pax. A będzie więcej.
Docelowo chyba zamysl jest taki, ze ceny azjatyckie za dystans madrycki.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Nie pisałeś, ale dokładnie to wynika z tego co piszesz. LOT zdaje sobie sprawę zarówno z możliwości swojej floty jak i z kalendarza, a dodatkowo pewnie ma i jeszcze narzędzia żeby prognozować popyt trochę dokładniej niż "wydaje mi się niezbyt trafnym biznesem". Paru łebskich ludzi tam chyba jeszcze zostało żeby wiedzieć jak zbilansować utylizację samolotu z konkurencyjną ofertą przesiadkową.
Analizowanie wypełnienia na całym kierunku po tym, że Lelek po 3 czy 4 rejsie napisał, że było na nim 100 pasażerów, to - ten tego - wiecie.
Swoją drogą na pierwszych rejsach wypełnienia są obiektywnie mniejsze, bo rejsy dla większości pasażerów nie łapią jeszcze powrotów. To samo było z PEK na początku.
^^ no łapią, ale wylot, a wylot i powrót to nie to samo . Gdyby zupełnie uprościć i przyjąć założenia, że każdy statystyczny pax leci do TSE na dokładnie tydzień, połowa samolotu to pasażerowie z odcinkiem "tam", druga "spowrotem", to przez pierwszy tydzień wypełnienie na obu odcinkach powinno wynosić 50%. Oczywiście tak prosto nie jest, bo i są bilety OW, i mogą być krótkie pobyty, i ruch może mieć różne proporcje na TSE-WAW-TSE i WAW-TSE-WAW, ale z grubsza im dalej od daty otwarcia połączenia, tym bardziej ruch się stabilizuje pod kątem tego wpływu. Po 2 tygodniach będzie można oceniać, ale nie po 3 rejsach i to z jedną próbą statystyczną.
Myślę, że jednak połączenie bardziej jest nastawione na ruch TSE-WAW-XXX, dlatego powroty powinny być akurat pełniejsze (albo równie wypełnione biorąc pod uwagę SŚ itp).
Przynajmniej jedno sprawdzenie wyższych cen exTSE niż exWAW na to wskazuje.
Nie wiem ktory watek bardziej wlasciwy ale po ostatnim moim zakupie kilka osob odpowiedzialnych za wuwuwu powinno beknac.
Od kilku dni mocuje sie z zakupem biletu na trasie RZE-WAW- TSE. Mam kaprys w dwie strony na Y+. Generalnie co kilka dni bilety po niecale 7 stowek OW wracaja do puli. Kiedy dochodzi do platnosci: wybrana taryfa jest juz niedostepna. Na powrot wskakuje 1 dostepne miejsce po 1950zl.
Bawilem sie w sobote i probowalem zakupu w C promo. Niby wszystko OK, dochodzimy do wyboru miejsc, na odcinki WAW-TSE-WAW za 0zl, za doloty po kraju system wola 21zl z groszami. Moze nie byloby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie obok odcinka Twoja taryfa: LOT business promo ...
Dalem sobie na wstrzymanie-wiedzialem, ze dzis bede w Hungarii. Proces zakupu biletu w Y+ przebiegl wrecz wzorowo, wybor miejsc za frico na wszystkich odcinkach.
A jeszcze w Barwinku, proba zakupu z rodzimego IP: 1950zl za powrot ...
Strona LOTu bardzo przypomina mi informatyzacje ZUSu lata temu. Mlodsza mlodziez zapewne nie pamieta firemki na literke P
Ps' Rob - do zobaczenia 17-20 VI
A ja właśnie sprawdzam Y+ tam i Y z powrotem i do momentu płatności mam 1000 zł.
Zakładki