Strona 12 z 15 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 289
Like Tree215Likes

Wątek: TSE by LO - informacje

  1. #221

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    Gdyby wyleciał wcześniej z WAW to nie zebrałby krótkich transferów z Europy Zach. czyli dokładnie to samo co przy zbyt wczesnym powrocie do WAW, w tym biznesie nie chodzi tylko o to żeby jak najwięcej latać (tak mogą myśleć Ryanairy oferujące wyłącznie produkt point-to-point, tak wiem też że to się po malutku u nich zaczyna zmieniać) tylko żeby to latanie miało sens.
    Rozumiem to doskonale, ale dzięki za wyjaśnienie. Pytanie tylko czy przy tak małej flocie, która może Astanę obsługiwać (tylko 738) ma sens ten kierunek? Gdy będą 4 738 czy jeszcze MAXy to będzie rotacje pewnie można lepiej ustawić, ale teraz to jakieś 7 godzin na dobę (29%), gdy jeden z dwóch najważniejszych po Dreamlinerach samolotów stoi bezczynnie, a to w WAW a to w TSE, dla 100 pax, to ekonomicznie nie wiem czy to na zero wychodzi.

  2. #222
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Sądzisz, że osoby odpowiedzialne za siatkę nie zdawały sobie z tego sprawy przed uruchomieniem połączenia?

  3. #223

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Sądzisz, że osoby odpowiedzialne za siatkę nie zdawały sobie z tego sprawy przed uruchomieniem połączenia?
    O tym nigdzie nie napisałem. Piszę z typowo ekonomicznego i flotowego punktu widzenia. Uważam tylko, że może się to słabo kalkulować ta Astana, przy 100 pax, stojącym samolocie 7 godzin no i kilometrach do przelotu (paliwie do spalenia). Dodatkowo przy tak małej flocie 738 i LF~100 pax, póki co Astana wydaje się być niezbyt trafnym biznesem. 11 godzin na turnaround + 7 wymuszonego postoju... Za te 18 godzin to wiele innych bardziej dochodowych tras można pewnie obsłużyć, a tak mamy Astanę 18 godzin i 200 pax, które 738 może zabrać praktycznie w każdy rejs. W każdym razie zobaczymy jak to będzie.

  4. #224

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    15 godzin

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  5. #225
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Nie licz tego jako stricte 200 pax na TSE. To jest 400 pax na siatce. Te 200 pax musi dolecieć innymi rejsami aby do TSE polecieć i wrócić. Plus lokalni pasażerowie do/z TSE to masz 500 pax. A będzie więcej.
    Stoarn likes this.

  6. #226

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Uważam tylko, że może się to słabo kalkulować ta Astana
    Spoko. Na pewno teraz tak jest i jeszcze jakiś czas będzie.

  7. #227
    KTW
    KTW jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2013

    Domyślnie

    Docelowo chyba zamysl jest taki, ze ceny azjatyckie za dystans madrycki.

    Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
    Stoarn and olekorlo like this.

  8. #228
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    O tym nigdzie nie napisałem.
    Nie pisałeś, ale dokładnie to wynika z tego co piszesz. LOT zdaje sobie sprawę zarówno z możliwości swojej floty jak i z kalendarza, a dodatkowo pewnie ma i jeszcze narzędzia żeby prognozować popyt trochę dokładniej niż "wydaje mi się niezbyt trafnym biznesem". Paru łebskich ludzi tam chyba jeszcze zostało żeby wiedzieć jak zbilansować utylizację samolotu z konkurencyjną ofertą przesiadkową.


  9. #229

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    11 godzin na turnaround + 7 wymuszonego postoju... Za te 18 godzin to wiele innych bardziej dochodowych tras można pewnie obsłużyć, a tak mamy Astanę 18 godzin i 200 pax, które 738 może zabrać praktycznie w każdy rejs. W każdym razie zobaczymy jak to będzie.
    Astana - LOT w nocy, samolot gdyby był w Europejskiej siatce stałby wtedy na płycie. Zamiast nocnej Astany z powrotem na 14 mógłby zaliczyć najwyżej jedną rotację po Europie, np. LHR i spowrotem.

  10. #230
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Analizowanie wypełnienia na całym kierunku po tym, że Lelek po 3 czy 4 rejsie napisał, że było na nim 100 pasażerów, to - ten tego - wiecie.

    Swoją drogą na pierwszych rejsach wypełnienia są obiektywnie mniejsze, bo rejsy dla większości pasażerów nie łapią jeszcze powrotów. To samo było z PEK na początku.
    lelek7 likes this.

  11. #231
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Swoją drogą na pierwszych rejsach wypełnienia są obiektywnie mniejsze, bo rejsy dla większości pasażerów nie łapią jeszcze powrotów. To samo było z PEK na początku.
    Ale łapią wyloty z drugiej strony.


  12. #232
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ no łapią, ale wylot, a wylot i powrót to nie to samo . Gdyby zupełnie uprościć i przyjąć założenia, że każdy statystyczny pax leci do TSE na dokładnie tydzień, połowa samolotu to pasażerowie z odcinkiem "tam", druga "spowrotem", to przez pierwszy tydzień wypełnienie na obu odcinkach powinno wynosić 50%. Oczywiście tak prosto nie jest, bo i są bilety OW, i mogą być krótkie pobyty, i ruch może mieć różne proporcje na TSE-WAW-TSE i WAW-TSE-WAW, ale z grubsza im dalej od daty otwarcia połączenia, tym bardziej ruch się stabilizuje pod kątem tego wpływu. Po 2 tygodniach będzie można oceniać, ale nie po 3 rejsach i to z jedną próbą statystyczną.

  13. #233
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Myślę, że jednak połączenie bardziej jest nastawione na ruch TSE-WAW-XXX, dlatego powroty powinny być akurat pełniejsze (albo równie wypełnione biorąc pod uwagę SŚ itp).
    Przynajmniej jedno sprawdzenie wyższych cen exTSE niż exWAW na to wskazuje.


  14. #234
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Nie wiem ktory watek bardziej wlasciwy ale po ostatnim moim zakupie kilka osob odpowiedzialnych za wuwuwu powinno beknac.
    Od kilku dni mocuje sie z zakupem biletu na trasie RZE-WAW- TSE. Mam kaprys w dwie strony na Y+. Generalnie co kilka dni bilety po niecale 7 stowek OW wracaja do puli. Kiedy dochodzi do platnosci: wybrana taryfa jest juz niedostepna. Na powrot wskakuje 1 dostepne miejsce po 1950zl.
    Bawilem sie w sobote i probowalem zakupu w C promo. Niby wszystko OK, dochodzimy do wyboru miejsc, na odcinki WAW-TSE-WAW za 0zl, za doloty po kraju system wola 21zl z groszami. Moze nie byloby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie obok odcinka Twoja taryfa: LOT business promo ...

    Dalem sobie na wstrzymanie-wiedzialem, ze dzis bede w Hungarii. Proces zakupu biletu w Y+ przebiegl wrecz wzorowo, wybor miejsc za frico na wszystkich odcinkach.
    A jeszcze w Barwinku, proba zakupu z rodzimego IP: 1950zl za powrot ...

    Strona LOTu bardzo przypomina mi informatyzacje ZUSu lata temu. Mlodsza mlodziez zapewne nie pamieta firemki na literke P

    Ps' Rob - do zobaczenia 17-20 VI
    Stoarn and Rob_Sad like this.

  15. #235
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Czyli kupiles Y+ za te około 1400zł ? Bo jeśli za 1000zł to się wkurzę

  16. #236
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Czyli kupiles Y+ za te około 1400zł ? Bo jeśli za 1000zł to się wkurzę
    1382zl z groszami.

    Ps' z litosci nie opisze kontaktu z CC i proby zakupu tam Y+, powrot C ... Moze jest i zysk - to cieszy - ale w tej firmie jest jeszcze sporo do zrobienia...

  17. #237
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mi bez problemu wyliczyli 1410zl za poz-waw-tse w busines saver (z) i tse-waw-poz w eco (o).
    Ale korzystałem z kontaktu telefonicznego od KubyB.
    Cena dobra, szczególnie, że waw-tse na 787. Bardzo sie łamałem ale ostatecznie wygrała oszczędność (za różnicę cała rodzina może lecieć do tlv).

  18. #238
    Awatar cart

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A ja właśnie sprawdzam Y+ tam i Y z powrotem i do momentu płatności mam 1000 zł.
    Moje podróże - http://www.piotrwasil.com


  19. #239
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    A ja właśnie sprawdzam Y+ tam i Y z powrotem i do momentu płatności mam 1000 zł.
    Z WAW czy z dolotem z regionu? To zmienia mocno postać rzeczy

    Ps' o ile ktoś nie pominął tego etapu - rezerwacji miejsca - jako jedyny kliknąłem na konkretny fotel w Y+ na powrocie. Aha - przy założeniu, że wuwuwu działa jak należy, a to już nie jest takie oczywiste ...
    Stoarn likes this.

  20. #240
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez cart Zobacz posta
    A ja właśnie sprawdzam Y+ tam i Y z powrotem i do momentu płatności mam 1000 zł.
    Ale tak to żaden problem. W takiej konfiguracji wcześniej było za 800zl

Strona 12 z 15 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •