Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 81
Like Tree118Likes

Wątek: Q400 LO vs 738 FR - krajowki

  1. #21
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    @Kaspric - cokolwiek Ty napiszesz i czegokolwiek u Serafina będziesz się doszukiwał, to koszty szacowane przez Czajkę pojawią się w rachunku wyników obu linii ze znakiem ujemnym. Nie rozumiem nazywania "uproszczeniem/groteską" zwykłego odnotowania, że fakt ekonomiczny jest faktem.

    Gość szacuje powszechnie używany parametr, a tu jest pretensja, że to robi zgodnie z definicją, a nie jakoś inaczej. Co się porobiło, że zamiast gadać czy szacunek jest poprawny (tylko Jordanj to zakwestionował) albo co z tego wynika (równie dobrze nic ale moim zdaniem jednak wynika) jest atak na prtl.pl, że szacują tylko ten parametr nie korelując go z innymi. Pytania w tekście wyraźnie retoryczne są traktowane jako stawianie tez. Informacje o wynikach ich szacunków są przysłaniane przez hipotezy o intencjach. Nie ważne co i na ile wyliczono, ważne że na wyliczającym nie można polegać, bo "upraszcza". Paranoja - przedmiotem dyskusji nie jest jakość informacji, a subiektywna jakość posłańców co to je donoszą.

    Piotr

  2. #22
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    W LOT samobójcy w biurach nie siedzą. Oni tez liczą co się opłaca a co nie. Jeżeli coś robią (np. latają Q400), to albo jest w tym sens ekonomiczny, albo zwyczajnie nie ma innej alternatywy i ew. straty trzeba na innych lotach wyrównać. I tyle.

    Rozumiem ze autor sugeruje iz biednego na dziadostwo nie stać, bo dwa razy przepłaci. I ma racje. Ale jak mówiłem, takich oczywistości chyba w LOT nikomu tłumaczyć nie trzeba. Oni to sami wiedza. Rady z zewnątrz raczej zbędne.

  3. #23

    Dołączył
    Mar 2016

    Domyślnie

    To j pozwolę sobie tym razem z punktu widzenia zwykłego pasażera. Dość często z usług FR na trasach do GDN i WRO korzystam- taka praca. Mieszkam w Legionowie. Modlin dla mnie był wprost wygodny. 18 już musiałem na Chopina się udać, by do EPGD się doczłapać. Zmiana- dla mnie in minus, bo dalej. Standardów WMI i WAW nie da się porównać. WMI to taki dworzec samolotowy -PKS ja nieistniejący dworzc PKS Warszawa - Stadion. Nie przeszkadzało mi to zupełnie. Pomylonym korpoludkiem nie jestem, ani nabzdyczonym posiadaczem różnych "priority". Mam być szybko i sprawnie. FR pod tym przebija lot- nie lata tylko jak pogoda zastrajkuje, tak, jak w zeszłą środę. No i cenowo LOT na łeb bije. I nie musi na transfery czekać. Jak obserwowałem zawsze LF prawie na 100%. Znaczy popyt jest P2P i ludziska latają. LOT- piękna firma, ale z jej usług od 2001 roku jakoś nie korzystałem. I mało mnie obchodzi,że to nasze, narodowe etc,etc. Dla mnie "naszymi i narodowymi" - bośmy w EU są i FR, i Wizz i Lufa. Czy się to komuś podoba, czy nie. O tym też załogi pokładowe i szoferkowe świadczą. Np. 18 w wieczornym rejsie z EPGD do EPWA kapitenem był Andrzej, F/O Krzysztof i kabina polska za wyjątkiem hiszpana Jose. Można? Można. A artykuł dobry, bo trafnie rzecz ujmujący. Ja wiem, że tu na tym forum jest wiele "krypciochy" w sprawie LOT, że jest kilkanaście osób pozytywny PR owej firmie chcący robić. Pominę niezręczność, iż niektórzy mod są pracownikami owej firmy. Miłego dnia. A i jeszcze jedno: jana miejscu LOT natychmiast uruchomił bym połączenie WMI- GDN- WMI i WMI- WRO- WMI. Co najmniej 4 razy dziennie. Ale Lot tego nie ma jak i czym zrobić, bo na razie kurduplowatą firmą jest.

  4. #24

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Artykuł nawet nie rzetelny, a opisujący tylko koszty bez strony dochodowej (która jest największym problemem).

    738 z zużyciem paliwa 2.1t/h? Na balistycznym locie do F260 i powrót? Dalej nawet nie chce mi się czytać.

    Pozdrawiam, Adam

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Wszystkim broniącym tezy artykułu - a gdyby dodać do tego porównania 787 i ze zdziwieniem stwierdzić, że koszt na pasażera jest jeszcze niższy... Albo A380... ? Porównanie strony kosztowej tylko ma taki sens, jak twierdzienie że w Ferrari koszt konia mechanicznego jest mniejszy niż w Seicento (nie wiem, strzelam ) - nawet jeśli - so what?
    symbian, frik, olekorlo and 1 others like this.

  6. #26
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    @Pek: wróć do posta L4 #16.

  7. #27
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gajowymarucha Zobacz posta
    A i jeszcze jedno: jana miejscu LOT natychmiast uruchomił bym połączenie WMI- GDN- WMI i WMI- WRO- WMI. Co najmniej 4 razy dziennie. Ale Lot tego nie ma jak i czym zrobić, bo na razie kurduplowatą firmą jest.
    Myślę że nic zabawniejszego już dzisiaj nie przeczytamy. Piąteczek zaorany z samego rana.
    frik, kaspric, mawey and 20 others like this.

  8. #28
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o meritum to mnie ciekawią wyliczenia kosztów samych samolotów.
    Szacunkowy koszt raty wynajmu (195k vs 360k) z jednej tabelki staje się kosztem wynajmu samolotu w kwotach 160k i 230k.
    Jednostkowy koszt samolotu dla połączenia też wychodzi wtedy 4459 vs 5007. Zakładam, że to kwestia też średniej utylizacji, ale

    Ciekawi mnie też stwierdzenie "Ryanair rezerw remontowych w ogóle nie płaci". Remonty się same nie robią, więc FR ponosi też koszty niezależnie czy robi rezerwę, czy przerzuca na następnego użytkownika - ale czy jest to ujęte wtedy w koszcie samolotu?


  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Większość Warszawiaków jednak nie mieszka w Legionowie

  10. #30

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Mastah - co to się porobiło - wszędzie dostrzegacie "tezy". Prtl.pl oszacował jakiś parametr, zadał jakieś pytania i od razu "groteskowy artykuł stawiający tezę". Logika czy wiara?

    Piotr
    Ale ja tej tezy nie trzeba dostrzegać (że niby jakaś ukryta jest), ona tam jak wół stoi LOT nie ma przewagi konkurencyjnej i tyle, przecież koszty są jedynym źródłem tej przewagi (nawet pomjając to, czy wyliczenia są prawdziwe - bo jakoś wątpię, patrząc na poziom artykułu).

    A ta dyskusja nawet i co poniektóre fajne posty pokazują, że właśnie ta przewaga jest. FR polecą przede wszystkim ci, dla których latanie za 12 PLN P2P jest w porzo. Nie spodziewam się, żeby to był jakkolwiek dochodowy segment z punktu widzenia _dowolnej_ linii lotniczej. Tyle, że w odróżnieniu od LOT, i na przykład OLT, MOLa stać na dokładanie do biznesu. Jak się znudzi, albo nie wyjdzie, to połączenie zostanie zamknięte szybciej, niż zostało otwarte, a segment dwunastozłotowców przerzuci się na Polskiego BUSa i Pendolino kupowane 30 dni przed wyjazdem, o pierwszej w nocy (dla niewiedzących: największa szansa na kupno biletu za 49 PLN). Lub TLK, latem.

    Inaczej mówiąc, migracja FR na WAW jest dla mnie przejawem ratowania P&La na krajówkach przez FR, a nie jakimś agresywnym ruchem wymierzonym w LOT. Nie ten segment, nie ta liga. A że 12-złotowcy mają się czym ekscytować... ich prawo 12 złotych reve z paxa razy 189 daje oszałamiającą kwotę 4668 PLN na jeden lot, jak to się ma do wyliczeń kosztowych ?
    schwefel and Ztof like this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  11. #31

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Wielee osób płaci też 50 zł, 80 zł. Więcej płacą już Ci co muszą i o dziwo też ich trochę jest.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  12. #32
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kerad85 Zobacz posta
    Wielee osób płaci też 50 zł, 80 zł. Więcej płacą już Ci co muszą i o dziwo też ich trochę jest.
    Żeby te 50-80 zł się opłacało to muszą się znaleźć pasażerowie którzy płacą resztę, czyli >150 za swoje bilety. A tych dużo łatwiej złowić mając większą częstotliwość i opcje przesiadek.
    symbian, olekorlo and Michal_K like this.


  13. #33

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kerad85 Zobacz posta
    Wielee osób płaci też 50 zł, 80 zł. Więcej płacą już Ci co muszą i o dziwo też ich trochę jest.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    Tak, ale ile z tych pieniędzy jest własnym przychodem FR ?

    Na przykład taka opłata lotniskowa... <gdybanie mode on> Jakoś nie chce mi się wierzyć, że WAW dało jakiekolwiek preferencje FR... Po co ? <gdybanie mode off>

    Jak oskubiemy FR-owe opłaty biletowe z tego, co trzeba oddać komu innemu, to z takich 12 pln zrobi się minus 40 a z 50 przedmiotowe 12
    Stoarn likes this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  14. #34

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Opłata za pasażera w WAW to 60 pln, w regionach nie pamiętam ale pewnie pomiędzy 20 a 30 zł.

  15. #35
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    ^^ 60 na odlot
    0 za pax w tranzycie bezpośrednim
    Stoarn and PeK like this.

  16. #36

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Opłata zawsze jest za odlot.
    A co kogo obchodzi opłata za tranzyt bezpośredni?

  17. #37
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Opłata zawsze jest za odlot.
    A co kogo obchodzi opłata za tranzyt bezpośredni?
    Tego kto operuje XXX-WAW-GDN/WRO obchodzi.
    olekorlo likes this.


  18. #38

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    A kto tak operuje?

  19. #39

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Czartery
    kerad85 likes this.

  20. #40

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Po pierwsze bardzo rzadko a po drugie nie ma to związku z tematem.

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •