118Likes
-
Polecamy
Jest chyba 50% zniżki na paxa w transferze.
-
Zamieszczone przez
aaben
A kto tak operuje?
Nie Ryanair?
-
Nie, zresztą nie pozwala na to rozkład. Jedynym regularnym połączeniem w tranzycie bezpośrednim z Warszawy jest połączenie przez Ostrawę do Pragi robione w rozkładzie okołozimowym przez CSA, ale to wciąż nie jest tranzyt bezpośredni przez WAW tylko w Ostrawie. No ale na tym forum tranzyt i transfer to są określenia wymienne...
-
Semantic police widzę na posterunku ;-).
-
Może kiedyś dotrze.
-
^^aaben, wybacz mój błąd. Dopisałem dalej o zniżce dla transferów. Ta się już chyba tyczy LOTu, nie?
-
Tak, obecny cennik jest "hubowy" i bardzo dobrze.
-
Nie tranzyt bezpośredni a pasażer transferowy wielcy znawcy lotnictwa:
Pasażer lecący w transferze to pasażer, który po wylądowaniu na danym lotnisku kontynuuje dalszą podróż drogą lotniczą z tego samego lotniska.
(rozliczane zapewne na podstawie 1 biletu)
Zniżka dla ruchu transferowego jest udzielana w wysokości 50% od opłaty pasażerskiej.
Największym beneficjentem obecnie jest LO.
-
Czyli aaben pisał dobrze .)
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
-
Za pudelkiem:
Główna zmiana w nowym cenniku to inny sposób naliczania zniżek od opłaty pasażerskiej dla podróżnych przesiadających się w Warszawie. Od jutra lotnisko automatycznie będzie obniżało opłatę za tych pasażerów do 10 zł z podstawowej stawki 60 zł. Zniżka jest kwotowa i wynosi 50 zł, czyli 83,33 proc. Do tej pory zniżka była procentowa (50 proc. do 30 zł),
-
Prezes Milczarski musi mieć niezłe chody.
-
BTW dzisiaj sprawdzałem i Ryanair ma już po trzy rotacje dziennie WAW <-> GDA i WRO
-
Ano Ano.
Na trasach do GDN i WRO FR oferuje znacznie więcej foteli.
Ale umówmy się - GDN ma jeśli chodzi o ruch p2p perspektywę negatywną. Do tranzytów LOT ma rozkład optymalny. Pamiętajmy, że czeka nas w nieodległej perspektywie czasowej dalsze skrócenie czasu jazdy pociągiem (gdy linia 9 zostanie doposażona w ERMTS), czas jazdy do Gdańska będzie tylko o kilka minut dłuższy niż czas jazdy do Krakowa, podobny jak do Poznania.
Na obydwu tych kierunkach ruch lotniczy p2p nie jest w stanie już zapełnić 737.
-
Przede wszystkim porty regionalne muszą się ogarnąć i dogadać z miastami szybki transfer z miasta na lotnisko. Aktualnie Wrocław linia 106 - 38 minut, Gdańsk linia 210 - 35 min, gratis zwiedzanie wszystkich przystanków i wiosek po drodze. Bez znaczącej poprawy niskokosztowe latanie po kraju z tych portów nie będzie na dłuższą metę opłacalne.
-
w Gdansku jest PKM jadąca do miasta. Ale akurat latanie p2p sensu nie ma, jak Pendolino zatrzymujace sie na trzech stacjach w Gdansku I trzech w Wwie to wybiorę samolot tylko jesli bedzie znacząco tanszy niz pociąg (bo pociagiem wygodniej, per saldo czas taki sam a zdecydowanie mozna wiecej zrobic po drodze
-
Jest, ale OIDP z centrum trzeba się przesiadać. Osobiste preferencje o których mówisz są różne, niektórzy z zasady lubią polecieć niż jechać pociągiem. Do tego jeszcze bardzo ważna jest dostępność czasowa, np. dostępność o wiele późniejszych godzin wylotów z regionów do Warszawy niż podróży koleją. Ostatnie połączenie EIP z Wrocławia rusza o 18:30 vs 21:05 LOT, z Gdańska 18:52 vs 21:05 LOT co daje co najmniej godzinę na mieście więcej. Co ciekawe zwracają mi na to uwagę znajomi związani zawodowo z koleją.
Podejrzewam że na tych wieczornych połączeniach Ryanair też będzie chciał pokonkurować, ale na razie trudno będzie mu się wstrzelić z godzinami w WAW.
-
Ja lubie poleciec, ale komfort podrozy w Pendolino jest nieporownywalnie lepszy niz tej samej lecac do WAW. FR z obecnym oferowaniem nie moze bazowac na hobbystach, caly czas zastanawiam sie wiec na kim chca bazowac. Przeciez nie na ruchu za 12 zl, pytanie kto zapłaci 100 zł I wiecej za lot z Gdanska do Wwy (z Wrocławia oferta PKP jest troche gorsza wiec pozycja FR lepsza). Ja nie wiem, nie znam takich ludzi
-
Spoko, jeśli popyt będzie IC dołoży Pendolino o 20 tak jak na Krakowie.
Wrocław się pewnie ostanie, ale Gdańskowi daję max 3 lata
Upiorne procedury przedodlotowe FRancy tak naprawdę wymuszają dojechanie na lotnisko minimum 50 minut przed odlotem nie później.
Z dojazdem w wariancie optymistycznym - 25 minut.
Latanie do Gdańska będzie miało taki sens jak teraz ma do Krakowa i Poznania - albo się jest VIPem pragnącym dyskrecji, albo lubi się przelecieć człowiek.
Nie wiem czy FRanca załapała się na zniżkę za otwarcie GDN.
Jak przyjdzie zapłacić 60 zł od paxa a na dziewiątce będzie ERMTS to połączenie zupełnie straci sens.
-
@Stoarn - i tu się różnimy projekcjami. Nie wierzysz, że rynek p2p na krajówkach będzie czymś znaczącym, a ja uważam że będzie kwitł (choć sinusoidalnie). Nawet jak IC przekroczy handlowo 200 km/h, to Rębiechowo, Strachowice, Goleniów i Jasionka będą zasuwać, a i Balice i Ławica też.
Coś jak historia Frankfurt-Monachium. Tyle, że problem dominacji pozostaje otwarty.
Piotr
-
Polecamy
PeK ja nie uważam, że połączenia padną. Uważam tylko że FRanca zamknie loty Gdańsk-Wawa.
Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki