Strona 36 z 37 PierwszyPierwszy ... 26 34 35 36 37 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 701 do 720 z 735
Like Tree734Likes

Wątek: Współpraca LOT i Nordica od 19.11.2016

  1. #701
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie


    Polecamy


  2. #702

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Panowie, ja wiem, ze sloty na Heathrow to jest najwiekszy problem, ale mysle, ze kiedys by sie to zwrocilo? Poza tym, jesli nie Heathrow, to Gatwick - tez blisko Londynu i tez dziala ok.

    @Stroan - Nordica chce laczyc Estonie z Europa - super. Wielka Brytania to tez czesc Europy, wiec by sie zgadzalo z ich idea. No ale ok, moze sie myle. ;-)

  3. #703

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To tak odnosnie ogloszonego przez wiele osob tu 'sukcesu' inwestycji w Nordica, zakupu slotów LHR sa jakies pierwsze dane/informacje finansowe: http://www.pasazer.com/news/37410/tr...i,nordica.html

  4. #704

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    To tak odnosnie ogloszonego przez wiele osob tu 'sukcesu' inwestycji w Nordica, zakupu slotów LHR sa jakies pierwsze dane/informacje finansowe: http://www.pasazer.com/news/37410/tr...i,nordica.html

    Hmm linia zaczela w 2015, wiadomo, ze pierwsze lata dzialalnosci to sa zawsze straty, poza tym niedawno poinformowano przeciez, ze linie mialy nadzieje na zysk juz w 2017 roku (a nie w 2019 jak planowano). Dodatkowo ta baza w Groningen i moje proby kupienia kiedys biletu na trasie BRU - TLN (codziennie cena byla wyzsza) wskazywaloby raczej na to, ze jest zainteresowanie Nordica ze strony pasazerow...

    Mam mieszane uczucia po tym (nieco stronniczym) artykule.

  5. #705

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    Hmm linia zaczela w 2015, wiadomo, ze pierwsze lata dzialalnosci to sa zawsze straty, poza tym niedawno poinformowano przeciez, ze linie mialy nadzieje na zysk juz w 2017 roku (a nie w 2019 jak planowano). Dodatkowo ta baza w Groningen i moje proby kupienia kiedys biletu na trasie BRU - TLN (codziennie cena byla wyzsza) wskazywaloby raczej na to, ze jest zainteresowanie Nordica ze strony pasazerow...

    Mam mieszane uczucia po tym (nieco stronniczym) artykule.
    "I nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał, szczególnie, że prawie wcale nie padało..."
    olekorlo and PeK like this.

  6. #706
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    No ale ten artykuł to domniemanie w zasadzie w całości oparte na tym:

    "Ostatnie informacje o dostępnych środkach finansowych przewoźnika pochodzą z końca 2016 r. Wtedy to na koncie przewoźnika znajdowały się 3 mln euro.
    Wgląd na sytuację przewoźnika daje toczące się obecnie postępowanie sądowe, w którym byli pracownicy Estonian Air pozwali linie Nordica na łączną kwotę 1,64 mln euro i zwrócili się do sądu z wnioskiem o zabezpieczenie sumy roszczeń. Sąd odrzucił wniosek tłumacząc, że zabezpieczenie tej sumy uniemożliwiłoby przewoźnikowi prowadzenie działalności co mogłoby doprowadzić do jego bankructwa."

    Przecież z tego nic nie wynika.
    Not Real likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  7. #707

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Not Real Zobacz posta
    moje proby kupienia kiedys biletu na trasie BRU - TLN (codziennie cena byla wyzsza) wskazywaloby raczej na to, ze jest zainteresowanie Nordica ze strony pasazerow...

    .
    Ty tak serio...?

  8. #708

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Obstawiam że nick jest taki a nie inny nie bez przyczyny

  9. #709
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    No ale ten artykuł to domniemanie w zasadzie w całości oparte na tym:

    "Ostatnie informacje o dostępnych środkach finansowych przewoźnika pochodzą z końca 2016 r. Wtedy to na koncie przewoźnika znajdowały się 3 mln euro.
    Wgląd na sytuację przewoźnika daje toczące się obecnie postępowanie sądowe, w którym byli pracownicy Estonian Air pozwali linie Nordica na łączną kwotę 1,64 mln euro i zwrócili się do sądu z wnioskiem o zabezpieczenie sumy roszczeń. Sąd odrzucił wniosek tłumacząc, że zabezpieczenie tej sumy uniemożliwiłoby przewoźnikowi prowadzenie działalności co mogłoby doprowadzić do jego bankructwa."

    Przecież z tego nic nie wynika.
    Chyba jednak wynika - oryginał - https://news.err.ee/653133/former-es...-nordica-fails i tam link do drugiego tekstu.

    Piotr
    alacherbauer likes this.

  10. #710
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ ale co wynika? Nie ma specjalnej różnicy w stosunku do tekstu pasażera.
    Not Real likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  11. #711
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ ale co wynika? Nie ma specjalnej różnicy w stosunku do tekstu pasażera.
    Różnica jest istotna - mowa jest o 90% erozji kapitalizacji w ciągu roku, a nie gotówce na koncie.

    Piotr

  12. #712
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Takie czasy. Estoński oryginał:
    According to the defendant's annual report, the defendant as of December 31, 2016 only had €3.208 million left of the €40 million share capital payment made by the state.
    Pasażer.com:
    Linie lotnicze Nordica zostały założone we wrześniu 2015 r., po likwidacji poprzedniego przewoźnika narodowego Estonii, Estonian Air, otrzymując dokapitalizowanie w wysokości 40 mln euro.


    Ostatnie informacje o dostępnych środkach finansowych przewoźnika pochodzą z końca 2016 r. Wtedy to na koncie przewoźnika znajdowały się 3 mln euro.
    A tu - http://www.rynek-lotniczy.pl/wiadomo...ymi-2841.html:
    Chociaż byli pracownicy Estonian Air domagają się odszkodowania na sumę 1,64 mln euro, to nie dostaną zapewnienia o zabezpieczeniu roszczeń. Sąd uznał, że zastosowanie takiego środka zabezpieczającego działanie byłoby nieproporcjonalne dla możliwości pozwanego i utrudniłoby prowadzenie jego działalności gospodarczej. Powodowie nadal są zdania, że pozostawienie niezabezpieczonej czynności może doprowadzić do sytuacji, w której nie otrzymają zaległych odpraw. Z dostarczonego przez pozwanego raportu finansowego wynika, że Nordica wypłaciła jedynie 3,288 mln z kwoty 40 mln euro.
    A Deloitte prognozuje, że będziemy światowym zagłębiem sztucznej inteligencji.

    Piotr
    alacherbauer and AdamT like this.

  13. #713

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    A Deloitte prognozuje, że będziemy światowym zagłębiem sztucznej inteligencji.
    Czy tą inteligencję odkryto na którejś z nowych ścian górniczych tego Zagłębia w które inwestujemy?
    PeK and AdamT like this.

  14. #714
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    PeK, ale przecież dalej z tego nie wynika, do czego dokładnie odnosi się €3.208.000, na co poszło €40.000.000 , no i raczej główny nacisk był położony na to, że nie zabezpieczenie €1,64 mln jest jednoznaczne z tym, że gotówki jest mniej niż €3.208.000, a to nie jest takie proste .

    PS Ja tam nie bronię sytuacji Nordici, po prostu widzę kolejny artykuł z zadaleko idącymi wnioskami.
    Not Real likes this.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  15. #715
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Kaspric - sorry ale z tekstu estońskiego wynika wszystko. 3,2M odnosi się do kapitalizacji na koniec 2016 - inaczej "defendant" by raportu nie prezentował, sąd nie wspominał w decyzji, a portal tego nie kopiował. Polski sąd (i każdy inny unijny) podobnie by uzasadnił odmowę zabezpieczenia roszczenia w tej kwocie. Proporcje są nieubłagane i zacytowane wyżej przeze mnie zdanie znalazłoby się w decyzji naszego sądu bez zbędnych dodatków.

    A na poważnie - sądzisz, że nawet w małej Estonii jest sąd, który w sprawie o odszkodowanie kierowałby się stanem zasobów gotówki pozwanego z ostatniego dnia poprzedniego roku? To byłby kabaret.

    Piotr

  16. #716
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Od jesieni Air Baltic się trochę będzie rozpychał na TLL-ARN, konkurencja dla zarówno LO(EE) i SK, już jest dużo, a będzie wiecej rejsów.

    Tallinn – Oslo
    eff 28OCT18 2 weekly
    BT199 TLL1800 – 1845OSL 73C 47
    BT200 OSL1930 – 2200TLL 73C 47

    Tallinn – Stockholm Arlanda eff 28OCT18 12 weekly
    BT191 TLL0700 – 0705ARN DH4 x7
    BT193 TLL1845 – 1850ARN DH4 x6

    BT192 ARN0750 – 1000TLL DH4 x7
    BT194 ARN1935 – 2145TLL DH4 x6

  17. #717
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Jeszcze przed sezonem
    +1 CRJ900
    +1 ATR72

    Ciekawe tylko czy będa na to załogi

  18. #718

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Tak się ostatnio zacząłem zastanawiać. Czy LOT na tym zarabia, czy może tworzy sobie na przyszłość konkurencję?

  19. #719
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafal Zobacz posta
    Tak się ostatnio zacząłem zastanawiać. Czy LOT na tym zarabia, czy może tworzy sobie na przyszłość konkurencję?
    Wyobraziłem sobie ciąg zdarzeń jaki mógłby doprowadzić Nordicę do pozycji istotnego konkurenta LOTu, przekalkulowałem prawdopodobieństwo ich wystąpienia i... zainwestowałem w dzisiejsze Lotto.

    Piotr

  20. #720

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Wyobraziłem sobie ciąg zdarzeń jaki mógłby doprowadzić Nordicę do pozycji istotnego konkurenta LOTu, przekalkulowałem prawdopodobieństwo ich wystąpienia i... zainwestowałem w dzisiejsze Lotto.

    Piotr
    Ginę

    Państwo Estońskie wykombinowało sprytnie że kasa zarobiona na wynajmie samolotów z załogami sponsorować będzie skomunikowanie Tallina ze światem w dogodnych porach.

    Potęga to nie ma szans być.

Strona 36 z 37 PierwszyPierwszy ... 26 34 35 36 37 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •