https://www.nordica.ee/en/about-the-...genisse-en-us/
Wiosna loty z Tallinna do Kopenhagi. ;-)
Czekam na Londyn!
https://www.ch-aviation.com/portal/n...therlands-base
LOT-u chyba ta wspolpraca na calkiem dobre wyszla...
https://www.nordica.ee/en/about-the-...genisse-en-us/
Wiosna loty z Tallinna do Kopenhagi. ;-)
Czekam na Londyn!
Ciekawa ta współpraca LOT-Nordica. Niby LOT ma konsolidować ruch CEE przez swój hub w WAW, a dyrektor Nordica promuje przesiadki via CPH...
As a hub, Copenhagen offers Estonian travellers quick and easy connections to destinations around the globe. Starting in spring, passengers will be able to fly via the Danish capital to London, Birmingham and Manchester in the UK, the Irish capital Dublin, the US cities of New York, Boston and Chicago and many Asian destinations, including Beijing, Singapore, Hong Kong and Tokyo – with a minimum of time spent on stopovers. Copenhagen Airport also offers useful connections to larger cities in Central Europe.
Trochę to brzmi jakby najważniejsze to było znaleźć bogatego męża :-).
No ba...
Biznesplan Nordika widzę że ma taki: latać wyłącznie tam gdzie jest pewna kasa podana na tacy (wynajem + kroplówki typu Örebro i Groningen), żeby można było za to utrzymywać bezpośrednie połączenia Tallina ze światem w godzinach niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania estońskich białych kołnierzyków.
Czyli bogaty mąż daje kieszonkowe na własne wydatki
Nikt nie mówił, że było to deficytowe. Tylko albo robimy za dowóz dla większych (i nie ma w tym nic złego, tylko trzeba się z tym pogodzić, na to nastawić itp.), albo latamy z WAW do JFK itp.
Albo rybki, albo pi....pki
..::WizzAir::..
Now We Can All Fly :)
Słowa prezesa LOT sprzed roku:
Dzisiaj te słowa brzmią nieco śmiesznie.To pierwszy krok na drodze konsolidacji rynku Europy Środkowo-Wschodniej przez LOT. Jednocześnie ta pierwsza tego typu współpraca dwóch przewoźników z Europy Środkowo-Wschodniej w innowacyjnym modelu biznesowym pokazuje, że linie lotnicze z naszego regionu nie muszą być skazane na podporządkowanie wielkim graczom z Europy Zachodniej, utratę swoich narodowych tożsamości i ograniczanie skali działalności. Przeciwnie. Wraz z LOT-em mogą się dalej rozwijać, jednocześnie budując efektywny hub transferowy w centrum regionu, czyli Warszawie, stolicy Polski, w szczególności w zakresie połączeń dalekiego zasięgu.
http://img1.lot.pl/BIURO_PRASOWE/Inf...ym_Nordica.txt
Taka rozłączność wymaga od klientów wyjątkowej lojalności, albo brak alternatyw. Nie sądzę że rezygnacja z lotów regionalnych przez LOT istotnie wpłyneła na strumienie ruchu. LOT zawiesił połączenie, a pasażerowie wciąż latają przez FRA i MUC. Pytanie, czy LOT wiecej zarabiał na dowożeniu czy na własnej działalności.
Pakiet w spółce sprzętowej Nordiki, a "pierwszy krok na drodze konsolidacji rynku CEE", to dwie odmienne bajki. Na rzeczywistą konsolidację potrzeba pieniędzy, sporo pieniędzy.
Piotr
Skoro ta współpraca się nie dokońca układa,to Mode warte pozbyć się udziałów w Nordice sprzedajac je SAS-owi,a zainteresować się lepiej Airbaltikiem
Nordika wynajmuje SASowi 4 samoloty, Nordika za czasów Adrii złapała kontrakty na obsługę lotów do Kopenhagi pod kroplówką z Groningen i Örebro, po to wynajmowan był ER4 od bmiregional zbazowany w Örebro.
Teraz z Groningen popłynęła szersza kroplówka, to zbazują tam CR7. Ale jednocześnie maszyna do obsługi ORB-CPH będzie potrzebna, więc dzięki nowemu połączeniu TLL-CPH będzie można ją podesłać i operacyjnie się to domknie.
Nordika stara się umożliwić przesiadki w każdym porcie do którego lata, żeby lepiej samoloty wypełnić.
Sztokholm i Kopenhaga to połączenia, które z punktu widzenia Estonii są pewne, bo bez względu na politykę rządu wobec Nordiki, do Kopenhagi i Sztokholmu i tak konkurencja będzie latała.
Uważam osobiście że Nordika powinna SASowi wynajmować samoloty do obsługi SASowskich lotów z Tallina do Kopenhagi i Sztokholmu, które teraz dla SASu wykonują z nocowaniem Cimber i Cityjet z droższymi załogami. To czysty zarobek byłby, a teraz jest walka między przewoźnikami.
Co do LO i LH z regionow - to trochę inna sytuacja, bo LO wykonywał dowóz na własny rachunek, a mógłby po prostu wynajmować samolot
Może i dobrze że łapie kontrakty, Ale nowych połączeń na S18 troChe przybyło, a rozbudowa floty stoi w miejscu,już w tym roku bylo Sporo opóźnień i odwołań z powodu braku samolotów i wynajmowanie na szybkiego Fokkerów i innych tam przstarzałych benków!Może przy okazji łapania Kontraktów i rozwoju własnej siatki trzeba by pomyśleć o nowach crj-tach?
Myślę że co najmniej 1 CR9 powinien wrócić od LOTu, LOT mógłby zwiększyć oferowanie siedzen na CPH lub ARN (gdzie te 6 E95 poleci?), a przy 5 CR9 jak teraz operacyjnie nie da się już sensownie nijak zrobić żeby wszystko nocowało w bazie.
Pożenione z naszym nocowaniem loty z TLL do GOT w godzinach wylot raniutko powrót na noc nie cieszyły się jakąś wielką popularnością.
Zakładki