Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 30
Like Tree20Likes

Wątek: KIJÓW by LO - informacje

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie KIJÓW by LO - informacje


    Polecamy

    Kartka z historii:

    Pod koniec 1968 roku w Warszawie ląduje pierwszy z pięciu zakupionych samolotów typu Tu-134. Uruchomiono połączenia z Warszawy do Kijowa i Istambułu.

    Do tej pory LO latał na jedno lotnisko:


    LO751 1135 WAW 1405 KBP - LO752 1450 KBP 1525 WAW
    LO753 14:40 WAW 17:10 KBP - LO754 17:55 KBP 18:30 WAW

    Wizzair niecały miesiąc temu ogłosił: We wtorki, czwartki i soboty będzie latał z Warszawy do Kijowa IEV (start 1 lipca).

    a dzisiaj LO


    LO755 22:40 WAW 01:10 IEV LO756 06:00 IEV 06:30 WAW

    no i nie zapominajmy też o

    LO8311 1320 TLL 1510 KBP - LO8312 1550 KBP 1735 TLL

    czy jest sens latania na 2 różne lotniska?



    "LOT uruchomia bezpośrednie połączenie na centralne lotnisko Kijowa znajdujące się w dzielnicy Żuliany. Połączenie ruszy 26 lutego i będzie wykonywane najpierw sześć, a następnie siedem razy w tygodniu. Razem z połączeniami do Kijowa-Boryspol, które realizujemy dwa razy dziennie, będziemy oferować od przyszłego roku 20 rejsów między Warszawą a Kijowem każdego dnia" - powiedział PAP, rzecznik i dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT Adrian Kubicki.

    Rejsy do kijowskiego lotniska Żuliany obsługiwane będą przez samolot Embraery 195, który na pokład może zabrać 112 pasażerów.

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    moim zdaniem zdecydowanie jest sens. Wystarczy spojrzeć na to ilu Ukraińców pracuje w PL.
    Nie mam na myśli tylko pracowników fizycznych, ale zarówno pracowników finansów, IT. W tych branżach akurat mam w Wawie z nimi kontakt.

    BTW - IEVjest zdecydowanie bliżej miasta niż KBP, a sam LO jest bardzo dobrze postrzegany na Ukrainie.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Uwazam, ze pytanie jest jak najbardziej na miejscu a latanie na dwa lotniska w jednym miescie (ktore nie nazywa sie jednoczesnie Nowy Jork) nie ma sensu ani z punktu widzenia kosztowego, ani spojnosci produktu i przekazu, ani z punktu widzenia pasazerow. IEV wg mnie jest znacznie lepsza opcja dla LOT niz Boryspol, bo LOT i tak nie wozi tranzytow via Kijow. A dla P2P jest po prostu wygodniej.
    pawelw likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Kraków EPOK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    czy jest sens latania na 2 różne lotniska?
    A skąd wiesz że nie jest to przymiarka do całkowitego wyniesienia się z KBP na rzecz IEV z trzema rejsami dziennie? Tak jak powyżej pisał @styrian LOT niespecjalnie ma interes latania do KBP, który jest hubem UIA, a z którym to LOT nie ma CS z Kijowa. dla p2p rzeczywiście wygodniej, a i dla transferów w WAW może to być wielki plus (lepsza lokalizacja lotniska i praktycznie zerowa konkurencja).
    Lukasz likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Madrid

    Domyślnie

    Mysle, ze mozna to nazwac przymiarka tylko ze wydaje mi sie ze przymiarki tego typu wychodza po prostu krzywo. Mozna argumentowac ze sprawdzimy jak idzie biznes na nowym lotnisku i jak pojdzie dobrze, to przeniesiemy wszystko. Pewnie tak sie skonczy ale istnieje tez szansa na to, i to w cale nie mala, ze nie pojdzie dobrze wlasnie przez to ze produkt bedzie niespojny. Wiekszosc ludzi, na szczescie, umie czytac ale mysle ze czesc pasazerow po prsotu zalozy ze piszac Lotnisko Kijow, chodzi o Boryspol, bo tam lataja praktycznie wszyscy (z jakiegos powodu, blizej mi nie znanego). Mysle, ze problemem beda po prostu niezadowoleni klienci, ktorzy po nie przeczytaniu tego co jest napisane, po prostu straca polaczenie. Koszty utrzymywania dwoch stacji pewnie mozna wlozyc do szuflady, bo Zhuliany daje bardzo duze znizki, zeby tam latac i praktycznie kosztowo moze nie byc problemu. Reasumujac, przymiarke powinno sie zrobic w postaci sondy wlasnych pasazerow, czy wola latac na Zhuliany czy Kijow. I po otrzymaniu wyniku, i spieciu biznes-case, po prostu przeniesc operacje na lotnisko Zhuliany, albo zostac na Boryspolu. Co do Boryspolu, to chyba jest tam jeszcze problem z dostepnoscia slotow w nocy, wiec wychodzi chyba na to, ze albo sie lata z Warszawy o 2240 na Zhuliany albo sie nie lata wcale. Wiec opcje sa trzy - zwiekszyc oferowanie i przeniesc wszystko na Zhuliany, zrobic misz-masz co wlasnie LOT robi, albo sie nie rozwijac (lub rozwijac w innych godzinach - nie optymalne bo najlepsze sa wlasnie wyloty ze wschodu o 6 rano).

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    a tak z ciekawości to jak wyglądają różnice w opłatach lotniskowych i czy Nordica liczy się jako LO?

    zakładając LO lata 4x (3+1) z KBP lub IEV

    i jakie są plusy i minusy obu lotnisk?

    pytanie czy nie jest to trochę wprowadzanie w błąd na lot.com, przykładowo NY mamy
    NY JFK
    NY EWR
    NY wszystkie

    w przypadku Kijowa jest od razu wszystkie

    czy cześć pasażerów nie będzie z tym miała problemów i ktoś o 5 rano z przyzwyczajenia zjawi sie na KBP

    ostatni LO przylatywałby na KBP razem z PRG a wylatywał z FRA

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Patrząc na godziny lotow do IEV widać ewidentnie że chodzi o dowożenie Paxów na loty z WAW dalej.
    Mateusz Janiec and Cani like this.



  8. #8

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Moim skromynm zdaniem, jeśli nie ma tylko żadnej przeszkody natury formalnej, LOT powinien w tym momencie przenieść wszystkie swoje rotacje na IEV aby po pierwsze nie mieszać w głowach pasażerom (bez większego trudu potrafię sobie wyobrazić sytuację, w której pax zamierzający lecieć do WAW stawia się o 5 rano na KBP) i po drugie KBP jest w przypadku połączeń LOT portem początkowym/końcowym dla znakomitej większości pasażerów (strzelam, że jest to powyżej 90%) więc skoro łatwiej szybciej i wygodniej dojechać na to lotnisko z Kijowa plus po dzisiejszej nowinie widać czarno na białym, że LOT ma możliwość operowania z tego lotniska to ja w ogóle nie potrafię znaleźć uzasadnienia dla dalszej egzystencji na KBP.
    olekorlo and maciass like this.

  9. #9
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Razem z połączeniami do Kijowa-Boryspol, które realizujemy dwa razy dziennie, będziemy oferować od przyszłego roku 20 rejsów między Warszawą a Kijowem każdego dnia" - powiedział PAP, rzecznik i dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej PLL LOT Adrian Kubicki.
    .
    chyba tygodniowo

  10. #10
    Awatar pawelw

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Puławy

    Domyślnie

    Przy takich godzinach przylotu i wylotu załoga czeka od 01:00 do 06:00 czy jest inna na lot poranny?


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pawelw Zobacz posta
    Przy takich godzinach przylotu i wylotu załoga czeka od 01:00 do 06:00 czy jest inna na lot poranny?
    Np. przylatuje załoga LO753 na KBP, schodzi z pokładu do hotelu, na jej miejsce wchodzą "świezi". Wieczorem leci LO755 na IEV i załoga schodzi do hotelu. Rano z IEV na LO756 startuje ekipa, która wcześniej skończyła pracę (ta z KBP), a załoga z wieczornego LOT-u (z IEV) wchodzi następnego dnia, za ekipę z LO753 na KBP i pętla się zamyka.
    pawelw likes this.

  12. #12

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Np. przylatuje załoga LO753 na KBP, schodzi z pokładu do hotelu, na jej miejsce wchodzą "świezi". Wieczorem leci LO755 na IEV i załoga schodzi do hotelu. Rano z IEV na LO756 startuje ekipa, która wcześniej skończyła pracę (ta z KBP), a załoga z wieczornego LOT-u (z IEV) wchodzi następnego dnia, za ekipę z LO753 na KBP i pętla się zamyka.
    KBP jest często obsługiwany przez 734.

    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale tylko LO751/752.

  14. #14

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    Tylko jako ciekawostka:
    LO753 od 1.01 do 5.12 (315 operacji)

    01.2016 - 3X B734
    02.2016 - 2x B734
    03.2016 - 1x B734
    09.2016 - 1x B734
    10.2016 - 3x B734

    Latem często latał E95, bardzo możliwe że gdyby 737 był dostępny, to chętni również by się znaleźli.


    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka
    Mateusz Janiec likes this.

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    http://www.prtl.pl/komentarz_tygodnia,32081,1


    Ekspansja na Ukrainie
    Od 26 lutego LOT uruchomi trzecie połączenie dziennie pomiędzy Warszawą i Kijowem. Ten nowy rejs będzie wykonywany na miejskie lotnisko aglomeracji kijowskiej – Żuliany, położone znacznie bliżej centrum miasta niż główny port międzynarodowy w Boryspolu.

    Polski przewoźnik będzie jedyną linią z UE, która operuje na Żuliany. Ponieważ rozkład tego rejsu zawiera nocowanie samolotu, czyli bardzo późny przylot do Kijowa i wczesno-poranny wylot, to będzie on atrakcyjny nie tylko dla lokalnego ruchu wysoko-płatnego/biznesowego, przede wszystkim, ukraińskiego, ale i ruchu tranzytowego do/z Europy Zachodniej przez Warszawę. Dotychczas to główny konkurent LOT-u na rynku ukraińskim - grupa Lufthansy, oferował całą gamę rejsów nocujących w Kijowie – z/do FRA, MUC i VIE. Szansą polskiego przewoźnika jest tak atrakcyjne położenie lotniska w Żulianach.

    To nowe połączenie jest dobrą okazją do spojrzenia na pozycję konkurencyjną LOT-u na rynku ukraińskim.

    Ze względu na położenie geograficzne – relatywną bliskość hub-u w Warszawie, oraz wielkość i potencjał rozwojowy, Ukraina jest niewątpliwie rynkiem o strategicznym znaczeniu dla polskiej linii. Jedynie hub w Wiedniu ma analogiczne atuty konkurencyjne.

    Istotne znaczenie odgrywa też niewątpliwie bliskość kulturowa. Wielu Ukraińców woli dokonywać tranzytu w Warszawie, aniżeli w portach Europy Zachodniej.

    Głównym konkurentem LOT-u na Ukrainie jest oczywiście Grupa Lufthansy (geografia!!). Co prawda wydarzenia polityczno-militarne ostatnich lat spowodowały ograniczenie obecności tej grupy na rynku naszego sąsiada, ale i tak jej oferta jest bardzo rozbudowana.

    Grupa LH do/z Kijowa oferuje:
    po dwa rejsy dziennie do Frankfurtu i Monachium (w tym dwa nocowania),
    dwa rejsy dziennie do Wiednia (w tym nocowanie) Austrian plus dwa rejsy Ukrainian International, które objęte są umową code-share PS-OS.

    Jak widzimy, łącznie grupa LH może wykorzystywać aż osiem rejsów dziennie do zasilania swoich trzech hub-ów. Kilka lat temu również Swiss operował do Kijowa, ale połączenie to zostało zawieszone.

    Jeżeli powyższą ofertę zestawimy z rozległością siatek połączeń Lufthansy i Austrian to widzimy, że konkurenci LO mają, w tej aglomeracji, ofertę w pełni globalną. O specyficznych atutach konkurencyjnych LOT-u, ale tylko na ograniczonej grupie tras (niektóre destynacje w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej) już wspomnieliśmy. Teraz dochodzą nowe możliwości stwarzane przez rejs nocujący oraz „lepsze” lotnisko.

    Na Ukrainie Centralnej mocną pozycję ma też Grupa AF/KL.

    Przewoźnicy ci oferują po dwa rejsy dziennie do PAR i AMS, w tym dwa nocowania, ale dodatkowe możliwości stwarzają im umowy code share z PS, które obejmują dwa rejsy dziennie do AMS i dwa do PAR.

    Specyficznym konkurentem, ale dla grup globalnych, jest Turkish Airlines oferujący dwa rejsy dziennie do Kijowa plus jeden rejs PS objęty umową code-share.

    W niektórych portach regionalnych Ukrainy relatywnie mocną pozycję ma grupa LH oraz, w zakresie ograniczonym rozległością siatki, LO.

    LOT operuje do:
    Odessy – codziennie. Konkurent to grupa LH (dwa rejsy tygodniowo do MUC i cztery – do VIE). Tu mocną pozycję ma THY, którym razem z PS (code share) oferuje dwa, a w niektóre dni tygodnia – trzy rejsy dziennie. O tureckiej linii kilka dodatkowych słów nieco dalej.
    Lwowa – dwa rejsy dziennie. Tu bardzo silna (tradycyjnie) pozycja polskiej linii (geografia!! plus historia). LH – sześć rejsów tygodniowo i OS – cztery. THY – trzy razy w tyg.
    Charków – 5 razy w tygodniu. Brak konkurentów unijnych.

    Austrian oferuje sześć rejsów w tygodniu do Dniepropietrowska.

    Nieco zaskakująco duże oferowanie THY, obok globalnych możliwości tranzytowych tureckiej linii, ma też uzasadnienie dodatkowe, „handlowe”. Tak, jak dla Polaków w latach osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, Turcja jest dla wielu Ukraińców swoistym bazarem. Zdecydowanie zwiększa to popyt na podróże bezpośrednie – „nieturystyczne”.

    Na zakończenie warto zwrócić uwagę na fakt, że główni konkurenci LOT-u, z wyjątkiem LH, która ma ogromna własną ofertę do KBP, wykorzystują, do zasilania swoich hub-ów rejsy PS, dzięki umowom code share. LOT miał taką umowę z Aerosvitem, ukraińską linią, która operowała do Warszawy, przed swoim bankructwem. Z nieznanych nam powodów polski przewoźnik nie podjął takiej współpracy z Ukrainian International. Chyba szkoda.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    pytanie czy nie jest to trochę wprowadzanie w błąd na lot.com, przykładowo NY mamy
    NY JFK
    NY EWR
    NY wszystkie

    w przypadku Kijowa jest od razu wszystkie
    Czy to nie jest tak, ze IEV jest zarowno kodem miasta, jak i konkretnego lotniska? (Ostatnio tak sie porobilo takze w Warszawie...) (Nie wiem dlaczego zostawia sie takie (ro)zdwojenia.)

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    taka ciekawostka

    Od sezonu letniego linie Ukraine International Airlines obsłużą dziewięć z 11 rejsów tygodniowo między Kijowem a Warszawą 180-miejscowymi samolotami boeing 737-800 czyli podwoją swoją oferte.

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Z tym podwojeniem to jednak spore nadużycie... liczba miejsc zwiększy się o jakieś 40-50%,
    Poza tym już teraz czasami trafia się B738 w WAW, sam takim przyleciałem raz z KBP.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Już na to zwracałem uwagę rok temu, rynek Ukraina-Rosja to teraz najciekawszy rynek na świecie, rynek trudny ale na którym można naprawdę dużo zarobić zwłaszcza jeżeli się ma takie położenie jak WAW. Nastęny to Mołdawia-Rosja. Loty Kiszyniów-Moskwa już od ponad roku odbywają się nad Polską, co wydłużyło trasę o około 1/3 i sprawiło że loty z przesiadką w WAW mogą być atrakcyjne cenowo i czasowo.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Od 1 maja 2017 roku również Alitalia uruchamia nocowanie w Żulianach (z Fiumicino), na A320, codziennie - za to w trochę gorszych rodzinach, bo noc zarwana na przylocie (2:30) i wcześniejsze wstawanie o poranku (5:00).

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •