Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 81
Like Tree118Likes

Wątek: Q400 LO vs 738 FR - krajowki

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie Q400 LO vs 738 FR - krajowki


    Polecamy

    Bardzo ciekawy artykuł
    PRTL.pl - wiadomości z rynku lotniczego

    Z telefonu ciężko mi całość artykułu wkleić.

    Wysłano z Paczkomatu lot.com

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Q400 od początku jest błędem, w ogóle ten samolot nie powinien zostać kupiony.

  3. #3

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    A sytuacja jeszcze się pogorszy od kiedy Ryanair lata na Chopina i zwiększa liczbę lotów.

    Właśnie czekam na lot, dałem całe 12 zł i mam miejsce XXL. Czego chcieć więcej? Komfort nie do porównania.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  4. #4
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Sorry, ale ten artykuł jest śmieszny. Wielka analiza z założeniem: tylko strona kosztową, pomijamy przychody.
    I gdyby chodziło tylko o suche porównanie kosztów, to jeszcze byłoby ok, ale autor sili się na wielkie wnioski, typowe dla prtl podsumowania, które można streścić w zdaniu "wszyscy inni są naj, a LOT jest do dupy". Wnioski, gdy:
    - mamy gdzieś strukturę ruchu, wszystkich pasażerów traktujemy jako p2p
    - zakładamy, że każdy samolot jest wypełniony w 100%, wszystkie dane są z podaży, zlewamy popyt
    - dzienną liczbę rejsów zestawiamy tylko w sumie kosztów, totalnie pomijając jej atrakcyjność
    to po prostu kabaret.

    Z niecierpliwością czekam, co pan Serafin wykomentuje odnośnie zakupu 737. Patrząc na aluzje w niby czysto technicznym artykule PRTL.pl - wiadomości z rynku lotniczego zapewne dowiemy się, że LOT jak zwykle robi błąd, bo nikt nie kupuje 737, wszyscy chcą neo i będą mieli przewagę konkurencyjną. A poza tym "od dawna powtarzamy, że jedynym rozsądnym rozwiązaniem dla LOT jest uczestnictwo w globalnej grupie lotniczej".
    Ztof, popo78, stefann and 5 others like this.

  5. #5
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Sorry, ale ten artykuł jest śmieszny. Wielka analiza z założeniem: tylko strona kosztową, pomijamy przychody.
    I gdyby chodziło tylko o suche porównanie kosztów, to jeszcze byłoby ok, ale autor sili się na wielkie wnioski, typowe dla prtl podsumowania, które można streścić w zdaniu "wszyscy inni są naj, a LOT jest do dupy". Wnioski, gdy:
    - mamy gdzieś strukturę ruchu, wszystkich pasażerów traktujemy jako p2p
    - zakładamy, że każdy samolot jest wypełniony w 100%, wszystkie dane są z podaży, zlewamy popyt
    - dzienną liczbę rejsów zestawiamy tylko w sumie kosztów, totalnie pomijając jej atrakcyjność
    to po prostu kabaret.
    Bądź uprzejmy wyjaśnić co struktura ruchu, LF i "atrakcyjność" połączenia ma wspólnego z szacunkiem kosztu na oferowane miejsce?

    Piotr
    skorzewski likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kerad85 Zobacz posta
    A sytuacja jeszcze się pogorszy od kiedy Ryanair lata na Chopina i zwiększa liczbę lotów.

    Właśnie czekam na lot, dałem całe 12 zł i mam miejsce XXL. Czego chcieć więcej? Komfort nie do porównania.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    OK, ale za 12 zł to nawet czesci opłat lotniskowych nie pokryjesz. Pytanie kto ma latac FR? przy lotach GDN-WAW to ja....nie wiem. Biznes, studenci I wszyscy ktorzy cenia sobie komfort w miare rozsadnej cenie wybiorą Pendolino (w sensie przy roznicy rzedu +50 zł to dopłace chetnie do Pendolino zamiast samolotu bo jest wygodniej) ruch ultratani wybierze Polskibus, przesiadkowi + czesc korporacyjnych wybierze LOT. I tego element w analizie bardzo brakuje, bo FR to polece jedynie jak beda bilety wlasnie za 12 czy 30 zl, jak beda za 50 zł to juz nie, bo jak dolicze dojazd na lotnisko to bedzie tak samo/drozej niz pociag (3 stacje w GDN I 3 w WAW), a zdecydowanie mniej wygodnie (jako calosc). Z drugiej strony przy bilecie w cenie ok 200 zł+ wybieram Pendolino jedynke z obiadem na pokładzie I naprawde duzym komfortem, a ktos musi takie bilety w FR kupic zeby mogli oferowac bilety za mniej niz 100 zł....
    Co oczywiscie zupelnie nie zmienia tego w jakiej sytuacji jest LO vs FR - pytanie tylko na co I jaki popyt jest w obecnej sytuacji rynkowej na tych dwoch trasach (z tym ze jednak łatwiej bedzie FR I LO na trasie WRO-WAW niz GDN-WAW gdzie kolej ma duzo lepsza oferte)

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    O dziwo ktoś kupuje te drogie bilety. Nie wiem czym jest to motywowane. Ja bym więcej jak 150 zł nigdy nie zapłacił. Też wolałbym Pendolino

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
    lasser likes this.

  8. #8
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    @Pek: z szacunkiem kosztów nic, ale z "Jaki będzie efekt tej zmiany na wyniki finansowe polskiego narodowego przewoźnika, który na tych połączeniach od lat był monopolistą?" diametralny. Akapit "Co dalej z połączeniami krajowymi LOT?" tylko po analizie kosztów jest groteskowy.

    Swoją drogą to uproszenie tematu prtl stosuje notorycznie, szczególnie przy otwieraniu połączeń lh przez LOT i porównaniu "większych samolotów konkurencji do 787".

    PS Nie jestem zwolennikiem Q400, ale tym bardziej nie jestem zwolennikiem latania przez LOT 3x większym samolotem do WAW.
    wikploc likes this.

  9. #9
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    @Pek: z szacunkiem kosztów nic, ale z "Jaki będzie efekt tej zmiany na wyniki finansowe polskiego narodowego przewoźnika, który na tych połączeniach od lat był monopolistą?" diametralny. Akapit "Co dalej z połączeniami krajowymi LOT?" tylko po analizie kosztów jest groteskowy.

    Swoją drogą to uproszenie tematu prtl stosuje notorycznie, szczególnie przy otwieraniu połączeń lh przez LOT i porównaniu "większych samolotów konkurencji do 787".
    A co złego w pytaniu o konsekwencje finansowe dla LOTu z tytułu pojawienia się bezpośredniego i agresywnego konkurenta zwłaszcza, że przedtem wykazało się, że koszty krańcowe tego konkurenta będą nie wyższe niż LOTu?

    Jak prtl.pl tylko porównuje LH LOTu z "większymi samolotami konkurencji", to nazywasz to uproszczeniem, a jak przedstawia wyliczenia, to groteską. Akurat koszty krańcowe są jednym z kluczowych, choć nie jedynym parametrem finansowym branym pod uwagę w takich sytuacjach. O tym jest tekst Czajki.

    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Mnie najbardziej uderzyło porównanie średniego dobowego wykorzystania samolotów we flocie RYR do wykorzystanie Q400. To typowa manipulacja danymi mająca uzasadnić jakąś tezę autora. W tym przypadku moim zdaniem należałoby porównać wykorzystanie Q400 na krajówkach w LO do wykorzystania B738 na krajówkach polskich przez RYR. Ewentualnie można porównać wykorzystanie całej floty LO do całej floty RYR (to byłoby uczciwe ale niecelowe przy obliczaniu kosztów konkretnego połączenia). Normalną rzeczą jest, że na krajówkach są krótki odcinki i samolot spędza więcej czasu na ziemi ładując lub rozładowując PAXów niż w powietrzu.

    Po drugie założenie, że samolot będzie wypełniony w 100%. W ruchu P2P na krajówkach nie widzę szans na wypełnienie choćby 300 miejsca dziennie na jednym kierunku (to niewiele ponad połowa oferowania) w cenie pokrywającej same opłaty lotniskowe, a gdzie reszta. LOT poza ruchem P2P ma jeszcze charakter dowozowy.

    RYR na krajówkach nie wozi również poczty ani cargo bo mu szkoda czasu na ziemi na czasochłonny załadunek tego podczas gdy LOT uzyskuje na tym dodatkowe przychody, szczególnie tam gdy zamienia Q400 na E75/95.

    Do tego same opłaty lotniskowe z B738 ze względu na jego i tak zredukowaną masę są istotnie większe niż w przypadku Q400.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  11. #11
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kerad85 Zobacz posta
    Właśnie czekam na lot, dałem całe 12 zł i mam miejsce XXL.
    Przyzwyczajać się do dwunastu złotych to jak wywalić zimową garderobę bo w lipcu był upał.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Nie przyzwyczajam się, tylko zwyczajnie korzystam z najlepszej oferty.

    Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Jaki jest procent "no shows" we FRancy a jaki w LO? I przemnóźmy przez skalę operacji czyli max 78 pax LO vs 189 pax FR

    Wysłano z Paczkomatu lot.com

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    A co złego w pytaniu o konsekwencje finansowe dla LOTu z tytułu pojawienia się bezpośredniego i agresywnego konkurenta zwłaszcza, że przedtem wykazało się, że koszty krańcowe tego konkurenta będą nie wyższe niż LOTu?

    Jak prtl.pl tylko porównuje LH LOTu z "większymi samolotami konkurencji", to nazywasz to uproszczeniem, a jak przedstawia wyliczenia, to groteską. Akurat koszty krańcowe są jednym z kluczowych, choć nie jedynym parametrem finansowym branym pod uwagę w takich sytuacjach. O tym jest tekst Czajki.

    Piotr
    Groteskowość tego artykułu polega na tym, że próbuje stawiać jakąś tezę wyłącznie w oparciu o stronę kosztową zagadnienia. A to akurat w tym przypadku ma dość duże znaczenie. Nawet przyjmując, że wyliczenia są poprawne (a tego bez insider info nie wiemy) - koszt jednostkowy nie jest jedynym elementem. Ci, co kupują bilety za 12 PLN są konkurencją dla TLK i Polskiego Busa, a nie LOTu - i są problemem FR.

    Notabene, te 12 PLN na miejscu XXL to w promo jest jakimś?

    Nie wierzę by Ryan był w stanie zagrozić LOTowi w istotny sposób.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



  15. #15
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Mastah - co to się porobiło - wszędzie dostrzegacie "tezy". Prtl.pl oszacował jakiś parametr, zadał jakieś pytania i od razu "groteskowy artykuł stawiający tezę". Logika czy wiara?

    Piotr

  16. #16
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @Mastah - co to się porobiło - wszędzie dostrzegacie "tezy". Prtl.pl oszacował jakiś parametr, zadał jakieś pytania i od razu "groteskowy artykuł stawiający tezę". Logika czy wiara?
    Proponuję przewinąć na górę strony: "Bombardier Q400 na połączeniu krajowym, czyli jak stracić przewagę konkurencyjną w jeden dzień…"
    skorzewski and mastah like this.


  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Niestety PRTL co jakiś czas takimi artykułami udowadnia że nie bardzo jest sens tracić czas na czytanie portalu... Przewagą konkurencyjną LOT na kraju nigdy nie była i nie będzie baza kosztowa, a propozycja że lepsze byłyby ATRy zakrawa już na jakąś kpinę. Dashe mają ogromną zaletę w postaci praktycznie całkowitej operacyjnej wymienności z flotami EMB oraz 737 które je uzupełniają i podmieniają na kraju. Czas blokowy na odcinek samolotów typu ATR byłby co najmniej 10-15 minut różny od dash/jet co w przypadku podmianek skutkowałoby utraceniem połączeń przez pasażerów transferowych. Pasażerowie bezpośredni są dodatkiem zwłaszcza po jako-takim ogarnięciu przez kolej połączeń szynowych. Nie możemy też zapomnieć o ogromnej przewadze konkurencyjnej LO w postaci liczby połączeń. Dużym problemem portów regionalnych pozostaje transfer z/do miasta co sprawia że kolej przejmuje większość ruchu i wątpię aby Ryanair tę tendencję odwrócił.
    egon.olsen likes this.

  18. #18
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @L4 - przecież to dokładnie esencja tego tekstu. Oszacowali, że LOTowski Q400 nie generuje przewagi kosztowej nad FRowskim 737. I pewno dlatego MOL próbuje.

    Piotr

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @L4 - przecież to dokładnie esencja tego tekstu. Oszacowali, że LOTowski Q400 nie generuje przewagi kosztowej nad FRowskim 737. I pewno dlatego MOL próbuje.
    Nie, esencją tego tekstu jest stwierdzenie, że przypuszczalnie LO Q400 ma wyższy koszt na pasażera niż FR 738. Ale, że to mało odkrywcze i mało chwytliwe to jest co jest...


  20. #20
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Jak prtl.pl tylko porównuje LH LOTu z "większymi samolotami konkurencji", to nazywasz to uproszczeniem, a jak przedstawia wyliczenia, to groteską.
    To nie ma zanacznie, skoro w jednym i drugim wypadku wyciąga daleko idące wnioski na podstawie tylko strony kosztowej, w dodatku bardzo uproszczonej (w wypadku lotów lh Serafin opiera się tylko na kosztach długiego odcinka bez uwzględnienia kosztów dowozu pasażerów do hubu, stosunku ich liczby do pasażerów p2p, czy nawet długości obu odcinków).

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •