Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 43
Like Tree11Likes

Wątek: SZZ by LO

  1. #1
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie SZZ by LO


    Polecamy

    Szukając teraz biletu do TBS trochę a nawet baaardzo trochę zeźliłem się na LO.
    Wieczorny lot z SZZ o numerze LO3936 przylatuje o 22:10 podczas gdy GDN, WRO, KRK i POZ mają rozkładowy przylot o 22:00. Niby tylko 10 minut ale nie jest to tylko 10 minut. Te kilka minut sprawia że nie da się kupić biletu ze Szczecina na odlatujące samoloty do:
    1. TBS 22:30
    2. KSC 22:30
    3. EVN 22:30
    4 VNO 22:35
    5. OTP 22:35
    podczas gdy pasażerowie z wymienionych 4 miast mogą skorzystać z uroków 30 minutowego MCT na Okęciu
    Ja łapię się dopiero na loty od 22:40 czyli np. RZE i KTW z czego już korzystałem.
    Jedyna opcja to przylot z SZZ do WAW o 16:10 by czekać ponad 6 godzin na następny segment.
    Opcje rozwiązania problemu:
    1) Przyspieszenie wylotu z WAW o 10 minut z 19:25 na 19:15 ale wtedy możliwości transferu do SZZ tracą SOF, ODS, KIV, MSQ
    2) Przesuniecie wylotów TBS, KSC, EVN, VNO, OTP na 22:40
    3) skrócenie czasu obsługi w SZZ z 30 na 20 minut ale jest to chyba niemożliwe ponieważ z tego co obserwuję boarding w Q400 jest zawsze tylko przez przednie drzwi. Tylne są moim niewykorzystywane ze względu na bliskość bagażnika i pracujących ludzi i sprzęt z handlingu. Nie jest to szczęśliwy pomysł ale pewnie chodzi o to że prawa strona jest wykorzystywana przez cysternę z paliwem.
    Gdzie się nie obrócić d..a zawsze z tyłu.

    Jest jeszcze jedna opcja. Skoro byli ministrowie dodają KTW kolejne loty do WAW to ja proszę tylko o jeden, malutki locik więcej do SZZ
    4) dodanie jeszcze jednej rotacji do WAW połączonej z nocowaniem co przesunęłoby wieczorny lot na popołudniowe godziny i odpowiednio lot z 15:10 np. na 12-13.


    PS. Jest też szósty lot na który się nie łapię ale z racji tego że jest to IEG czyli Zielona Góra nie mam o to pretensji . Szybciej dojadę tam autem z domu niż samolotem przez Warszawę
    Gaszpar likes this.

  2. #2

    Dołączył
    Aug 2015

    Domyślnie

    Czy TBS i EVN da się przesunąć? Samolot i tak stoi odpowiednio 50 i 45 minut. A później idealnie łapie się na poranną falę. TBS przylatuje do WAW 5 minut po EVN, więc chyba możnaby przesunąć o 10 minut do tyłu wylot i skrócić o 5 minut postój w TBS.

    A tak na marginesie, polecam Gruzję i Armenię. Przepiękne i przesmaczne
    pasazernagape likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    W kwestii TBS i EVN powiem tak, oczywiści z praktyki. Te 45 czy tam 50 min w porcie docelowym zazwyczaj nie istnieje z racji tego, że oba kierunki rzadko kiedy startuja o czasie, w związku z czym maja problem z przylotem o czasie. bagaży z tych lotów jest mnóstwo zazwyczaj ponad tona z czego 4/5 to transfery, a niektóre na kierunki które lecą w okolicach 7:30 i trzeba sie mocno namęczyć aby zdążyły na swoje loty
    @pasazernagape w kwestii SSZ są jeszcze, wg. mnie 2 rozwiązania:
    EMB na wieczór pozwoli zyskać te 10 min.
    Wcześniejszy przylot z SSZ Rayanem (z tego co patrzyłem około 20-21)

  4. #4
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Ryan jest opcją ale jak jest wtedy w WAW z bagażem po przylocie? Odebrać z taśmy, wyjść do hali przylotów, przejść do odlotów i tam nadać bagaż na bag drop, security i dopiero wtedy Straż Graniczna i przejście do Non Schengen? Poza tym lot z FRancą z bagażem już tanio nie wychodzi : no i o jeden slot mniej do statusu FTL w *A Powrót z TBS do SZZ już jest dobry ponieważ jest to jeden z transferów z 7:30

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Fakt faktem jest taki, że z SZZ nie masz wielkiego wyboru i nawet to oczekiwanie w WAW jest raczej najkorzystniejszą ofertą...
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za brak KM i wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Ryan jest opcją ale jak jest wtedy w WAW z bagażem po przylocie? Odebrać z taśmy, wyjść do hali przylotów, przejść do odlotów i tam nadać bagaż na bag drop, security i dopiero wtedy Straż Graniczna i przejście do Non Schengen?
    Raczej tak, tyle tylko, że wieczorem jest taki ruch, że około 21 sprzątaczki zaczynaja czyścić terminal wraz z ze stanowiskami odprawy, więc nie widzę problemu. Poza tym już raz podobny "numer" przerabiałem i to w okolicach 13 i się udało. Wystarczy zapytać forumowicza:@antoniszyszula. Różnice były takie że u Niego bagaż znalazłem sam w rejsie obsługiwanym przez WAS i to w kontenerach, tutaj RYR to kwestia max 15 min i wszystko jest na zewnątrz i druga rzecz większość pax z WAW na rejsy wieczornej fali odprawiają się do 21 potem to tylko wyjątki, reszta to transferowcy.

  7. #7
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Lelek7, co do ewentualnej zamiany ostatniego lotu 3935/3936 na EMB niewiele da. RZE ma loty na Q400 i EMB i czasy rozkładowe są te same. Po spojrzeniu w dane historyczne na fr24 bywało że Dash miał podobny czas rzeczywisty jak EMB.
    W kwestii podróży do Gruzji pozostaje nam więc lot do WAW by FR potem rotacja do TBS i powrót do SZZ na bilecie OW. Jedna osoba będzie mieć bilet na pełen odcinek TBS-WAW-SZZ z bagażami. Jak poranny lot o 7:30 do SZZ zaczeka na nią, to zaczeka i na nas z bagażem podręcznym.
    Ostatnio edytowane przez pasazernagape ; 19-03-2017 o 21:29 Powód: literówka

  8. #8

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Miałem podobną sytuację z lotem na sylwestra na Cypr LCA.
    Zmieniono wieczorny wylot o 5 minut później i przez to czas w WAW spadł do 25 min.
    Zaproponowano wylot o 15 i 6 godzin czekania.
    Zrezygnowałem z biletu.
    Później okazało się, że SZZ 5 min przed czasem wylądował a LCA odleciał 20 minut później

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    jednym słowem 4 ta rotacja potrzebna,zważając na niedługa rayana konkurencję
    MalyEPWA likes this.

  10. #10
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Odpowiedź LOT jest jedna i przewidywalna. Im mniej będzie na trasie SZZ-WAW ruchu p2p a więcej będzie paxów transferowych to kolejna rotacja będzie. Po powiększeniu floty long i short-haul przez LOT jest nadzieja ze przewoźnik będzie starał się zapełnić samoloty i wtedy kolejna rotacja sama się znajdzie. Ja jestem osobiście ciekaw sobotnich lotów FR na trasie SZZ-WAW. Jakie zainteresowanie i jaki LF będą miały.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Lecę 9 czerwca to odpowiem ale o piątkowym locie
    ale pewnie większość samolotu może lecieć tak jak my (10 osób) na mecz Polska-Rumunia rozgrywany dnia następnego więc wynik może nie być miarodajny...

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Ja jestem osobiście ciekaw sobotnich lotów FR na trasie SZZ-WAW. Jakie zainteresowanie i jaki LF będą miały.

  12. #12
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Ja z kolei 10 czerwca czyli w dniu meczu wracam z Krakowa do domu dwuetapowo. Najpierw LO3924 KRK-WAW o 18:05 i potem FR2362 WAW-SZZ o 20:50. Jedyna opcja powrotu z Krakowa w sobotę o 18:00 to albo 12 godzin w wagonie sypialnym do Szczecina albo LO do WAW i dalej FR do SZZ.

    Ten mecz sobie odpuściłem. Syn pojedzie za to ze swoim klubem piłkarskim. Ja wybieram się do Kopenhagi na 1 września na mecz Dania- Polska. Byłem na reprezentacji na Stadionie Narodowym i teraz czas przeżyć radość wygranej na innym stadionie.

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Ja z kolei 10 czerwca czyli w dniu meczu wracam z Krakowa do domu dwuetapowo. Najpierw LO3924 KRK-WAW o 18:05 i potem FR2362 WAW-SZZ o 20:50. Jedyna opcja powrotu z Krakowa w sobotę o 18:00 to albo 12 godzin w wagonie sypialnym do Szczecina albo LO do WAW i dalej FR do SZZ.
    No właśnie - 5 minut, a robi dużą różnicę (może dodać do podróży szczecińskiego pasażera w zależności od kierunku do WAW czy z WAW 6,5 godziny na lotnisku w Wawie lub 12 godzin w pociągu do Szczecina).
    Wcześniej opisywałem lot do LCA, gdzie po zmianie rozkładu o 5 minut miałem 25 minut pomiędzy lądowaniem wieczornego SZZ a startem do LCA.
    Ale to działa również w drugą stronę - 19 maja wracam z Gdańska do Szczecina. Wylot GDA-WAW 18:00 lądowanie 19:00
    Odlot SZZ jest o 19:25, więc niestety nie udało mi się zakupić biletu na ten lot. Musiałem wybrać FR do Szczecina o 20:10.
    (Chociaż pewnie jakbym zakupił osobno do SZZ to by się udało).
    Załóżmy, że zmieniono by rozkład -> wylot WAW-SZZ na 19:30 to wtedy i mój Gdańsk i Twój Kraków by się załapały na wieczorny SZZ.
    Ale to kolejne 5 minut na powrocie opóźnienia i lądowanie powrotu SZZ będzie o 22:15.
    Za to zmiana o 5 minut wcześniej dawała by szanse na łapanie LCA czy nawet TBS (obecnie znów trzeba lecieć ze SZZ o 15:00 i 6,5 godziny czekać w WAW).
    Jedyne rozwiązanie zadowalające wszystkich to zmiana MCT w WAWie na 25 minut.
    Ale czy to realne?
    A swoją drogą MCT ustala lotnisko czy linia lotnicza?
    Ja naprawdę wolę latać PLL Lot niż wszystkimi innymi liniami z Berlina.

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Ten mecz sobie odpuściłem. Syn pojedzie za to ze swoim klubem piłkarskim. Ja wybieram się do Kopenhagi na 1 września na mecz Dania- Polska. Byłem na reprezentacji na Stadionie Narodowym i teraz czas przeżyć radość wygranej na innym stadionie.
    Ja do Kopenhagi ze Szczecina "lecę" promem ze Świnoujścia zamiast "na około" samolotami ;-)
    pasazernagape likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie bardzo da się przesunąć ten Szczecin dlatego że powrót lądowałby już w trakcie ograniczeń nocnych, a nocnych slotów nie ma. Można za to skrócić turnaround w SSZ do 25 ' tak jak 3933/3934, ale to już ktoś w LO musi usiąść i sprawdzić czy to wyjdzie.

    BTW FR podaje czas blokowy na trasie 1h 15' na 738 a LO na Dashu 1h 05'.

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    FR na wszystkich swoich trasach zawyża czas przelotu żeby potem chwalić się punktualnością.
    Co do samego SZZ to ten jest po prostu za daleko od WAW w stosunku do pozostałych krajówek i nie mieści się w rotacjach, jedynym rozwiązaniem jakie w tej chwili widzę to wprowadzenie na tą trasę na stałe odrzutowców za Dashe, co pewnie pozwoliłoby na skrócenie całej rotacji WAW-SZZ-WAW może nawet o 10 minut, a to zrobiłoby już różnicę przy łapaniu przesiadek w WAW.
    pasazernagape likes this.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomo Zobacz posta
    FR na wszystkich swoich trasach zawyża czas przelotu żeby potem chwalić się punktualnością.
    Szczęśliwie na SSZ ma inny rozkład niż "to co LOT + 5 minut".

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    3933/34 często robi E170/5

    Ponawiam pytanie: kto decyduje o MCT - lotnisko czy linia?

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie bardzo da się przesunąć ten Szczecin dlatego że powrót lądowałby już w trakcie ograniczeń nocnych, a nocnych slotów nie ma. Można za to skrócić turnaround w SSZ do 25 ' tak jak 3933/3934, ale to już ktoś w LO musi usiąść i sprawdzić czy to wyjdzie.

    BTW FR podaje czas blokowy na trasie 1h 15' na 738 a LO na Dashu 1h 05'.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Ponawiam pytanie: kto decyduje o MCT - lotnisko czy linia?
    Niestety zdaje się, że przepisy prawa międzynarodowego.

  19. #19
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Z tego co czytam w postach z 2012 roku LOT zgłosił wtedy do IATA fakt że wprowadza krótsze MCT w WAW

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Generalnie decyzję jakie przesiadki sprzedaje podejmuje przewoźnik, różnią się one od relacji transferowych itp., jednak jest to oczywiście uzależnione od możliwości portu i handlingu... Teoretycznie można powiedzieć że to port określa jaki jest minimalny czas potrzebny do transferu pasażera i jego bagażu, ponieważ linie nie biorą na siebie odpowiedzialności sprzedaży biletów poniżej czasu podanego przez lotnisko.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •