Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 23
  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie Centralwings z Eurolotem?


    Polecamy

    Centralwings może zacząć latać z Eurolotem
    Pod koniec maja rozstrzygną się losy przynoszącej straty taniej linii lotniczej Centralwings należącej do PLL LOT. Po tym jak w 2007 r. przewoźnik odnotował blisko 73 mln zł straty, pojawiły się nawet informacje o możliwym zamknięciu firmy. Operacja miała polegać na zlikwidowaniu tanich połączeń lotniczych i ograniczeniu działalności firmy wyłącznie do obsługi czarterów - pisze "WSJ Polska".

    czytaj dalej...REKLAMA

    A do tego LOT nie potrzebowałby osobnej spółki - czartery narodowy przewoźnik mógłby swobodnie obsługiwać sam.

    Jednak jak udało się ustalić "WSJ Polska", obecnie ten wariant rozwiązania sytuacji jest mało prawdopodobny. Zarząd LOT rozważa bowiem nie tylko pozostawienie Centralwings, ale jego wzmocnienie. Do przeżywającej problemy finansowe taniej linii lotniczej może zostać włączony Eurolot, który oferuje loty na krajowych i bliskich europejskich trasach. "Koncepcji jest wiele. Tą także bierzemy pod uwagę. Wciąż analizujemy różne warianty. To, który z nich ostatecznie wybierzemy, ujawnimy dopiero w trzeciej dekadzie maja" - twierdzi Dariusz Nowak, prezes PLL LOT.

    Eksperci w ocenie nowego planu dla Centralwings są podzieleni. "To nie jest trafiony pomysł. Deficytowe loty krajowe nie poprawią wyników finansowych Centralwings, a jedynie je pogorszą, tym bardziej że problemem obu marek jest brak wystarczającej floty do obsługi tras" - uważa prof. Elżbieta Marciszewska z warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej. Według niej, najlepszym rozwiązaniem dla Centralwings byłoby skoncentrowanie działalności wyłącznie na ruchu czarterowym. "Zwłaszcza że coraz częściej słychać o tym, że biura turystyczne nie nadążają z obsługą popytu na swoje usługi" - dodaje Marciszewska. Podkreśla, że połączenie lotów krajowych z niskokosztowymi ma sens jedynie na większych geograficznie obszarach - taki model zastosowano np. w Air Asia.

    Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk, jest jednak odmiennego zdania, chwali pomysł: "Połączenie tych działalności przyniesie narodowemu przewoźnikowi same korzyści. Firma nie będzie dublować kosztów działalności. Poza tym połączenie będzie korzystne operacyjnie, ułatwi np. wymianę załóg" - przekonuje Sałek.

    Plan połączenia firm ułatwi też konieczną wymianę użytkowanej floty. W przypadku Eurlot chodzi o czternaście ATR-ów. Ale to nie jedyny flotowy problem narodowego przewoźnika. Jak ustalił "WSJ Polska", w ubiegłym miesiącu flota przewoźnika uszczuplona została o dwa Boeingi 767-200. Na te samoloty wygasły umowy leasingowe. Obydwie maszyny LOT będzie eksploatował jeszcze tylko do jesieni. Później samoloty ma przejąć Mexicana Airlines. Do końca roku wygasną też umowy leasingu kilku Boeingów 767-300 oraz 737.

    Problem jest poważny. Wciąż nie wiadomo, kiedy przewoźnik otrzyma zamówione parę lat temu nowoczesne Boeingi 787 Dreamliner. To te samoloty mają docelowo zastąpić 767. Do tego czasu LOT jest skazany na łatanie dziur. I jak udało się ustalić "WSJ Polska", tak właśnie robi. Zarząd przewoźnika w zamian za dwa utracone 767-200 planuje pozyskać przynajmniej jednego 767-300. Projekt umowy leasingowej na tę maszynę czeka już tylko na podpis prezesa.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    czy ktos wie jaki jest czas oczekiwania na nowe 737? poniewaz chyba jest to najlepsza opcja dla LOTu jezeli chodzi o szkolenia zalog?

  3. #3
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    w ubiegłym miesiącu flota przewoźnika uszczuplona została o dwa Boeingi 767-200. Na te samoloty wygasły umowy leasingowe. Obydwie maszyny LOT będzie eksploatował jeszcze tylko do jesieni. Później samoloty ma przejąć Mexicana Airlines.
    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    Zarząd przewoźnika w zamian za dwa utracone 767-200 planuje pozyskać przynajmniej jednego 767-300. Projekt umowy leasingowej na tę maszynę czeka już tylko na podpis prezesa.
    To coś ciekawego.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    o 762 bylo juz dawno wiadomo - jestem ciekawy czy by sobie nie poradzili tylko z 5 763 poniewaz normalnie leasingowali swoje samoloty innym liniom w sezonie zimowym

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    o 762 bylo juz dawno wiadomo - jestem ciekawy czy by sobie nie poradzili tylko z 5 763 poniewaz normalnie leasingowali swoje samoloty innym liniom w sezonie zimowym
    Już kiedyś mówili, że zimę 2008/2009 oblecą, problemy zaczną się w lecie 2009.

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    chyba do tego czasu maja byc dostarczone 787?

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    chyba do tego czasu maja byc dostarczone 787?
    Miały być dostarczone ale nie będą.
    no risk, no fun ;D


  8. #8

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    kiedy jest nowy termin? poniewaz na poczatku mialy byc dostarczone w tym roku!

  9. #9
    Awatar Magda A

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    chyba do tego czasu maja byc dostarczone 787?
    Do tego czasu to bedzie dobrze jezeli 787 oderwie sie pierwszy raz od ziemi
    You can go a long way with a smile.You can go a lot farther with a smile and a gun......

  10. #10
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    kiedy jest nowy termin? poniewaz na poczatku mialy byc dostarczone w tym roku!
    Optymiestycznie rzecz ujmując przełom 2009/2010, realnie to będzie miło jak się jakiś pokaże na sezon letni 2010.
    no risk, no fun ;D


  11. #11
    Awatar Magda A

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    chyba do tego czasu maja byc dostarczone 787?
    mialy byc dostarczone ale nie beda

    Sam sobie zaprzeczasz z tym " Bykom Stop w " Twoim podpisie.
    You can go a long way with a smile.You can go a lot farther with a smile and a gun......

  12. #12
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Magda A
    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    chyba do tego czasu maja byc dostarczone 787?
    mialy byc dostarczone ale nie beda

    Sam sobie zaprzeczasz z tym " Bykom Stop w " Twoim podpisie.
    Specjalnie dla Ciebie dorzuciłem ogonki i inne "upiękrzacze" literek w moich postach. EOT
    no risk, no fun ;D


  13. #13
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Ja jestem ciekaw jak przeniosą te cztery 737 do Eurolotu, zlikwidują C0 to co się stanie z personelem pokładowym i 'menadżerami'...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  14. #14

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    to sie nie stanie - przynajmniej nie widze jak te dwie firmy mogly by pracowac jako jedna. Jezeli juz tak - to lepiej wszystko miec pod jedna firma i wtedy mozna po prostu podzilic produkty na krotkiego zasiegu, dlugiego zasiegu i czartery

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    to sie nie stanie - przynajmniej nie widze jak te dwie firmy mogly by pracowac jako jedna. Jezeli juz tak - to lepiej wszystko miec pod jedna firma i wtedy mozna po prostu podzilic produkty na krotkiego zasiegu, dlugiego zasiegu i czartery
    Ale toż właśnie chodzi o to, żeby zachować przynajmniej dwa podmioty! Żeby więcej stołków do obsadzania było...

    Pomysł K2+C0 jest czysto absurdalny, jak każdy, który zakłada istnienie jakiejś córki...

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Nie analizowałem rozkładu centralwings ale mieszkając na co dzień w północno wschodniej częsci wrocławia często widzę samoloty centrala zniżające się, jakby przylatywały z kierunku Łódź czy Warszawa, napewno nie ma Central żadnych tras z Wrocka w tamtym kierunku, może samoloty muszą przelatywać na pusto z lotniska do lotniska w Polsce by wykonać rejsy, więc może ten pomysl połączeń krajowych stąd wynika? Może nie dawały by te trasy dochodów ale z pewnością ograniczyły by trochę straty. Czy ktoś wie coś więcej na ten temat?

    "Plan połączenia firm ułatwi też konieczną wymianę użytkowanej floty. W przypadku Eurlot chodzi o czternaście ATR-ów."

    dlaczego?

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Londyn

    Domyślnie

    Czy ktos moze mi powiedziec jaki jest powod otworzenia polaczenia do Haugensund z GDN i WAW? Jest to jeden lot tygodniowo i ceny sa astronomiczne ok 700PLN w jedna strone ...

  18. #18
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Platformy wiertnicze ?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    epkk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Pomysł K2+C0 jest czysto absurdalny, jak każdy, który zakłada istnienie jakiejś córki...
    A może chodzi o to, żeby nieszczęścia chodziły parami? :/

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciejt
    Czy ktos moze mi powiedziec jaki jest powod otworzenia polaczenia do Haugesund z GDN i WAW? Jest to jeden lot tygodniowo i ceny sa astronomiczne ok 700PLN w jedna strone ...
    Wcześniej było połączenie z Gdańska do Stord, ale Coast Air zbankrutował, a DAT musi latać dla SASu. Polacy pracujący dla Aker-Kvaerner głównie korzystają z tego, podobno obłożenie jest niezłe, a cena jak dla nich OK.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •