Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Pokaż wyniki od 41 do 44 z 44
  1. #41
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    Kukos, z Twojego postu wynika jasno i niezbicie, że LOT nie ma prawa istnienia, no bo za cokolwiek by się nie wziął, to przecież są przewoźnicy więksi i już wszystko zostało przez nich wymyślone czy też zagospodarowane. A tu pudło, nisze istnieją.

    A do czego samolot jest potrzebny? ot, choćby do ewakuacji z terenów objętych jakimś kataklizmem, jak lokalne szpitale są przeciążone, niewyposażone odpowiednio lub po prostu niedostępne. Kto będzie płacił? Zainteresowani taką ewakuacją, pewnie jakiś rząd.

  2. #42
    Awatar winiarro

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A czy w razie czego to ktoś będzie czekał 48 godzin na lotowskiego 767, czy poprosi Niemców o A310 MRTT, który ciągle dyżuruje i pewnie może wylecieć w kilka godzin? Z drugiej strony w przypadku katastrofy na dużą skalę to i po 2 dniach się jeszcze może przydać transport.

  3. #43

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Odnosząc się do wypowiedzi Kukos, to nie jest kaprys LOT`u żeby był fun i nowy samolocik, tylko to jest kwestia sojuszu NATO, swoistego wymuszenia zobowiązania, które PL przyjęło wiele lat temu. Przygotowania do uruchomienia takiego samolotu zaczęły się wiele lat temu, nie kilka tygodni temu.
    Rzeczywiscie dostępność takiego samolotu pozostawia wątpliwość czy będzie po co zmianiać, bo inni będą szybsi, no ale w UE jest ich tylko 3!!
    Koszty to kwestia rządów.
    "Wstąpienie Polski do NATO i przyjęcie zobowiązań sojuszniczych oraz udział w pracach organizacji międzynarodowych działających pod auspicjami NATO, m.in. Komitetu Planowania Na Wypadek Zagr\ożeń (CEPC) nałożył na Polskę szereg zobowiązań wynikających z Celów Sił Zbrojnych NATO oraz międzynarodowych, Przyjęcie przez RP warunków związanych z celem „Możliwości lotniczej ewakuacji medycznej” wymusiła konieczność zapewnienia oraz utrzymania możliwości strategicznej lotniczej ewakuacji medycznej dla sił własnych oraz wojsk sojuszniczych.
    W wyniku analizy przeprowadzonej przez ekspertów przyjęto, iż zadanie wynikające z tego celu zostanie wykonane w oparciu o PLL „LOT” S.A. , jako najodpowiedniejszy wybrano samolot typu „Boeing 767”.
    Urząd Lotnictwa Cywilnego zabezpieczył środki finansowe, otrzymane z budżetu państwa, na zakup sprzętu transportowo-medycznego, który stanowi niezbędne wyposażenie statku powietrznego realizującego zadania strategicznej ewakuacji medycznej, oraz opracowanie projektu przebudowy samolotu B-767 oraz uzyskanie STC na podstawie certyfikatu EASA - w zakresie zabudowy samolotu w konfiguracji do lotniczej ewakuacji medycznej.
    Ostatnim etapem było uzyskane przez PLL „LOT” S.A. rozszerzenie AOC w zakresie MEDEVAC, dla tego typu statków powietrznych wydawane przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. "(ULC)

  4. #44
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie


    Polecamy

    Rozumiem, że samolot w tej konfiguracji nie został nigdy użyty w rzeczywistej akcji, jedynie podczas szkoleń? Nie jestem przeciwnikiem, bo nigdy nie wiadomo kiedy byłby takowy potrzebny, oby nie był. Zawsze lepiej mieć coś takiego w zanadrzu niż później płakać, że znowu sprzętu brakuje. Jednak teraz mam pytanie czy to zobowiązanie dalej mamy czy już nie? Czy teraz po wycofaniu 767 inny model będzie przystosowywany? Czy inne państwo przejęło pałeczkę"?

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •