Strona 11 z 34 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 201 do 220 z 680
Like Tree1006Likes

Wątek: BUD by LO - informacje

  1. #201

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Napewno są obniżki dla LO w BUD, było już tu linkowane. Bodajże przez 2-3 lata maja obowiązywać

    Tapnięte..


  2. #202

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To jasne, w WAW dla nowych kierunków to sa nawet gigantycne znizki. Ale nadal to tylko znizki w opłatach - a my tu mówimy o połączeniu LH, ktore ma LF rzędu szescdziesieciu kilku procent. Znizka w oplatach lotniskowych (i nawet dodakowe przychody jeśli LO naliczałby pax oplate bez znizek) nie zbliza się nawet do kosztów samego lotu
    Marek. likes this.

  3. #203

    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Połączenia z BUD do USA to połączenia czysto pod zamówienie polityczne w zamian za poparcie Orbana dla polityki pisowskiej w UE. Połączenia te będą istnieć tak dlugo dopóki będzie rządził pis. Potem odejdą w niepamięć i nigdy nie powrócą. Krótko i na temat. Te pokrętne tlumaczanie pisowskich notabli dla pustawych samolotów wołają o pomostę do nieba. LOT to nie jest LCC żeby woził pasażerów z nie swoich lotnisk niczym W6 czy RYR.
    olekorlo, T0pek and martineho like this.

  4. #204
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Brzmi trochę jak argument: nie ma innych argumentów, ale może sa dopłaty
    Raczej brzmi jak ostrożność w osądach, gdy mało co wiemy.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    serio lubisz metode pt "rozpoznanie bojem"?
    Iście tabloidowa zagrywka - odpowiednie słownictwo i mamy argument. Ostrożność Olek, ostrożność - jak przy każdym otwieranym nowym kierunku.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    będąc tu tak długo wiesz jaki jest koszt przelotu w jedna stronę na tracie do ORD. Przeciez to sa straty rzedu kilkunastu/kilkudziesięciu milionów złotych w sumie tylko po to aby ktoś nas w UE jeszcze lubił.
    Wyjatkowo słaby interes dla LO, a do tego głęboko deficytowe loty KRK-BUD
    Jakieś dane na poparcie tych spekulacji?

  5. #205
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Jakieś dane na poparcie tych spekulacji?
    A jakieś dane, że to spekulacje są?

    Nie przesądzam ale jakieś powody dla projekcji operacyjnego na ten rok niższej niż na poprzedni muszą być. Rozumiem dość fundamentalną decyzję Milczarskiego w uruchomieniu lh z BUD, wiem że to pustynia jest/była, wiem jak wyglądała alokacja zasobów, nie znam siły kroplówki ale dane o lf są smutne. Prawdopodobieństwo, że pomysł z BUD nie jest lewarem zysków LOT w 2018 jest ogromnie wysokie, a że wręcz dołuje wynik niemniej całkiem spore.

    Piotr
    martineho likes this.

  6. #206
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    PEK, to nie ja spekuluję, więc nie przerzucaj na mnie ciężaru dowodu.
    Co do drugiej części - to samo możesz powiedzieć o SIN i każdym nowym połączeniu.

  7. #207

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wielokrotnie próbowano tutaj bronić LF na long haul rzędu 60% mówiąc że to o niczym nie świadczy... Później okazywało się że "we wrześniu nastąpiło załamanie sprzedaży" albo "fajnie że samoloty gotowe ale w sumie przed świętami się nie przydadzą, odbierzemy później".
    mcxmcx likes this.

  8. #208
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ wielokrotnie też połączenie w końcu zaskakiwało, a o wyczekujących upadku zapomniano .

  9. #209

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta


    [COLOR=#222222][FONT=Verdana]Jakieś dane na poparcie tych spekulacji?
    Na razie to operujemy tylko na danych które pokazałem dotyczących LF - jeśli uważasz ze LF na poziomie sześćdziesięciu kilku procent w szczycie sezonu nie oznacza gigantycznych strat to tutaj Twoja rola jest pokazanie ze tak nie jest. Na razie mamy fatalny LF, ani słowa o dopłatach (nie wiem jak mieliby dopłacać, bo jednak Węgry nadal są w UE wiec nie da się tego wprost robic np. bez przteargu na usługi marketingowe). Do tego LO zachecal do lotów np. z WAW do BUD i dalej ORD cenowo, a sam BUD nie jest szczególnie zasobnym rynkiem. Znajać sredni koszt lotu i standardowy LF przy ktorym te loty sie bilansuja wychodzi własnie kilkanaście milionów złotych. Masz trzy przesłanki Ty nie przedstawiłeś żadnej, a domagasz się danych.
    P.S.
    Piszesz o SIN - nigdzie LF nie jest tak żenująco niski jak w przypadku BUD-ORD. A przypomnę ze nawet wysoki LF lotów do Hanoi nie sprawił ze były rentowne. A tu nie mamy nawet tej pierwszej przesłanki

  10. #210
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    PEK, to nie ja spekuluję, więc nie przerzucaj na mnie ciężaru dowodu.
    Co do drugiej części - to samo możesz powiedzieć o SIN i każdym nowym połączeniu.
    A ktoś spekuluje? Czy może tylko wyciąga wnioski z opublikowanych danych. Być może lh z BUD zaskoczą ale to w czasie przyszłym. Teraźniejszość jest taka sobie. Wiem, wiem - think positive.

    Piotr

  11. #211

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Napewno są obniżki dla LO w BUD, było już tu linkowane. Bodajże przez 2-3 lata maja obowiązywać

    Tapnięte..
    Standardowe zniżki na otwarcie połączenia. Przypomnę, że dla tego połączenia LOT zbazował w BUD jeden samolot SP-LRE . Dla tego jednego, jedynego samolotu ściągnął LOT-AMS do BUD, pozatrudniał nowych ludzi, musi prowadzić obsługę cateringową w BUD itd.
    787 to nie samolot tak powszechny jak A320 czy B373 i pewne koszty obsługi generuje. Nie wątpliwie jednostkowo więcej kosztuje obsługa 1 samolotu niż obsługa pozostałych 10 sztuk w WAW. W momencie jak ten jeden, jedyny samolot jest zastępowany innym typem w wet leasingu, cała ta ekipa jest bez pracy. I co wtedy? Wysłać ich na urlop, zwolnić ich, czy płacić im pensję mimo przestoju? My się zapewne nigdy nie dowiemy ile LOT kosztowała ta eskapada do BUD.
    Połączenia z KRK i RZE tym się różnią od BUD, że samoloty tylko jednorazowo przylatują z ORD/EWR, by potem kontynuować rotacje z WAW.

    Co to kroplówki. One są dobre jak idą w parze ze strategią przewoźnika. Czyli np. kroplówka w postaci dotowania połączenia z Babimostu do WAW za 12 mln zł rocznie, jest ok z punktu widzenia przewoźnika, jeśli jego strategią jest rozwój hubu w WAW..
    olekorlo and maciass like this.

  12. #212
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    @olek, Pek, zacytowałem całą wypowiedź - to "tylko po to aby ktoś nas w UE jeszcze lubił" nie są spekulacje?


    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    jest ok z punktu widzenia przewoźnika, jeśli jego strategią jest rozwój hubu w WAW..
    strategią przewoźnika czy Twoją?

    Na resztę odpowiem po powrocie, bo siedzę teraz w Atenach i szkoda mi czasu .

  13. #213
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    LOT na pewno finansowo jest odpowiednio "zabezpieczony" na tym kierunku. O straty bym się nie martwił. Natomiast martwic się powinien Orban. Marzenia o globalnym mocarstwie raczej się nie spełniają. Polska mu dala dobry "reality check".

  14. #214

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    LOT na pewno finansowo jest odpowiednio "zabezpieczony" na tym kierunku.
    Rozwin prosze. Tylko konkretnie.

  15. #215
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Rozwin prosze. Tylko konkretnie.
    Nie chce mi sie szukać juz tego wywiadu. Milczarski jasno powiedział węgierskiemu dziennikarzowi ze LOT w BUD nie jest działalność charytatywna i polityczna, tylko ze to musi się opłacać finansowo.

    I pewnie gdy się nie będzie opłacać, to szybko zwiną ten interes.

  16. #216

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Nie chce mi sie szukać juz tego wywiadu. Milczarski jasno powiedział węgierskiemu dziennikarzowi ze LOT w BUD nie jest działalność charytatywna i polityczna, tylko ze to musi się opłacać finansowo.

    I pewnie gdy się nie będzie opłacać, to szybko zwiną ten interes.
    Nigdzie nie widziałem takiej informacji, może jednak podeślij ten link?

  17. #217

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Milczarski jasno powiedział węgierskiemu dziennikarzowi ze LOT w BUD nie jest działalność charytatywna i polityczna, tylko ze to musi się opłacać finansowo.
    Acha, skoro tak powiedział ...

    Adam

  18. #218
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Obiecałem odp.
    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Na razie to operujemy tylko na danych które pokazałem dotyczących LF - jeśli uważasz ze LF na poziomie sześćdziesięciu kilku procent w szczycie sezonu nie oznacza gigantycznych strat to tutaj Twoja rola jest pokazanie ze tak nie jest.
    Primo chciałbym, by do danych podchodzić mając na uwadze "big picutre". Nie będę tutaj rozwodzić się nad całą statystyką, ale prosto można to pokazać na ORD. W lipcu jest rozliczanych w statystyce 16 lotów, w sierpniu 17, we wrześniu powinno być 18. Dla sprawdzenia - w lipcu wszystko było na 787, oferowanie 4536 - wszystko się zgadza. Jednakże w sierpniu z 17 lotów tylko jeden był obsługiwany 787, zaś 16 na A330 z 299 miejscami na pokładzie. Oczywiście nie można tego przełożyć tak prostoliniowo, jednak gdyby wszystkie loty odbywały się na 787, oferowanie LOT byłoby na poziomie 4284 miejsc i LF 78,5% (zamiast 67).
    Odnośnie najgorszego września - nie jestem w stanie niestety odtworzyć, ile faktycznie lotów się odbyło (na pewno nie 18, gdyż wtedy oferowanie z wykorzystaniem 767 byłoby większe). Licząc w prosty sposób oferowanie podane w tabeli *252/262 z założeniem przerwszego lotu na A330 wychodzi LF 65,5% .

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Na razie mamy fatalny LF, ani słowa o dopłatach
    To oczywiście nie jest rewelacyjny wynik, ale zdecydowanie łagodniejszy do oceny - 6 na początku pojawia się tylko we wrześniu i dla jednego kierunku. I skupiamy się tylko na ORD, bo JFK wynik ma po prostu dobry.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    (nie wiem jak mieliby dopłacać, bo jednak Węgry nadal są w UE wiec nie da się tego wprost robic np. bez przteargu na usługi marketingowe).
    Jednak odbywały się różne akcje promujące to połączenie połączone z promocją Budapesztu, raczej nie za darmo.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Do tego LO zachecal do lotów np. z WAW do BUD i dalej ORD cenowo
    Bzdura, dość regularnie patrzyłem na te loty i w tych samych taryfach WAW-BUD-ORD nie było tańsze (dopiero, gdy wskakiwało na wyższe taryfy). Bez rzetelnych danych, ile było transferów, to jest gadanie.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    a sam BUD nie jest szczególnie zasobnym rynkiem. Znajać sredni koszt lotu i standardowy LF przy ktorym te loty sie bilansuja wychodzi własnie kilkanaście milionów złotych. Masz trzy przesłanki Ty nie przedstawiłeś żadnej, a domagasz się danych.
    Przesłanki palcem na wodzie pisane, poza zaniżonym LF to nie ma tu pół konkretu.


    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    P.S.
    Piszesz o SIN - nigdzie LF nie jest tak żenująco niski jak w przypadku BUD-ORD. A przypomnę ze nawet wysoki LF lotów do Hanoi nie sprawił ze były rentowne. A tu nie mamy nawet tej pierwszej przesłanki
    A akurat SIN na rozruch miał oferty rzędu 1800 PLN RT.

    Jeszcze wracając do gadania o politycznym zamówieniu. Faktem jest, że bez polityki pewnie LOT by się w to nie pchał, jednak równie dobrze może to być wykorzystanie sytuacji (czytaj wydojenie kogo się da).
    tom3k and scomin like this.

  19. #219

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    ale piszesz o czystych spekulacjach - gdyby samolot był mniejszy to LF bylby wiekszy, ale przy takim zalozeniu jak podstawisz tam E70 to wyjdzie Ci LF koło 170% - taki sens ma takie założenie, bo zakładasz ze nikt nie kupuje biletów przed samym lotem tylko wszyscy kupili je jakies 3 miesiace wczesniej. To tylko jeszcze gorzej swiadczyłoby o BUD jako rynku

    Wynik w lipcu i sierpniu poniżej 80% to jest katastrofa, kropka. Nie obronisz tego niesety niczym,bo to nie jest rynek London City i taryfami stamtąd.

    Podałem Ci trzy przesłanki, ale jedynymTwoim argumentem na to jest "przesłanki palcem na wodzie pisane" czyli brak argumentów

    Wspomniany SIN nie miał LF na poziomie 60%, a tu masz do rozmów o cenach nawet się nie zblizylsimy bo nawet na początku LF to katastrofa. Po osiagnieciu jakiegoś ludzkiego poziomu moglibyśmy rozmawiać czy to się zaczyna spinac także finansowa. Ale tu nawet pierwszego kroku nie osiagnieto

  20. #220
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    ale piszesz o czystych spekulacjach - gdyby samolot był mniejszy to LF bylby wiekszy, ale przy takim zalozeniu jak podstawisz tam E70 to wyjdzie Ci LF koło 170%
    Demagogia. Samoloty w wet lease wchodziły na siatkę zaraz po wpisaniu do systemu.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    - taki sens ma takie założenie, bo zakładasz ze nikt nie kupuje biletów przed samym lotem tylko wszyscy kupili je jakies 3 miesiace wczesniej. To tylko jeszcze gorzej swiadczyłoby o BUD jako rynku
    Jak wyżej, ja nic nie zakładam, Ty za to zakładasz, że oferowanie 252 czy 299 miejsc wsio rowno. Zgodnie z Twoją logiką LOT mógłby rzucić na rynek warszawski 3 siekerki, a jakby miał problem z wypełnieniem, to źle świadczy o WAW jako rynku.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Wynik w lipcu i sierpniu poniżej 80% to jest katastrofa, kropka. Nie obronisz tego niesety niczym,bo to nie jest rynek London City i taryfami stamtąd.
    Dla Ciebie, bo ubzdurałeś sobie od początku, że docelowym założeniem LOT jest latanie z BUD w formule p2p. Ale o tym było kilka postów wcześniej. To dopiero początek i jeszcze będzie tu na forum ujadanie .

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Podałem Ci trzy przesłanki, ale jedynymTwoim argumentem na to jest "przesłanki palcem na wodzie pisane" czyli brak argumentów
    Ale co mam Ci odpowiedzieć, "BUD jest zasobnym rynkiem", poodbijamy sobie piłeczkę? To nie są dane, tylko opinia - ani nie podajesz poziomu zasobności, ani danych, które pozwoliłyby go dla BUD ocenić.

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Wspomniany SIN nie miał LF na poziomie 60%, a tu masz do rozmów o cenach nawet się nie zblizylsimy bo nawet na początku LF to katastrofa. Po osiagnieciu jakiegoś ludzkiego poziomu moglibyśmy rozmawiać czy to się zaczyna spinac także finansowa. Ale tu nawet pierwszego kroku nie osiagnieto
    I tu jest sedno - od początku wątku jedziesz po BUD, więc argumenty Ciebie nie interesują - w końcu dałeś sobie warunki brzegowe, przy których nie warto rozmawiać (które swoją drogą można sobie ponaciągać, bo 60% czy poniżej 80% - wsio rowno). Zawsze można jeszcze dodać, że LH chciałaby zamknąć hub w VIE (bo Spohr kilka lat temu w wywiadzie nie był szczęśliwy z wielohubowości) . Dobrze wiesz, że sam LF nie zarabia.

    Różnica między naszymi podejściami jest taka, że jak dla mnie ORD jak najbardziej mogą zlikwidować (jeśli w LO już wiedzą, że z ruchu p2p liczyli na więcej i docelowo się to nie zepnie), Ty z perspektywy forum rzucasz ocenami, jakbyś miał przed oczami na jednym monitorze pełną strategię LO, na drugim bogatego excela z yieldami, dodatkowymi przychodami itd.
    Sadaser likes this.

Strona 11 z 34 PierwszyPierwszy ... 9 10 11 12 13 21 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •