Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 40
Like Tree48Likes

Wątek: DUB - WAW - propozycja nowego połączenia,do kogo się zwrócić?

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2017

    Domyślnie DUB - WAW - propozycja nowego połączenia,do kogo się zwrócić?


    Polecamy

    Czesc,

    Jestem fanem lotnictwa i przegladam forum juz od kilku lat, aczkolwiek zdecydowalem sie zarejestrowac dopiero teraz, tak wiec witam wszystkich

    W kontekscie czestych podrozy do i z Dublina oraz zaprzestania lotow z DUB do WAW przez jedyna tradycyjna linie, czyli Aer Lingusa, wpadl mi do glowy pomysl o zwrocenie uwagi na te trase decydentow w PLL LOT. Moim zdaniem ustanowienie takiego polaczenia ma sens z kilku powodow:

    - z moich obserwacji frekwencja na lotach jest bardzo duza, najczesciej samoloty sa wypelnione w 90-95%
    - duza Polonia
    - nasilenie kontaktow IRL - Polska (m. in. z powodu brexitu)
    - spora ilosc paxow, ktorym nie odpowiada "standard" Ryanaira i byliby sklonni zaplacic wiecej za podroz
    - wysokie ceny biletow (w cenach tradycyjnych linii np Lufa, Swiss - z przesiadkami z braku bezposrednich lotow)

    Mysle, ze generalnie strumien pasazerski utrzymuje sie caly czas na wysokim poziomie. Chcialbym zapytac co o tym myslicie? Szukalem kontaktu do odpowiedniej osoby w PLL LOT, aby zwrocic sie z zapytaniem, ale niestety nie moglem nic znalezc - mialbym rowniez prosbe o nakierowanie, do kogo moglbym sie zwrocic z takim zapytaniem.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martinb Zobacz posta
    oraz zaprzestania lotow z DUB do WAW przez jedyna tradycyjna linie, czyli Aer Lingusa
    piewrsze kroki skieruj do Irlandczykow i zapytaj ich o powody zakonczenia operacji
    Lukasz, olekorlo and shiver like this.

  3. #3

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Kopiujac swoja odp z innego wątku:
    Niestety okres swiateczny I wakacje to niecała 1/4 roku, poza tym zapewne musiałyby to byc dwie roatcje dziennie. Ruch jednak ultra tani, kontakty gospodarcze z Irlandia sa jednak dosc słabe, a zdecydowana wiekszosc emigrantow to typ klienta który wybierze FR - Lingus sie wlasnie z tej trasy wycofuje I mysle ze jest to znamienne (a przeciez oni jeszcze zasilali swoj hub)
    Itts and pasazernagape like this.

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    DUB ma sens jak LOT wstanie z kolan i bedzie mial przebogatą siatkę na praaaawo od Warszawy.
    Wtedy bedzie miał p2p i tranzyty, obecnymi LongHaulani ciezko to by bylo zapelnic.

    tapnięte z paczkomatu

  6. #6

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Kopiujac swoja odp z innego wątku:
    Niestety okres swiateczny I wakacje to niecała 1/4 roku, poza tym zapewne musiałyby to byc dwie roatcje dziennie. Ruch jednak ultra tani, kontakty gospodarcze z Irlandia sa jednak dosc słabe, a zdecydowana wiekszosc emigrantow to typ klienta który wybierze FR - Lingus sie wlasnie z tej trasy wycofuje I mysle ze jest to znamienne (a przeciez oni jeszcze zasilali swoj hub)
    Siedziby firm na Europę:
    Microsoft: Dublin
    Facebook: Dublin
    Alphabet (d. Google): Dublin
    LinkedIn: Dublin
    Airbnb: Dublin
    etc.

    Dziś latają Ryanair z Modlina.

    Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
    n3l15 likes this.

  7. #7
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    No ale w tych siedzibach to chyba tylko przelewy księgują wedle lokalnego prawa podatkowego ;-).
    Może dałoby się zarobić wożąc worki z kasą jako cargo.
    Kazor and Not Real like this.


  8. #8

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    No ale w tych siedzibach to chyba tylko przelewy księgują wedle lokalnego prawa podatkowego ;-).
    Może dałoby się zarobić wożąc worki z kasą jako cargo.
    Tak, a Ziemia jest płaska.

  9. #9
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    i Air Lingus jakoś się zmywa z tego rynku wychodzi na to że mały jest ruch pomiędzy centralą Facebooka w Dublinie na Europe Zachodnią a centralą Facebooka na Europę Środkowo Wschodnią.
    Wiele razy rozkmniałem ten kierunek i LOT musiałby tam latać co najmniej 2x dziennie czyli zapewniając ruch p2p jak i ruch tranzytowy na CEE@Asia i to na 738/73M by wytrzymać ewentualną agresywną politykę FRancy na p2p. LOT chwilowo nie posiada zbędnych co najmniej 2 737 jak i rozbudowanej dużej siatki na wschód (w PL FR na ten kierunek ma monopol) a na tranzytach musiała by walczyć chociażby z przebogata siatką na LHR
    olekorlo likes this.

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Tak, a Ziemia jest płaska.
    A my jesteśmy drugą zieloną wyspą, więc może od razu most powietrzny...
    skorzewski likes this.


  11. #11

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Hej
    Czy są , lub czy będą w przyszłym roku jakieś połączenia DUB -WAW , POZ , BGZ, czy Gdańsk chociażby ? Nie mieszkam w PL , i nie mogę znaleźć nigdzie takowych połączeń, słyszałem o ryan air ale nie wiem jak by to zegrać z lotem z usa .
    Air lingus ma świetne połączenia np BDL- DUB no a jak teraz dostać się do powyższych miast z Dablina po godz 10am .
    ps. BDL świetne małe lotnisko , duża Polonia w okolicach , dojazd super , nie ma korków, parking 4$( JFK 18$)za dobę , loty do DUB codziennie no i cena 400-500$ w dwie strony .

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Zatem musisz lecieć na dwóch osobnych biletach. Niestety, jeśli nie załapiesz się na przesiadkę, to lot Ci przepadnie, dlatego polecam zostawienie sobie np. dziennego zapasu. Pojechać do hotelu, wypić Guinessa i zwiedzić Dublin Niestety z optymalnością ma to niewiele wspólnego, ale jeśli priorytetem jest Aer Lingus, to inaczej się chyba nie da.

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Jakby nawet LOT operował do DUB to sytuacja byłaby na 99% taka jak z Ryanair - drugi bilet na własne ryzyko.

    Jeśli często latasz, bardziej opłaca się zapętlić sobie wyloty z Polski, wtedy do BOS można spoko za $600 bilety z LH znaleźć i w 10h jesteś na miejscu.


  14. #14

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Hejka
    No do Bostonu kawałek mam , no ale w sumie jak z kasą będzie krucho to jest to zdecydowanie jakas opcja , póki co najbliższy lot mam naszym LOT em za mile , pózniej się zobaczy , chociaż JFK i EWR jakoś ostatnimi czasy zrobiły sie drogawe np w porównaniu do Bostonu. Ludziska chwalą sobie tego Air Lingusa bo widać że jakąś konkurencje Norwregian robi i to w miare skutecznie , tylko te nieszczęsne połączenia Dublina z Waw czy chociażby nawet z TXL , no ale może jakaś nadzieja będzie jak to lotnisko koło Berlina w końcu otworzą , a z tamtąd do Polski to już z buta.

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Do TXL to akurat EI lata, więc teoretycznie z przesiadką nie powinno być problemu.

    W moim doświadczeniu, to BOS się zrobił drogawy względem NYC (ale z PL). Okolice typu BDL/PVD zwykle za to bywały tańsze, ale wymagały dodatkowej przesiadki.


  16. #16

    Dołączył
    Nov 2017

    Domyślnie

    Hi
    Faktycznie z DUB -TXL Lata Lingus a320
    Tak wiec nie jest źle

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jestem w DUB w ciągu ostatniego roku średnio 1-2 razy w miesiącu.
    Latam praktycznie zawsze LH przez MUC. W jedną stronę przesiadka 50 minut (wylot 6:05am z WAW), z powrotem 45 minut. Przez te kilkadziesiąt lotów nie zdarzyło mi się nie złapać połączenia ***ANI RAZU***. (hehehe, wyobrażacie sobie to przy Locie? :-) co drugie by uciekało :-) ).
    Na odcinku MUC-DUB słychać w samolocie polski, widać też sporo pax'ów, którzy wychodzą w MUC z samolotu i przesiadają się razem ze mną.
    Połączenie Lufą jest mnie tak wygodne, niezawodne i szybkie, że przy bezpośrednim połączeniu LO, nie korzystałbym z niego (bo pewnie by się spóźniali jak zawsze, a co któryś lot byłby odwołany).

    Była tu dyskusja odnośnie nowych kierunków i ich opłacalności...
    W tym świetle, chyba faktycznie lepiej dla lotu będzie, jak zacznie latać na wschód, do Kiszyniowa, Odessy, Omska, Połągi, Rostowa nad Donem, albo Wołgogradu :-) bo tam gdzie lata Lufa, będzie mu faktycznie ciężko konkurować. Powinni też co drugi locker nad siedzeniami przerobić na klatki dla drobiu no i zacząć serwować zimną wódkę, by zjednać sobie klientów.
    Apka moim zdaniem niepotrzebna (lepiej niech skasują z appstore, bo "to coś" się nie nadaje do czegokolwiek od lat), strona WWW w zasadzie też (ktoś pisał, że i tak tylko 15% paxów z tego korzysta). Ja bym na ich miejscu wrócił do papieru i pieczątek. Po co jakiś Dublin...

  18. #18
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    ^^

    Żalisz się czy chwalisz?
    AM_06 and Not Real like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2016
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    No ale w tych siedzibach to chyba tylko przelewy księgują wedle lokalnego prawa podatkowego ;-).
    Może dałoby się zarobić wożąc worki z kasą jako cargo.
    Oj - grubo się mylisz.
    Moja korpo ma tam taki campus, że nigdzie indziej na świecie tylu budynków, ludzi i serwerów nie widziałem. Obok jest fejsbuk. Ze swoimi pięć-razy-wiecej ludzi i serwerów. Jeśli rezerwujesz miejsce w hotelach w pobliżu industrial park pod Dublinem tydzień wczesniej - zapomnij o wolnych pokojach. (Przynajmniej w tych ktore mi wolno bookować).
    Ruchu biznesowego jest do DUB sporo. (Rzecz jasna nie mam statystyk - to tylko obserwacja).
    Sporo też rodzin (polskich i mieszanych).
    Latają też nasi bliscy sąsiedzi, narzekając na ryanaira i brak połączeń (np z Bukaresztu).

    Ale napisałem powyżej zupełnie serio, że ja bym nie używał LO, ze wzg na koszmarny brak wiarygodności i notoryczne spóźnienia. Więc faktycznie może lepiej będzie dla LO rozbudować siatkę na wschód.

  20. #20
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez n3l15 Zobacz posta
    Jestem w DUB w ciągu ostatniego roku średnio 1-2 razy w miesiącu.
    Latam praktycznie zawsze LH przez MUC. W jedną stronę przesiadka 50 minut (wylot 6:05am z WAW), z powrotem 45 minut. Przez te kilkadziesiąt lotów nie zdarzyło mi się nie złapać połączenia ***ANI RAZU***. (hehehe, wyobrażacie sobie to przy Locie? :-) co drugie by uciekało :-) ).
    Na odcinku MUC-DUB słychać w samolocie polski, widać też sporo pax'ów, którzy wychodzą w MUC z samolotu i przesiadają się razem ze mną.
    Połączenie Lufą jest mnie tak wygodne, niezawodne i szybkie, że przy bezpośrednim połączeniu LO, nie korzystałbym z niego (bo pewnie by się spóźniali jak zawsze, a co któryś lot byłby odwołany).

    Była tu dyskusja odnośnie nowych kierunków i ich opłacalności...
    W tym świetle, chyba faktycznie lepiej dla lotu będzie, jak zacznie latać na wschód, do Kiszyniowa, Odessy, Omska, Połągi, Rostowa nad Donem, albo Wołgogradu :-) bo tam gdzie lata Lufa, będzie mu faktycznie ciężko konkurować. Powinni też co drugi locker nad siedzeniami przerobić na klatki dla drobiu no i zacząć serwować zimną wódkę, by zjednać sobie klientów.
    Apka moim zdaniem niepotrzebna (lepiej niech skasują z appstore, bo "to coś" się nie nadaje do czegokolwiek od lat), strona WWW w zasadzie też (ktoś pisał, że i tak tylko 15% paxów z tego korzysta). Ja bym na ich miejscu wrócił do papieru i pieczątek. Po co jakiś Dublin...

    To ty chcesz tego Dublina i żal Cię w czterech literach ściska, że go nie ma czy też "nie korzystałbyś z niego" i tak?
    Skoro LH spełnia wszystkie Twoje potrzeby to po co ten wylew niewiadomo czego?

    A ten drugi paragraf to w ogóle majstersztyk! Ale postaram się dopytać:
    "W tym świetle, chyba faktycznie lepiej dla lotu będzie, jak zacznie latać na wschód" - w jakim świetle?
    LO do Kiszyniowa, Odessy i Połągi już lata, więc argument z ....
    "bo tam gdzie lata Lufa, będzie mu faktycznie ciężko konkurować." - Wiesz kto na poważnie zaczyna walczyć z LO o PAXów w KIV?
    "
    Powinni też co drugi locker nad siedzeniami przerobić na klatki dla drobiu no i zacząć serwować zimną wódkę, by zjednać sobie klientów." - co do zimnej wódki to osobiście uważam, że to Twój najlepszy pomysł A co do klatek to nie wiem czy dla drobiu, ale jak się czyta takie posty to pare miejsc do przewożenia buraków ciągle się przyda.

    Paweł

    olekorlo, Rafal, frik and 13 others like this.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •